Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Отговори
KokalAudio
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 15 окт 2008, 20:02
Модел на автомобила: Volvo V40 2.0 turbo 99" & Ford eskort 1.8 115hp + 97"
Местоположение: Габрово
Контакти:
Status: Извън линия

Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от KokalAudio » 09 яну 2009, 21:55

Та в Митсубиши форума коментирахме доразвиване на дизелов двигател на Галант ,но ударихме на камък
та реших ако има интерес да си поговорим за Дизеловия двигател на Форда (1.8тди)
:) Няма нужда сега някой да почва с :
Ама двигателя си е добре няма какво да му е пипа :)
Секцията е за тунинг и нека погледнем така и на нещата
та да речем ,че имаме мондео с
мотор ТДИ
За да увеличим мощноста трябват две неща
повече гориво и повече въздох..
Та да почнем от въздоха
най-рационалния начин е да се смени турбото с по голямо защото като гледам картата
на оригиналното и ми става жал за него :) мисля ,че няма да му е хубаво да надува още ако въобще може да се накара
то и без това се върти доста бързо и ако надува още ще има овърспин и следователно бай бай :) турбо

после горивото-точно тук имаеше проблем при галанта на неговата помпа не може да се променя цикловата порция
Аз имам просто дизелов Форд виждал съм помпата мисля ,че може да се регулира ,но ще има ли дебит за повече

Значи въпросите са
Може ли да сменим турбото?
ПОмпата ще има ли нужния дебит?
Колко би издържал двигателя на надуване?
предполагам нормлано е на около 0.5 бара
значи за да стане 120 коня трябв ада надува теоритично на 1 :)
Хайде някой компетентен да се изкаже и да каже
това фантастика ли е или постижими неща.........

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от HACKO » 10 яну 2009, 17:02

Не се смятам за много компетентен, ама ми се струва че се опитваш да накараш трактор да лети. По-добре направи като disk, вземи 2.0 бензин развий него и си направи хубав самолет а трактора да си стои на нивата.
Вярно не искаше такова мнение ама като питаш това е моето. Засега в автомобилните спортове само Дизела на Сеат успява да се справи със бензиновите мотори, ама там ресурса е няколко състезания.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

KokalAudio
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 15 окт 2008, 20:02
Модел на автомобила: Volvo V40 2.0 turbo 99" & Ford eskort 1.8 115hp + 97"
Местоположение: Габрово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от KokalAudio » 10 яну 2009, 21:25

Тук не става въпрос за много бърза кола или бегачка
просто всяка марка си имат някакви по големи дизелчета още от 95-6 година
а Форд някак си изостават и чак в мондео и фокус около 2000 почват по хубави дизели и то комънрейли
та идеята е дали може да се направи малко по бърз двигателя :) и нали целта да е около 120 коня да речем :)
И все пак дизела си е дизел :) доста икономичен е :)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от S_C » 10 яну 2009, 22:29

ЕЕее...преди 2-3 години някой беше пуснал снимки нейде от скандинавието...на някакви диваци,дето тунинговаха дизелови мерцедеси.Бяха направили някакъв уникат 6-цилиндров дизел с две турбини на 400 коня.
Имаха само един проблем-диференциала им беше някакъв консуматив...нещо,дето се сменя едва ли не всеки месец.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от HACKO » 11 яну 2009, 09:52

Щом няма да правиш бегачка, не си струва, ще хвърлиш една торба пари, време, нерви заради 5-10 коня отгоре, при това недоказани. Ами то повече са умрели още преди колата да дойде в Б-я.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

KokalAudio
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 15 окт 2008, 20:02
Модел на автомобила: Volvo V40 2.0 turbo 99" & Ford eskort 1.8 115hp + 97"
Местоположение: Габрово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от KokalAudio » 11 яну 2009, 21:08

Е Наско не е точно така :)
Примерно нали нормален 1.8 надува на 0.5 атмосфери турбото по голямо турбо може да надува 1 атмосфера и ако двигателя издържи и можем да корегираме помпата ще си имаме 120 коня дизелов форд при не големи инвестиции
основно е смяната на турбото ,но турбо 500-700 лв :) това е :)

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от Трол » 12 яну 2009, 16:56

читаво турбо + колер + труд ще даде резултат, но 1500лв са заминали. Увеличен разход, остава въпроса колко ще издържи двигателя...според мен не си струва.

аз май все убивам мерака на хората тук :)

Иначе тази тема повече ми харесва от 90% темите тук, които са "да чипосам ли 1.6 атмосферка?"
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

KokalAudio
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 15 окт 2008, 20:02
Модел на автомобила: Volvo V40 2.0 turbo 99" & Ford eskort 1.8 115hp + 97"
Местоположение: Габрово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от KokalAudio » 12 яну 2009, 22:08

Трол написа:читаво турбо + колер + труд ще даде резултат, но 1500лв са заминали. Увеличен разход, остава въпроса колко ще издържи двигателя...според мен не си струва.

аз май все убивам мерака на хората тук :)

Иначе тази тема повече ми харесва от 90% темите тук, които са "да чипосам ли 1.6 атмосферка?"

Това е мнение което ми харесва :) Все пак Раздела е тунинг :) пък и ако не пробваме как ще разберем :)
Та да може би 1500 лв са реална инвестиция ако се правят всички неща както трябва ,но според мен си заслужава защото ще имам мечтаната кола :)
а колко бих се навил да го правя на ескорт не е истина .но уви исками с едвуврат ,а при тях няма климатик :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от HACKO » 12 яну 2009, 23:56

Да съм казал, че не става? Успех и дано да издържи.
Някога (преди 20г) имах идея да отклоня част от въздуха от вентилатора за охлаждане на Зазката и да го подам в карбуратора. Уплаших се от евентуално обедняване на сместа и съответно прегаряне на буталата и се отказах, все още се чудя какво щеше да стане.
Така че като си решил не е зле да опиташ, все пак сега колите и частите са по-достъпни. И ако стане да оставиш отзад да пише само 1.8D, та като издухаш някой много бърз Голф да си изяде та..шаците от яд. Успех.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от didon80 » 24 яну 2009, 16:38

Според мен ще стане още по-добре, ако е Biturbo, в повечето съвременни бегачки слагат две по-малки турбини вместо една голяма, просто защото така е по-ефективно, малката турбина се развътра по-бързо от голямата и така времето на реакция на двигателя след като настъпиш газта е по-малко, от там и по-добра динамика, ускорение.......
И аз съм си мислил за какви ли не подобрения по колата, но истината е че няма голяма надежда да се получи спортна кола от семеен автомобил!
Просто говорим за две различни неща: семейната лимузина ти предлага много неща, които няма да получиш от една спорта кола ( комфортна возия, 5 места, голям багажник, фул екстри и глезотии, всичко това малко или много прави колата тромава и тежка), така или инъче и 200 коня да е при собствена маса 1400 кг и ако сте 4 човека вътре с багаж, няма как да очакваш от колата си да бъде бегачка!
По-добре е да имаш 2 коли всяка да си я ползваш за това за което е създадена: голяма семейна кола за всеки ден и дълги пътувания и малко спортно купе с което да правиш каквото си искаш с останалите участници в движението :D:
За съжаление законите тука са такива че за да си регистрираш кола над 163 к.с. трябва да платиш солиден акциз( 4300 лв за кола 170 коня) :x , така че много добри коли остават извън класацията, тъй като самата кола в някои случаи е по-евтина от акциза!
Ако сега можех да извадя от джоба си 6 хилки за спорта кола бих си взел Honda Prelude 2.3 160 hp, това е наистина спортно купе, което не само изглежда такова, но и върви подобаващо - 7.7 сек 0-100 км/ч. Намерете друга кола за толкова пари, която да не е акцизна и турбинирана и да има по-добри показатели!
Аз се опитах, но не намерих нищо по-добро 8)

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от Cougar » 24 яну 2009, 21:22

Колега, ако имаш желание и пари, дори семейното комби може да олекне и да хукне ;)
Те не случайно хората продават карбонови капаци, олекотени седалки, леки джанти и така нататък и така нататък ;)
Да не говорим, че 2.0 Зетек е един от най-здравите двигатели на Форд и носи на Мунинг :)
Продавам си колата !

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от cossy » 26 яну 2009, 17:29

Ново турбо без комп не знам дали ще даде нужните резултати освен бедна смес :? Може да сложиш по-голям кулер, но дали ще се усети ефект :roll: Най-добрия евтин тунинг за ТД според мен е чип. После може да се мисли за по-голям кулер, спортен филтър и нова генерация. Ама без чип няма голям смисъл от тях :|
Изображение

KokalAudio
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 15 окт 2008, 20:02
Модел на автомобила: Volvo V40 2.0 turbo 99" & Ford eskort 1.8 115hp + 97"
Местоположение: Габрово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от KokalAudio » 29 яну 2009, 09:16

ама те 1.8 тд нямат комп :)
Именно затова при подмяна на турбото гориванта смес може да се рехулира от помпата направо :)

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от cossy » 29 яну 2009, 16:23

Бре, интересно :)
Изображение

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от Conan_1 » 23 фев 2009, 09:58

Колега ти от луната ли падаш _friends_ Как 1,8 ТДи да няма комп!!!И има ли смисъл от по-голямо турбо и хиляди левове инвестиция?Нищо против нямам идеята ти и аз съм мераклия тоя двигател да го пораздвижа още и затова съм се поразровил малко(но просто немога все още да отделя сумата) :


Марка FORD
Модел ESCORT
Двигател 1.8 TD - 90CV
Цилиндри 4
Обем на двигателя 1753

Оригинални технически данни : .... DigitalTuning технически данни :
Мощност в [HP] при 4500 min-1 90hp .... Мощност в [HP] при 4610 min-1 115hp
Въртящ момент в [Nm] при
2000 min-1 180 .... Въртящ момент в [Nm] при
1900 min-1 234
Максимална скорост [Km/h] 172 .... Максимална скорост [Km/h] 184
Ускорение 0-100Km/h 11.5 .... Ускорение 0-100Km/h 10.3
Разход на гориво [l/100Km] 6.8.... Разход на гориво [l/100Km] 6.5

Увеличение на мощноста с 25 [HP]
Увеличение на въртящият момент с 30 % [Nm]

След като виждаш тези параметри има ли смисъл да се дават хиляди левове при съмнителен ефект като този чип е около 700лв и има 5-6 години гаранция :D: и ето ти машинка дизел 115 коня за наказателни акции срещу голфаджиите! :twisted:
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

KokalAudio
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 15 окт 2008, 20:02
Модел на автомобила: Volvo V40 2.0 turbo 99" & Ford eskort 1.8 115hp + 97"
Местоположение: Габрово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от KokalAudio » 26 апр 2009, 20:42

Добре къде е тоя комп толкова скрит.......Защото това което съм виждал аз е нищо повече от
НОрмалния мотор с добавено турбо като турбото се оправлява от някакъв вакум предполагам...
Помпата си нагнетява гориво и спрямо горивото се опраеделя колко да надува турбото...
Така си мисля ,че е ......
Ако греше моля качете снимки на компа :)
Или хайде кажете какво прави...Какво оправлява....Какви датчици ползва...
8)

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от Sasho85 » 27 апр 2009, 20:46

Незнам дали точно този модел, за който говорим има компютър. Не помня да е имал, а пък ако е бил там е следял малко параметри.
Независимо дали е с компютър или без режимите на работа на дизеловият двигател се регулират чрез качествена промяна на горивната смес, а не с количествена както е при бензинови или газови. Предлагате да се монтира по-голямо турбо, което ще увеличи количеството постъпващ въздух. Според мен има файда :D , но преди това трябва да се обърне внимание системата за рециркулиране на отработените газове. Под обръщане на внимание имам предвид демонтирането и :twisted: . Обяснявам защо: тази с-ма връща част от отработените газове обратно в цилиндъра и така намалява температурата на изгаряне. Няма за цел да предпази двигателя от стопяване, а е там заради екологията, което нас май не ни интересува сега.
До тук какво постигнахме- по-висока температура в цилиндъра и по-голямо постъпващо количество чист въздух.
Мощността зависи и от оборотите. При дизеловият мотор това е проблем, защото първо движещите се маси са големи и второ няма време за смесообразуване. Второто го пооправяме малко с предварение от помпата. Минусите са по-твърда работа на мотора в ниските обороти и тракане. Давам пример с Форд Транзит. Най-високооботният дизел в този сегмент, но шумът му е характерен :mrgreen:
При дизелите с механичните дюзи можем и да увеличим времето от отваряне на иглата на дюзата до нейното затваряне, чрез болта за натягане на пружината или чрез различни дебелини "парички", шайби или както там му се вика.
Ако се сетя нещо друго ще допълвам
Л.Мечков:Средно моят форд харчи 90-110/100 при включен антилаг, без антилаг 80-90 :mrgreen: При средно темпо, без много зор през всичките обиколки на писта 60-70/100

.........

Потребителски аватар
kangarov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 17 мар 2009, 17:10
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4TDci (2009);Ford Escort 1.8D(1991)
Местоположение: Силистра
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от kangarov » 28 апр 2009, 00:10

То качество и количество вървят ръка за ръка
Качество-впръскване в подходящия момент с подходящо налягане
Количество- количеството на въздуха в цилиндъра трябва да е достатъчно за изгарянето нанафтата която ще се впръсне

При дизеловия двг няма бедна горивна смес .Може да се каже че остава неисползван въздух.Ако се ограничи притока на въздух на пр. сдроселова клапа ,няма да се образува достатъчно налягане за запалване на нафтата.
Турбото управлява помпата,тя се ръководи от него за налягането съответно количеството въздух което влиза в двг.Помпата има режим на работа при ниски обороти когато все още турбото несе е задеиствало(на пр.до 1500 обр.)тогава тя работи като тази за чист дизел.
Ако се слага по-голямо турбо трябва да се сложи и помпата която върви с него.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Изображение

bull3t
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 17 фев 2009, 16:43
Модел на автомобила: Focus 1.6 ZETEC Ghia 2000
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от bull3t » 29 апр 2009, 00:19

Колега нали знаеш че с по голямо турбо идва и по-голямо налягане,а спо- голямо налягане може да стане така че да си търсиш биелите по пътя?

Турбинирането на един двигател не е шега работа,не е като да го чипосаш. Дори и двигател с турбина заводски,изисква много подготовка по него.Нямам много опит по дизелите(защото мразя дизелови двигатели),на моя съвет е чип генерация филтър,лепенка ремус на стъклото и както каза другия колега,ще правиш акции с/у голфаджиите. :D

Ако искаш да правиш турбиниране на двигател те съветвам да е бензин а не дизел.
Focus ZETEC Power!
Dont mess with me!
You wont survive!!!

KokalAudio
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 15 окт 2008, 20:02
Модел на автомобила: Volvo V40 2.0 turbo 99" & Ford eskort 1.8 115hp + 97"
Местоположение: Габрово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от KokalAudio » 30 апр 2009, 08:53

Да та продължим....
ПО отгоре някой колеги обесниха как работи мотора ,но тук в последния пост пак заговаряме за чипове?
Някой ще качи ли снимка на това което ще чипосваме?
Аз досега не съм виждал Ескорт с помпа която да я оправлява електроника,а само такива които са много механични...
Единсвтените кабели които отиват към нея са за:клапана за нафтата и за имобилайзера.
Някой ще качи ли да видим ескорт с друга помпа?
ПОсле....Дизеловя мотор е перфектен за тунинговане...Няма да го осъждам и споря
аз предпочитам дизелов мотор за доразвиване и колата завоски ако има турбо повярвайте ми в повечето случеи
мотора държи доста повече от колкото е....
Темата ми е интересно макар и отдавна да не ме вълнува....
Аз наскоро си купих автомобил.Ест ме е яд ,че не е Дизел ,но пък е Турбо :twisted:
или по скоро Волво в40 2.0 литра турбо :)
Та така....Но и до днес се ми се иска дизел да карам :)

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта