проблем с гайките на лети джанти

Отговори
VALYO_93
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

проблем с гайките на лети джанти

Мнение от VALYO_93 » 14 дек 2013, 08:46

Купих си лети джанти за форд ескорд 1997г. но болтовете станаха къси и не мога да навия гайката навива се до половината и неще повече половината гайка е отвънка какво да правя.За джантите ми казаха че са орегинални за форд но са сменени капачките им'но не съм на 100% сигурен

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от baro » 14 дек 2013, 09:53

А гайките от кой модел са.Има гайки специално за лети джанти.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от madboy » 14 дек 2013, 10:13

Гайката не се навива цялата в шпилката ли? Виж до къде влиза шпилката в гайката, развий гайката и прецени дали минава половината. Имах такъв случай, но шпилката влизаше 2/3 в гайката и нямаше грижи.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

ufer
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от ufer » 14 дек 2013, 10:54

Към джантите трябва да има технически паспорт - казва се АВЕ на немски. Там са описани всички възможни параметри и изисквания: от джантите до вентилите и т. н. Трябва да се чете много внимателно, защото се описват по принцип и много изключения.

VALYO_93
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от VALYO_93 » 14 дек 2013, 11:36

baro написа:А гайките от кой модел са.Има гайки специално за лети джанти.
Не знам но бях с железни джанти и бяха добре.
ufer написа:Към джантите трябва да има технически паспорт - казва се АВЕ на немски. Там са описани всички възможни параметри и изисквания: от джантите до вентилите и т. н. Трябва да се чете много внимателно, защото се описват по принцип и много изключения.
Ще видя като се прибера от работа.
Не се навиват в шпилката защото няма резба на шпилката но влиза добре.

VALYO_93
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от VALYO_93 » 14 дек 2013, 13:02

madboy написа:Гайката не се навива цялата в шпилката ли? Виж до къде влиза шпилката в гайката, развий гайката и прецени дали минава половината. Имах такъв случай, но шпилката влизаше 2/3 в гайката и нямаше грижи.
Извинявам се за предния коментар.Да не се навиват до край гайките в шпилките 'като се прибера ще измеря колко сантиметра е гайката и колко влиза вътре.В джантите има фтулки които предпазват от нараняване на джантата ако ги махна се навиват що годе добре гайките но ми казват че без тях се разбиват джантите

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от ieiei » 14 дек 2013, 13:13

Щом са с втулки вероятно не са за твоята кола.
Старите гайки ли слагаш или други.Ако са "дошли" с джантите може самите гайки да са по- дълги и да се навиват достатъчно.
Виж,как ляга конуса,гайките са няколко модела.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от madboy » 14 дек 2013, 13:15

Втулките не ги махай! Джантите явно не са фордовски и централният им отвор е по-голям от 63, затова са сложени втулки за да може централния отвор да пасне добре. Ако ги махнеш ще се получи луфт, защото джантата ще се държи само на гайките, вибрации се получават, може и шпилка да се скъса и пр.
Няма проблем да се кара с втулки.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

VALYO_93
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от VALYO_93 » 14 дек 2013, 17:14

Гайката е 15 мм. а не се навива 7 мм. какво да правя има ли опасност да ми фръкнат гумите.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от baro » 14 дек 2013, 19:27

Колега пусни някоя снимка на отворите на джантите и гайките ,да видим от къде идва проблема.

VALYO_93
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от VALYO_93 » 16 дек 2013, 12:49

Джантата е монтирана и на снимките нищо не излиза.Пасва си добре обаче самата шпилка е къса не може ли да се удължи по някакъв начин

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от DigiPro » 16 дек 2013, 15:17

Доколкото знам шпилките се демонтират и по тях стругар може да ти направи по-дълги.

Потребителски аватар
chistacha
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от chistacha » 16 дек 2013, 15:51

Или може просто да си купиш по-дълги :)

VALYO_93
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от VALYO_93 » 16 дек 2013, 16:42

Лесно ли се вади шпилката че не съм много вещ по колите

VALYO_93
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от VALYO_93 » 16 дек 2013, 16:43

Лесно ли се вади шпилката че не съм много вещ по колите

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от ieiei » 16 дек 2013, 16:45

Ako конуса ляга добре ,не е проблем.Опасно е саморазвиването.
Някъде пишеше ,че държат първите 5 витки,останалите пазят страх.

Потребителски аватар
chistacha
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от chistacha » 16 дек 2013, 17:35

ieiei написа:Ako конуса ляга добре ,не е проблем.Опасно е саморазвиването.
Някъде пишеше ,че държат първите 5 витки,останалите пазят страх.
Първите 3 до 4 витки носят около 70-80% от натоварването. Защо ли тогава нормалните гайки ги правят с минимум 8 витки или въобще се произвеждат усилени гайки? Ми отговора е мно'о прост - 'щото степента на сигурност става доста по-голяма. Дори и първата витка (която носи най-много) да се повреди или среже, има още 7 зад нея, които да държат. Не си правете експерименти с недобре завити гайки на такива отговорни елементи. Моите уважения, но е пълна глупост, че въобще споменаваш това в тема за гайки на джанти.

Аз карам с по-дълги шпилки и 2 комплекта гайки - един за летите джанти и един за железните и това е единственият сигурен вариант тук. Шпилките се държат на спирачния диск или на барабана и се свалят след като се демонтира съответният елемент.

Колега VALYO_93, направи си нещата както трябва, за да си сигурен, че гумата няма да те изпревари на магистралата със 120км/ч

Потребителски аватар
chistacha
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от chistacha » 17 дек 2013, 15:55

Сега, като препрочитам темата, какви са точно тея втулки, дето като ги махнеш, гайката се навивала както трябва? Нещо почна тука да ме съмнява работата. Премери колко е централния отвор на тея джанти. Да не би да не ти влизат на главината? Да не са с фланци, на които да им казваш втулки?

VALYO_93
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от VALYO_93 » 18 дек 2013, 16:14

Кой е централния отвор този където има капачка ли

Потребителски аватар
chistacha
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
Status: Извън линия

Re: проблем с гайките на лети джанти

Мнение от chistacha » 18 дек 2013, 16:29

Централният отвор е този, който е в центъра на самата джанта (от там идва и "централен"). Може от външната страна да има капачка с някакво лого. От страната, която трябва да се монтира към колата, трябва да имаш отвор с размер 63mm или по голям. Ако е по-голям, то трябва да имаш монтирана втулка. Втулката представлява цилиндрично тяло с определени височина, външен и вътрешен диаметър. В случая, по-скоро ще прилича на гривна, от колкото на цилиндър. Въпросът е вътрешният диаметър на отвора какъв е? Ако е с втулка, какъв е вътрешния диаметър на втулката И на отвора.

Отговори

Върни се в “Визуален тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта