Каква е разликата при дизеловите ДВГ

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
agent_smith
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 29 яну 2006, 20:45
Модел на автомобила: Ескорт комби 1.8ТД Ендура-Де 96г., Фиеста 1.4 TDCI 2007г.
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от agent_smith » 02 юни 2006, 21:43

chains написа:Та колеги, доколкото знам "Ендура" май са тези дизели, които идват от Италия /субективно мнение/, защото един съсед си взе седанче Мондео 1.8ТД Ендура и след дълги съзерцавания и наблюдения /външни/ не открихме друга разлика освен, че неговото е с климатик!

А, колкото до турбините - май са еднакви, защото един колега с ескорт `96 набор след дълго юркане като си я скапа си намери втора употреба от едно преобръщано Мондео и всичко си беше ок! /а и това е логично все пак двигателя като цяло е същия и би било финансово нерентабилно да се слагат два различни модела турбини, при положение, че дигателя се монтира в семейни коли, от които по принцип не се изискват кой знае какви спортни качества/

За тази на сиерата - тя е различна!
Моят Ескорт доде от Германия.... Ендура-DE , досущ като на колегата Apock :lol:

Потребителски аватар
voodoo58
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 01 май 2006, 17:57
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TDI 97''
Местоположение: СОФИЯ
Status: Извън линия

хмммм

Мнение от voodoo58 » 11 юни 2006, 18:55

Моя двигател е ЕНДУРА-ДЕ И Е 1.8 тд 90к.с. има интерколер и клима
двигателите на този ескорт и на мондеото са 1:1 еднакви

Потребителски аватар
Plasmo
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 08 юни 2006, 10:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 DOCH 16V/80 k.c. ( претъпкана с екстри :D )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Plasmo » 11 юни 2006, 20:23

ISO написа:Да споделя при мен как е,Ескорт 93г CLX,пише само 1.8Disiel.60к
мисля 4е при по старите е така
Моя Ескорт е 1.8Д 92 и пак е Ендура-Д та значи явно не е свързано с годината на производство!
Live on the edge, or you're taking too much space!

dreidrei
потребител
потребител
Мнения: 432
Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от dreidrei » 24 ное 2006, 16:24

Моят двигател също е ЕНДУРА-ДЕ и е 1.8 тд 90к.с. (по талон) та трябва да има интерколер. Колата идва от Франция.
Ползвам темата за да попитам - как изглежда интерколера? Като отворя капака мога ли да го позная? (така е то - който не знае пита... ;) )

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 24 ное 2006, 16:51

На тая снимка интеркулера не се вижда изцяло. Той е това, което прилича на радиатор (с гуменото уплътнение).

Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 24 ное 2006, 16:53

dgg_g написа:Е тук вече съм съгласен :) 1.8D си пише 60к.с.!
А турбодизелите предполагам са 70 и 90 коня защото единият е без междинно охлаждане на сгъстения въздух а другия с "intercooler"
Само незнам защо си мислех че съм чел някъде, че атм.дизел има и 70к.с. незнам :-?: Сигурно се бъркам... няма значение...
И аз първия път като прочетох, за атмосферен дизел 70 коня и гледах тъпо ... в последствие разрах, че такъв просто няма. Явно има няква грешка. Щом и в Аутодата 2002 не са чували за него ... Сигурно си го прочел от тук

dreidrei
потребител
потребител
Мнения: 432
Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от dreidrei » 24 ное 2006, 16:55

Dundee написа:На тая снимка интеркулера не се вижда изцяло. Той е това, което прилича на радиатор (с гуменото уплътнение).
Значи наистина моя си е 90 коня (има си интеркулер ;)

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 24 ное 2006, 18:18

Да има ли кулър, значи е зверче *00130* с 88 до 90 кс!

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 25 ное 2006, 10:40

dreidrei написа:
Dundee написа:На тая снимка интеркулера не се вижда изцяло. Той е това, което прилича на радиатор (с гуменото уплътнение).
Значи наистина моя си е 90 коня (има си интеркулер ;)
... или 88 в зависимост това дали имаш или нямаш карализатор ;)

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 18 дек 2006, 22:03

При мен Endura-DE без интеркулер ( 70 коня). '97-ма
Я аз да попитам .. май тука му е мястото.. че чувам различни мнения по въпроса.

Може ли на двигател 1.8TD (без интеркулер), да се "добави" интеркулера. И да стане 90 коня :D

Едни ми казва:" Може.. без проблеми.. то си е същия двигател"
Други:" Не може, дори и да се сложи, ще прецака двигателя" :shock:
Трети: "Да, може, но трябва да се пренастрои горивната помпа.. "

Та, кое е истината..

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 19 дек 2006, 11:57

Според мен третия е най-близо до истината, но дали от 70 кончета и хоп 90 *072* , има и значение изпускателната система, нагнетяването/налягането на турбото и *00147* т.н.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 19 дек 2006, 14:17

Yovchev написа:При мен Endura-DE без интеркулер ( 70 коня). '97-ма
Я аз да попитам .. май тука му е мястото.. че чувам различни мнения по въпроса.

Може ли на двигател 1.8TD (без интеркулер), да се "добави" интеркулера. И да стане 90 коня :D

Едни ми казва:" Може.. без проблеми.. то си е същия двигател"
Други:" Не може, дори и да се сложи, ще прецака двигателя" :shock:
Трети: "Да, може, но трябва да се пренастрои горивната помпа.. "

Та, кое е истината..
Дори и да може едвали ще си заслужава инвестицията.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 19 дек 2006, 20:06

Точка три плюс някой допълнителни настройки за преодоляване на повишения лаг в следствие на по-дългите тръби!

Потребителски аватар
зуница
потребител
потребител
Мнения: 200
Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

За ENDURA

Мнение от зуница » 22 яну 2008, 20:41

Здравейте ,Колеги!
За всички, които като мене се интересуват от двигателите си намерих малко информация.Прикачил съм страничката на английски .На нея се вижда и сайта от който е свалена.Ако някой е добре с английския и я преведе за всички ще съм му благодарен.
Прикачени файлове
ENDURA.tif
(42.54 KБ) Свален 296 пъти

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от Conan_1 » 22 яну 2008, 23:18

Двигателят ендура-д се използва в модели на форд като:фокус,мондео,фиеста и сиера!Той е развитие на 1,8
дизеловият двигател навлязал при фордовете към края на 80-те,който от своя страна е разработен въз основа
на 1,6 литровия дизелов,атмосферен агрегат който се появява при ескорт Мк.3 за първи път.
Понякога може да бъде срещнат и като ТД ДИ двигател с турбо компресор ,който при някои модели е снабден и с
интеркулер.В зависимост от наличието му двигателят може да бъде 75 или 90 коня.
Ендура-де двигатела е със железен блок и цилиндрова глава,но много от компонентие вътре в него са от
алуминиеви сплави с цел да се намали теглото и тромавоста характерни за дизела.Има и други подобрения като
контролираното по електронен път директно впръскаване!(при нормалният модел процесът е индиректен),има и
така нар. "да хвъкнеш по жица"(буквален превод)подобрение което всъщност е липсата на кабел за подаване на
тяга(газ).Като допълнение има маслено-воден кулер както и многжество други подобрения по частите във
вътрешноста на двигателя.
Двигателят е определян като надежден,по пъргав и малко по-мощен от своя предшественик ТДИ.
Въпреки това има множество неочаквани проблеми,които се проявяват при Ендура-де като:много скъсен живот и
чести повреди по лагерите(твърди се че е следствие на липсата на добро смазването под високо налягане в
краищата на лагерите),тук идва и необходимоста от качественото и навременно обслужване на двигателя с цел
да се избегнат проблемите и да се осигори дълговечноста му,въпреки това той все пак неможе да се доближи
до славата на своя предшественик като "железен".Много собственици се оплакват във връзка с малки проблеми
по агрегата при направени около 90000 км,и от Форд им заявяват че това е една от характеристиките на ТД ДИ
двигателя :)
Много от компонентите използвани при ТД ДИ - Ендура ДЕ двигателите се доработват и подобряват на по
късен етап и така се появява ТД ЦИ дизеловият агрегат,често наричан още "Дураторя" Сори че превода е толкова свободен и не е едно към едно съвсем ,но ми е уморено и немисе вади речник сега! :roll:
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от Conan_1 » 28 яну 2008, 23:18

А някой знае ли дали този ТДИ двигател е същият като този който се слага във Фокус 1,8 ТДИ или при фокуса има подобрения по двигателя??? :roll:
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта