EGR клапан на Focus 1.6, и връзката му с вървенето на колата

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

EGR клапан на Focus 1.6, и връзката му с вървенето на колата

Мнение от JoroM » 11 яну 2008, 17:37

Колеги, след като намерих няколко теми в нета за ползата от премахването на EGR системата на Focus, реших и аз да я махна...днес отварям капака, обаче не можах да намеря нито блока командващ ЕГР клапана, нито самия клапан. :shock:
Доколкото разбрах, блока управляващ клапана трябва да се намира до резервоарчето със спирачна течност, по средата на моторния отcек, най-горе...обаче нямаше и следа от такъв блок, огледах двигателя, особено отзад, не си личи нещо да е преправяно, и съм в недоумение. :shock:
Колата е края на 99 година, немско производство, според Win кода. Върви като пушка...може би точно заради липсата на ЕГР системата, знам ли, но доста хора съм чувал да се оплакват от тромавост на Фокус 1.6, а моя си върви доста добре за 100 коня.

Ето две клипчета на моя фокусник, със обикновен филтър е, само съм махнал резонатора на кутията за филтъра. ще помоля колегите с точно тоя модел: 1.6 Зетек, да дадат мнение как върви моя: нормално или повече от нормалното за тоя мотор. Ускорението ми до 100 е 10+-0.2сек, при положение че официално го дават 10,8-11 sek.


http://www.zazz.bg/play:6e806086

http://www.zazz.bg/play:43571a8f

Темата стана малко с един куршум два заека, но за да не пускам друга тема, ме интересува:
1. местоположението на ЕГР клапана и управляващия го блок.
2. според вас как върви колата?
Последна промяна от JoroM на 11 яну 2008, 22:49, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 11 яну 2008, 17:47

уауу кола на 10г как я режеш на 7000 об. :shock: .. аз не бих рискувал да изрежа до макс.Супер е фокуса,нема ти тряя нищо повече

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 11 яну 2008, 17:55

На мен по принцип ми е доста тежък крака, и все го вкарвам в обороти, :D ходя се нареждам и на стартове с други коли, доста са изревали от моя Фокусник. :P

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от camaro » 11 яну 2008, 21:53

колега не се захласваи чак толкова :wink: фокуса върви колкото всеки друг нормален и в добро техническо състояние фокус 1.6 16V. :idea: Единственото което ме учуди е че се реже до 7к оборота :roll: при мен това е невазможно защото бие ограничител още на 6500 оборота

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 11 яну 2008, 22:44

Не we, не са прехлъсвам, просто моя си върви доста добре, и търсех връзка м/у вървенето му и евентуалната липса на ЕГР с-ма, затва питах как върви според Вас, щото предполагам че повечето Фокуси са със работеща ЕГР с-ма.
Aз съм карал два Фокуса 1,6 като избирах, и двата вървяха доста добре за 1,6, или поне така ги почувствах, но ми се случва да ми казват че Фокус 1,6 бил тромав, щото бил с дълги скорости и т.н. а аз не съм съгласен че е тромав, затва съм снимал и клипчетата - да затворя устите на някои разбирачи от един друг форум дето особено много мразят ФОРД, и ми спореха че сток Фокус 1,6 не може да прави 0-100 за 10 сек.
И аз имам ограничител, сработва на около 6800к.
Даже на първото клипче, щото камерата е голяма и не виждах оборотомера, колата стигаше до прекъсвач, докато се усетя да сменя предавката, за второто вече си бях изкривил главата настрани, и сменях преди прекъсвача. :D

а нещо по темата за ЕГР...

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 11 яну 2008, 23:33

Доколкото знам за двулитровите в Европа EGR не се монтира, само в САЩ. Възможно е и при 1,6 да няма за някой пазари... Има и нещо друго - EGR - то при подаване на пълна газ не работи, така че няма отношение към вървежа при максимално "изцеждане" на колата.

Фокусникът ти върви нормално (като за здрава кола), само че имай едно на ум, щото и аз предишния го режех, режех и накрая ме изостави гада :P Та после сменях мАтора....
Цеденето до дупка не му дава кой знае какво, то максимумът на въртящия момент е при около 4000 оборота, макс. мощност при 6000 оборота, от там нагоре го мъчиш :wink: Защо не го засечеш 0-100 при смяна на предавките примерно около 5800-6000 оборота?
щото бил с дълги скорости и т.н.
Има варианти с два диференциала - с 3,82 и 4,06 предавателни числа, та затова може да има разлика във вървенето.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 12 яну 2008, 00:06

Тва го знам, че по принцип при пълна газ не трябва да работи ЕГР-а, но ако е блокирал в отворено положение колата се спъва! Има писано по въпроса в нета.

Тва за диференциялите, сигурен ли си? Щото изтеглих един pdf файл с ръководство за Фокус 1, и там 1,6, 1,8 и 2,0 с мех. скорости ги дават само c 4,06.
А го цедя, щото са му доста дълги скоростите, и искам при превключване на следващата скорост да е в обороти. Струва ми се че ускорява по-добре като го изцеждам.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 12 яну 2008, 00:37

В моето ръководство ги дават и двата варианта за диференциал.
А за EGR-а - разбрах, че искаш да го махаш, а не че се съмняваш дали работи... Щом не го намираш - радвай се , че го нямаш и не го мисли :wink:. (Сигурно в руските форуми си чел? Може за техния пазар да се слага, а за Европа - не)
За смяната на скоростите - не знам дали ускорява по-добре, просто такова усещане имах (от година и половина не съм карал 1,6), за това ти писах да го засечеш, то ще си проличи. Имаш мерак като гледам филмчетата - пробвай и кажи как е по-бърз.
EDIT: - Всъщност може би ще загубиш малко от смяната 2-3 преди 100, ти гледам го караш на втора до 100. Тръгваш обаче с една идея повече газ и не захапва веднага, ами превърта. Би трябвало около 2800-3000 оборота да тръгва почти без въртене на място.

Offtopic - карал съм го със 190 на ЧЕТВЪРТА :shock: като се гоних с един (може би към 15 минути), яко е добичето. Само че почна да гори бая масло - 5 литра / 10000км, един път изпуснах да го долея, и хвърлих блока и над 3500 лева. А беше на истински 130000 км, взет от познат - първи собственик.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 12 яну 2008, 01:36

Тва ръководство, на хартия ли е или е свалено от нета, съответно можеш ли да ми дадеш link да го сваля?

Всъщност в англоезични сайтове чета за ЕГР-а.

А за смяната на 2-3 ск. над 100...исках да мина само с една смяна до 100, нали тряяше да покажа че ускорява за 10 сек. до 100, с още една смяна щеше да се дигне времето.
Моя на равно, на магистралата, с още един прави и поддържа 195, а аз все пак съм над 115 кила. С по-малки като диаметър гyми ми е показвало 205 км/4, но като изчисля чрез калкулатор за гуми разликата в диаметрите на гумите - съответно че показва повече от реалната скорост със по-малките гуми, пак се получава 194-195 км/час.
Тва за 3к оборота за старт, така е, ама предпочитам да върти гуми, отколкото да заглъхва.
И моя си хапва масaлце, даже повече от твоя, ма и аз мноо го ръчкам. четох в един сайт за Фокус маниаци, че препоръчва при чести ръчки да се мине на 0/40, 5/40, и дори 5/50 пълна синтетика, а ти предполагам също като мен си го карал със 5/30 Форд/Моторкрафт. Следващото ми масло ще е поне 5/40 пълна синтетика, би тряяло разхода на масло да падне.
преди няколко месеца ми се случи да пътувам до Сф. през ноща, а нямаше откъде да зема масло 5/30. На моя нивото на маслото беше или на минимума, или под него, не се сещам вече, но не ми е светвала лампата за маслото, иначе си светва преди да запаля. Kарах през целия път с около 3500 оборота, в никакъв случай не съм дигал над 4000. Не съм забелязал да имаше някакви последствия от това пътуване.

Твоя като си го прецакал, колко под минимума беше маслото: на щеката отбелязваше ли се изобщо нивото на маслото, и лампата светна ли ти :?:

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 12 яну 2008, 13:23

Ръководството е на хартия, оригиналното италианско, с което дойде колата.
Стария Фокус го карах с 5W30 (Форд), сегашния - също. Като му прецаках мотора беше много подобна на твоята ситуация. Не бях гледал щеката, прибирах се от Варна към Пловдив през Рижкия проход, там някъде започна да пресветва лампата по завоите, после светна за постоянно. В събота вечерта от къде да му купя масло - викам си ще издържи. Е, не издържа - на 40 км преди Пловдив почна да чука. Оказа се износен биелен лагер и шийка на коляновия вал. На щеката въобще не се виждаше масло 8). Изненадата беше, че в Мото Пфое колянов вал не се продава, само цял оборудван блок. Та блок + гарнитури + ремъци, ролки и прочие консумативи + работата = ~3500лв.
Сегашният ми Фокус също го ръчкам, но гори не повече от 300-400 грама за 10000км. Просто по-мощния мотор май не ми се налага да го измъчвам толкова за да постигна същото вървене. От друга страна двата двигателя са коренно различни въпреки общото име Zetec и може и да има някоя конструктивна особеност при 1,6?
Относно макс. скорост - старият ми 1,6 не можеше да направи повече от 185 на равно на пета, дори и с нов мотор (195/55 R15). Което ме навежда на мисълта, че е възможно наистина да има два варианта на диференциала и моя да е бил по-куция. Двулитровият по километраж прави 205. Другото различно е, че дърпа още от 1500-2000 оборота, което липсва при 1,6 - него трябва да го докараш до към 3300-3500 за да тръгне.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 12 яну 2008, 15:18

Поуспокоих се като прочетох че е почнало да свети постоянно при теб преди да се прецака мотора, и не е имало масло по щеката. Поне ще знам, почне ли да ми присветва по завоите лампата, направо бия спирачките, и дотам. Ама аз оттогава си знам урока, и винаги имам поне половин литър ново масло за доливане в багажника.
Мойта макс. скорост - 195, на четвърта я постигам с един от препоръчителния размер гуми за модела: 195/60/15(88V), а 205 ми е показвал с гуми 175/65/14 - с тея гуми го купих оригинално, но после си взех лети дянти 15-ки.
Моторите на Фокусите действително са различни: 1,4 и 1,6 са съвместна разработка на Форд и Ямаха, а 1,8 и 2,0 са си чисто фордовски двигатели. Дори кoнструктивнo имат големи разлики моя 1,6 и 1,8 на един приятел.
Аз избирах кола от Горубляне, и в Сф намерих само един Фокус 2.0, ма той беше толкова сдухан, че двата Фокуса 1,6 дето пробвах вървяха доста повече от него, така че аз читав 2,0 не съм карал за съжаление, но тая година мисля да зема един, по възможност ST 170 или в краен случай 2.0 - 130 коня, аз се бях навил за RS, ма като прочетох колко бройки са произведени, и то главно за Англия, шансовете да намеря тaкьв, и то в добро с-ние са минимални, така че този вариант отпада.
За зетек двигателите 1,4 и 1,6 знам че без промени продължиха да ги слагат и в новия Фокус. А 1,8 и 2,0 са били преработени. A самите Форд потвърждават че 1,6 зетека е един от най-успешните мотори на Фокус.
Тоя 2.0 дето го пробвах беше доста тромав, и се развърташе доста бавно, за разлика от двата 1.6, и не се усещаше пик на въртящия мoмент след определени обороти, както е при 1,6.
Твоя 2.0 как се развърта спрямо 1,6? Кой е по-пъргавия от двата мотора?
Гледам в Мобилето, има само два с 2.0 мотори, сичко останало е 1,6 и малко 1,8. То на практика няма избор, ако реша да зимам 2.0 от Бг.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 12 яну 2008, 16:37

Четири месеца го търсих моя из цяла България :lol: Двулитровите хич не са популярни, не се търсят и не се внасят. Не бих казал, че е по-тромав от 1,6, има го същото "полудяване" след 3500 оборота, когато колата се изстрелва. Осезаемо е обаче тегленето и преди тия обороти - понякога като тръгвах да изпреварвам със стария ми се налагаше да връщам скоростите надолу докато мине над 3500 за да дръпне, а тук го няма този момент. По-малко се усеща и спъването от климатика.

ST170 е друга бира, ама е акцизен мамка му. RS-а за съжаление е в сферата на мечтите.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 12 яну 2008, 16:48

Благодаря за информацията :drink:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта