Ръководство за поставяне на волан от Фокус МК3 на Фокус Мк2!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ръководство за поставяне на волан от Фокус МК3 на Фокус Мк2!
Закупен бе кожен волан с копчета за управление на борд компютъра и CD-то, без копчета за круиз контрол и blue tooth!
В хода на работата се оказа, че джойстика за управление на CD-то има други номинални стойности на резисторите. Ако имате наличните схеми, няма да имате проблем. В схемата на Фокус МК3 е добавен затварящ резистор 3 кОм, прекъсваме пътечката под него, отбелязано на снимката с червена стрелка. Заменени бяха светодиоди с диоди светещи в червено и бяха премахнати резистори R7 и R12!
Свързване... Най- горният пин съединяваме с третия, това е масата, втория е за управление на CD-то, четвъртия (най- долния) е за подсветката на копчетата.
Управление на борд компютъра, левия джойстик.
Премахнати са всички резистори с изключение на R7, R8, R10, заменени бяха и светодиодите. Направени бяха джъмпери за паралелна работа на копчетата наляво- надясно- ОК, а за копчетата нагоре- надолу беше добавен малък двуконтактен конектор, тъй като стандартният контакт липсва.
Свързване... контакт 1 и контакт 2 в ляво, това е масата, свързвате ги заедно, контакт 3 това е ОК+наляво+надясно, контакт 4 е подсветката. Червения проводник отгоре, черния отдолу.
Всичко е монтирано изглежда така. Конектора е от волана на Фокус МК2, като пиновете по принцип съвпадат, но трябва допълнителна доработка!!!
ВАЖНО: За да станат нещата трябва да се добавят три проводника към контактната пружина за въздушната възглавница под волана:1. от превключвателя на волана за управление на борд компютъра; 2. от конектора на джойстика и 3. от блока за осветление за подсветка на бутоните. Контактната пружина трябва да има 9 свободни пътечки!!!
Така изглежда в завършен вид:
По материали от ffclub.ru
Превод и редакция: Nebhotep
В хода на работата се оказа, че джойстика за управление на CD-то има други номинални стойности на резисторите. Ако имате наличните схеми, няма да имате проблем. В схемата на Фокус МК3 е добавен затварящ резистор 3 кОм, прекъсваме пътечката под него, отбелязано на снимката с червена стрелка. Заменени бяха светодиоди с диоди светещи в червено и бяха премахнати резистори R7 и R12!
Свързване... Най- горният пин съединяваме с третия, това е масата, втория е за управление на CD-то, четвъртия (най- долния) е за подсветката на копчетата.
Управление на борд компютъра, левия джойстик.
Премахнати са всички резистори с изключение на R7, R8, R10, заменени бяха и светодиодите. Направени бяха джъмпери за паралелна работа на копчетата наляво- надясно- ОК, а за копчетата нагоре- надолу беше добавен малък двуконтактен конектор, тъй като стандартният контакт липсва.
Свързване... контакт 1 и контакт 2 в ляво, това е масата, свързвате ги заедно, контакт 3 това е ОК+наляво+надясно, контакт 4 е подсветката. Червения проводник отгоре, черния отдолу.
Всичко е монтирано изглежда така. Конектора е от волана на Фокус МК2, като пиновете по принцип съвпадат, но трябва допълнителна доработка!!!
ВАЖНО: За да станат нещата трябва да се добавят три проводника към контактната пружина за въздушната възглавница под волана:1. от превключвателя на волана за управление на борд компютъра; 2. от конектора на джойстика и 3. от блока за осветление за подсветка на бутоните. Контактната пружина трябва да има 9 свободни пътечки!!!
Така изглежда в завършен вид:
По материали от ffclub.ru
Превод и редакция: Nebhotep
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта