Проект- Форд Ескорт Турбо
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Да де в главата са много ясно... грешка на езика (пръстите ) В моя случай също няма как да стане с по дебел фланец, заради размерите на турбото. Много е голям студения охльов поради, което има дистанциращ фланец на края на изходящия колектор и актуатора на турбото идва на 2-3мм от радиатора. Но пък от друга страна е железен фланеца, което според мен предполага и по-голяма здравина от алуминия. Като цяло смятам, че няма да има проблеми с тази част, но времето ще покаже...
Като цяло смятам, че доста по голямо напрежение би идвало от лошо направена изпускателна система отколкото от теглото на самото турбо. Общо взето смятам, че ако се изолира допълнителното напрежение и вибрации от изпускателната система би следвало всичко да е наред. Но това са мой разсъждения, който ще мога да ти кажа дали са верни след месец, два
Ще си ползвам оригиналния претискател, който си ми беше на колата. Навъртял съм му около 10-15 000 преди да я разглобя, така че има още доста живот. А иначе реших така след допитване до адаша (Disk), до колкото имам спомени той ми беше казал, че самия претискател върши доста прилична работа, а главния проблем е с феродовия диск. Дано само да не му вкарвам думи в устата, но това са ми спомените
Поздрави!
Като цяло смятам, че доста по голямо напрежение би идвало от лошо направена изпускателна система отколкото от теглото на самото турбо. Общо взето смятам, че ако се изолира допълнителното напрежение и вибрации от изпускателната система би следвало всичко да е наред. Но това са мой разсъждения, който ще мога да ти кажа дали са верни след месец, два
Ще си ползвам оригиналния претискател, който си ми беше на колата. Навъртял съм му около 10-15 000 преди да я разглобя, така че има още доста живот. А иначе реших така след допитване до адаша (Disk), до колкото имам спомени той ми беше казал, че самия претискател върши доста прилична работа, а главния проблем е с феродовия диск. Дано само да не му вкарвам думи в устата, но това са ми спомените
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Ето какво сътворих тия дни и на кратко ако някой реши да си прави сам резонатор:
След това малко с флекса перфориране на тръбите и подготовката им за бъдещи резонатори. Попринцип може би е по добре да се купи перфорирана тръба, но тогава трябва да се прави отделно резонатора и да се заварява. Докато в моя случай е част от системата. Незнам какъв звук ще вади, но живот и здраве ще разберем
След това идва ред на пакетирането на резонатора и изолирането му. Попринцип се прави със стоманена нераждаема вълна или фибростъкло. Първото не го намерих в България докато в Ибей е пълно, но не ми се чакаше. Второто пък е скъпо и аз го направих със уж нераждаеми домакински телчета(от тези за миене на чинии).
След това малко минерална вата и би следвало да е екстра
Малко заварки и тръба ф 115мм за корпус на резонатора:
Ето и отвора за широколентовата ламбда сонда:
След това и малко термо лента и изходящата генерация е готова
На края реших да сложа и от алуминиевите въздуховоди, за да предпазват лентата и за допълнителна изолация, но това може би е в малко повече и малко излишно Но все пак мисля, че добре се получи.
Поздрави,
Николай Котев
Използвах нераждаеми тръби ф63,5мм или 2,5 инча, дебелина на стената 1,5мм и същите колена към тях. Меката връзка е на 65мм, защото няма на 63.5 в България или поне не намерих След това малко с флекса перфориране на тръбите и подготовката им за бъдещи резонатори. Попринцип може би е по добре да се купи перфорирана тръба, но тогава трябва да се прави отделно резонатора и да се заварява. Докато в моя случай е част от системата. Незнам какъв звук ще вади, но живот и здраве ще разберем
След това идва ред на пакетирането на резонатора и изолирането му. Попринцип се прави със стоманена нераждаема вълна или фибростъкло. Първото не го намерих в България докато в Ибей е пълно, но не ми се чакаше. Второто пък е скъпо и аз го направих със уж нераждаеми домакински телчета(от тези за миене на чинии).
След това малко минерална вата и би следвало да е екстра
Малко заварки и тръба ф 115мм за корпус на резонатора:
Ето и отвора за широколентовата ламбда сонда:
След това и малко термо лента и изходящата генерация е готова
На края реших да сложа и от алуминиевите въздуховоди, за да предпазват лентата и за допълнителна изолация, но това може би е в малко повече и малко излишно Но все пак мисля, че добре се получи.
Поздрави,
Николай Котев
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Здравей колега на снимките изглежда доста добре направена генерацията.Продължавай да ни радваш със снимки и накрая клипове.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Хубав ентусиазъм. Ех да имах и аз един гараж:(
Имам един въпрос все пак как изчисли къде ще боднеш сондата, не е ли малко далеч?
Имам един въпрос все пак как изчисли къде ще боднеш сондата, не е ли малко далеч?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Широколентовите сонди, при турбо апликациите трябва да се намират на най-малко 50 см. след турбото.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
- Модел на автомобила: sofiq
- Местоположение: fiesta
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Mммм много красиво поздравявам те....май ще помагаш и за моята
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Мерси за добрите думи колеги!
Ламбдата е на 80см. от турбото, според упътването й трябва да е на 24 инча за атмосверка и 36 инча (90см) за турбо апликации. Смятам, че 80см. са и предостатъчно и другото е, че на 80см. минава много добре зад двигателя.
За генерацията ще помагам няма проблеми. Стига да е нераждавейка, защото тия дни се опитах да заварявам месинг и алуминии... и тая работа не е като оная работа Лошото е, че не можах да си заваря blow off-a (алуминиев) и го залепих със течна стомана и незнам колко ще изкара
А иначе и аз нямам гараж (но поне двор имам) тия дни ще взема да кача снимки на мястото на което съм я сглобявал...
Поздрави!
Ламбдата е на 80см. от турбото, според упътването й трябва да е на 24 инча за атмосверка и 36 инча (90см) за турбо апликации. Смятам, че 80см. са и предостатъчно и другото е, че на 80см. минава много добре зад двигателя.
За генерацията ще помагам няма проблеми. Стига да е нераждавейка, защото тия дни се опитах да заварявам месинг и алуминии... и тая работа не е като оная работа Лошото е, че не можах да си заваря blow off-a (алуминиев) и го залепих със течна стомана и незнам колко ще изкара
А иначе и аз нямам гараж (но поне двор имам) тия дни ще взема да кача снимки на мястото на което съм я сглобявал...
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Колеги, помагаите
Турбото не иска да "надува"
Турбото е чисто ново и до 5000 оборота на направи налягане... предполагам, че и след това нямаше да "надуе" просто не съм пробвал след 5000. Огледах за "течове" по трасето и нямаше такива. Blow off-а е затворен и не пропуска през него.
МАП сензора отчете максимум 0,7 атм. във входящия колектор, т.е. има постоянен вакуум от 0,3-0,7 атм. Единственото, което ми идва на акъла е актуатора на турбото да е постоянно в отворено положение и за това да не прави налягане. По документи би трябвало да е настроено на 0,55 атм...
Други, предложения?
Помощ
Поздрави!
Турбото не иска да "надува"
Турбото е чисто ново и до 5000 оборота на направи налягане... предполагам, че и след това нямаше да "надуе" просто не съм пробвал след 5000. Огледах за "течове" по трасето и нямаше такива. Blow off-а е затворен и не пропуска през него.
МАП сензора отчете максимум 0,7 атм. във входящия колектор, т.е. има постоянен вакуум от 0,3-0,7 атм. Единственото, което ми идва на акъла е актуатора на турбото да е постоянно в отворено положение и за това да не прави налягане. По документи би трябвало да е настроено на 0,55 атм...
Други, предложения?
Помощ
Поздрави!
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Свали даунпайпа и виж какво се случва с гейта.
Tuned and performed by
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
- Модел на автомобила: sofiq
- Местоположение: fiesta
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Махни управлението на гейта и виж тогава дали ще надуе
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Колеги, съжалявам, но май съм ви подвел малко с информацията...
Данните, който съм дал са от работата на колата на място. Още не съм я карал, защото оправям разни дреболии и проверявам за всякакви течове на антифриз, масло, въздух и други проблеми.
Идеята ми беше да си проверя всички въздушни пътища за "течове". И логиката ми беше, че независимо от това дали колата е в движение или на място 5000 оборота са си 5000 оборота и правят еднакво налягане на изходящите газове, НО... явно не е така. Говорих с Disc по телефона и той ми сподели, че е нормално да няма налягане на място и има значение дали колата е в движение.
Явно грешката е в мен, което в случая е много хубаво
Благодаря, ви много колеги за бързите отговори!
Данните, който съм дал са от работата на колата на място. Още не съм я карал, защото оправям разни дреболии и проверявам за всякакви течове на антифриз, масло, въздух и други проблеми.
Идеята ми беше да си проверя всички въздушни пътища за "течове". И логиката ми беше, че независимо от това дали колата е в движение или на място 5000 оборота са си 5000 оборота и правят еднакво налягане на изходящите газове, НО... явно не е така. Говорих с Disc по телефона и той ми сподели, че е нормално да няма налягане на място и има значение дали колата е в движение.
Явно грешката е в мен, което в случая е много хубаво
Благодаря, ви много колеги за бързите отговори!
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Адаш изпревари ме с писането
Днес тамън имам за какво да драсна няколко реда и да се похваля
Не съм писал от доста време, защото имаше разни неща, които трябваше да оправя и нямаше много развитие.
Първо свалях на ново скоростната кутия, защото съединителя беше малко дебел... Бях се подвел по Хаенеса, че минималната дебелина на съединителя е 6,9мм. и направих моя на 8,3мм. Само, че се оказа, че на зетеците и със скоростна кутия ВС минималната дебелина на съединителя е 5,5мм., а нов е около 7,3мм. И такам сваляне на половината кола... и подложих под притискателя 6 дифтунги по 1мм. и го отдалечих от маховика с 1мм. и така реално се едно феродовия диск е 7,3мм.
Предполагам, че доста хора няма да им хареса това решение, но според мен не би имало никакви усложнения и беше по-удачно от направата на нов или струговането на стария.
И за сега уж няма проблеми със съединителя.
След това се борех с монтажа на авто аларма. Уж хубава аларма като изработка, характеристики и функции, ама китайска... Насрали са точно схемата за връзване, няколко кабела не пишеше за какво са други не се разбираше точно, пък и проблема беше, че слагам аларма и бях бая бос по темата... Но след няколко изгорени бушона сега всичко е на 6. Алармата е инсталирана има дистанционно палене на автомобила, което си е бая гъдел и много ме изкефи
Та по същество, вчера успях да мина технически преглед, няма да казвам как ххахах (все пак колата не е била в движение от около година, даже година и половина). След прегледа успях да я попреместя 3км. от там дето я сглобявах до пред блока. В най-големия сняг... за 10 мин вече имаше към 5 см. сняг... Да не говорим, че е с 3 различни вида гуми (летни). Хубавите гуми са на другата ми колата, а тия бяха колкото да има нещо, че да не е на трупчета
Бавно, спокойно с различни, летни гуми, в сняг и с 30-40км. до към 2000-3000 оборота я докарах до крайната точка
И такам днес малко отпусна снега и по главните улици беше чисто и сравнително сухо. И тъй като утре дават цял ден да вали сняг реших, че сега е момента и я изкарах да видя какво става и ще го бъде ли. В началото със свито сърце за първи път в движение, все още с летни гуми... иииии като мина 4000 оборота и превъртя Нема спирка върви яко, по-скоро двигателя върви яко, а гумите правят кръгчета във въздуха. Много съм доволен лошото е, че много бързо свършват улиците и спирачките още не са се "разработили". Общо взето газ първа, втора и тва е около 100км. и след това спирачки с тия гуми в това време и с тия спирачки това е максимума за сега
Въпроса е, че колата върви и за сега има само дребни проблеми: генерацията чука в купето на едно място и трябва да я оправя и изходящия маркуч на турбото е омаслен.
Лошото е, че ще вали бая сняг тия дни и няма да става за каране и другото лошо е, че времето вече не позволява работа навън... а аз нямам къде другаде
ПС: Disc утре ще ти звънна по някое време, ако е удобно
Поздрави,
Николай Котев
Днес тамън имам за какво да драсна няколко реда и да се похваля
Не съм писал от доста време, защото имаше разни неща, които трябваше да оправя и нямаше много развитие.
Първо свалях на ново скоростната кутия, защото съединителя беше малко дебел... Бях се подвел по Хаенеса, че минималната дебелина на съединителя е 6,9мм. и направих моя на 8,3мм. Само, че се оказа, че на зетеците и със скоростна кутия ВС минималната дебелина на съединителя е 5,5мм., а нов е около 7,3мм. И такам сваляне на половината кола... и подложих под притискателя 6 дифтунги по 1мм. и го отдалечих от маховика с 1мм. и така реално се едно феродовия диск е 7,3мм.
Предполагам, че доста хора няма да им хареса това решение, но според мен не би имало никакви усложнения и беше по-удачно от направата на нов или струговането на стария.
И за сега уж няма проблеми със съединителя.
След това се борех с монтажа на авто аларма. Уж хубава аларма като изработка, характеристики и функции, ама китайска... Насрали са точно схемата за връзване, няколко кабела не пишеше за какво са други не се разбираше точно, пък и проблема беше, че слагам аларма и бях бая бос по темата... Но след няколко изгорени бушона сега всичко е на 6. Алармата е инсталирана има дистанционно палене на автомобила, което си е бая гъдел и много ме изкефи
Та по същество, вчера успях да мина технически преглед, няма да казвам как ххахах (все пак колата не е била в движение от около година, даже година и половина). След прегледа успях да я попреместя 3км. от там дето я сглобявах до пред блока. В най-големия сняг... за 10 мин вече имаше към 5 см. сняг... Да не говорим, че е с 3 различни вида гуми (летни). Хубавите гуми са на другата ми колата, а тия бяха колкото да има нещо, че да не е на трупчета
Бавно, спокойно с различни, летни гуми, в сняг и с 30-40км. до към 2000-3000 оборота я докарах до крайната точка
И такам днес малко отпусна снега и по главните улици беше чисто и сравнително сухо. И тъй като утре дават цял ден да вали сняг реших, че сега е момента и я изкарах да видя какво става и ще го бъде ли. В началото със свито сърце за първи път в движение, все още с летни гуми... иииии като мина 4000 оборота и превъртя Нема спирка върви яко, по-скоро двигателя върви яко, а гумите правят кръгчета във въздуха. Много съм доволен лошото е, че много бързо свършват улиците и спирачките още не са се "разработили". Общо взето газ първа, втора и тва е около 100км. и след това спирачки с тия гуми в това време и с тия спирачки това е максимума за сега
Въпроса е, че колата върви и за сега има само дребни проблеми: генерацията чука в купето на едно място и трябва да я оправя и изходящия маркуч на турбото е омаслен.
Лошото е, че ще вали бая сняг тия дни и няма да става за каране и другото лошо е, че времето вече не позволява работа навън... а аз нямам къде другаде
ПС: Disc утре ще ти звънна по някое време, ако е удобно
Поздрави,
Николай Котев
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Весели празници, колеги!!!
Добре, че се стопли за малко, за да мога да си дооправя колата. Сега идва въпроса какви джанти и гуми да взема. Може, би най-силно ме интересува колко трябва да са широки гумите, че да може да намира все пак някакво сцепление като се настъпи Дали 205 биха били достатъчни (силно ме сумнява) или по-скоро 225? А за джантите 15, 16 или 17'' ? И дали да гоня непременно диаметъра на нормалните гуми или няма проблеми да са 1-2-3см. по-големи (знам, че ще лъже километража, което не ми пречи и е поправимо)?
Благодаря, на отзовалите се и весело посрещане на Новата Година!!!
Поздрави,
Николай Котев
Добре, че се стопли за малко, за да мога да си дооправя колата. Сега идва въпроса какви джанти и гуми да взема. Може, би най-силно ме интересува колко трябва да са широки гумите, че да може да намира все пак някакво сцепление като се настъпи Дали 205 биха били достатъчни (силно ме сумнява) или по-скоро 225? А за джантите 15, 16 или 17'' ? И дали да гоня непременно диаметъра на нормалните гуми или няма проблеми да са 1-2-3см. по-големи (знам, че ще лъже километража, което не ми пречи и е поправимо)?
Благодаря, на отзовалите се и весело посрещане на Новата Година!!!
Поздрави,
Николай Котев
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Мисля, че цялата работа е свързана и със спирачките и парите разбира се
В 15" джанта може да побереш 280мм. дискове (Cosworth или Мондео 2.5 V6), докато за 330мм. дискове (ST170) ти трябват по-големички и като си спомня, че на мен спирачките ми излязоха над 1200 лв. (включвам бай Стругар, нови дискове Мондео 2.5, накладки, апарати Cosworth, джанти, лагери, гуми...) си помисли добре - мога само да кажа, че спирачките ми са доста добри за улична кола която може да се засили доста - което е важно!!!
16" гуми по принцип са по-скъпи от 17" . Със 195/50/15 мога да си въртя гуми от 1-ва до 4-та ако тръгна на 3500 об./мин., но такова потегляне не дава никакво предимство, затова не отдавам значение на факта. В движение в доста трудно да накараш колата да върти гуми (при 80-90 км/ч например), освен ако не го целиш нарочно (обикновено се случва във завои)! От друга страна кола със предно и повечко конски сили винаги е обречена, независимо от размера
За мен добри гуми 195/50/15 са оптималното решение като цена/оригинални джанти Форд/показания на скоростомера - все неща на които съм държал при избора си, и разбира се - да мога да сложа големи спирачки! Според мен започни със спирачките и после си намери джанти които да може да "влязат" на апаратите. Не пропускай спирачките - в противен случай скоро ще почнеш често да си задаваш въпроса - Ще спре ли, ще спре ли, ще спре ли... Чувствал съм го - не е нещо, което е за преживяване .
В 15" джанта може да побереш 280мм. дискове (Cosworth или Мондео 2.5 V6), докато за 330мм. дискове (ST170) ти трябват по-големички и като си спомня, че на мен спирачките ми излязоха над 1200 лв. (включвам бай Стругар, нови дискове Мондео 2.5, накладки, апарати Cosworth, джанти, лагери, гуми...) си помисли добре - мога само да кажа, че спирачките ми са доста добри за улична кола която може да се засили доста - което е важно!!!
16" гуми по принцип са по-скъпи от 17" . Със 195/50/15 мога да си въртя гуми от 1-ва до 4-та ако тръгна на 3500 об./мин., но такова потегляне не дава никакво предимство, затова не отдавам значение на факта. В движение в доста трудно да накараш колата да върти гуми (при 80-90 км/ч например), освен ако не го целиш нарочно (обикновено се случва във завои)! От друга страна кола със предно и повечко конски сили винаги е обречена, независимо от размера
За мен добри гуми 195/50/15 са оптималното решение като цена/оригинални джанти Форд/показания на скоростомера - все неща на които съм държал при избора си, и разбира се - да мога да сложа големи спирачки! Според мен започни със спирачките и после си намери джанти които да може да "влязат" на апаратите. Не пропускай спирачките - в противен случай скоро ще почнеш често да си задаваш въпроса - Ще спре ли, ще спре ли, ще спре ли... Чувствал съм го - не е нещо, което е за преживяване .
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Тия дни и аз събирах инфо по подобен повод, моя финален избор е джанта 17" ЕТ35 7J (може и 7,5J) с гума 205/50
Последна промяна от opex на 28 дек 2012, 23:57, променено общо 1 път.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Много добре колега, само минералната вата не и е там мястото. Аз си правих гърнета от тази същата вата (и минерална и каменна пробвах) никак не се представя добре. Въпреки металната вата която използвах като теб минералната винаги успяваше да се стапя. Накрая намерих решението- стъкломат. Това е нещото което се смесва с епоксидна, полиестерна смола и се правят рибарски лодки. Набавих си стъкломата аз (не е скъп изобщо за 10лв. ти дават за около 2 гърнета като тъпчиш яко ) и си направих едно резонаторно гърне което вече една година си го ползвам без грижа. А с каменната и минералната на всяко ходене от Бургас до София и обратно тя се стапяше когато задържа колата на по високи обороти (да не споменавам скорости, че ще ми дърпат ушите) за време около 10-15мин. и ставаше по шумна колата осезаемо. Като се връщах в къщи и отварях гърнетата нямаше никой вътре освен металната вата. Дори в задното гърне изгоря тази същата вата.
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Мерси, колеги!
DIsc мислиш ли, че спирачки от РС 2000 биха свършили работа... Идеята е, че имам заден комплект(мост, главини, дискове, накладкии т.н.) от РС 2000, които купих преди време(преди да подарам колата). Сега след като я подкарах... малко ме съмнява, че дискове 260мм. и задни дискови спирачки от РС ще ми свършат работа... Другото е, че тая година си купих 4 броя нови зимни гуми 14'' на 185. И ако сменя спирачките на 280 или 330мм. няма да мога да ги ползвам...
А за слагане на АБС какво мислиш?
Орех, дали няма да опират тези гуми? 205/50/17 ги дават с около 6см. по-голям диаметър от стандартните 175/70/13. Отделно и са с 30мм. по широки. Ако става не е лош вариант.
Рeigera това е лоша новина хахаха А дали не е издухана ватата от газовете или си сигурен, че е стопена. Не, че има някакво значение... но уж и дават 600 градуса, а не вярвам да се достигат чак такива температури на метър и кусур от двигателя. В английския ибей имат специална вата за пълнене на гърнета, но нямах време да я чакам 2 седмици да дойде. Предполагам, че сигурно и тя е била стъкломат(просто не помня).
Мерси, колеги!
DIsc мислиш ли, че спирачки от РС 2000 биха свършили работа... Идеята е, че имам заден комплект(мост, главини, дискове, накладкии т.н.) от РС 2000, които купих преди време(преди да подарам колата). Сега след като я подкарах... малко ме съмнява, че дискове 260мм. и задни дискови спирачки от РС ще ми свършат работа... Другото е, че тая година си купих 4 броя нови зимни гуми 14'' на 185. И ако сменя спирачките на 280 или 330мм. няма да мога да ги ползвам...
А за слагане на АБС какво мислиш?
Орех, дали няма да опират тези гуми? 205/50/17 ги дават с около 6см. по-голям диаметър от стандартните 175/70/13. Отделно и са с 30мм. по широки. Ако става не е лош вариант.
Рeigera това е лоша новина хахаха А дали не е издухана ватата от газовете или си сигурен, че е стопена. Не, че има някакво значение... но уж и дават 600 градуса, а не вярвам да се достигат чак такива температури на метър и кусур от двигателя. В английския ибей имат специална вата за пълнене на гърнета, но нямах време да я чакам 2 седмици да дойде. Предполагам, че сигурно и тя е била стъкломат(просто не помня).
Мерси, колеги!
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект- Форд Ескорт Турбо
Спирачките от RS2000 (260мм.) няма да са адекватни. Буталата на апаратите са колкото нормалните (240мм.) само накладките са по-големи , както и дисковете разбира се, но разликата е минимална. Мондео-то е със такива дискове и апарати (1.8 и 2.0L - качи се на такова Мондео, засили се и пробвай спирачките...). Съжалявам, че не ми работи страницата за да покажа снимки на 280мм. спрямо 240 мм. и най-вече апаратите - направо са огромни спрямо компакт диск например, буталата им са сериозни - а именно това дава power на спирачките. Задните RS2000 спирачки (270мм.) са най-вече козметични (според мен!), защото работна площ е много малко (във дисковете има "барабани" заради ръчната спирачка), дисковете са тънки и невентилирани (предпоставка за прегряване и fade out), апаратите са със смешни бутала. Аз също имам комплект задни RS2000, но просто не си направих труда да ги монтирам - ако имаш добре функциониращи задни барабанни спирачки е достатъчно, колкото да поддържат баланса и колата да не се върти, предните спирачки винаги отнасят боя, именно затова наблегни на тях. Аз съм доволен от моята комбинация и не съм имал проблем никакъв, след като монтирах предните спирачки разликата беше - WOW. Не пропускай и парите който ще ти идат покрай тези задни RS2000 спирачки - най-малкото ще трябва да купиш задни жила за RS2000, а те са най-малко 2 вида... или нещо такова, карам го по спомен от времето когато им бях вдигнал мерника. Евентуално нови накладки и челюсти, задължителните лагери на задните главини и т.н. и т.н. Налей парите в предни спирачки - това е моята препоръка! Бих ти казал за моята комбинация, но е доста комплицирано, трябва ти достъп до добър стругар и фрезист, трябва дасвалиш предните шенкели от амортесьорите, трябват ти Escort Cosworth апарати, нови дискове, накладки, евентуално нови маркучи или преработка на старите... пари, пари... Нещо със което неможах да се преборя - спирачната помпа. След като отпред вече има по-големи бутала, всяко натискане на спирачката иска по-голямо количество спирачна течност да се нагнети съм спирчната уредба, но помапата си остава същата. Резултата - половината ход на предала е... нищо... просто натискаш и не се случва нищо, малко е стряскащо в началото (абе почти напълних гащите дето се казва, добре че бяха кафеви!), но след половината ход всичко е под контрол, и най-вече засилилото се желязо спира Обезвъздушавахме многократно и нищо. Като крайна мярка щях да купя спирачна помпа от Cosworth ($$$), но след кратка справка се оказа, че буталото на Cosworth помпата e колкото на моята (27мм. по спомен), колкото и на всички останали помпи на Ескорт!?!? Иди го разбери. Отказах се и хода на педала си остана така.
За ABS-a забрави, ще ти излезе по-скъпо от предните спирачки, а и кой ще ти гарантира, че ще проработи? Новите зимни гуми ги монтирай на другия Ескорт
P.S. успях все пак да изровя снимките.. от 2006г.
Ех спомени, спомени... Като си разгледах снимките попаднах на тези... навремето маркирахме колата, като при автокаско, но мааалко по-различно:
За ABS-a забрави, ще ти излезе по-скъпо от предните спирачки, а и кой ще ти гарантира, че ще проработи? Новите зимни гуми ги монтирай на другия Ескорт
P.S. успях все пак да изровя снимките.. от 2006г.
Ех спомени, спомени... Като си разгледах снимките попаднах на тези... навремето маркирахме колата, като при автокаско, но мааалко по-различно:
Последна промяна от disc на 30 дек 2012, 00:00, променено общо 4 пъти.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта