Малолитражки-тунинг
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 01 май 2010, 21:16
- Модел на автомобила: Ford escort 1.4mi 92g.
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
1.3 са ги правили за учебни коли. Друга умисъл няма.
- niki_nikolaev
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 27 май 2011, 15:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г. - Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
Просто не разбирам какво ти е в главата. Такива глупости пишеш в разни теми, просто. 2,0-ката е малък двигател, среден е от 2,0-3,0 и над 3,0 голям. По Европейските норми. А щом толкова те интересува, защо зетека не е добър ето ти сравнението:opex написа:Остарял си е и са много малко хората, които се занимават с него кой знае поради какви специфични причини.niki_nikolaev написа:На практика никак, това звучи интересно. А ЦВХ-а никога не е остарял. По случай 2.0 зетек, никога не може да се сравнява с Цвх, защото. Първо зетека е един спокоен, бавен,тромав, има повече коне, но не дава същия кеф. Не е толкова издръжлив, имат склoнност към леко горене на масло около 200грама на 1000 км, докато Цвх-а гори толкова на 10000-15000. А като говорим за малолитражки, то и 2,0 е малък мотор, хората с 3,0 си мислят че им е малък, мотора, защото имат модел с 5,0 или 6,0. Ако си карал Цвх, никога не би говорил така, защото той е един от трите най-издръжливи мотори в света. Другите два са: Cosworth 2,0L turbo(227 к.с.) и третият е Porsche 911 Turbo 1991 3,3 L. Просто новото не става, старите неща са истината.
Не знам за кой зетек говориш, явно за тези след хидравличните повдигачи, защото тези от 95-6 година не пипат маслото, при мен грам не са го докосвали. Бавен и спокоен - като сравняваш пипнат СВХ с нормален Зетек 2.0 първо и второ тоя зетек го гледаш в мондео не в ескорт . Да не си говорим празни приказки сега тук, 2.0 не е малък мотор - ако си американец и 4,2 ти е small block, да не говорим за 3.0, в България сме обаче и тук е голям.
От тук натам шикалкавене и игра с думи колкото искаш факта си е, както казах по-горе, че като искаш ЦВХ трябва да караш нещо ръбато преди 90, със скеле и една седалка вътре. А тук се говори за съвсем различно.
И 2.0 с най-смешния "тунинг" (ако въобще може да се нарече) дето прави 150-155к.с., без никакви проблеми с него заради това, за всеки ден, години наред, в кола с един вагон екстри, удобства и комфорт, срещу какъвто и да е ЦВХ с хиляди пари и средства 120к.с. пред пръсване не е толкова трудно да се направи избора.
п.с. Говорейки и за издръжливост и 2.0 зетек - не ми се мисли тия пари за СВХ за да се изсмучат тия 120к.с. ако се налеят в 2.0 зетек какви коне ще се изкарат и пак ще е достатъчно издръжлив. За това има една камара писано из английски форуми и къде ли не.
п.с. 2 струва ми се, че се отнесохме с тези писаници от основата на темата и мястото им не е тук.
п.с. 3 И, добре де, до къде трябва да доведе това в крайна сметка? Да се съглася, че има смисъл от тунинг на Форд под 1.6 ли Българина пак иска да открие топлата вода и да каже, че има смисъл - просто не е умно
Първо- 16 клапанна глава, това води до бавно развъртане, по-голяма тежест.
Второ Еко нормата-доста влошава вървенето.
Трето характеристиката- Еми под 3000 об/мин няма никой.
А сравненето ми е при Фокус и Ескорт- 1,6 ;1,8 ; 2,0 са фокусовите Зетеци.
При Ескорта са 1,3; 1,4 и 1,6.
Ескорта с 1,3 Цвх дава много приятно впечатление, бързо развъртане и сравнително малък разход.
1,4 е по-пъргав,заради конете.
А с 1,6 направо човек си е достатъчно бърз, дори при версиите 79 и 88 к.с.
А защо малък, а не голям мотор:
Големия мотор е тежък, защо не пробваш да сложиш "Уж големия 2,0Л Зетек", еми първо махаш парното,после влиза. Тежък е, което влошава управлението и спирането на автомобила.
А при малкия мотор има по-бързо развъртане, особено късоходовите мотори. Мощността е по-малка,ама и това е малко спорно.По-леки са и това е по-добре.
А защо Форд махат ЦВХ и пускат Зетека.
2 Причини- Еко нормите и по-нисък разход; И разбира се по-тежките купета нуждаещи се от голям мотор.
А 120 коня се правят много лесно от 1,6 Л ЦВХ- РС 1600 Инжекцион е 115 в оригинал + 5 коня и готово.
И не сравнявам "Stokov" Зетек със напомпан ЦВХ. Сравни Рс Турбо или Рс 1600 със 2,0 Мондео или фокус и сам ще видиш, колко по-бавни са Зетека. ДА и килограмите дават отражение, но все пак е...,слабичък.
Зетека е като 50-60 годишен човек, като начин на реакция-има я, но закъснява.
При ЦВХ-а тези проблеми ги няма. Освен това има и 1,9 литров ЦВХ, но малко хора знаят за него, той е в Американския Ескорт.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
- niki_nikolaev
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 27 май 2011, 15:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г. - Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
А Фокуса, забравих да кажа:
1,6 литровия със 100-тина коня, направо си е муден, върви г/д като 1,4 ескорт. 1,8 литровия Фокус върви като старите Хр3-ки със 90 или 105 коня. 2,0 литровия зетек във мондео прави 9,9 секунди 0-100, а Хр3 със 105 коня ги прави за 10,1; Рс 1600 за 9,1. Във Фокус мисля че бе 9,2-9,3 0-100, а Рс Турбо със скромните 132 или 133 коня ги прави за 7,8 или 8,3.
Ето и 1,9 Л ЦВХ:
1986-1996 Ford Escort (US) 1.9 L 110 hp (82 kW), не е много, ама като се пипне.
А за 120 коня, вадят се лесно от 1,6 със 4 хоризонтални Вебер 45-ци, друг вал и колектор, може и от 1,3 но там е по-трудно. А Смешен тунинг няма, в тунинга се борави с хилядарки. Ако тунинг бройш спортен филтър и права генерация... А 150-155 коня изобщо не се вадят лесно, дори от зетек. Зетека дори иска повече пари да се направи, поради тази 16 клапанна глава има 2 разпред вала по 600+ лв броя, а ЦВХ-а само един.Трябва да ходиш за пренастройка на ЕЦУ-то, да премахнеш екотата още към 300++Лв. Просо вместо да пишеш във форумите виж малко практика.
1,6 литровия със 100-тина коня, направо си е муден, върви г/д като 1,4 ескорт. 1,8 литровия Фокус върви като старите Хр3-ки със 90 или 105 коня. 2,0 литровия зетек във мондео прави 9,9 секунди 0-100, а Хр3 със 105 коня ги прави за 10,1; Рс 1600 за 9,1. Във Фокус мисля че бе 9,2-9,3 0-100, а Рс Турбо със скромните 132 или 133 коня ги прави за 7,8 или 8,3.
Ето и 1,9 Л ЦВХ:
1986-1996 Ford Escort (US) 1.9 L 110 hp (82 kW), не е много, ама като се пипне.
А за 120 коня, вадят се лесно от 1,6 със 4 хоризонтални Вебер 45-ци, друг вал и колектор, може и от 1,3 но там е по-трудно. А Смешен тунинг няма, в тунинга се борави с хилядарки. Ако тунинг бройш спортен филтър и права генерация... А 150-155 коня изобщо не се вадят лесно, дори от зетек. Зетека дори иска повече пари да се направи, поради тази 16 клапанна глава има 2 разпред вала по 600+ лв броя, а ЦВХ-а само един.Трябва да ходиш за пренастройка на ЕЦУ-то, да премахнеш екотата още към 300++Лв. Просо вместо да пишеш във форумите виж малко практика.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
- niki_nikolaev
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 27 май 2011, 15:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г. - Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
djovani91 написа:Еййййй.....това българите не сме хора......човека ви пита КРАТКО и ЯСНО какво може да се направи по колата за да си повиши мощността.....вие веднага тръгнахте с тъпите и банални отговори *Пич остави това, остави онова.....не си залжаваааа...малък двигател..това няма да има ефект толкова голям.....онова няма да има ефект.....много париии и тн.*Вместо всеки да му каже кокретно какво да направи вие почнахте да го отчайвате.
Аз съм със Ford KA 1.3 EFI и да ви кажа много са ме изпреварвали на главното обоче доста съм и рязал.....и после само стоят с техните голями коли като кошници и се чудят *Ама тотова как стана ....как едно Ford-4e малко като въшка ме наказа и ме остави в точка *
Така че не бързаите да *ЛАЕТЕ* и плюете 1.3 двигателите..ЗАБРАВЯТЕ нещо много ВАЖНО.....*съотношението МАСА/КОНСКИ СИЛИ*...защота другите могат да са с 1.6 или 2.0 двигатели ОБАЧЕ купето им колко ТЕЖИ!!!!
Как ги късаш, те дърпат ръчна, а ти тръгваш. Ка-то е към 50-60 коня, версии горен и долен вал. И каквото и да го правиш е просто... бавно. Късаш ги, защото те не могат да карат, това е истината. Ти 0-100 ги правиш за един ден или към 15+ секунди, а бърза кола е под 11 Секунди.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1612
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
Ники, ти се развихри в тази тази тема за тунинг на картинги и лагерни колички, дето режат всичко загаснало и Икаруси.
Това което си написал за CVH-оветеее е вярно, но за съжаление това е мотор спрян от производство '99 година и много хора няма да могат да те разберат. Щото и няма как да покарат такъв!
Имах 1.3 69 коня и оборотомера често влизаше в 7000. Късоходов и се развърта устремно.
За Наско: мотора спука глава след като го купих, оказа се че преди това е правен неуспешен ремонт в Пловди със смяна на клапанно легло. И спука покрай него.
Имах клиент, който искаше тунинг на Фиат Сейченто 1.1 54кс . Вал, портване на глава, чип тунинг. Мерне при Ники Златков : 68кс. Който иска да сметне парите за това.
Иначе СПОРТЕН филтър за 8 лВ и гърне ала араб РЕМУС за 50лВ с накрайник двуцевка 12лВ(извита нагоре) и лети.
Това което си написал за CVH-оветеее е вярно, но за съжаление това е мотор спрян от производство '99 година и много хора няма да могат да те разберат. Щото и няма как да покарат такъв!
Имах 1.3 69 коня и оборотомера често влизаше в 7000. Късоходов и се развърта устремно.
За Наско: мотора спука глава след като го купих, оказа се че преди това е правен неуспешен ремонт в Пловди със смяна на клапанно легло. И спука покрай него.
Имах клиент, който искаше тунинг на Фиат Сейченто 1.1 54кс . Вал, портване на глава, чип тунинг. Мерне при Ники Златков : 68кс. Който иска да сметне парите за това.
Иначе СПОРТЕН филтър за 8 лВ и гърне ала араб РЕМУС за 50лВ с накрайник двуцевка 12лВ(извита нагоре) и лети.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
Днеска ме возиха до Пловдив с един Фиат с такъв Ремус, наду ми се главата. Чудя се кой може да даде пари за такова нещо, на Жената Фиестата в момента има същия звук за без пари (предстои и смяна на гърне).fordmaniac написа:.....
Иначе СПОРТЕН филтър за 8 лВ и гърне ала араб РЕМУС за 50лВ с накрайник двуцевка 12лВ(извита нагоре) и лети.
Аз CVH си го харесвам, особенно като беше на Бензин, газта съм я сложил за икономии а не за спортни постижения. На Бензин, преди да сложат камери по пътищата, съм вземал Бургас-Созопол със 180км с пълен багажник. И най-хубавото му е, че върви с най-евтиното минерално масло, което намеря.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- niki_nikolaev
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 27 май 2011, 15:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г. - Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
fordmaniac написа:Ники, ти се развихри в тази тази тема за тунинг на картинги и лагерни колички, дето режат всичко загаснало и Икаруси.
Това което си написал за CVH-оветеее е вярно, но за съжаление това е мотор спрян от производство '99 година и много хора няма да могат да те разберат. Щото и няма как да покарат такъв!
Имах 1.3 69 коня и оборотомера често влизаше в 7000. Късоходов и се развърта устремно.
За Наско: мотора спука глава след като го купих, оказа се че преди това е правен неуспешен ремонт в Пловди със смяна на клапанно легло. И спука покрай него.
Имах клиент, който искаше тунинг на Фиат Сейченто 1.1 54кс . Вал, портване на глава, чип тунинг. Мерне при Ники Златков : 68кс. Който иска да сметне парите за това.
Иначе СПОРТЕН филтър за 8 лВ и гърне ала араб РЕМУС за 50лВ с накрайник двуцевка 12лВ(извита нагоре) и лети.
За съжаление го спират от производство и вкарват толкова по-тромави мотори, просто не е истина. Иначе много ми хареса това с лагерните колички. Ама при по-малките коли, ако се хвърлиш на голям мотор, трябва толкова голяма преработка по окачване,спирачки и усилване на купето, че по-добре да даде човек пари за малкия си мотор. А по случай Фиата, като се замисля е струвало къде 2000+лв( спорт вал г/д 600лв; чип - 300лв; 300лв глава+ портване, труда още поне 300).
А 7000 об/мин на ЦВХ изобщо не ме учудват, просто са нормални.
А в оригинал ли е бил с еднокамерен или двукамерен карбуратор?
Карал съм много коли и съм се возил, едини от най-приятните мотори за каране са 1,6 ЦВХ 105 к.с.(К-джетроника, ЕФи-ката, като че ли е по-бавно развъртаща се), другите два мотора не са фордови, единия е Голфовия GTI 1,8 8 клапанния, мисля че бе PB като букви 112 к.с. от 1000 до 6000 равно върви и приятно; третия е Атровия GSI.
А спортните гърнета да са си ги ....отзад, ефекта им е нулев на малки мотори под 300-400 к.с., е не че няма от 5 километра чуват колко си бавен, а спортен филтър е още по-зле, само съсипване на мотора.
А малолитражки според мен са двигатели до 2,0. 2.0-3.0 са средни и големи над 3.0.
На малките коли версията е вал+ многодорселен инжекцион или 4 карба, ако искате да мърдат иначе ефекта е малък,портване и газ до 6000 об/мин.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
Кадет 1.4 моно инжекция 60кс - на 90 - 100кс
Самоделна електрическа турбина и дюза от 1.8 ми
мн вървеж и много харчене на гориво
и 2 пъти троши клапан за 4 месеца
Самоделна електрическа турбина и дюза от 1.8 ми
мн вървеж и много харчене на гориво
и 2 пъти троши клапан за 4 месеца
- djovani91
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 06 окт 2010, 21:09
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1clx 1990
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
И още един въпрос...нека компетентните да се изкажат...
Добре ли ще е да се присади дросел от по-голям двигател (примерно от 1.6l )?
И ако е възможно, предложете от какъв Ford може да се вземе, така че да пасне баз много преправяния!_(колата е Ford KA с мотор 1.3 ЕFI 1997)
Или ще бъде по добре да се разпили изцяло оригиналния дросел и да се изработи съответно и друга клапа(което ми се струва не добре,едва ли новата изработена клапа ще уплатнява толкова колкото оригиналната и е твърде възможно да се нарушат оборотите на празен ход№.(Или -да не се пипа клапата,понеже бях срещнал по форумите,че не са идеален кръг,а е малко като елипса, да се престърже до клапата и изпили ръба откъм маркуча за филтъра с цел придобиване на формата на тромпет от което да има по-малко съпротивление потока и да влиза малко повечко въздух в двигателя)
Какво мислите по въпроса...кое ще е по добрият и ефeктивен вариат от всичките?
Добре ли ще е да се присади дросел от по-голям двигател (примерно от 1.6l )?
И ако е възможно, предложете от какъв Ford може да се вземе, така че да пасне баз много преправяния!_(колата е Ford KA с мотор 1.3 ЕFI 1997)
Или ще бъде по добре да се разпили изцяло оригиналния дросел и да се изработи съответно и друга клапа(което ми се струва не добре,едва ли новата изработена клапа ще уплатнява толкова колкото оригиналната и е твърде възможно да се нарушат оборотите на празен ход№.(Или -да не се пипа клапата,понеже бях срещнал по форумите,че не са идеален кръг,а е малко като елипса, да се престърже до клапата и изпили ръба откъм маркуча за филтъра с цел придобиване на формата на тромпет от което да има по-малко съпротивление потока и да влиза малко повечко въздух в двигателя)
Какво мислите по въпроса...кое ще е по добрият и ефeктивен вариат от всичките?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
Мотор EFI няма, EFI е система за впръскване и се използва при много мотори.
Най-добре си купи по-мощна кола.
Най-добре си купи по-мощна кола.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- djovani91
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 06 окт 2010, 21:09
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1clx 1990
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
Прав си "HACKO",няма спор в това ,но тук не става въпрос за подмяна на коли,а за тяхното подобрение.Това че някой хора се стремим да направим нещо различно, не означава че трябва да се отказваме.HACKO написа:Мотор EFI няма, EFI е система за впръскване и се използва при много мотори.
Най-добре си купи по-мощна кола.
- niki_nikolaev
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 27 май 2011, 15:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г. - Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
От дросела има ефект, но този 1,3 няма смисъл да го форсираш като коне. По-скоро слагай 1,6.djovani91 написа:Прав си "HACKO",няма спор в това ,но тук не става въпрос за подмяна на коли,а за тяхното подобрение.Това че някой хора се стремим да направим нещо различно, не означава че трябва да се отказваме.HACKO написа:Мотор EFI няма, EFI е система за впръскване и се използва при много мотори.
Най-добре си купи по-мощна кола.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
- a_panov
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
- Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
Наско както винаги се намеси с верния отговор... Моя случай е че си търсих черна кола във Вършец, Стара Загора, Хасково, София и най-накрая се нахендрих с една 6 цилинрова, 2.6 литра от Казанлък. И на нея KE-Jetronik-а и беше разбазикан ииииии хайде един MegaSquirt за 800лв и имах тунинг от класа. Ама не щото го търсих тоя тунинг, а щото първо не можех да продам колата със стария инжекцион и затова сложих нов. Ама кото ми сложиха MegaSquirt-а ми сложиха и газов инжекцион към тоя компютър и вече не я продавам...HACKO написа:Мотор EFI няма, EFI е система за впръскване и се използва при много мотори.
Най-добре си купи по-мощна кола.
Истината е да си ремонтираш колата да ти е изрядна постоянно и да си я караш. Като искаш по-мощна, хайде едно BMW 328 и имаш мошност до небесата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта