След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Give_me_the_money
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 14 ное 2006, 20:27
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V
Status: Извън линия

След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от Give_me_the_money » 11 яну 2013, 18:26

Здравейте колеги :D Минала събота си тунинговах форд@ето;)1,8 16в.От 105 го направихме 130:) :D: ама като цяло не сЪм доволен или нз какво трябва@е да е като краен резултат.Една година карах само с еку,дросел и маф от 2.0.Миналата събота барнах и валовете ,с монтажа никакви проблеми.Колата запали,даже след смяната на валовете пре@укването на повдига@ите по@ти из@езна(това когато е студен мотора).Имам газова обикновенна с пло@ка.Настроих я след като я покарах малко.На магистралата от карнобат до бургас по правите,на равното, двига 200 на бензин и ги държи.На газ ги прави,но малко по трудно.Само толкова ли може????????Имах проблем със мафа от 2.0 и сложих един от 1,6.Като металната @аст на мафа си е с голямата дупка,просто размених черната част самия маф.Възможно ли е от там да имам някаква загуба на мо@тност?В ауто дата доколкото видях дават една и съща стойност към екуто,или греша?Очаквах да върви поне до 210 220.Разлика в набирането ,има може би малка след 3500.Някой може ли да даде акЪл,или да каже неговата как върви?

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от andon anestiev » 11 яну 2013, 20:02

Колега,мерил ли си си компресията в цилиндрите,защото до колкото знам ако валовете са от 2.0 или 1.8(130к.)са с по-големи фаси градусите са други на гърбиците и от там малко губиш...разрежда се мотора,е трябвало малко да го сгъстиш(това е мое мнение)но пак си исмери комресията на всеки цилиндър,до колкото знам степента на сгъстяване е 10,10.5:1 в атмосфери идва към 13,13.6:1,късмет с проекта!П.П катализатор имаш ли?С каква ламбд сонда си,оригиналната?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от HACKO » 11 яну 2013, 20:59

andon anestiev написа:......градусите са други на гърбиците и от там малко губиш...разрежда се мотора,е трябвало малко да го сгъстиш(това е мое мнение).....
Андоне, ..... това нещо,...... бива пак да го обмислиш, че е малко.......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от S_C » 11 яну 2013, 23:18

При показание на уреда 200...повече от 180 не си вдигнал.Даже и под 180 може да е била реалната скорост.Километражите грешат.Над 160 грешката се движи между 10 и 15%.
От новите... Фокус TDCi при показание 100 кара с 93, Мондео с 95.Чак нааай-най последния Фокус го сметнаха при показание 100 да се движи с 97.Това се водят най-точните уреди, монтирани на Форд въобще в цялата история на производството му в Европа.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Give_me_the_money
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 14 ное 2006, 20:27
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от Give_me_the_money » 12 яну 2013, 01:25

Конпресията не съм я мерил.Всичко друго е стандарно,ламда сонда дори съм я мерил с мултицет.Катализатор няма,има само средно гарне и задното е някакъв ремус по@ти права тръба.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от opex » 12 яну 2013, 03:18

Плочката на газта пречи. Каква е файдата от дросел и маф с диаметри като на 2.0 след като с плочката става сигурно като на 1.6.
И аз мондеото така карах - със самия сензор /черната плочка отгоре/ от 1,6 и алуминиевото тяло от 2.0 - проблем не съм имал и вървеше стабилно. Но какво е при теб - трябва да се установи фактически, като си пуснеш едни кабели отделно до пасажерската седалка съответно от сигналните на мафа и ламбдата и им вържеш уреди да се види в движение при какви скорости и обороти какво показват и къде са спрямо заводските показания.
А компютър от 2.0 сложил ли си или си караш с този 105 коня?

п.с. и още нещо, на 1.8 115кс и 2.0 136к.с. макс коне са на 5850об, а при 1.8 130кс на 6250 - ти с какви валове си и как ги виждаш нещата, че казват, че валовете били еднакви а 1.8 130 и 2.0 136, тогава от къде идва разлика 400об
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Give_me_the_money
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 14 ное 2006, 20:27
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от Give_me_the_money » 14 яну 2013, 14:19

:D Валовете,дросела и ецуто са ми от мондео 2.0 ,екуто е DEWY.Мисля че и плочицата спъва,но чак толкова?Какво имаш в предвид с тези жици.Да гледам показания на ламда сондата и на мафа ли?За Мафа има ли начин да му се направи диагностина с мултицет?

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от didon80 » 14 яну 2013, 21:42

Скоростната кутия е фактора, който определя максималната скорост, не е само мощността на двигателя!
И моето мондео вдига 200, по-важно е за колко ги прави......
Мислиш ли че има път в Бг, където да се движиш с 200 и да няма риск да се пречукаш заради някоя дупка, която ще забележиш, когато вече е твърде късно за да я избегнеш.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от Didibao » 14 яну 2013, 21:48

Да и дидон е прав, иначе друго се сетих маф-а е еднакъв и на 1,8 и на 2,0, но какво е различното вътре в тялото, имам два мафа от 1.8, а скоро ми предстой същата конверсия, имам всичко без маф или по точно тялото. ако някой може да даде снимка на мафа вътре в тялото няма да е зле.
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от opex » 15 яну 2013, 03:03

В 2.0 МАФ-а (и 1.8 130кс ориджиналдъто) липсва една преграда под дупката, през която се вижда сензора.
На 1.8 115кс и 2.0 като код на самия сензор МАФ-а може и да е, но в някои случаи може и да не е еднакъв (примерно след подмяна иди разбери), отделно горната разлика в тялото. Но на 1.8 105кс - трябва проверка, защото не е сигурно. В крайна сметка се мери при какви обороти какви напрежения връща на място и в движение, сравняват се с аутодата или друг достоверен източник какви трябва да са и се предприемат съответните действия.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

vladi tanev
потребител
потребител
Мнения: 341
Регистриран: 23 юни 2007, 11:40
Модел на автомобила: FORD FOKUS МК1 1,8TDDI
Абсолютно стоков
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от vladi tanev » 15 яну 2013, 08:41

Проблема ти идва от скоростната кутия първия и втория е от плочката за газта затова и няма как да усетиш голяма разлика при набирането няма как със дросел ф55 мисля че беше да върви много като се ограничава със плочка за газ която е някъде около ф35

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от opex » 15 яну 2013, 17:05

не се знае за скоростите. При ескортите говорейки за бензин и не-спортни изпълнения варират 1-ва и 2-ра, рядко и 3-та като предавателни числа, 4 и 5 са еднакви, както и диференциала, който за всички хечбек и седан е 3,82, а за някои комби може да е 4,27 (май беше) и то на 1,6. т.е. разликата е в набирането на 1 и 2, а макс скорост зависи от мощност и обороти.
По-горе писах и за промяната на оборотите, в които двигателя развива максимална мощност при 1.8 различните варианти и 2.0
При ескорт:
при 105кс е при 5500 оборота (153нм@4000об)
при 115кс е при 5750 оборота (160нм@4500об)
при 130кс е при 6250 оборота (162нм@4500об)
При мондео:
115кс е при 5750 оборота (158нм@3750об)
136кс е при 6000 оборота (180нм@4000об)
130кс е при 5700 оборота (176нм@3700об) при Мк2 и това е от настройки на компютъра, както и единия от валовете мисля, че е различен. Както вероятно и промяна в колектора.
Това измества и очакванията, на които си свикнал от колата - кога спира да 'дърпа', кога да превключваш и кога какво да усещаш в гърба :)

Т.е. като използва валове и компютър от мондео мк1 2.0 на 1.8 би трябвало новите коньове да идат минимум на 6000 оборота, което е 500 над оригиналните. Това означава, че му трябва ОЩЕ повече въздух за период от време отколкото е имал нужда преди, когато е бил оригиналния сетъп за 105кс и то бе газовата плочка.
Проста сметка показва, че плочката ти стеснява въздушния проход с близо 40%. След нея и дросел с диаметър 1 метър да се сложи - файда няма.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Give_me_the_money
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 14 ное 2006, 20:27
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от Give_me_the_money » 16 яну 2013, 10:58

Без плочка дали ще я излъжа да тръгне?Наистина доста се смалява отвора.Не мисля че кутията е чак такъв проблем,мисля че едни 220 може да ги направи.Колата се събуди зна@ително след цятата интервенция,ама се пак о@аквах повече.Пробвах вчера един ескорт комби ,1,8 115коня май беше,но колата е с газов инж. и във високите си е друга работа,върви повече :D

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от KOss » 16 яну 2013, 11:01

Както са ти казали, да плочката оказва голямо влияние. Определено ще тръгне без нея, защото каквито и колектори и дросели да има зад нея, ефекта от тях се заличава тотално. :wink:

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от disc » 21 яну 2013, 20:44

И да махнеш плочката, колата няма да тръгне повече от колкото е в момента Изображение. Разликата ще е точно толкова колкото няма да я усетиш! ДА - плочката пречи, но ти няма да я махнеш (нали така?), щото няма да ти излезе сметката. Ти как искаш да ти върви колата? Да имаш ускоерние или максимална скорост? За първото си купи къса кутия от 1.4 моно, за второто си постави дизелова кутия. И понеже няма пълно щастие - в първия вариант ще ти страда разхода и максималната скорост, а във втория - ускороението и пак разхода (щото ще я ръгаш да набира бързо а тя не може). :D: Това е действителността!
Фиестата ми е със стандартната кутия (1.6 16V) но със 2.0L е като коркова тапа по сфетофарите, максималната скорост обаче е много ниска (карал съм макс на 180 км/ч, не съм любител на високите скорости!, но по оборотомер няма много повече, макс 190-195). Скоростите са реални, километржа е сверен с GPS, на Ориона скоростомера също е много точен в ЦЕЛИЯ диапазон до 240 км/ч. , с него мога да вдигна поне 265, защото с 240 съм на 5500 обр., до 6500 тъкмо ще вдигне 260-270. Разликата в двете коли е мощмостта! И разликата е огромна - два пъти и малко. Когато имаш повече мощност може да избираш дали искаш ускорение или макс. скорост, без да имаш особени загуби (едното за сметка на другото, или пък разхода), но във варианта с по-малко мощност си със вързани ръце. Затова ти предлагам да се примириш! Това е положението.. или да минеш на индивидуални дросели :D: . Забравяш за газовата уредба, инвестираш 200-300 лв. за дросели, малко за Мегаскуирт и да кажем ~150НР ще ги имаш. Казвам 150, щото от СТАНДАРТЕН 2.0L с дросели се изкарват 170 :wink: . Няма да съм аз този който да я направи тази атмосферна глупост (глупост най-вече щото е атмосферна!), но ако 150 ти стигат може да инвестираш.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от KOss » 21 яну 2013, 23:07

Е, вече имаш ПОВЕЧЕ от изчерпателен отговор, който споделям ТОТАЛНО и който се опитвам да поясня на някои хора (не от форума, а принципно), но на - те си знаят тяхното. :lol:

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от opex » 22 яну 2013, 17:40

Може да махне плочката и да сложи 4 газови инжектора с 1 компютър и 1 копче - т.е. т.нар. газов инжекцион :D , с което си решаваш генерално проблемите. (и х*я до края и душата в рая :mrgreen: ) Тако или инако останалите чарколяци бутилка/изпарител и т.н. са налични. Плюс това и разхода на газ може да падне.
@KOss искам да те питам на фиестата 5-та предавка не е ли по-къса спрямо тази в ескорта (отново 1.6 16v) въпреки същия диф от 3,82? Понеже по груби спомени си мисля, че беше ~0,85, а на ескорта ~0,76.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от KOss » 22 яну 2013, 17:55

Да, ескортовите са 0.76. Мисля, че имаше разлика при дифовете на ескорта. На 1.6 ескорта се слага и кутия с диф 4.27, 1.8 винаги е с 3.82. :wink:

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от opex » 22 яну 2013, 18:11

Всички дифове на ескорт 1,6 и 1,8 са 3,82 с изключение на 1,6 комби (някои) които са 4,27. Аз се рових за тези неща, защото имам ескорт 1.8 115кс и искам да го продам (двигателя де) с все скоростната и да му сложа 2,0 с кутия от 1,6, на която сменя само 5-та предавка, както е написал disc в съседната тема (ужасно много се надявам да може да стане) с още по-дълга предавка, не за висока скорост колкото за икономия при пътуване на далеч. В крайна сметка аз не знам тия хора дето могат (и вдигат) 240+ с тези кутии не се ли замислят, че гумите им най-вероятно са със скоростен индекс до ~200 +/-10 ... _friends_
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от disc » 22 яну 2013, 20:00

След като си със 115НР, значи си със IB5 и много,много малко вероятно със MTX75. При всички случай това което искаш значи да минеш на BC кутия - не е невъзможно, но ще смениш някоя стойка и тампон. Ако минеш на ВС кутия, то смяната на 5-та няма да е проблем. Снимките дето си видял са точно на ВС. Но не мисля, че ще има полза от смяната. Когато аз карах Фиестата разхода ВИНАГИ (разбирай градско или извънградско) е бил 10 (газ), от как баща ми я кара разхода е 9 градско и 7-7,5 извънградско :D . Ескорта е по-тежък, но със Фиестата от Пловдив до Кърджали я карам като автоматик - само на 5-та предавка, ако няма светофари или спирания мога така до края на света, мощност има и 5-та не е толкова дълга, абе пълен мързел те обзема :) Ако шофираш в рамките на 140 км/ч няма да има особена полза си мисля.

Не го приемам лично, но аз карам само със тези гуменетки:

Изображение

Изображение

Изображение

Точно на последната снимка липсва въпросната буквичка и тя е V. >:D<: Само V са със rim protection ridge. Не стават за мокър асфалт! Ама никак, не ме питай от къде знам :( но на сухо са отлични.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 72 госта