След каране, при слизане от колата хваща ток?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

След каране, при слизане от колата хваща ток?

Мнение от kostalav » 04 апр 2007, 11:00

Отключвам си колата, карам я, спирам някъде, агасвам я, слизам и посягам към врата и се чува едно цък като в същото време ме удря ток от вратата. От какво (къде) може да е? Токът явно е слаб, като натрупано статично електричество, но вече ми е неприятно да посягам към вратата.
Последна промяна от kostalav на 04 апр 2007, 16:23, променено общо 1 път.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 04 апр 2007, 11:25

И при мен се получава така, и то много яко ме бие *unknw* . Обаче става само като карам Астрата, Фокуса не ме бие :roll: .
То е ясно, статично електричество от разните му там изкуствени материи, дрехи и прочие, обаче що едната ме бие, а другата не :shock: ?

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kostalav » 04 апр 2007, 11:34

Да, но се притеснявам да не стане бум на някоя бензиностанция... ( http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... c&start=15" onclick="window.open(this.href);return false; ). Какво мога да направя за да не треска повече?

dreidrei
потребител
потребител
Мнения: 432
Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от dreidrei » 04 апр 2007, 11:54

И при мен се получава така от скоро, даже тия дни се чудих дали да пускам тема :) Сега ще следя тази за адекватни мнения ;)

liony
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 28 фев 2007, 15:53
Модел на автомобила: Fiesta 1.25, 16V, Zetec-S, 1997
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от liony » 04 апр 2007, 13:03

От известно време и при мен се получава това.
Мен рядко ме хваща ток, но приятеля ми като слиза непрекъснато се оплаква и казва, че колата не го била харесвала :roll:
А вчера пък уж нищо нямаше, но след като бях слезнала от колата, до когото и да се докоснех го хващаше ток от мен, в продължение на около час :shock:

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 04 апр 2007, 13:23

това са нормални физични процеси,всеки го е хващал тока като посяга към вратата.Положителното електричесто в тялото се стреми да премине към отрицателния полюс на акумулатора,а както всички знаем минусувата клема е вързана на купето.Не се стряскайте от този феномен,нищо ви няма на колите.
При едни става а при други не,защото на една кола седалките са от изкуствена материя-съответно и дрехите с които контактуваме със седалката ....при триенето се създава това електричество.
Понякога се разелектризирваме като + заряд протече през тялото ни през крак,обувка,или друг начин по голяма повърхност-под,педал,лост.По този начин не усещаме нищо.Но когато влизаме/излизаме и посягаме с върха напръстите към вратата количеството електричество преминава по много много по малка повърхност,затова усещаме стягане на мускулатурата на съответната точка,през която преминава тока.

Тялото на човек е винаги с някакъв заряд,затова хората, които боравят и пипат електроника чувствителна на микро волта, ходим често до чешмата и се държим така за да се разелектризираме иначе горим елементи..... *00935*

nimm
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 01 мар 2006, 09:57
Модел на автомобила: Мондео 1,8 16V 1993
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от nimm » 04 апр 2007, 13:34

mrdds написа:..Положителното електричесто в тялото се стреми да премине към отрицателния полюс на акумулатора....
Това значи ли, че тези дето не ни удря ток сме отрицателно заредени?! :(
Шегувам се.. И мен ме трескаше непрекъснато преди време от всички коли, на които се возех, а сега не.. :roll:
Последна промяна от nimm на 04 апр 2007, 18:04, променено общо 1 път.

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kostalav » 04 апр 2007, 13:51

Хехе, то бая "треснати" хора се събрахме :lol: Ама пък е неприятно... Някои има ли решение как да се избегне това?

dreidrei
потребител
потребител
Мнения: 432
Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от dreidrei » 04 апр 2007, 14:08

да си вържем по една "верижка" като тролеите да се влачи по пътия ;)

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 04 апр 2007, 14:36

Този ефект се усилва с намаляването на влажността на въздуха.
Ще дам един пример:
В Монголия, която е на около 4000 м надморска височина и влажността обикновенно е 30-40% телевизора се управлява само от дистанционно.
А го пипнеш, а си останал без TV. Ако познавате някой, който е бил в посолството ни в Уланбатор можета да го попитате колко телевизора са сменили за една година.
За да не ви удря статично електричество носете истински дрехи. От 100% вълна, памук, лен или коприна.
Така няма как да се образува и съответно натрупа стат.електричество по тялото ви, а то може да надвиши 1000V.
То наистина е положително и когато се докоснете до колата, крана на мивката или на друго място с отрицателен потенциал се получава изравневане на потенциала или казваме, че ни бие ток. Усещате убождане, защото носителите на електрическия заряд електрони прескачат от колата към тялото. Объртете внимание, че има две посоки на тока: - Теоретична от (+) към (-) и практическа от (-) към (+), защото отрицателно заредените електрони се привличат от положителния, а не от отрицателния потенциал.

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Мнение от pantata » 04 апр 2007, 15:19

От както ме бие тока затварям вратата с лакът :lol: обаче се случва чат пат да се събере повечко заряд и да ме тресне и през якето :evil:
Изображение

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kostalav » 04 апр 2007, 15:35

Явно бая сме ударените от тока, а решението до сега е само да носим дрехи от 100 % вълна, памук, лен или коприна. Ама пък повечето якета са 100 % синтетика. А явно това явление не е само в София, България или Европа, а по цял свят и изхода да е само този с истинските дрехи...?

Обречени сме!!! :roll:

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 04 апр 2007, 16:09

И мен от 3 месеца забелязвам, че всеки път ме удря.
Както колегата по-горе отбеляза - дрехите за много важен виновник. Изкуствените дрехи те наелектризират - точно както в къщи се случва. За това трябва да се използват дрехи от естествени материи.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 04 апр 2007, 17:04

Предната ми кола беше бензин и като си купих дизел мислех че няма повече да изпитвам това гадно чувство от тока.И аз затварях с лакът като колегата.УВИ и с дизела пак е така.(Знам че не зависио автомобила, ама и такава мисъл ми мина през акъла)

dreidrei
потребител
потребител
Мнения: 432
Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от dreidrei » 04 апр 2007, 17:41

Мисля, че много зависи и с какви обувки сме, както и каква е стелката под педалите... мисълта ми е, че ако сме с някакви дето напълно изолират няма как да се разредим през краката, а ако караме боси (образно казано) - ето ти от къде ще изтече токът :)

Потребителски аватар
murselin
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 16 окт 2006, 22:21
Модел на автомобила: Форд Мондео Джия /98/ 2.0I 130k.s.
Контакти:
Status: Извън линия

хм

Мнение от murselin » 04 апр 2007, 17:53

не знам дали намалява с влажността ма в тетевен си е влага пък транзите ме тормози всеки ден зарварям си вратата с ръкава доста силно ме чуква тока :idea:
добрите момчета отиват в рая ! лошите където си поискат :)

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 04 апр 2007, 19:01

dreidrei написа:Мисля, че много зависи и с какви обувки сме, както и каква е стелката под педалите... мисълта ми е, че ако сме с някакви дето напълно изолират няма как да се разредим през краката, а ако караме боси (образно казано) - ето ти от къде ще изтече токът :)

Мен също ме пердаше тока, колегата е прав за обувките/материята на подметките/ а не си ли спомняте, че 100% вълна и "ебонитова" пръчка прави чудеса. Така, че и естествените материи не помагат /кожено яке и дънки и ме бие ток с качествени обувки/. Затова си мисля ако набия по едно габърче в тока на обувката и ще влоша качеството на подметките, или навремето слагахме антистатик на соц-возилата.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
di_rtv
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 21 ное 2006, 22:02
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1995 1.6 16V EFI
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Мнение от di_rtv » 04 апр 2007, 21:19

Здравейте, искам да допълня за статичното електричество че зависи и от материята на калъвките за седялки от какъв материал са направени (става дума за допълнителните а не за самата тапицерия). Наелектризирането се получава и при триенето на дрехите с тях и при излизането от колата се получава разлика в потенциала м/у шофьора и колата и като посегнеш да затвориш вратата на колата се получава разряд . От там и това неприятно усещане. Антистатика не е лошо предложение но не знам дали се намират тези гуми все още.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 04 апр 2007, 23:17

Аз пук я затварям като с един пруст, бутам прозореца на вратата. И след 2 дена, целя прозорец е в мои отпечатъци :P
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от Conan_1 » 09 апр 2007, 20:37

Дам не е болка за умиране ама като излизам от форда и някои пат така ме пращи тока 4е ми идва да се извикам почти!!А дане говорим като си возя половинката и като я изпере тока колко кофти се чувствам от това! :( Та някой няма ли разрешение на проблема и продават ли антистатици още????

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 89 госта