ВАЛОВЕ за конверсия на 1.8 105кс и 115кс към 131кс

Отговори
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

ВАЛОВЕ за конверсия на 1.8 105кс и 115кс към 131кс

Мнение от opex » 07 дек 2012, 14:29

Казват, че валовете от RS1800 130к.с. и 2.0 136 (по-късно 132?)к.с. са почти еднакви и валовете от 2.0 вършат същата работа.
Е, така е, но все пак за максималисти, които не могат да се домогнат до истински комплект валове от RS1800 все пак остава глождещата мисъл за думата "почти".
За който иска да си събере комплекта - след сравнение на part numbers на валовете в един сайт:
RS1800 (130PS) Cams
Inlet: 958M 6A266 CA
Exhaust: 938M 6A269 CB

Mondeo 2.0 02/1993 to 08/1996<<<
Inlet: 938M 6A266 CB (No Match)
Exhaust: 938M 6A269 CB (Match)<<<

Mondeo 2.0 08/1996 to 05/1998<<<
Inlet: 958M 6A266 CA (Match)
<<<
Exhaust: 958M 6A269 CA (No Match)


ЕДИТ 09.12.2012:
Думата "почти" означава 'нещо' от двете страни на "еднакво", т.е. по-добре или по-зле.
Така казано възникват някои въпроси, все пак.
Тъй като всмукателния вал на Мондео мк2 е 'белязан' от '95-а как е на двигател да речем поне 3 години по-рано.
От друга страна на мондео мк2 се знае, че конете падат от 136 на 132 или 130 (на различните места пише различно), но факт е, че конете спадат. Дали това е заради вала от 1.8 131к.с.?
Означава ли това, че вала от 2.0 136к.с. е по-'агресивен' и ако се сложи той ефекта ще е по-добър?
Но ако отговора на горния въпрос е "Да" защо тогава след като са от един и същ период производство не са сложили още тогава вала от 2.0?
Това повдига въпроса за изпускателния вал и неговата роля в системата уравнения.
Всичко това водещо до въпроса дали някой в София има желанието и възможностите да измери профилите на тези валове за да се отговори еднозначно? Аз имам оригинални от 1.8 131к.с.

В този .pdf файл на стр. 10 са изписани номерата на разрешените използвани валове (очевидно оригиналните, като прави впечатление и валове белязани 928M 6A266 GK (входящ) и 928M 6A269 GD (изходящ), което според мен може да говори, че това е "първата" версия на валовете, а 958М втората или последната), както и таблица с повдигането на клапаните от всеки вал спрямо градусите.
http://www.formulafordzetec.co.uk/linke ... ations.pdf

____________________________________________________________________________________________
Понеже ми попадна текст с номерата на валове 1.8 105к.с. за всеки случай ще ги сложа тук в големи скоби просто да ги има като информация, без отношение към горния текст.
"got enough info now to identify your cams as 105PS.
Passenger = Exhaust = 928M-6A269-GA
Driver = Inlet = 928M-6A266-GG
Service engine part number 928M-6006-KA
fitted in Escort and Orion (same as in my daily runner!!)
Legal code (part of engine number on side of the block = RDA"
____________________________________________________________________________________________
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
naskoto
потребител
потребител
Мнения: 1041
Регистриран: 26 фев 2007, 19:23
Модел на автомобила: RS
Местоположение: varna
Status: Извън линия

Re: ВАЛОВЕ за конверсия на 1.8 105кс и 115кс към 131кс

Мнение от naskoto » 10 дек 2012, 23:55

Валовете конструктивно са еднакви,разликата в парт номерата е от моделната година.По скоро разликата е от електрониката,някои мондеота са с EEC 4( до 95),други са с ЕЕС 5.Разликата е,че при ЕЕС 5 модула на запалването е в самия компютър.РС 1800 е Фиеста,не знам точно от коя година се произвежда тя,но със сигурност парт номерата на валовете са различни от тия на Ескорт mk5 XR3i.

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта