олекотяване на автомобила

Отговори
Потребителски аватар
kserx76
потребител
потребител
Мнения: 146
Регистриран: 18 юни 2009, 18:02
Модел на автомобила: ford mondeo 2,0 136кс 1995г
Местоположение: русе
Status: Извън линия

олекотяване на автомобила

Мнение от kserx76 » 27 юни 2014, 12:31

Това е наи-ефтиня вариант за силов тунинг.Премахнете излишните неща от автомобилите си.Аз съм с мондео 2,0 комби.Премахнал съм целия климатик с компресора,резервна гума и крик ( сложих спреи за спукани гуми) тежкия метален капак над резервната гума,катализатора и двете задни гърнета с трабите ( тежаха сигурно 500кг двете :D :D :D :D ) на тяхно място сложих само едно краино от хечбека и накрая разбира се сменяте тежките стоманени джанти с по-леки такива от алунии.Чувам мнения че ако по този начин спестите на колело по 3-4 кг ефекта е осезателен.Аз още не съм събрал пари за джанти но се опитвам :D :D :D

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: олекотяване на автомобила

Мнение от diesel1.6 » 27 юни 2014, 12:41

От тон и половина е станало на тон и четиристотин и петдесед - все е нещо.
Ескортите преди 90 са към 900 кила стандартно ;)

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 671
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Fiesta ST150 2.0 Duratec ST

Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия

Ford Focus mk1 1.8 бензин

Focus mk1 1.6 бензин
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: олекотяване на автомобила

Мнение от ivan_racing » 04 юли 2014, 17:05

kserx76 написа:Това е наи-ефтиня вариант за силов тунинг.Премахнете излишните неща от автомобилите си.Аз съм с мондео 2,0 комби.Премахнал съм целия климатик с компресора,резервна гума и крик ( сложих спреи за спукани гуми) тежкия метален капак над резервната гума,катализатора и двете задни гърнета с трабите ( тежаха сигурно 500кг двете :D :D :D :D ) на тяхно място сложих само едно краино от хечбека и накрая разбира се сменяте тежките стоманени джанти с по-леки такива от алунии.Чувам мнения че ако по този начин спестите на колело по 3-4 кг ефекта е осезателен.Аз още не съм събрал пари за джанти но се опитвам :D :D :D

Това което си описал е за коли за писти.
Да нямаш резервна гума не е добра идея. Климатик може да се махне,ако не ти трябва,ами за какво си купуваш кола с климатик, ако ще го махаш?! Гърнета да олекотяваш, може, ако се направи достатъчно тиха, не да е някоя изтърбушена .

Иначе, ако говорим за олекотяване има доста неща, но вече не е за всекидневна употреба или ще е дрразнеща понякога.
Махане на:кора на двигателя,пластмаси излишни, смяна на малки джамове с фибростъкло, премахване на тапицерии, на музика, но това всичко според ползвателя. Понеже всеки сам трябва да избере какво да кара.
Ръждата е по-лека и от карбона :D
П.П. Ескорта ми е 935 кг, без олекотяване, ако се олекоти сигурно ще лети, но при неговите коне няма да има сцепление..
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: олекотяване на автомобила

Мнение от S_C » 04 юли 2014, 22:11

Колата е 1300 кила празна. Пробвал съм безброй пъти-плюс минус 300 килограма са и все тая. По абсолютно един и същ начин върви, еднакво и харчи. На мен ми трябва минимална цена на километър пробег. Вярвай, ако ставаше така, отдавна да съм я оставил само на ламарина. Не става.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: олекотяване на автомобила

Мнение от HACKO » 04 юли 2014, 22:27

Струва ми се, че за тази гимнастика е по-добре да се тръгне от Ескорт хетчбек 1.8 или РС2000, вместо от Мондео комби, но това си е лично мое виждане. Просто неолекотения Ескорт ще е по-лек от максимално олекотеното Мондео.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: олекотяване на автомобила

Мнение от bateto_toshko » 05 юли 2014, 07:39

Да , те не случайно рали-версиите са базирани на някое от по-малките купета на марката(Fiesta , golf....)
Иначе плюс минус 100-200 кила няма как да не окажат влияние , освен ако двигателя не си е ламя по принцип или е някой голям дизел , който като го товариш му става по-хубаво :mrgreen:
По себе си съдя , Фиестата беше 950 кила , Пежото ми е 100 кила по-тежко и със 1-2 литра по лакомо на 100 км(градско)...и двете са бензин , едни и същи коне
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
Tsurinski
потребител
потребител
Мнения: 245
Регистриран: 27 май 2009, 11:47
Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
Status: Извън линия

Re: олекотяване на автомобила

Мнение от Tsurinski » 05 юли 2014, 15:10

HACKO написа:Струва ми се, че за тази гимнастика е по-добре да се тръгне от Ескорт хетчбек 1.8 или РС2000, вместо от Мондео комби, но това си е лично мое виждане. Просто неолекотения Ескорт ще е по-лек от максимално олекотеното Мондео.
Да така е, но колегата разполага с Мондео и е похвално, че се е заел с олекотяване, стига да не нарушава безопасността на автомобила. Съвет от мен е да внимава с избора на ляти джанти - не винаги са по-леки от стоманените (личен опит). Успех в начинанието!
Изображение

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: олекотяване на автомобила

Мнение от koinov_bg » 05 юли 2014, 20:35

Още нещо за по малък разход карай на затворени стъкла и махни ръчките на прозорците.
Махни бравите на вратите направи ги да се отварят с копче.
Махни двете пистачки сложи една централна и я дръж в положение среда на прозорец.
Слоци по малък акумолатор.слагай по малко течност в казанчето за чистачки.
Ако се замиалиш има резон във всичко това.

П.С. забрайх да спомена и алтернатора.колкото повече ел. консумация има в един автомобил толкова повече се.товари алтернатора респективно товари мотора и автомобила гори повече.с две думи преправяш стопояете в диодни( 0.5 w с 5w)сменяш стандартните крушки с ксенон( 30-35w в 110-120w)
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Потребителски аватар
kserx76
потребител
потребител
Мнения: 146
Регистриран: 18 юни 2009, 18:02
Модел на автомобила: ford mondeo 2,0 136кс 1995г
Местоположение: русе
Status: Извън линия

Re: олекотяване на автомобила

Мнение от kserx76 » 05 юли 2014, 20:48

Колега за последно съм пукал гума 98г :D :D :D а климатика ми беше заминал,компресора беше разбит и за това го махнах.Металния капак над резервната гума ми строших пантите една зима и не можах да ги оправя.А иначе имам спреи за спукани гуми и карането извън града с тази машина за изгаряне на бензин ми се случва 3-4 пъти в годината

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: олекотяване на автомобила

Мнение от Didibao » 05 юли 2014, 23:11

Като си махнал компресора си олекотил колата точно 7,5кг.
Изображение

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: олекотяване на автомобила

Мнение от koinov_bg » 05 юли 2014, 23:27

Didibao написа:Като си махнал компресора си олекотил колата точно 7,5кг.
Всеки килограм е 0.01 сек на обиколка на Ф1 така че файда сигорно има. ;) ;) :D
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост