Мога ли да сложа маслен радиатор?

joriev
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 апр 2006, 23:17
Модел на автомобила: Ford eskort
Местоположение: Radomir
Status: Извън линия

Мога ли да сложа маслен радиатор?

Мнение от joriev » 23 яну 2007, 22:40

Имам форд ескорт 87г. може ли да ми кажете да ли мога да му сложа маслен радиатор , и може ли как?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 23 яну 2007, 22:42

И каква ще е целта на този радиатор?

joriev
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 апр 2006, 23:17
Модел на автомобила: Ford eskort
Местоположение: Radomir
Status: Извън линия

Питане?

Мнение от joriev » 23 яну 2007, 22:43

Да охладя маслото.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 23 яну 2007, 22:56

Тва да не е трактор. Ако те притеснява, че много ще падне вискозитета при натоварване сложи синтетично, при него вискозитета не се променя при загряване. Има начин но смятам че няма никакъв смисъл, маслен радиатор се слага на двигатели с въздушно охлаждане и при силно натоварени двигатели основно камиони и трактори. При нормалните автомобилни двигатели с водно охлаждане маслените магистрали минават през водната риза и маслото се охлажда(загрява) оттам, това нещо е конструктивно изчислено.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 яну 2007, 09:34

Може да си сложиш маслен радиатор. Мондеата си имат фабрично такъв - е не точно радиатор, а една тръба която се "разхожда" под радиатора и се връща обратно в ДВГ-то.
Можеш да си сложиш такава подходящо огъната тръба - към 1-2 метра и си готов. Другия вариант е да си сложиш радиатор за охлаждане на масло - обикновено турбо колите са снабдени с такъв, защото при тях маслото се нагрява много от турбината. Иначе обикновен радиатор за охлаждане на ДВГ-то не може да стане и за масло.

Изображение

:idea: :arrow: oil+cooler

:twisted:

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 24 яну 2007, 09:54

А бе я наистина си сподели идеята за този маслен радиатор. Ако не е военна тайна разбира се!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 24 яну 2007, 21:20

Brock написа: обикновено турбо колите са снабдени с такъв, защото при тях маслото се нагрява много от турбината.
... измежду колите тея с турбо имата маслен радиатор, а измежду москвичите старите имат и те - за да се охлажда маслото при космичните скорости :D
доста са ефтини и много здрави - ще ти свърши работа, но и преохладеното масло не е работа. ако ти е у ред колата, няма какво да спечелиш.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 25 яну 2007, 14:02

Предполагам, че целта му е да е по-добре охладено маслото /все пак маслото освен смазващ агент е и охлаждащ/ и по този начин по-дълго да запази оптималните си характеристики. Като освен това допълнителен плюс е че реално се увеличава и количеството моторно масло с обема на прикачените съдове.

До колко твоя форд има нужда от това е въпрос на друга тема /все пак фордовете работят леко студени, докато при опел и ФВ, които имат значително по-голяма склонност към прегряване е добра идея./.

Но може да си решил да правиш тунинг и да повишаваш параметрите?

Значи дай малко инфо за твоя мотор. Теоритично на вс мотори може да се сложи масл. радиатор, но често трябва да се дупчи картера и да се промени малко тракта / тоест топлото масло като се върне от блока минава през картера за утаяване на евентуални механични замърсители и след това да идва на входа на маслената помпа охладено за следващия цикъл/. Има двг, които фабрично имат т.н. подготовка и при тях е лесно /обикновенно атмосферните дизели, които са много близки с турбо братята им/ , но при повечето трябва хирургическа намеса.

От тук идва и следващия момент дали сток масл. помпа ще е достатъчно мощна с оглед повишеното специфично натоварване.

Но ти трябва масл радиатор, воден радиатор не става /налягането е доста по-високо, а и маслото е по-гъсто от антифриза/!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 25 яну 2007, 14:31

НЕПРАВИЛНО!!!!
Ако си мислиш, че като вкараш по-охладено масло е по-добре за ДВГ-ТО МННОООО се лъжете!
Но аз все пак от чисто любопитство бих желал да разбера причината от самия човек защо му е притрябвал радиатор. Нека да не предполагаме.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 25 яну 2007, 17:39

Виж тук Изображение
ако можеш да си намериш такава втулка или някой виртуоз фрезист да ти ая направи 99% от задачата е решена. После намираш маслен радиатор от москвич или какво да е и си готов.
Относно нуждата ти си решаваш, и не ни се сърди казахме си нащо мнение, опитваме се да помогнем а не ти се подиграваме. Така че би могъл по-подробно да споделиш идеята си. Това е идеята на този форум.

okm
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 18 апр 2006, 21:35
Модел на автомобила: Orion 1.8TD 1992
Status: Извън линия

Мнение от okm » 25 яну 2007, 18:35

целта на масления радиатор е не да охлажда толкова, а да възможността да картера да събере повече масло. Това се постига също с по-голям картер които се продава само за японски и американски коли. А пък ти ако искаш move да го изработиш на фреза от хром-никелова ламарина. Ако искаш да видиш какво представлява пусни OIL PAn w GOOGLE ili EDELBROCK

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 25 яну 2007, 18:51

okm написа: А пък ти ако искаш move да го изработиш на фреза от хром-никелова ламарина.
Този е картер е на фиеста направен е от ламарина но е щампован. Би ли обяснил как ще направиш такъв картер или по голям с помоща само на фреза и колко трябва да е дебела тази ламарина за да я дълбаеш и оформиш само с фрезата :?:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 26 яну 2007, 13:20

Това са абсолютни глупости! Такова нещо не се прави на фреза. А пък и колко ще му увеличи обема - 100 гр! Ами че като ще е така, сложи по-малък маслен филтър, че от него меже да докараш повече
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

okm
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 18 апр 2006, 21:35
Модел на автомобила: Orion 1.8TD 1992
Status: Извън линия

Мнение от okm » 31 яну 2007, 01:16

май не си запознат с тунинг елементи
това е хонда картер и както вивдаш е изработен от отделни части които са заварени. Ако това е направено за хонда move да се изработи и за форд.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 31 яну 2007, 09:28

okm написа:май не си запознат с тунинг елементи
това е хонда картер и както вивдаш е изработен от отделни части които са заварени. Ако това е направено за хонда move да се изработи и за форд.
нагазвам в темата за смисъла или липсата на такъв за някои тунинг практики, ама тоя картер е мнооого грозен :)! аз бих го изработил за едни 150 лв и бих препоръчал на собственика да си ги вложи в масла, а не в ...
този картер има много ъгли и ръбове, чакащи да лепнат малко отлагания и да ги турнат на следващото масълце :D :idea:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 31 яну 2007, 21:21

А забелязвате ли, че колегата joriev от 23.01 се прави на сърдит и не взема участие в темата която лично той повдигна.

okm
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 18 апр 2006, 21:35
Модел на автомобила: Orion 1.8TD 1992
Status: Извън линия

Мнение от okm » 02 фев 2007, 21:39

Наслагвания има ако караш 10 000км с масло. Производители на Хай перформанс масла дават 5000 мили или 9000км. Обикновени масла работят до 3000мили или 4500км. Аз знам как е в България и че маслото се сменя на 10-12 хил км - ами много ясно че ще има наслагвания. Също така колко от маслата са качествени, може би М10Д.??????????

Аз моя Галант го карам с RED LINE high performance и баце направо лети.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 02 фев 2007, 23:04

okm написа:целта на масления радиатор е не да охлажда толкова, а да възможността да картера да събере повече масло.
Това е супер констатация
Просто нямам думи наистина не исках да пиша в тази тема за да не засягам евентоално колегата okm ама той продължи да се изказва в нея и неговите изказвания направо будят в мен недоумение с това което иска да каже. Сега не искам да се покажа че аз съм най добрият ( понакога бъркам правописа а-ъ о-у е-и и т.н. )
okm написа: А пък ти ако искаш move да го изработиш на фреза от хром-никелова ламарина.
Така както изяснихме колегата не са му ясни обработките на ламарината освен това такава ламарина колега няма
okm написа:хром-никелова ламарина.
това е ламарина ( стомана по точно казано с последващо покритие NiCr3 ( Никел Хром Тривалентен)
:?: :?: :?: преди това казва фреза сега ги заварявя :shock:
okm написа:май не си запознат с тунинг елементи
това е хонда картер и както вивдаш е изработен от отделни части които са заварени. Ако това е направено за хонда move да се изработи и за форд.
А тук просто нямам думи
okm написа:Наслагвания има ако караш 10 000км с масло. Производители на Хай перформанс масла дават 5000 мили или 9000км. Обикновени масла работят до 3000мили или 4500км.
Човеко ще ти се извиня публично ако найстина дадеш нормален източник който да казва наистина че
okm написа: Обикновени масла работят до 3000мили или 4500км.
Защото намерих и друго несъответствие
okm
младши лейтенант
Регистриран на: 18 Апр 2006
Мнения: 46
Модел на автомобила:
Orion 1.8TD 1992
okm написа:Аз моя Галант го карам с RED LINE high performance и баце направо лети.

okm
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 18 апр 2006, 21:35
Модел на автомобила: Orion 1.8TD 1992
Status: Извън линия

Мнение от okm » 06 фев 2007, 02:48

Чак и модераторите да се месят в темата и някакъв си спор за нищо???!!!!!

Както и да е - - ето инфото за което става въпрос


ЛАМАРИНАТА
AISI Type 304 Stainless Steel-Material Notes:
Austenitic Cr-Ni stainless steel. Better corrosion resistance than Type 302. High ductility, excellent drawing, forming, and spinning properties. Essentially non-magnetic, becomes slightly magnetic when cold worked. Low carbon content means less carbide precipitation in the heat-affected zone during welding and a lower susceptibility

http://www.matweb.com/search/SpecificMa ... snum=Q304A" onclick="window.open(this.href);return false;

За маслата
http://www.trustmymechanic.com/change_oil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://neptune.spacebears.com/cars/stor ... erval.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Няма нужда от извиненеия.

Да, в момента карам 94 Митсу Галант, 6тото тука ескортовете не ги бива много. Опитах се да съм постоянен и купих 91 Ескорт и го пратих в моргата на първата седмица, а пък и беше грозен. Моя Орион си е в гаража и чака.

От друга страна пък, колега Модератор аз може да не съм запознат с обработките на ламарина ама не пи6а за неща ако не съм сигурен. Аз исках само да помогна на колегата с масления радиатор ама колегата EWGENI се изрази 4е тва са пълни глупости. Е колега не знам кое е по-големи глупости- да пишеш без да знаеш или да спориш без да провериш!!!!!
OIL PAN
http://www.moroso.com/catalog/images/20 ... ts.pdf.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/s ... 57_-1_1044" onclick="window.open(this.href);return false;

Извинявам се че темата отиде в тази посока, ама на тема тунинг части съм доста запознат.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 06 фев 2007, 14:35

Откъде да знам дали това е вярно, всичките ти доводи са на Английски.

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта