Проект- Форд Ескорт Турбо

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 18 окт 2012, 22:24

Здравейте, колеги,

Айде малко да посъбудя тази част на форума с едно проектче :)

Колата е Форд Ескорт 1993, 1.8, 16в, Зетек двигател(RDA-105hp). Това е първия ми проект и основната цел е да науча доста неща и да видя дали ще стане нещо :lol:

Започнах го миналата зима и за 2 месеца почти приключих всичко, но след това се захванах с разни други неща и проекти, а този остана на втори план. Сега дойде и неговото време :twisted: Доста от нещата са взаймствани от проекта на Ники Момов (disk), да не кажа почти всички :D За което искам да му изкажа личната си благодарност!!! Първо искам да му благодаря за перфектната тема, за мен лично си е като учебник :D Второ за направата на Мегата ми и не на последно място за помощта, която ще ми окаже в близките седмици (надявам се) :D

Тъй като всичко до тук е правено в началото на годината и не ми е много прясно, ще карам по снимки. Нещата, който остава да довърша са: изпускателната система и електрониката.

Ще пусна някакви снимки за да се запознаете с проекта и ако има интерес може да доразвия темата.

Началото на едно голямо мазало :lol: Изпразването на целия "кош".

Изображение

Следва голямо чистене... На главата, на картера, на блока...
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

След това се захванах с направата на керамичен съединител (не съм сигурен ама такава е последователността на снимките :lol: ). Използвах оригиналния съединител,ако не се лъжа Luk, който "оякчих" с ламарина(не помня дебелина).
Изображение

След това си купих керамични плочки и ги нитовах за съединителя:
Изображение


Разпробих отворите за картерната вентилация и в последствие затапих оригиналния. От тук нататък ще карам с малко снимки, защото с т'ва прикачване ще пиша едно мнение 3 часа :lol:

След това дооформих на ръка преходната планка между главата на Зетек-а и колектора от Ескорт РС:
Изображение
Изображение
Изображение

Ето я и цялата глава с някоя и друга част на нея:
Изображение

Вече поставен двигателя в коша дойде и поредния проблем. Чисто новата турбинка T3/T4 се оказа малко голяма *banned*
Изображение

Решението беше поставянето на дистанцираща планка(размер пак не помня :lol: )

Между другото си изработих и маслоуловително казанче, ама няма да споделя тайната рецепта хахахах :D
Продължавам във следващия пост, защото ми свършиха снимките :arrow:

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 18 окт 2012, 22:45

По между другото незнайно как успях да "покажа бялата светлина" на един разпределителен вал. До тогава смятах да комбинирам валове от 1.8 и от 2.0 Зетек. Но след като счупих този от 1.8, сложих и двата вала от 2.0.
WP_000956.JPG
Ето малко снимки от вече понапълнения кош и сглобен двигател :)
WP_000996.JPG
Използвах интеркулер от Форд Фокус СТ, който според мен пасна много добре и е предостатъчен до към 220кс.
WP_001054.JPG
WP_001174.JPG
Тук вече е и крайния вариант, при който липсва единствено blow-off клапана:
WP_001181.JPG
WP_001183.JPG
Сега остава да направя генерацията и да свържа електрониката. Генерацията смятам да е от нераждавейка 63.5, с една мека връзка веднага след турбото, и три резонаторни гърнета тип Cherry Bomb (на български мисля, че им казват пури). Гърнетата също мисля да си изработя сам... единствено остава да се науча да заварявам хахаха :lol:

Колеги искам да благодаря на всички, които пишат във форума, защото в последните години съм научил страшно много неща от форума и разбира се съм успял да ремонтирам всичко по колите си благодарение на ВАС!!!
Надявам се във бъдеще и аз да мога да Ви се отблагодаря!

Поздрави,
Николай Котев
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от baro » 18 окт 2012, 22:57

Поздрави колега за добре свършената работа,и щом Ники ще помага значи всичко би трябвало да е наред.Успех и чакаме клипове.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от ЯЛТА » 18 окт 2012, 23:15

Всичко е перфектно,- браво, само боядисаният разширителен съд за антифриза не ми харесва,- просто трябва да си е полупрозрачен,- да се вижда какво става вътре.
Колкото до заваряването, аз мога да те науча с електрожен, а ако имаш телоподаващо, с него е по лесно и сам да се научиш,- просто разливаш така че да е равномерно и да ти харесва заварката.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 18 окт 2012, 23:24

Мерси за добрите думи колеги.

Разширителните казанчета за антифриза и хидравличното масло имат небоядисани сектори, през които да може да се проверява нивото на течностите. Друг е въпроса, че като загрее 2 пъти колата (ако доживее до там :lol:) най-вероятно нищо няма да остане от боята по всички пластмасови елементи... Но здраве да е :lol:

Иначе трябва да се науча да работя на ВИГ апарат, с телоподаващо щеше да е по-лесно, но поне ако се науча на ВИГ ще мога да заварявам всичко :)

Поздрави,
Николай Котев

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от Danchev » 19 окт 2012, 00:16

Много читав билд :drink: турбинката китайче ли е?
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от cossy » 19 окт 2012, 01:23

Aдмирации! Качвай още снимки и... в дъното на всеки проект с Форд стои Ники (Disc) :)))))
Изображение

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 670
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия

Ford Focus mk1 1.8 бензин

Focus mk1 1.6 бензин
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от ivan_racing » 19 окт 2012, 07:48

Успех с проекта! А на какво налягане ще се кара?
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 19 окт 2012, 10:16

Danchev написа:Много читав билд :drink: турбинката китайче ли е?
Дам китайче е, но от щатите, което по мой впечатления има значение. Бил съм в щатите едно лято и там както и тук всичко е китайче... ама тяхните китайчета са съвсем прилични... за разлика от тука... :evil: Онзи ден си смених целите носачи на другата кола, защото не ми се сваляха тампоните. Беше ми дошло малко до козирката, преди това сменях рейка за втори път тая година... Та взех най-евтините носачи от Еврото- ITN китайчета... Верно, че са евтини, евтини ама... докато ги монтирах на колата само от напрежението на амортисьора и тампоните им бяха тръгнали вече... Една седмица ги карам и вече... тропа :evil:
cossy написа:Aдмирации! Качвай още снимки и... в дъното на всеки проект с Форд стои Ники (Disc) :)))))
Адаша е гуруто на мегите :) Иначе сега като я изкарам навън да сменям гърнета и тръби ще я нащракам _friends_
ivan_racing написа:Успех с проекта! А на какво налягане ще се кара?
Еми до 1 бар, по скоро на 0.8. Като цяло идеята е да всичко да стане както трябва и да върви. А и буталата са оригиналните, който така или иначе няма да устискат по-голямо налягане :lol:

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от Danchev » 19 окт 2012, 18:37

Няма нищо лошо в китайчето, даже напротив напоследък доста се ползват с добри отзиви. Ако приемеш един съвет иди и и направи един баланс, такава е практиката с китайките и карат по много след това ... може и да няма нужда, но все пак да се подсигуриш да я врътнат.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 19 окт 2012, 22:55

Danchev написа:Няма нищо лошо в китайчето, даже напротив напоследък доста се ползват с добри отзиви. Ако приемеш един съвет иди и и направи един баланс, такава е практиката с китайките и карат по много след това ... може и да няма нужда, но все пак да се подсигуриш да я врътнат.
Това нямаше да е никак лошо, ако го знаех когато го монтирах. Сега лошото е, че трябва да разглобя половината кола за да го сваля... Интеркулера, радиатора, източване... Най-вероятно ще им се доверя, доколкото помня пишеше, че уж всяка турбина е с индивидуален номер и е тествана самостоятелно. То предполагам, че и след няколко десетки километра(да кажем 50) трябва да мине на баланс?

Имам едно питане относно резонаторите. Основно са два вида с перфорация като това:
resonatorCutaway.jpg
Или като това, което се води ускорително:
360191585_782.jpg
Тъй като смятам сам да си изработя резонаторите и не съм достатъчно откачен да направя перфорациите с бормашина :lol: Вместо това смятам да ползвам флекс-а с диск за инокс. Въпроса ми е какви според вас нарези трябва да направя? Спираловидни, произволни, с някаква симетрия?
Благодаря, предварително! _friends_

Поздрави,
Николай Котев
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от disc » 24 окт 2012, 13:05

Е айде де... от колко време ги пускаш тези снимки :)
Добре си наредил нещата :) Изглежда и красиво! Искам да ти обърна внимание на някои неща, който при мен показаха "дефект" с времето.

Изображение

Преходната пластина ми се вижда малко тънка, но незнам... При нея проблема ми се оказаха болтовете с които се закрепва към главата - разхлабваха се първите няколко, около 1-ви и 2-ри цилиндър, колкото и да ги затягах. Издухах 2 гарнитури (на колекторите!) и накрая открих решението :)

Изображение

Тези шайби-федерки се наричат Nord Lock и са невероятни! Намират се в БГ на цена около 2 лв. парчето, в зависимост от размера. След тях, такива грижи вече нямах! Но мисля, че с твоята пластина може да нямаш място за тях :roll: . Дано не ти се налага.

Изображение

Другото нещо е съединителя. Може да не остиска ламарината около сърцевината, но времето ще покаже. Сега вече продават комплекти за много лесна преработка от нормален съединител към керамичен (но пак остава проблема със здравината на стандартния съединител).

Изображение

Ако съединителя ти не оцелее поръчай си от Варна, Адвенчър кар - да кажем около 300 лв. но върши работа!

Разпределителените валове - след като превърях биелни лагери на първия ми двигател, на втория решихме да сложим 2L. валове - речено, сторено. Забелязах разлика в динамиката! Към по-лошо :oops: . В средните обороти двигателя е по-муден, със 1.8 валовете двигателя се въртеше много добре във високите (ограничителя ми е на 6400 RPM) и направо си искаше 7000-7500, но знам, че двигателя ми не беше подготвен. Няма как да опиша с какъв кеф и "ярост" се развърташе след 5000... В момента колата си е с 2L валовете... да видим до кога. В момента има някакъв "бъг" около 3800 (max въртящ момент) - ситни детонации, като шевна машина :( , за около 200 оборота. и затова налягането е на 0,8 Bar - нито промяна в аванса или горивото помагат. Мислихме, мислихме и решихме, че горивните камери не могат да се "изпразват" от газовете и мислихме да сложим кухо гърне (от по-новите катализатори, Focus например, изчистен от карантията) веднага след турбото, което ще създаде желания ефект (надяваме се), но за сега никакви действия не са предприети в тази посока.

Налягането - 1,3-1,4 Bar не са проблем за стандартни бутала (Ford, първоначално вграждане!) или поне при мен беше така. Много е важно горивото и предварението да са "каквито трябва"!!! След което важни са и основните и биели лагери!!! Да са нови!!! След което и 1,5 Bar ще влязат :lol: .

И не на последно място - охлаждането на маслото! При мен този момент за сега липсва, но това беше причината за превъртелите биелни лагери. Това не трябва да се подценява при никакви обстоятелства! Независимо от налягането! Важно е как се кара двигателя и при някои случаи може да се мине и без охлаждане, но с оглед на това, че налягането никога не стига :lol:, масленият радиатор (с термостат!) никога не е излишен.

Успех и давай да палим :)
Последна промяна от disc на 24 окт 2012, 23:04, променено общо 2 пъти.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 24 окт 2012, 21:13

Адаш, мерси много за отделеното време и полезните съвети! Другата седмица ще те потормозя по телефона или през форума, като дойде време за електрониката :D

Дано да не ми се наложи да слагам федерки и най-вече... дано не ми се наложи да сменям съединител, защото ще се разплача хахахах :lol:

Иначе найстина не е лошо да има охлаждане на маслото но това в бъдеще, ако всичко е наред :)

Тия дни ще пусна снимки на генерацията, която се надявам да сътворя до събота, че после студове и на двора ще е кофти :lol:

Поздрави!

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от disc » 24 окт 2012, 22:51

Виж, това исках да го запазя, чак когато ти превърти съединителя, но... просто не мога да дочакам :)

Когато ми превъртя първият съединител, бях направо потресен :oops: - толкова работа, толкова напъни и надежди, очаквания, правех нещо което никой в радиус 1000 км. не беше правил (поне не и Zetec) и нямаше кой да ми помогне. Всеки ден нещо се донагаждаше, доизкусуряваше, променяше само и само всичко да е възможно най-добре технически издържано (дококото финансите ми го позволяваха) и да няма неприятни изненади. Провала не беше опция! Имаше един кратък период в който този ми проект беше смисъла на живота ми :lol: . Надявам се да можеш да разбереш... Та ситуацията:

Стария 17 годишен оригинален Форд съединител превърта на около 0,5 Bar. Сложихме нов съединител (Escort RS Turbo, Sachs, най-доброто на пазара) и нов претискател (пак Sachs) вдигнахме налягането на 0,8 Bar - пушка! Кеф! Фоерверки и радост! Да спомена момента на излизане от гаража веднага след монтирането на новите части - аз карам, до мен Батко и отзад брат му (готини хора, приятели, без тяхна помощ нищо от проекта нямаше да се осъществи - никога!) и тримата сме в очакване какво ще стане! Ще остиска ли! Давам газ и ... нищо, съединителя превърта като за световно. Някой трябваше да ме снима тогава... сигурно съм бил физиономия и половина... давам пак газ и пак нищо... и тогава се плеснахме по челата! А някой да беше забърсал новия претискател от маслото с което е консервиран? Не! :lol:
Давай тогaва газ да се загрее и изгори! След петото превъртане всичко си дойде на място и усмивката ми беше "от ухо до ухо" :lol:. Още същата вечер вдигнахме налягането на 0,8! Размазахме се от кеф, както и един чифт гуми :)
Две седмици и 1000 км. по-късно сменихме цялата генерация - отпред до отзад Ф 63 мм. само с едно проходно гърне на края. Налагаше се, защото до този момент всичко бе стандартно за 1.4 моно - Ф 45 мм. с 3 гърнета. :oops: Похарчихме една събота в гаража, 10 колена и 6 метра Ф 63 мм. тръба. Изкарахме колата и с Батко пак сме на тест. Този път резултата беше направо покъртителен! Подавам газ, налагането от никъдето (всъщност от по-освободената генерация) се покачи на над 1 Bar и новичкият скъп Sachs превъртя юнашката! Направо провал! Тук вече ми потънаха гемиите... Това значеше, че съм назад с около 350-70 лв. и следва да вляза още доста, защото следващата стъпка беше комплект от Англия за ххх лева. Абе направо за оплакване. Минаха ден два и се чухме по телефона с един мой приятел от Русе, виден "тунингист" от зората на тунинг в БГ, сигурен съм че колегите от Русе са чували за него. Та той ми каза следното:

След като ти е превъртял съединителя - радвай се! Това значи, че мощността се е покачила в диапазона на неочакваното!

Мина време преди да разбера колко е бил прав :) И наистина, това си е повод за радост, макар, че в момента на случката направо ти се реве!

Седмица по-късно открих пичовете от Варна, които вече споменах (Адвечър кар) и след 20 дена вече бръмчахме с метало-керамичен съединител или както би следвало да му се казва синтерован метал на 1,3 Bar!
Та така...
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 24 окт 2012, 23:26

Е това е да си иноватор, а не последовател. Има толкова неочаквани моменти и толкова премеждия, но като се сещаш след години през какво си преминал... както се казваше в една реклама БЕЗЦЕННО!!!

Аз съм почти сигурен, че съединителя ми няма да превърти, но пък малко ме съмнява дали ще издържи ламарината... Не знам к'ва ламарина ползвах (имаше 1 лист вкъщи), но мисля че беше доста яка сплав... Както и да е- "поживьом увидим" :lol:

И моята генерация е на 63.5мм, но мисля да е без никакви гърнета, а само с резонатори, който сам ще "измисля" и изработя. А иначе 6 метра тръба и 10 колена са си бая, аз взех 5 метра и 6 колена. Като предполагам, че 3,50-4 метра ще са предостатъчно. Но пък аз не следвам изобщо оригиналната генерация, а по скоро възможно най-правия маршрут. Което ме навежда на мисълта, че трябва да си пусна старата генерация за продажба, защото е направо нова и ще зарадвам някой колега :)

Най-лошото в моя случай е, че към този момент не разполагам с удобен гараж и ако нещо се повреди след 2-3 месеца ще трябва да мръзна на -10... Ще пусна снимки на края да видите къде съм я сглобявал тая кола... :lol:

Поздрави!

kenwoodl
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
Модел на автомобила: sofiq
Местоположение: fiesta
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от kenwoodl » 28 окт 2012, 01:15

Аз с моя 220мм съединител брах големи ядове. Оригиналните закс и др. за рс турбо бяха много меки и учудващо имаше готин полусъединител с керамика, НО над 1 бар всичките превъртаха. Диск спомена адвенчър кар от Варна. Купувал съм първо керамика от тях. След няма и една година и почти никакво натоварване когато го свалих беше с формата на ГЪБА....целия крив и с друг притискател беще в почти постоянно зацепено положение...натискаш съединитяла, той се изкривява и опира. Използвах от него главинката и си взех НОВ притискател от варна УСИЛЕН...сложих го и и по-голям боклук не бях виждал...200лв на вятъра превъртя на няма и бар. Така, че съм с резерви към тия от Варна и решението е хеликс или АП за мен, но са кинти.

Колега поздравления за проекта...другата година мисля да изкачам с 2.0 на предно на драг. В Англия сериозните проекти ги правят предимно с зетек, а аз още се мъча с набора CVH.

Адапторния фланец къде го прави, че прилича страшно на моя...да не кажа 1 към 1, който си изработих в Пловдив? Колко е дебелината и мислил ли си за 'подпора' на турбото?

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 28 окт 2012, 10:12

Така като гледам явно скоро ще разглобявам двигателя, за смяна на съединителя... :((:

Ммм... явно е същия фланец :lol: За което трябва да ти благодаря, защото предполагам, че ти си му пратил скици на фланеца. От Пловдив го взех, един пич (Дидо) ми го изряза с лазер :)

Като цяло се надявам да няма проблеми с тежината на турбото и да не скъса някой болт... Общо взето единственото, което съм направил в тая насока е, че сложих мека връзка веднага след турбото, така че поне от изпускателната система да няма допълнително натоварване. А за "подпора" много сложно ми се вижда, трябва да е закрепена по някакъв начин на тампон, иначе само ще утежнява положението... Отделно, че трябва тампона да е с висока температурна устойчивост и не съм сигурен, че има подходящо място. Другия вариант е по някакъв начин да се закрепи с "твърда връзка" към двигателя... Като цяло ми се вижда сложна "операция". Ти мислил ли си в тази насока и има ли нужда да се мисли? :D

А относно Зетек-а смятам, че е може би най-добрия "агрегат" във Фордовете от 90-те години. И двете ми коли са със Зетек 1.6, 1.8 и с всичко друго може да съм сменял и да съм имал проблеми, но двигателя е железен. Просто никакви ядове.

Поздрави!

kenwoodl
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
Модел на автомобила: sofiq
Местоположение: fiesta
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от kenwoodl » 28 окт 2012, 10:50

Toя фланец с Дидо го правих месец някъде...доста измервания имаше и то проблема бяха близките разстоянията и накрая остана само пиленето...имаше и готови в ебай, ама бяха още по-тънки 8мм и ми се видя малко и скъпо. Подпора съм мислил да пускам от някои от монтажните отвори на блока под отвора за картерните газове и турбото на твърда връзка.

Като ти гледам сетъпа с това турбо ще береш ядове с съединителя :D и по точно с притискателя...просто отърва, а и както мислиш на около бар да го караш ще си над 200 коня на колела. Виж дали не можеш да минеш на 240мм...ще ти е в пъти по лесно.

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 28 окт 2012, 19:12

Колкото повече хора се занимават с тунинг на Форд, след това е по-лесно за следващите. Аз тоя фланец го видях в тунинг форума, че го е правил и викам опааа... ето го моя човек :D Хем го е правил вече, хем има скица, хем нищо няма да чертая. :lol:

Иначе в Ебей има всичко, а отделно че англичаните бая тунинговат Фордове. Но пък лошото е, че тунинга го правят с много пари... И на нас ни излиза малко солено... Сега тия дни търсех стоманена вълна (нераждавейка) и никъде не намерих в България, а в Ибей е пълно. И сега вместо да си направя резонаторите както трябва... ще ги пълна с телчета за чинии... :lol:

За 240мм. съединител трябва да сменям скоростната кутия, ако не се лъжа... Което значи и смяна на мястото на тампона на скоростната и става мазало :)

А за турбото, ако има проблеми, може би е по удачно да се вземат шпилки и болтове с висока якост. Не вярвам да се скъса резбата на болтовете в блока, но пък може да се скъса резбата във фланеца, което ще е много лошо :((:

Поздрави!

kenwoodl
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
Модел на автомобила: sofiq
Местоположение: fiesta
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от kenwoodl » 28 окт 2012, 22:59

Не в блока...в главата са, а другите са само в 10мм в самия фланеш... просто исках да ти кажа, че не случайно го направих 10мм дебелина, а заради това, че при мен на фиестата нямам място и турбото идва на мм от радиатора и още в началото предвидих да слагам подпора с тоя фланец. Все пак Disk използва много по дебел фланец, но алуминиев...поне това, което съм гледал по снимките му. Не съм слагал двигателя в коша все още и не мога да дам отзиви.

Мислил ли си какъв притискател ще ползваш?

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта