Конверсия на задните спирачни апарати

Отговори
Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Конверсия на задните спирачни апарати

Мнение от BadAngel » 10 юни 2006, 00:01

чета тука темата кой кво не харесва в колата си и всеки 2ри споменава, че не харесва факта, че колата му е с барабани спирачки отзад и си мисля каква е процедурата по преминаване към дискови спирачки и има ли файда

като факти знам, че барабаните спирачки спират с 30% по-малко от дисковите и при барабаните се наблюдава по-често ефекта федлинг (дано не бъркам термина)

някой от вас успял ли е да направи такава трансформация и какво би било необходимо за нея ? :) целия мост ли се сменя или само спирачните апарати и трябва ли да се донагажда нещо :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 10 юни 2006, 03:14

Сметя се целия мост или окачването, ако с задно. Това са две корено различни конструкции. Няма как да се преработи.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 10 юни 2006, 10:53

nikolovvd написа:Сметя се целия мост или окачването, ако с задно. Това са две корено различни конструкции. Няма как да се преработи.
не, с предно предаване е, не е със задно!
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 10 юни 2006, 13:24

Това имам впредвид. При предно се сменя моста. По-лесно става от това при задно и 4х4 .

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от TED » 11 юни 2006, 00:49

Подмяната на барабаните с дискове е лесна стига да имаш нужните части.

Rear Disk Conversion

Това е описание как става на Ford Mondeo MK1/2.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
KickingKing
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 10 юни 2006, 21:46
Модел на автомобила: само за руси
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от KickingKing » 11 юни 2006, 01:30

Lok-Na-Rok!

Не е верно изобщо това, че трябва да се сменя окачването. Трябва да се смени обаче нещата по спирачната система, като не съм сигурен трябва ли да се сменят маркучите(това по-скоро зависи какви дискове слагаш).
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 11 юни 2006, 09:23

Подмяната на барабаните с дискове е лесна стига да имаш нужните части.

Rear Disk Conversion

Това е описание как става на Ford Mondeo MK1/2.


ако не греша задните шенкили са идентичнс предните което значи че дисковете и спирачните съпорти ще си отидат на мястото отзат но трябва да са имат и ръчна тея дискове

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 11 юни 2006, 21:39

това някой правил ли го е - аз съм фен да опитам :D
така или иначе се гува някъкво гадно стържене от там - демек ще се дават пари - поне да знам за какво
освен това мисля, че като е натоварена колата ще има значение как спира задния мост

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 12 юни 2006, 09:18

Колеги, тази идея я обмислях преди година и половина. Отказах се заради ръчната. Не че няма как да стане - напротив резултата ще е все едно е фабрична изработка. Но Аз не познавам човек с дискови отзад и да няма проблеми с ръчната и за това се отказах.
Например на Волво 460 от 95г. първо задните спирачки не му държака почти никак - спираше само на предните. От няколко различни сервиза (малки и големи) му казаха на приятеля ми - нови спирачни апарати, там им било слабо място на тия. Готово - нови са, НО сега няма ръчна.
С тойота авенсис (май беше 2000 или 2001) също има проблеми със задните спирачки и те дискови.
Та мисълта ми е да прецените дали си заслужава риска да останете евентуално без задни спирачки.

П.П. Не съм имал възможност да тествам форд със задни дискови. Възможно е да са го нагласили по-като света, но не съм убеден. Особено за нашите стари коли.
Който се захване с такова нещо му пожелавам успех и като стане да сподели резултатите.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 12 юни 2006, 09:31

При мен задните апарати са оборудвани с лостче за ръчната. Кофти е настройката. При изтъркване на наклатките - ръчната не държи. За да я оправиш се свалят: гумата, апарата и наклатките и се развива буталото. Понякога ръчната заяжда и след отпускане колелото се влачи. Това е така защото никой не чете. На всеки апарат има съчма за гресьорка е се смазва на 10 или 20 хиляди, сега не си спомням.
Последна промяна от nikolovvd на 19 юни 2006, 09:18, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 19 юни 2006, 00:14

Хм... аз търся усилено напоследък разни части... по същият повод :)

Питайте англичаните! Те знаят всичко!

За Ескорт до Мк5:

Много работа и направа на планки, задни спирачни апарати от ... каквото си пожелаете - Сиера Cosworth (опааа!), Гранада, Скорпио)
Жилото за ръчната - от Ескорт Мк5 RS2000;

За Ескорт Мк5 и нагоре има два варианта:

Задни главини компект със всички дреболийки от RS2000 или втори вариант - от Фокус! Първите се намират трудно, вторите - скъпо :)
Жилото за ръчната - от Ескорт Мк5 RS2000;

За Фиеста:

Мк3 - директно не стават от нищо! Има вариант със главини от Гренада но... не е сигурно
Мк3.5 - от Фокус
Жилото за ръчната - от Ескорт Мк5 RS2000;


За Мондео - от Мондео :)

За Фокус - от Фокус :)


Ръчната на RS2000 е със отделни челюсти като при нормалните барабани (фактически отзад има малък барабан под диска), за Фокус-а не съм сигурен, но мисля че е като на Сиера-та - натискат се накладките, за Мондео-то - също.

Бих казал, че едни добре работещи барабани са толкова добри колкото дисковете. Но при продължително спиране (спускане) загряват и се наблюдава fadeing (отслабване), незнам как е със дисковете, но мисля да опитам :)
Задължително ще пробвам и по-големи дискове и апарати отпред! Стандартни за Ескорт са 240 мм. дискове отпред,като на RS2000 са 260мм. - като на Мондео! Дисковете се различавата съвсеееееем малко и при подмяната на апаратите с такива от Мондео мисля да наглася разликата :) Вече си купих 15' джанти за да има къде да побера по-големите дискове :lol:
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 21 юни 2006, 11:54

май се оказва мисията невъзможна за сега.. а и при наличието на гаранция :(
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 19 авг 2006, 23:30

дам, сменя се целия заден мост + механизма на ръчната спирачка, понеже при моделите със дискови спирачки ръчната е електрическа.. парите са сериозни, ако от някъде изпадне ударен фокус обаче ще се облазня :0
Играчките се променят,
момчетата - не.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 21 авг 2006, 09:01

BadAngel написа:дам, сменя се целия заден мост + механизма на ръчната спирачка, понеже при моделите със дискови спирачки ръчната е електрическа.. парите са сериозни, ако от някъде изпадне ударен фокус обаче ще се облазня :0
Колко е гаранцият в Мото-пфое за Фокус 2006 не е ли рано на пипаш по колата :?:

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 21 авг 2006, 12:18

petkoff_pl написа:
BadAngel написа:дам, сменя се целия заден мост + механизма на ръчната спирачка, понеже при моделите със дискови спирачки ръчната е електрическа.. парите са сериозни, ако от някъде изпадне ударен фокус обаче ще се облазня :0
Колко е гаранцият в Мото-пфое за Фокус 2006 не е ли рано на пипаш по колата :?:
2 години е гаранцията, но аз така или иначе ходих да питам в самото мото пфое за тази работа и няма да отпадне гаранцията :) за сега събирам информация основно де, така че ще видим, в крайна сметка се оказва, че наистина има сериозен проблем с ръчната, дори и при колите с фабрично сложени дискови апарати..
Играчките се променят,
момчетата - не.

Отговори

Върни се в “Визуален тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта