Изработване на колектори???

Отговори
Потребителски аватар
djovani91
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 06 окт 2010, 21:09
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1clx 1990
Status: Извън линия

Изработване на колектори???

Мнение от djovani91 » 14 мар 2012, 17:46

Търся човек който да ми изработи спортната генерация но Фордчето.Колата е Ford KA 1.3 EFI 1998г.Който може да поомогне и има информация нека да пише.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от diesel1.6 » 14 мар 2012, 19:41

Колегите тук (във Варна) режат фланците на лазер, след това подготвят кривите тръби (това аз не мога да го направя) или ползват готови кривки (това го имаме на магазина), монтират фланците на монтажна стойка копираща работното им положение, и заваряват както се полага с тънкостите му - срещу деформации, шупли, за здравина. Може да се завари с електрожен, телоподаващо или "на аргон". Аз бих могъл да го направя, но може би няма да съм свободен в близките месеци.

Потребителски аватар
FordSierra1.6L
потребител
потребител
Мнения: 1021
Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от FordSierra1.6L » 14 мар 2012, 21:08

готов ли си да хвърлиш на вятъра 700-800 лева ? нито с колектора нито с генерацията ще усетиш разлика... и точно на този мотор...най много да спънеш колата още повече....

Потребителски аватар
djovani91
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 06 окт 2010, 21:09
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1clx 1990
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от djovani91 » 14 мар 2012, 21:13

Чак пък да я *спъна*.....колега ти направи егати изказването :shock: :shock: *0029*

Потребителски аватар
FordSierra1.6L
потребител
потребител
Мнения: 1021
Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от FordSierra1.6L » 15 мар 2012, 07:31

djovani91 написа:Чак пък да я *спъна*.....колега ти направи егати изказването :shock: :shock: *0029*
сложи една по голяма генерация и ще видиш как в ниските или високите колата буквално ще умре....егати неегати изказването това е положението...аз ти давам съвет да не си хвърлиш парите на вятъра....не мисля ,че си заслужава да даваш една шапка с пари за да докараш един звук на това моторче от детска количка....не се засягай лично мнение ;)

xip_bg
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 07 мар 2012, 18:42
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16v /Fiat Bravo 1.8 GT /Siera 1.6 бивша
Местоположение: Kustendil
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от xip_bg » 15 мар 2012, 23:13

Колега генерация 4-2-1 (плетеница) се прави МНОГО сложно защото всеки цилиндар требе да е с точност до един милиметър . А иначе точно на твоя мотор нему требе "отпушване"

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от peigera » 16 мар 2012, 07:23

Както са казали колегите преди мен и аз не мисля,че ще има полза от цяла генерация.По добре свали главата с 1мм. да усетиш разлика и сложи спортен филтър. Тази генерация в тоя случай няма да помогне.Аз мислих да си правя нова на моята кола-Ескорт РС 2000,но се отказах точно заради това,че ефект няма да има.Ефекта е когато си с турбо пълнене тогава си заслужава.Има тема малолитражки тунинг http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=81&t=4045" onclick="window.open(this.href);return false; прочети я.Може да вземеш някоя идея.

Потребителски аватар
djovani91
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 06 окт 2010, 21:09
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1clx 1990
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от djovani91 » 20 мар 2012, 00:12

Някой хора даже са го реализирали !
:arrow: http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 5039_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
:arrow: http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 4055_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
:arrow: http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 3749_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 5954_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
и спортната генерациа разбира се :mrgreen: :arrow: http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 9819_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 0041_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 0920_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
djovani91
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 06 окт 2010, 21:09
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1clx 1990
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от djovani91 » 03 окт 2012, 23:31

Няма ли в този форум някой от София област или София който да може да спретне една генерациика на този мотор,пък ще почерпя!Да се разбереме с него като бели хора какво може да се паправи по въпроса с колкото се може по-малки разходи!

Дори и някой ентусиаст, който се е постарал да си я направи сам,нека сподели опита си!
Съвети приемам!!!

Оригинално с катализатора генерацията ми представлява това
Изображение
Изображение
целта е да постигнем това
Изображение
Изображение
Изображение


мод: Имаш бутон "промени"!!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от opex » 05 окт 2012, 01:52

Аз предлагам на всички колеги да спрем за период от време, да речем месец, да не коментираме нещо, което някой иска дали е рентабилно или не, просто както е в случая казваме къде и как, пък щом иска да си пръска парите залудо и да помогне да се задвижи колелото на икономиката в България да го направи :mrgreen: После ще се научи да слуша :D:
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от andon anestiev » 05 окт 2012, 18:48

Според мен всеки има право на мнение,както и да попита,интересува и консултира(в крайна сметка всеки е започнал от някъде!)Важното е да се равиват автомобилите!Та по темата,реално погледнато от този мотор може да се изкара мощност като се преработи цилиндровата глава като на всеки ДВГ,а при правилно изработена изспускателна система с другите доработки по двигатела ще очакваш около 3-4к.с(това включва дължината да се спази на всички тръби от изспускателните портове да е еднаква,Ф-то им,както и диаметъра на генерацията назади подходящи нови гърнета(неръмжащи)със същия диаметър като на тръбата,която върви назад!Подходящия размер за този двигател е Ф45-50макс.(с другите доработки по двигатела)Доработките включват портване и полиране на отворите на цилиндровата глава по гарнитурите им,препасване на по-големи клапани(може и от друг модел автомобил)полиране на горивните камери,монтиране на друг разпределителен вал(с по-агресивни лифтове)отнемане на главата в зависимост от вала,ако не се слга вал в порядъка от 0.5-1мм.смяна на инжектори,преработване на компютъра или смяна на електрониката(тук говорим за бюджет вече над 1500лв.)И всичко това за около 100-105к.с,но въпрос на преценка!Цената на добре изработена генерация варира от 250-300лв.за тези пари,винаги можеш да си подготвиш главата и ще усетиш къде,къде по-голяма разлика във вървенето!Имам познати,които се занимават с Лади(предназначени за ралита)с подобни изспускателни колектори не усещат някаква разлика в мощноста!А при тях мощността е около 115-120к.с на коляновия вал.

xtremeracer
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 07 юни 2006, 01:23
Модел на автомобила: Focus 1.6 zetec SE 74kW 01г-LPG
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от xtremeracer » 08 окт 2012, 17:45

Този двигател почти не подлежи на тунинг ,но за сметка на това е здрав и надежден!Аз на такъв врътнах 530 000+км (започнах да ги въртя от 240 000)!През годините експлоатация вдигна единствено разхода на гориво и шума на клапаните ;): _friends_
Недялко Делчев-София Car FORDrifT
DraG
DownhilL
Drive FORD,feel the Difference

Потребителски аватар
djovani91
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 06 окт 2010, 21:09
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1clx 1990
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от djovani91 » 08 окт 2012, 23:38

xtremeracer написа:Този двигател почти не подлежи на тунинг ,но за сметка на това е здрав и надежден!Аз на такъв врътнах 530 000+км (започнах да ги въртя от 240 000)!През годините експлоатация вдигна единствено разхода на гориво и шума на клапаните ;): _friends_
За това си прав,засега не ми е правил никакви проблеми!
andon anestiev написа:Според мен всеки има право на мнение,както и да попита,интересува и консултира
Миналата година премахнах катализатора на една Фиеста 1.1clx и на негово место просто заварихме една тръба със същото Ф, като генерацията назад.Резултата беше налице....подобряване на ускорението и при по-голяма скорост не се тормазеше толкова двигателя(оборотите паднаха от 3000 при 100км на 2600).Вярно резултата не е нещо голямо,но все пак се осеща ефекта осезаемо.
На базата на този експеримент се замислих какъв ли ще е резултата,ако се преработи цялата генерация на КА-то ми с 1.3 ЕFI.

От друга страна,защо да се пробвам да направя нещо различно(все пак колко са колитe от този модел със спортна генерация, да не кажа 0-във България,или поне аз не знам)!
Нека сподели някой които се е занимавал с това,колко му струват материалите само (става дума за предната част ...където е 4 в 2 ,както съм показал на снимката) и какви точно тръби и кривки се купуват?(неръждаема стомана ли са,по специални ли,как е най-добре)(Отговора мога да го намеря и другаде,но ме интересува колегите от Ford форума какво мислят по въпроса)
Последна промяна от djovani91 на 09 окт 2012, 09:07, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от Didibao » 09 окт 2012, 02:13

оборотите паднаха от 3000 при 100км на 2600
Е точно тази част не виждам как е станала, а и не вярвам да е станала.
Изображение

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от fordmaniac » 09 окт 2012, 08:59

Тази спортна генерация може да ти я направят в ЕМ комплект 33 в сервиза на околовръсното и Павлово. НО ще им трябват четири фланеца, правени на фреза за закрепване на тръбите към главата, фланеца за двуцевката може да се вземе от друг аспух. Двуцевка модат да съчинят по място. Нали обаче не смяташ, че това става за 50 лВ ?
А и тази ламбда сонда на такова разстояние от горивната камера е кофти за нискооборотен мотор, сам прецени къде е сега на оригиналната версия.
В този вариант постижение между 4 и 10 коня в зависимост дали се чипоса. За този малък и кротък мотор преди време издирвах спортен вал и се оказа че някъде даже правят. Излизаше към 500 лВ и се сменя след сваляне на мотора и ...
После късаш кви ли не по светофарите.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 81&t=54533" onclick="window.open(this.href);return false;

Не пиши глупости за обороти, че много тунингарски смях пада. Нещо което зависи от предавателни числа на кутията, няма как да се направи с аспух.
Поздрави

Потребителски аватар
djovani91
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 06 окт 2010, 21:09
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1clx 1990
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от djovani91 » 09 окт 2012, 09:26

С всеки изминал ден и мнение по-темата, все повече се обеждавам, че май е по-добре да се кротна с тази спортна генерация и да се насоча към други модефикации или просто към поддържане на мотора в добро техническо състояние да е винаги изряден!

Потребителски аватар
Jamari0
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 29 мар 2010, 14:34
Модел на автомобила: Escort RS2000 4x4 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изработване на колектори???

Мнение от Jamari0 » 09 окт 2012, 10:53

Като искаш да ти върви толкова колата най-добре смени мотора с 1.6 16в и толкова!! Много ме е яд че хвълих стария ескорт на вторични... щяхме и ние така да направим... на 1 КА 1.3 да му боцнем 1.6 16в след основен ремонт!! Но уви идеята дойде малко късно.

П.П. Най-добре ще е да смениш колата, но това е отделен въпрос!

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта