Страница 1 от 1

Каде се намира датчика за температурата!!!Помощ

Публикувано: 06 мар 2007, 15:57
от SBobi
Колеги моля помагайте много го закъсах!Значи проблема е следния - Уреда на таблото за показване на температурата не ми отчиташе или по скоро показваше когато си поиска и в последствие изобщо спря да показва!В търсене на проблема и съответно на датчика за темп. извадих един датчик който се намира точно преди термостата!В желанието си да разбера за какво служи и дали ще даде някакво отклонение на уреда за темп започнах да правя малки експерименти! Първо измерих съпротивлението на самия датчик (9.3 Кило Ома )предполагам че се мени с изменение на температурата на двг! После на самия куплонг на датчика двата извода ги дадох на късо уреда за темп не показа нищо после му подадох напрежение от акумулатора 12V и пак нищо! хубаво но проблема дойде после като реших да запаля колата!
След като запалих мотора започна да работи на почти 2000 оборота и леко да ги мени. Изгорелите газове меришеха много странно и гадно!!
Сега незнам какво да правя!Въпроса ми е кой е датчика за температурата или от кой датчик зависи индикацията на таблото и какво да правя сега с тези обороти!Благодаря предварително!!!!
Ето и въпросния датчик
http://img225.imageshack.us/my.php?imag ... 033gf6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 06 мар 2007, 16:34
от Любо
На снимката която качвам датчика за таблото е отбелязан с номер 10.
С номер 9 е отбелязан ECT датчика, който е за компютъра на колата.

За да провериш самия уред подходода е правилен (даваш на късо откачената букса). Само неразбрах кой датмик си откачил...

Публикувано: 06 мар 2007, 16:38
от Vaklin
Това с 12'те волта е било фатално за ECU'то. Разглобяване и ремонт или ново. Що си играете??? Ако ти е интересно ще ти опиша и точно какво си направил.

В момента и колата ти ще гори 15 на 100.

Публикувано: 06 мар 2007, 17:07
от SBobi
датчика който откачих се намира точно преди термостата незнам на снимката която съм дал дали се вижда, но самия датчик е точно преди термостата там няма никакъв друг датчик едва ли може да се обърка (като гледаш мотора отпред - непосредствено в дясно до него преди термостата и разпределителя на високото напрежение за свещите)!!А попринцип каде се намира в колата датчкика който отговаря за индикацията на уреда за темп.!
А ако не представлява трудност на колегата бих искал да ми обясни какво съм направил и какви може да са последствията и няма ли никакви защити от такива инциденти, че да се стига да смяна на ЕСU

Публикувано: 06 мар 2007, 17:14
от Vaklin
Обяснявам ....

Датчиците за температура на въздух, вода и т.н.са обикновено резистивни. Изменят си съпротивлението в зависимост от температурата. Обикновено са с обратна зависимост. Т.е. съпротивлението пада при увеличаване на температурата. Захранват се с 5 /пет/!!! волта от управлението на колата. Когато си подал 12 срещу тези 5 си поизгорил едно друго вътре в управлението. Можеш в момента да премериш на куплунга, че без датчик най вероятно има 2.5 волта или нищо, а с датчик миливолти без значение от температурата. Тези 9 и нещо килоома си ги мерил явно сутринта на студен двигател и температурата е била малко над нулата. В момента колата работи в авариен режим. Все едно, че си без датчик за температурата на охлаждащата течност. Най-вероятно топла няма да пали. Това е в общи линии. За каране в момента не става!

Публикувано: 06 мар 2007, 17:28
от SBobi
волтажа на куплнга го мерих преди да установа какво съм направил и там колата като е на контакт имаше около 1,3V като не е съответно 0V но не съм сигурен тези 1,3 дали са били след като вече съм му пуснал 12V сега ще ходя да проверя какво ще измеря!Немога да си представя че няма никаква зашита от пренапрежение!Все си мисля че трябва да изгори нещо по малко !!!??????

Публикувано: 06 мар 2007, 17:32
от Mondeo18TDI96
SBobi написа: ... Немога да си представя че няма никаква зашита от пренапрежение! ...
Че от Де "пренапрежение" че да му слагат защита !?

По твойта логика на всяка жица трябва да има бушон (най-малко) :D

Публикувано: 06 мар 2007, 17:54
от SBobi
ми вече за такива като мене ще трябва да слагат верно на всяка жица! Тва в кръга ан шегата въпреки че хич не ми е до шега! Някои дали знае сега колко ше ми струва това удоволствие в наи - лошия случай!!

Публикувано: 06 мар 2007, 19:54
от evg2
Пробвай с резетване на ЕКУ-то,дано не си го уморил с тия 12В.По принцип са защитени с диоди за обратни напрежения но за Форд не съм сигурен...

Публикувано: 06 мар 2007, 19:54
от Vaklin
Коя година е колата?

Публикувано: 08 мар 2007, 19:22
от SBobi
колата е 93 година! между другото закарах я на диагностика(с теглене) и ремонта ще ми струва около 300 лв. но не от това което съм направил!Диагностика каза че на електрониката и няма нищо или поне данните който измери на куплонга каза че са нормални но проблемите се главно 3!
- ще ми трябват комплект нови свещи и кабели( пробили са) незнам дали би могло от това което аз съм направилда стане това след като е работил неравномерно двигателя но мисля по скоро НЕ!
- трябва да се сменят едни гумички които незнам какво представляват, били са преди инжекторите и спират бензина да бъде "натъпкан" от бензиновата помпа дирекно в цилиндрите!В моя случаи в един цилиндър помпата дирекно ми източва бензина от резервоара - колата неможе да запали, мирише на бензин и се дави!
-и последно има оголени кабели неразбрах точно каде които се дават на късо и маистора обясни че това било слабост на Форд с времето самите изолации на кабелите изгарят и се оголват в което се обедих и аз самия вече!

Публикувано: 08 мар 2007, 22:49
от petkoff_pl
SBobi написа: и последно има оголени кабели неразбрах точно каде които се дават на късо и маистора обясни че това било слабост на Форд с времето самите изолации на кабелите изгарят и се оголват в което се обедих и аз самия вече!
Не че се заяждам ама да си чул някъде да има кабели ( проводници )произведени от съответният производител било то Форд Опел или Мерседес. Всички тези проводници се произвеждат от под доставчици който правят кабели за различни марки, така че не вярвай много на твоят майстор с тези заключения ами това е Форд затова е така.

Публикувано: 09 мар 2007, 16:02
от SBobi
ми значи доставчика на форд е скапан то е логично пък и мен не ме интересува кой им ги прави а да не ми се разлагат в ръцете!:)