Повишаване мащността на Ескорт

Отговори
Speed_
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 25 сеп 2011, 18:43
Модел на автомобила: Escort Mk4 1.3 CL
Status: Извън линия

Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от Speed_ » 26 сеп 2011, 23:35

Здравейте! Имам Ескорт Мк 4 1.3 и съм доволен от него, но двигателя е много слаб. На малко километри е и е в много добро състояние. Въпроса ми е дали мога да увелича мощността му без да добавям допълнително карбуратори или турбо компресори? С някакви настройки може ли да се постигне такъв ефект? Благодаря ви много предварително!

Потребителски аватар
naskoto
потребител
потребител
Мнения: 1041
Регистриран: 26 фев 2007, 19:23
Модел на автомобила: RS
Местоположение: varna
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от naskoto » 27 сеп 2011, 22:22

Слаб,но надежден,за друго освен придвижване,не става :).

Speed_
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 25 сеп 2011, 18:43
Модел на автомобила: Escort Mk4 1.3 CL
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от Speed_ » 27 сеп 2011, 23:33

Е айде сега не може да не е възможно да се вдигне мощноста. Аз говоря за нещо в рамките на 10-15 коня.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от essex » 27 сеп 2011, 23:59

Ми може и да има начин, да се подменат жигльорите, нов въздушен филтър, хубав бензинец, хубави кабели, и наистина хубави свещи. Ще стане по жизнен но няма да му дигнеш конета според мен, ако искаш дигане трее пилене, правене ... ако такова кажи ми да ти покажа една тема за тая работа :)
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от Danchev » 28 сеп 2011, 00:42

Това 1.3 сравнително лесно става 1.6 ;):
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от fordmaniac » 28 сеп 2011, 09:03

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 81&t=44520" onclick="window.open(this.href);return false;

Това ми е мнението за този мотор. Ако е с еднокамерен Форд карбуратор вариянта е колектори и двукамерен Вебер TLD.
Danchev , предполагам имаш предвид конверсия на мотора към Фиестовия '82 1.6 XR2 с долен вал. Но той е с доста усилени лагери на коляновия вал.

Потребителски аватар
naskoto
потребител
потребител
Мнения: 1041
Регистриран: 26 фев 2007, 19:23
Модел на автомобила: RS
Местоположение: varna
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от naskoto » 28 сеп 2011, 09:47

При мк4 мотора 1.3 е HCS(долен разп.вал).Както е казал един колега по-горе,единствено може да стане по пъргав с филтър,други жиглъори.За нещо повече трябва пилене и стъргане,не си струва,като се има в предвид хвърлените пари и постигнатия резултат.Има евтини мотори сега Зетек,CVH.
CVH 1.6 (дали е обикновен или xr3i)с карбуратор и поразпилена глава върви прилично и не излиза скъпо.

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от andon anestiev » 28 сеп 2011, 10:57

И аз си купих вчера едно двигателче 1.6CVH XR3i за експерименти(нали е опростен и здрав) :)

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от Danchev » 28 сеп 2011, 11:09

fordmaniac написа:http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 81&t=44520

Това ми е мнението за този мотор. Ако е с еднокамерен Форд карбуратор вариянта е колектори и двукамерен Вебер TLD.
Danchev , предполагам имаш предвид конверсия на мотора към Фиестовия '82 1.6 XR2 с долен вал. Но той е с доста усилени лагери на коляновия вал.
Имам предвид конверсия към 1.6 CVH с карбураторче :) лесен и евтин вариант. XR-ят мотор даже и да му е мерак на някой трудно ще се намери.
Аз лично харесвам кентовите мотори, но само да си се возиш и да си го обслужваш... за тунинг са малко бита кауза, не и нещо което да си струва инвестицията.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Speed_
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 25 сеп 2011, 18:43
Модел на автомобила: Escort Mk4 1.3 CL
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от Speed_ » 28 сеп 2011, 15:19

Благодаря ви много за мненията. Тъй като не смятам да пиля главите ще сменя филтъра и жигльорите както ме посъветвахте. Дори и да не стане по-мощен, поне да е по-пъргав. Само да попитам ако някой е от Варна да ми препоръча от къде мога да си взема качествен филтър. Благодаря ви още веднъж!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от fordmaniac » 28 сеп 2011, 21:58

Ако мислиш, че с филтъра ще промениш нещо, те съветвам да закараш колата на някое закътано пътче и да го пробягаш със сегашния си филтър и без него и да прецениш за НУЛЕВИТЕ спортни филтри...
Иначе качествени са Ман, Шампион и Фиам.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от nikolovvd » 29 сеп 2011, 09:34

Можеш да направиш някой неща по колата.
Като начало да оправиш изпускателната система като монтираш нова от типа 4-2-1.
Шумозаглушителите (гърнетата) - да намериш с по-малко съпротивление.
Въздушният филтър е доста важен, понеже пролема не е в количеството бензин, което може да вкараш в двигателя, а в недостига на въздух.
Свещите ги замени с триелектродни и двигателя малко ще се съживи.
На практика може да добиеш още 20-тина коня, но на каква цена. Предполагам, че по-лесно ще е да намериш 2 литра двигател.
Така ще се сдобиеш с два пъти повече коне на същата цена, като модернизацията на този двигател.

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от Danchev » 29 сеп 2011, 13:34

Двайсетина коня са немислими с описаните по-горе неща, пък било то и на хубав модерен двулитров мотор :) ей тия атмосферни коне за нищо ги нямаме .... ако се качваха така лесно щеше да е приказка :lol:
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от fordmaniac » 29 сеп 2011, 13:59

Вярно, как ги намират тези 20- тина мустанга ей така на полето :D

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от opex » 01 окт 2011, 01:39

Вие как ги раздавате тия коне на ляво и на дясно сякаш са стари вестници...

Дайте на моя перфектен L1E 1.6 16v 90к.с. да му дигнем още 40-50 със стотина лева.

И между другото "муден" двигател няма, все пак не са конструирани за 2 комунистически работни седмици (де се работи само в сряда), има неизправни системи и погрешни очаквания.
За това първо разбери как работи двигателят и от какви компоненти в каква зависимост от тях, прочети принципа им на действие и с подходящи уреди се увери, че всичко е изрядно.
Така се прави когато човек пристъпва към толкова важната житейска стъпка в живота наречена ТУНИНГ (колкото и смешен да е той за 5 коня..). Защото ИМБАвите баварци примерно дето са чипосани и тунирани, а вървят и без това безобразно, само един кабел трябва да им дръпне човек, че на първа с мръсна газ да тръгват назаде..
И последно как дефинираш "муден", с какво го сравняваш, как прецени, че не е 'достатъчно пъгав' /каквото и да означава това/ :D:
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от fordmaniac » 01 окт 2011, 23:32

И последно как дефинираш "муден", с какво го сравняваш, как прецени, че не е 'достатъчно пъгав'
Ако не можеш да си го дефинираш и ако не си се качвал да караш такъв двигател, просто не пиши, че няма мудни двигатели, че да не става смешно. Еволюцията на двигателите е от OHV към OHC. И не става въпрос за комунистически или други. Жигулския двигател е на база Фиат 124, като оригинала е с долен вал, адвуседмичния изтърсак е с горен и е много по-пъргав и високооборотен.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от opex » 02 окт 2011, 17:15

hurr-durr
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Blad3maz7eR
потребител
потребител
Мнения: 71
Регистриран: 20 яну 2012, 21:41
Модел на автомобила: Orion
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от Blad3maz7eR » 02 май 2012, 23:00

Ехххх.... наистина всеки дава по 20 коня ей така от филтри гърнета и свещи :) че по другите теми има и "акъли" от сорта сложи си турбо бе :) то все едно да си смениш маслото. Колега според мен майната му на всичко карай си количката като ти харесва и това е ако пък те дразни смени си мотора, но понеже и аз съм от Варна да ти кажа доста съм патил от "познати" и "приятели" трябва наистина да си намериш добър мотор и много добър майстор понеже след това може да си скубеш косите.
P.S. аз 3 години карах Фолцваген Поло 1.0 45 коня че ги нямаше половината :) компресията беше близо 6 от 11 :) свиква се.
Изображение

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: Повишаване мащността на Ескорт

Мнение от niki_nikolaev » 04 май 2012, 12:13

На долноваловия мотор 20 коня, та това са 40-50% вдигане на мощността, което е многооо. Смяна на карбуратор,вал; или направо целия мотор, защото 1,3 долен вал до към 60-70 к.с. може, но с над 1000лв вложени.Най-добре си купи втори ескорт със 1,4 или 1,6, ако ще караш по-бързо, а този си го пази.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта