CVH тунинг

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

CVH тунинг

Мнение от niki_nikolaev » 24 юни 2011, 14:55

Здравеите колеги,понеже имах малко свободно време ,реших да напиша една тема за тунинг на CVH моторите,най-вече за версии 1,6; 1,3,с 1,4 не съм добре запознат.

Започва се от:
-отваряне на колектори с 2-4 мм(без да се реже гарнитурата); 10-12мм(и гарнитурата се реже) подобрява ускорението и развъртането на мотора
-Портване на главата сваля се с 0,5-2мм подобрява ускорението и развъртането на мотора и вдига степента на свиване
-олекотяване на клапаните,смяна на пружините им
-Слагат се Бутала от JPA(11 степен на свиване) или ХР3 ЕФИ (9,7 степен на свиване)
-Слага се спортен вал (оригиналния е 225 градуса)за ефект минимално 255-260градуса,за повече мощност но не става за нормално ползване поне 290градуса.+6-10 коня
-олекотява се маховика с Около 1-3 килограма,или 30%,след това се прави Баланс колянов вал!подобрява ускорението и развъртането на мотора,
-Смяна на дюзите с такива с по-голям дебит+10-15 коня
-Промяна на аванса на инжекциона
-чип тунинг+10 коня
-Ако е Карбуратор: или слагане на 2камерен Вебер или на 4 хоризонтални Вебера,след това отново промяна на аванса.+10-40 коня

После се продължава с :
Скоростна кутия:
Ако мотора е до 100-120 коня се слага ХР3 кутия: 4,29 диференциял и 1ва, 3.15:1; 2ра, 1.91:1; 3та, 1.27:1; 4та, 0.95:1; 5та, 0.76:1 предавателни числа.


1-ва 45км/ч на 6000 об/мин

2-ра 79 км/ч на 6000об/мин

3-та 119км/ч об/мин

4-та 160 км/ч на 6000 об/мин

5-та 200 на 6000 об/мин


За мотори над 120 коня:

3,82 или 3,84 диференциял и 1ва, 3.15:1; 2ра, 1.91:1; 3та, 1.27:1; 4та, 0.95:1; 5та, 0.76:1
предавателни числа, слага се в 1,3 ; 1,6

1-ва 54км/ч на 6000об/мин

2-ра 93км/ч на 6000об/мин

3-та 140км/ч на 6000об/мин

4- 180км/ч на 6000 об/мин

5-та 236км/ч на 6000 об/мин


За мотори над 140-150 коня:

слага се в 1,6 карбураторен и в Дизелите:

3,54 диференциял и 1ва, 3.15:1; 2ра, 1.91:1; 3та, 1.27:1; 4та, 0.95:1; 5та, 0.76:1
предавателни числа.

1-ва 70км/ч на 6000об/мин

2-ра 100км/ч на 6000 об/мин

3-та 150км/ч на 6000 об/мин

4-та 190км/ч на 6000об/мин

5-та 250км/ч на 6000об/мин

Ако искаме средна кутия за испълнения 0 до 100 и тиха на извънградско:
за мотор до 120 коня
Слага се в 1,1 фиеста/ескорт със 4,06 диференциял,Първите 3 са скъсени,а 4-та и 5-та са същите като другите кутии като предавателни числа
мотор над 120 но до 140 коня:
Слага се във 1,4 ескортПървите 3 са скъсени,а 4-та и 5-та са същите като другите кутии като предавателни числа


Оттам се продължава със спирачките:
Слагат се най-големите за модела;ако не стигат,задните се заменят със такива от RS2000.
Окачването се слага От RS Turbo или ХР3,без особено значение е,разликата е че RS Turbo има Задна реактивна щанга и така задницата е още по-твърда.

Това се прави за мотори без турбо,може и да пропускам нещо,но това е основата.

За турбо мотори:
-Бутала за Турбо,по-ниски за да падне на 8,5 степен на свиване
-Слага се интеркулер+20коня
-Слага се ЕФИ инжекцион и глава от ЕФИ
-Променя се налягането на турбото макс 0,8-1 бар,за повече иска подготовка на мотора.+20-50 коня
-По-големи дюзи и промяна аванс и времевпръскване.+20-30 коня
-Слагане на Зетек цилиндров блок+преправяне на тампони (тук не съм достатъчно добър,някои друг може и да знае повече),Ефекта е вдигане на кубатурата на 1,8 ,със слагане на други бутала от тойота 2,1 литров.300+ коня
-смяна на двигателя с 1,8 или 2,0 литров

Горе-долу това е.
Поздрави:Ники
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от niki_nikolaev » 26 юни 2011, 15:57

забравих да допълня:
При слагане на ЕФИ инжекция на мястото на К-джетроник,Ке-джетроник,Карбуратор се сменя и главата!
При минаване от инж на карб се сменят колектори!
При слагане на турбо се сменят колектори!
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 670
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия

Ford Focus mk1 1.8 бензин

Focus mk1 1.6 бензин
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от ivan_racing » 29 юни 2011, 09:32

Също се слагат и раздвижна запчатка за разпределителен вал.
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от niki_nikolaev » 19 юли 2011, 10:33

Глава от 1,4 не се слага на 1,6,защото е различна и не става мисля,буталата са с друга форма!

Поздрави: Ники
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от andon anestiev » 19 юли 2011, 16:14

Zavisi ako sa karburatorni dvigatelite,sa sashtite glavite 1.4-1.6,no ako e EFI sa s drugi butala!Az v momenta sam s glava ot XR3i na karburatoren dvigatel,malko butalata se ralichavat ,daje mislq da q shlaifam 1mm.da uvelicha kompresiqta,che sega e okolo 10.5...

edit cossy: Колега, ще те помоля да пишеш ма кирилица!

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от andon anestiev » 11 авг 2011, 12:26

Значи 1.4 и 1.6 карбураторния CVH двигател не се различават,главите са същите(горивните камери)буталата са същите,но ако е механична или ЕФИ инжекция буталата са други(изпъкнали от двете страни.Аз даже сам с такава глава от двигател с механична инжекция на 1.6 карб.(за по-добро пълнене)
!B03RbBQ!Wk~$(KGrHqMOKkUE)O!kH,bpBMcN7ZJzM!~~_12.jpg
027.jpg
f470_12.jpg
!B88LVYw!mk~$(KGrHqUOKm4Ey2UtWhbuBM4Y2B(P+Q~~_12.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от andon anestiev на 15 мар 2012, 18:23, променено общо 1 път.

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от andon anestiev » 11 авг 2011, 13:02

Да подобрим и раздвижим темата за ЦВХ-тунинг когато се портнат и полират всмукателните и изпускателните канали на главата се очакват 6-10 к.с,в зависимост от качеството на работа..това става като се наложат гарнитурите на самите канали,след което се маркира с маркер около отвора.Другото което е добре е да се премахне(заобли)самия раб около всмукателния клапан(за по-доброто пълнене)колкото по-малко предпястствия за горивната смес толкова по-добре,и естествено повече мощност!Полират се до огледален блясък горивните камери както и клапаните!А при възможност се слагат и по-големи всмукателни клапани стандартни 42мм с 42.5-45mm..в зависимост от главата(тези с номер 81SM6090 и 89SM6090 позволяват за повече портване и за по-големи клапани)
$(KGrHqYOKi4E3SHG1F6nBN9QzE,B4Q~~_12.jpg
$(KGrHqMOKikE33j0nPZDBOB0bv(-Tw~~_12.jpg
$(KGrHqMOKikE33j0nPZDBOB0bv(-Tw~~_12.jpg
$(KGrHqMOKikE33j0nPZDBOB0bv(-Tw~~_12.jpg
$(KGrHqMOKikE33j0nPZDBOB0bv(-Tw~~_12.jpg
$(KGrHqMOKikE33j0nPZDBOB0bv(-Tw~~_12.jpg
$(KGrHqMOKikE33j0nPZDBOB0bv(-Tw~~_12.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от Danchev » 11 авг 2011, 16:47

Хубав пост :) само да вметна за полирането до блясък и по-точно за всмукателните портове. Така наистина се подобрява флоула на главата, но се премахват така необходимите завихряния в порта, които от своя страна спомагат за достигане на еднородност и хомогенност на гориво-въздушната смес.
Има няколко техники за финална обработка на всмукателните портове, всичко друго може да се полира като финиш.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от andon anestiev » 11 авг 2011, 17:50

Колега Данчев кажи си мнението и ти,понеже мотора ми е 1.6 ЦВХ карб.и главата ми беше от онези с лошо пълнене(горивните камери са с форма на,, сърце'')та сложих глава от ХР3и с облите горивни камери(те са спо-добро пълнене),но буталата са ми други и ми падна компрасията малко на 10.5:1 та кажи колко да отнема главата...мисля 1мм. някъде,за да достигна стандартната от 12.5,13:1???Иначе сам си полирал(усетих разлика)Снимки даже може да видиш по горе в темата.Благодаря!Поздрави!!!

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от Danchev » 11 авг 2011, 23:09

Уточни за степен на сгъстяване ли говориш или за компресия?
Иначе колко точно трябва да смъкнеш главата не мога да ти кажа така на око. Има формула за изчисляване на степента на сгъстяване, която включва: диаметъра на цилиндъра, хода на буталото (строука) и обема на горивната камера. Така можеш много точно да си направиш сметката. Обема на горивната камера се измерва като запечатаме една от камерите да кажем с лист плексиглас и със спринцовка измерим обема течност, който ще побере.
Разбира се не бива да се прекалява още повече от един момент нататък има вероятност на клапаните да им стане тясно ....
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от andon anestiev » 11 авг 2011, 23:21

Става въпрос за компресията знам как се изчислява(не степен на сгъстяване)понеже моята падна на 10.5:1,мерих дълбочината на горивната камера и е дълбока 21мм.А в книгата за Форд пише,че може да се отнема за 1.6 до мах. 19.1мм. в противен случай главата се бръкува!А и буталата не са ми много изпъкнали!Благодаря! :)

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от andon anestiev » 13 сеп 2012, 20:57

Здравейте да раздвижим малко темичката за ''CVH сектантите'':) вече се сдобих с чисто ново разпределително валче (Newman) тези дни сложих и карбураторите,получи се това,което очаквах..моторчето се развърта и от ниските и от високите(доволно) >:D<: ето и малко снимки:
409711_477699595576149_1617398280_n.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от Danchev » 14 сеп 2012, 01:55

Евала секта ... много истинско е станало :drink: раздвижна ролка само не виждам?
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 670
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия

Ford Focus mk1 1.8 бензин

Focus mk1 1.6 бензин
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от ivan_racing » 14 сеп 2012, 09:10

Красота. А каква разлика има с преди във времена 0-100 и максимална скорост, разход ?
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от HACKO » 14 сеп 2012, 09:23

Карбуратора си е карбуратор, в него е истината.
За какво е Алуминиевата втулка, която е на първата снимка до вала? И защо с механични повдигачи?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от andon anestiev » 15 сеп 2012, 00:34

Добър вечер на всички колеги!Разхода ми скочи с около литър,литър и малко...но вървенето е добро тръгва от ниските,в сравнение със стандартния карбуратор!Максимална скорост със сегашната кутия е 210км/ч. на бензин и газ,за времената още не съм го засича,но на старт съм заставал с прочутия Голф 1.8 16в ПЛ от три дърпания единия път ми взе старта!Просто много добре се получи проекта,с много труд,безсънни нощи и нерви най-вече!Мога да изкажа искренни благодарности на колегите от Пловдив,които ми изпратиха доста от частите(клапани за ваккууми,щуцери маркучи и идеи) _friends_ относно скобата тя служи за затягане на вече регулирания механичен повдигач,понеже не може да се бръкне с клуч в леглото на повдигача!Хидравличните повдигачи тук са заменени с механични за развиване на по-високи обороти(хидравличните след 5500-5800 не смогват да отворят достатъчно клапана).Пружините ми също са от Newman,четох в един сайт където бяха писали,че били доста меки и едва ли не,,повдигачите се топали''и не дозатваряли клапаните(аз лично не усетих такова нещо,добри са си,щом фирмата ги препоръчва в указанието значе са добри) и си е така,а оригиналните са доста твърди за модела,но съпротивлението им е доста голямо и от там губиш малко.Наложи се глвата да се отнеме с 0.8мм. за да сгъсти и постигнах 9.8:степен на сгъстяване,а компресията достигна 13:1в атмосфери!

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от Danchev » 15 сеп 2012, 01:10

Иска си здрави пружини са за да не плуват клапаните на високи обороти и с този по-агресивен вал ... нюман е стабилна фирма, не съм чувал нищо лошо за техните неща ... напротив. А нюманските валове са от някъв як материал за да не се изяжда толкова бързо вала и съответно препопъчват задължително да се ползват с техните повдигачи (които за CVH-a са механични), защото обикновенните ще ги хапне за нула бройки.
Ти с кои бутала остана и колко отне от камерите, че след 0.8 надолу си на 9.8 степен? И пак да попитам след тия истински части, нищо че е смъкната главата и тайминга е мръднал защо не му вземеш една раздвижна ролка да го гласиш както му харесва?
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от andon anestiev » 15 сеп 2012, 14:31

Главата ми е ''Lean burn'' ,но доста подготвена в Пловдив са я портвали професионално,полирана добре камерата се полира,около клапаните и се получи доста добре,само трябваше да се шлайфа...мисля да да сложа раздвижно колело,и даже съм си го измислил от 2 едно да направя,ако вече не сте го разбрали как става начина ще обясня и покажа по-късно!Мисля,че ще се наложи да дам малко предварение от към 2 градуса(ще се пробва)!А и с новото масло и присатка пее моторчето(Motul 10w-40 7100,Bardal) и преди това ревизия на моторчето лагери сегменти флошки!Имам още едно моторче в гаража,който си го пазя за по голямо извращение(болна тема какво да ви кажа)хахахх :P той е от ранните Hemita'' трябват ми само бутала от 1.3CVH и мисля 45-ки от мотор пак карбове да слагам,но ще го мисля пак с най-големия вал пак от Newman...(ще гоня от порядъка на 160 коня)

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от Danchev » 15 сеп 2012, 15:13

Да аз разбрах, че си сложил lean burn-a затова питам с кои бутала си на този мотор ... защото с lean burn и бутала LJ степента е 9.75:1 сток.
Ако си с разредените бутала (иначе не излиза сметката) с 0.8 надолу и степен 9.8:1 спокойно можеш да му пуснеш едни LJ-а и да скочиш на 10 и кусур. От 1.3 JPA буталцата пък и с хеми тиквата на мен ми идват прекалено гъсти, ще стане капризен и на бензини с тая висока степен само 100 окатана или октан бустерче за да няма детонации и няма да е много приятен да си го караш из града ...
По дебелите книжки пишат, че около 10.5:1 е добрата степен за компетишън CVH ... може да ти грее една идея повече отсега, но така или иначе ако искаш да го караш сериозно ще си иска маслен радиатор ... има много готини китове с термо клапан, който отваря чак като загрее мотора :)
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: CVH тунинг

Мнение от lubomirov89 » 15 сеп 2012, 17:19

Супер е темата, поздравявам ентусиастите и само напред и нагоре !

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта