Питане свързано с усилвател:

Отговори
Потребителски аватар
b2d
потребител
потребител
Мнения: 527
Регистриран: 25 мар 2007, 19:19
Модел на автомобила: Мондео 2.0 / 2002
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Питане свързано с усилвател:

Мнение от b2d » 13 ное 2007, 02:09

Става въпрос за следното ще си взема у-л който най-вероятно ще е 2х*** на 4ом мисълта ми е следната имам колони сони, които искам да вържа към него но са на 6ом мислители, че ще има последствия и ако да какви :?: Мисля, че не е нищо страшно стига да не се претоварват но не съм много сигурен. Вие на какво мнение сте :?:

Потребителски аватар
ofeto
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 29 май 2007, 18:55
Модел на автомобила: форд мондео 1.8tdi
Местоположение: БЛАГОЕВГРАД
Status: Извън линия

Мнение от ofeto » 13 ное 2007, 09:49

те няма да се претоварят,ще се претовари крайното стъпало на на усилвателя и може да изгори!

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Re: Питане свързано с усилвател:

Мнение от acj » 13 ное 2007, 12:04

Абе хора, в тия училища дето сте ходили да пушите трева, закон на Ом не се ли учи вече (в пети клас май още беше).

U=I.R и съответно:

U
-- = I
R


Е като как при по-високо съпротивление на товара ще се претовари крайното стъпало?

P = U.I

Потребителски аватар
ofeto
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 29 май 2007, 18:55
Модел на автомобила: форд мондео 1.8tdi
Местоположение: БЛАГОЕВГРАД
Status: Извън линия

Мнение от ofeto » 13 ное 2007, 12:20

е аз какво обеснявам!ама твоете е така някакси по-научно:)

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 13 ное 2007, 13:12

дел !
Последна промяна от cotecna на 14 ное 2007, 14:34, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 13 ное 2007, 18:11

Тъй ли ? *00124*
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Ianaki » 13 ное 2007, 20:53

Аз съм техник на озвъчителна техника.За тези които незнаят
1: на усилвателя не му пука колко вата са колините(стига да не се усилва прекомерно)т.е. на усилвател примерно 50вата можете да свържете колони и 10 вата и 50 вата и ако имате 1000вата.С тези от 10 вата трябва много да се внимава ,тъй като ако усилвателе се засили много(Колонките започват да кривят)следващата стъпка е изгарянето им.При втория слъчай с 50 ватови е същото ,но момента на кривене ще настъпи по-късно.В третия слъчай 1000вата колони първо ще свирят много слабо и второ и да усилите докрай нищо няма да им стане.И в трите случая на усилтателя му няма нищо.Той няма да направи разлика между трите колони(няма да се натоварва или нагрява различно)
2:За усилвателите единствено знаяение има съпротивлението на товара т.е. на колоните.Значи имаме усилвател за който е дадено ,че работи на 4 ома,ако му вържем говорители на 6-8-10-16 ома те ще свирят по-слабо от същите говорители на 4ома (Мощността е обратнопропорционална на супротивлението),а усилвателя ще се товари много по малко т.е. няма да загрява толкова.А пък ,колоните са на 2 ома те ще свирят по-силно от 4-8-10-16омовите ,но ще товарят усилвателя.В заключение много по-добре е да сложите колони с по- голямо съпротивление от даденото за усилвателя(няма да го товарите)отколкото обратното и да рискивате да изгорите крайното му стапало.Всичко казано дотук мога да обясня и научно ,но смятам,че така е по разбираемо.
А на писалите по горе мога да кажа само да прочетът повече книги за да понаучат нещо ,а не да слушат кой какво им говори.Пък ако не искат да чтетът да вземат един усилвател и да опитват. :roll: :P

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Питане свързано с усилвател:

Мнение от Ianaki » 13 ное 2007, 21:01

Последна промяна от Ianaki на 14 ное 2007, 19:12, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 13 ное 2007, 23:05

Браво колега Янаки!Спести ми същото изказване за теорията -не за кое пишели двойки!Аз съм техник по аудио и видео техника ,но главно с ремонт на телевизори !Изходната мощност на НЧУ-тата е нелинейна и не се смята по основната формула на закона на ом а по друга !Там мощноста е равна на отношението между квадрата на изходното напрежение и съпротивлението на говорителя!Познайте защо.Мога да пиша и още доста по темата но мисля че ти си написал основните неща за които се интересуват колегите!
Форд е колата на шампионите!!!

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 13 ное 2007, 23:38

дел !
Последна промяна от cotecna на 14 ное 2007, 14:34, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 13 ное 2007, 23:42

Ми няма да свири добре в смисъл почти двойно по0малка мощност от колкото с 4 омов говорител!А режима в който ще работи усилвателя наистина ще е по-лек!
Форд е колата на шампионите!!!

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 13 ное 2007, 23:44

дел !
Последна промяна от cotecna на 14 ное 2007, 14:35, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 14 ное 2007, 00:07

Сега ,първо не съм инжинер !Може да нямам висше ама отбирам от тия работи!Не съм споменавал че няма да има бас и ужасно ще криви!Просто мощноста ще е по-ниска и кривенето(ограничаването)на сигнала ще е по-напред!Човек блъскаш си излишно главата в стената.Слушай какво ти казват хората които разбират в тази област!Нали за това се създават темите за да си помагаме кой с квото може!Ти ако разбираш по двигатели примерно ,аз като питам нещо дето не знам ще те послушам и няма да споря като не разбирам!Но ти всъщност питаше янаки отначало така че той да ти отговори също на въпросите
Форд е колата на шампионите!!!

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 14 ное 2007, 09:12

:wink:

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

...

Мнение от amonev » 14 ное 2007, 09:51

Какво спорите, човека да слага 6 омовите и да почва да сФири! :D

пп - ще се претовари ма някой друг път :P
Е ли правото право?

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 14 ное 2007, 12:23

Добре, добре съгласен съм с вас, модовете може да изтрият написаното по горе от мене, усилвателя нама да се товари само мир да има колеги :lol:

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Ianaki » 14 ное 2007, 19:09

Най-сетне достигнахме до консенсус.Надявам се да сме помогнали на колегата. :D




п.п. Извинявам се за 2ката май малко прекалих. :D:

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 14 ное 2007, 22:31

Ми аз ще ударя една ракия по случая дет се вика :drink:
Форд е колата на шампионите!!!

Отговори

Върни се в “Аудио и мултимедия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта