Разход на масло - Фиеста 1.3 1996г.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Разход на масло - Фиеста 1.3 1996г.

Мнение от nhk » 02 дек 2007, 13:28

Изчетох всичко из форумите за разхода на масло.
При мен ситуацията е стандартна - колата е внос от Италия, а там явно не са сменяли маслото изобщо. Щеката е избеляла 2-3мм под минимума, което означава, че е карана така в Италия.

Ето и гадния проблем - колата гори по 1-1.2л масло на 1000км. Интересното е, че пушека от ауспуха е безцветен - няма никакъв цвят. Мериха вредните емисии - няма такива (за удостоверението за катализатора). Колата сутрин пали от раз и се държи добре оборотите са нормални и не забива муцуна като дам газ. Като махна щеката за маслото и изфорсирам двигателя (до спукване) излиза само тънка струя пара и не хвърля масло или компресия (същото го направих и като махнах капачката за маслото - газ до дупка и нищо).
Погледнах си и антифриза - при пълна газ никакво движение като мехури или нещо подобно.
Единственото, което ми прави впечатление е че от ауспуха излиза много конденз - направо хвърчи вода, а не ми се губи антифриз. По ауспуха има черни сажди и едно черно пръстенче накрая около тръбата. Явно го гори и то добре това масло.
Маслото, което са ми налели е Валволин наливно 15W-40. Доста четох из нета и установих, че маслата поглъщали влага с времето (хигроскопични са) и особено наливните имат този проблем, защото при отваряна на варела се разхерметизират. Може би се досетихе вече, че и аз имам натрупано пресечено масло около капачката за маслото. Смятам, че маслото, което са ми налели не е за моя тип двигател. На като се стопли ще погледна клапаните (водачи и гумички) и като махна главата ще замеря геометрията на цилиндрите (с едно уредче). Сега преди да сменя маслото с друго ще налея газ в цилинрите - има шанс да разкара спечени сегменти.
Това е от мен. Какво мислите газта дали ще помогне в този случай (преди като имах Застава ГТ55 ми помогна)?
Ако модераторите сметнат, че има достатъчно теми по въпроса да я делнат, но смятам, че трябва да има една тема РАЗХОД НА МАСЛО където всеки да си пише болежките и да и обменяме цени съвети.
Поздрав къв всички от този прекрасен форум. Само заради форума си струва човек да си купи и Форд :)!

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 02 дек 2007, 13:42

Добре дошъл

Блааа цял весник дума си бре човек...

Колата гори масло, какво толкова чудно има, трябват сигменти и вложки.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 02 дек 2007, 13:45

На следния линк може да проверите за какво масло сте:
http://oelberater.liqui-moly.de/liqui/i ... ANGUAGE=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето и един друг,описват на български различните масла и козметика
http://automaniasliven.hit.bg/sonax.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Все ми се струва че си с неподходящо масло.
Погледни на следния линк http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 02 дек 2007, 13:58

Благодаря на двамата отзовали се. Темите за маслата съм ги прочел и дори малко и коментирал в тях. Това, че не съм с подходящо масло е 100% сигурно. Сега смятам преди да сменя Валволина с друго (според сартификацията на Форд за този двигател) както писах да налея газ в цилиндрите, да източа сегашното масло, да направя промивка на двигателя и да сипя масло според предписанията.
Ще пиша дали има ефект (до две седмици ще изгоря сегашното си масло :) и тогава ще го сменям).

Иначе разхода на бензин е окло 5.5/100 извънградско и 10/100 градско при студен двигател и за разстояния 2-3км сутрин и 2-3км вечер. (дали към този разход трябва да прибавя и разхода на масло :))

Така, че ще пиша и ако се окаже от маслото ... направо нямам думи.

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 02 дек 2007, 15:00

Колата според мен си е за отваряне, ако гори толкова :? Дано да се разминеш с малкото все пак :o

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 02 дек 2007, 16:27

Щом пушека е безцветен и няма характерен задушлив мирис, то тогава качи колата на канал и добре огледай за течове!

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 02 дек 2007, 16:46

isoiso написа:Колата според мен си е за отваряне, ако гори толкова :? Дано да се разминеш с малкото все пак :o
Дано! Ако не - здраве да е ще я ремонтираме.

Пушека е безцветен, но не е ясно при натоварване и на високи обороти как ще е. Течове няма никакви. За един месец нито капка.
Преди 15 години имах (по-точно родителите ми) Застава, която също гореше много масло (М10Д) и като й налях с газ за осветление в цилиндрите се оправи. После я карах с Диона Супер и гореше 200-300мл масло за 5000 км. Сегментите бяха спекли и оттам гореше - явно газта ги е разкарала. Иначе количката я изхвърлихме на 540 хил.км без ремонт на двигателя! Но към края вече гореше по 1л масло на 1000 км.
Затова сега ще пробвам с Фиестичката и дано да стане, ако продължи да гори ще я ремонтирам. Като оправя и двигателя ще стане ато нова. Сменил съм всичко по предниза и задница (вкл. и амортисьори - сложих Монро с 3г. гаранция). Сменил съм всички консумативи по автомобилчето, сега ми предстои да сменя комплект съединител диск + лагер + притискателен. А ако гори маслото като се стопли ще направя и ремонта (ако е необходим такъв). Ще ми излезе на 5000лв със всички ремонти (охладителни течности, смяна на водна помпа, ремък за генератора и ролки, свещи от МП, кабели за свещи от МП, профилактика и на генератора за всеки случай, както писах и смяна на съединителя, и накрая явно и ремонт на двигателя (или поне клапани - водачи и гумички) - ако не стане с газ за осветление, нов TPS, направих пълна профилактика на инжекциона - почистих MAF, байпаса за празен ход, букси и кабели, оправих куплунга на реостата за обортите на двиг. за парното и още куп неща).
Количката е за съпругата ми и се надявам да и я дам в такова положение, че да не гледа никави датчици, а само да кара. :)
Пак изписах един вестник, но в къщи немога с никой да споделя - не намирам разбиране :), че затова тук си излях душата :).
Обещавам вече да не пиша толкова много, че е изнервящо за останалите във форума.
Тази седмица ще налея газ-та и ще видим резултата като мина 300-400км.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 02 дек 2007, 18:55

Мисля че само смяна на гумички ще решат проблема с разхода на маслото. Не ти препоръчвам смяна на сегменти без да се шлайфа, ефекта е обратен. По това време на годината всички хвърлят вода от ауспуха. Сложи Газ, няма да навреди, но пак повтарям смени гумичките. И не се вживявай толкова със смените.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 03 дек 2007, 17:41

HACKO написа:Мисля че само смяна на гумички ще решат проблема с разхода на маслото. Не ти препоръчвам смяна на сегменти без да се шлайфа, ефекта е обратен. По това време на годината всички хвърлят вода от ауспуха. Сложи Газ, няма да навреди, но пак повтарям смени гумичките. И не се вживявай толкова със смените.
Така и ще направя - ще сваля главата, за да огледам състоянието на клапани, водачи и ще сменя каквото трябва. Като отворя двигателя ще измеря геометрията на цилиндрите и ако е необходимо ще направя ремонт, но не смятам, че двигателя е износен - просто не духа избщо отникъде нито от капачката, нито от щеката нито (макар, че маслото уплътнява :)), а съм го форсирал до пръсване за по 30-40 секунди с махнати капачка и щека и по единично, но нищо. Но ще видим!
Благодаря на всички за помощта. Като я отворя (май няма да е скоро - нямам никакво време, засега ще доливам) ще пиша.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 03 дек 2007, 20:19

За смяна на гумички не е нужно да се сваля главата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
krava_i_pile
потребител
потребител
Мнения: 176
Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
Местоположение: София, Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от krava_i_pile » 04 дек 2007, 18:45

HACKO написа:Мисля че само смяна на гумички ще решат проблема с разхода на маслото. Не ти препоръчвам смяна на сегменти без да се шлайфа, ефекта е обратен. По това време на годината всички хвърлят вода от ауспуха. Сложи Газ, няма да навреди, но пак повтарям смени гумичките. И не се вживявай толкова със смените.
Извинете...но може ли само да ми поясните как става това сипване на газ, къде, в какви количества...аз мога ли да пробвам на моето 1.1....защото със сигурност са спечени :)
благодаря Ви!
Изображение
Изображение

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 04 дек 2007, 18:54

Налива се газ за горене в цилиндрите, през свеща защото е най-лесно.
Само не знам колко време трябва да престои така, после се превърта няколко пъти двигателя на ръка, за да изхвърли това което е останало от газта. И накрая и маслото се сменя, може след като е поработила малко на място колкото да загрее.
Ако има още нещо, някой да допълва и (или) поправя казаното от мен :wink: .

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 05 дек 2007, 13:11

DTM написа:Налива се газ за горене в цилиндрите, през свеща защото е най-лесно.
Само не знам колко време трябва да престои така, после се превърта няколко пъти двигателя на ръка, за да изхвърли това което е останало от газта. И накрая и маслото се сменя, може след като е поработила малко на място колкото да загрее.
Ако има още нещо, някой да допълва и (или) поправя казаното от мен :wink: .
На мен ми казаха горе долу същото:
Газта се налива на топъл двигател (нормална температура) през свеща, като буталата се установяват във възможно най-долно положение (на 5-скорост се върти едното колело на ръка докато буталата паднат възможно най-ниско), защото там най-много се износвал двигателя. След което през свещите се налива във всеки цилиндър газ за осветление догоре. Колата се оставя да престои 10 часа (аз моята ще я оставя 24ч.) след което се изхвърля газта (ако има такава от цилиндъра - тя се изпарява) като се превърта двигателя - уверяваме се чи наистина цилиндрите са празни. Накрая се сменя и маслото.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 05 дек 2007, 17:18

Цилиндъра се износва най-много в средата на вертикалната си равнина, или казано по друг начин започва да става с формата на буре (изправено) :wink: .
А и още нещо, няма как всички бутала да са в долна мъртва точка! При 4-тири цилиндровите редови двигатели буталата се движат 2 по 2 заедно. Мисля 1-ви с 4-ти са заедно, 2-ри с 3-ти също. Не претендирам че Фиестата е така, някой ако знае точно нека сподели.

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 05 дек 2007, 17:54

DTM написа:Цилиндъра се износва най-много в средата на вертикалната си равнина, или казано по друг начин започва да става с формата на буре (изправено) :wink: .
А и още нещо, няма как всички бутала да са в долна мъртва точка! При 4-тири цилиндровите редови двигатели буталата се движат 2 по 2 заедно. Мисля 1-ви с 4-ти са заедно, 2-ри с 3-ти също. Не претендирам че Фиестата е така, някой ако знае точно нека сподели.
Приемам забележката. Благодаря.
В предишния пост не се изразих добре за това "да паднат възможно най-ниско". Би трябвало да напиша, че защото се износват най-много по-средата при опит да ги изравниш и 4-те цилиндъра те застават в горе-долу в средно положение.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта