Zetec - Тuning Глава?

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Zetec - Тuning Глава?

Мнение от nikolay.kotev » 05 ное 2012, 18:30

Малко е старичка темата, но да вметна едно уточнение.

Днес реших да се позаиграя с бобината и да я свържа както колегите над мен са посочили. С реле, предпазител и всичко както си му е реда, но не стигнах изобщо до там. Просто, защото нямаше смисъл. Преди да започнете подобна интервенция предварилтелно замерете с мултицед входящото напрежение на бобината и на самия акумулатор. При мен разликата беше едва 0,2в, което е доста малка разлика даже и след преубразуването на напрежението от бобината.

Смятам, че идеята е доста добра, но зависи от състоянието на автомобила и най-вече състоянието на компютъра и студените спойки. Възможно е да няма никакъв смисъл от интервенцията, а по скоро да са възможни усложнения в следствие на изгоряло или залепнало реле.

Поздрави!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Zetec - Тuning Глава?

Мнение от opex » 11 ное 2012, 23:29

Прав си. Аз когато го писах мисля, че го казах ако е голяма разликата.
Все пак може да направиш следното - да сложиш един хубав кондензатор примерно от 2200uF и нагоре и поне на 16v, между средния извод т.е. +12v без да го прекъсваш (примерно оголване малко, увиване малко, запояване и бандажиране) и маса.
Преди време мислих и само този вариант. После прибавих такъв кондензатор към наличното вече направено реле от страната на веригата към бобината. А преди няколко дни докато се рових из Tolerance Data за един Ескорт видях, че на EEC-V във веригата на +а към бобината има кондензатор (не пишеше къде е обаче, нито характеристики), т.е. явно Моторкрафтци са се усетили за ползата от стабилизирано и резервирано напрежение към бобината в последствие.:)
Поздрави!

едит: и все пак бобината повишава напрежението от 12 на 38000 волта, което е близо 3200 пъти и загуба на 0.2 волта на входа е загуба на 640 волта на искрата - повече от половин киловолт, все пак ако е за едно реле, малко кабел и половин час играчка хич не бих ги пропуснал :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
naskoto
потребител
потребител
Мнения: 1041
Регистриран: 26 фев 2007, 19:23
Модел на автомобила: RS
Местоположение: varna
Status: Извън линия

Re: Zetec - Тuning Глава?

Мнение от naskoto » 15 ное 2012, 00:17

Темата е за ТУНИНГ на глава,тука някви ел.истории се вихрят...в крайна сметка тръгнаха ли да вървят тез кочини като им сложихте още жички и кондензатори...
Направете друга тема за тия неща,макар че цялата работа е само упражнение за начинаещи еладжии,пълна простотия и загуба на време!
Пишете по същество,МОЛЯ :)

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта