Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Мнение от debug » 19 мар 2008, 01:07

Какви са симптомите при неправилна работа на този датчик? (Знам каква му е функцията) Според сервизното ръководство повредата му води до пълна невъзможност за работа на двигателя, но според информацията в нета не е точно така :?
Някой има ли опит с проблемен CPS?
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Мнение от traqn_savov » 19 мар 2008, 06:32

Ако прекъсва двигателя ще работи нестабилно, няма да се изфорсирва..

ако датчика е прекъснат на пълно специално този за позицията двигателя, няма да запали и да работи, ако ще да го дърпаш цял ден, с трактор "беларус"

Така че на тези "майстори" им кажи да имат да взимат..
Ама да взимат учение от книгите....

има и един датчик, за оборотите на двигателя, ако той се откачи, двигателя ще пали и ще бачка, на нисък ход, но няма да се изфорсирва хич..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Мнение от debug » 19 мар 2008, 15:57

Майстори няма намесени в цялата работа. Интересувам се аз.

Какво съм прочел дотук: Зетекът има два такива датчика. Единият е за позицията на коляновия вал, от там се взема информация за честотата на въртене на вала, т.е. оборотите. Вторият е за позицията на разпределителните валове. Чрез него компютърът синхронизира впръскването и запалването спрямо ГМТ и т.н. Според ръководството повредата на който и да е от двата датчика води до невъзможност за работа на двигателя. В интернет обаче по различни сайтове се дава информация, че повредата на Camshaft Position Sensor-а не е задължително да предотврати работата на мотора. Описват трудно палене, променливи обороти, липса на мощност, груба работа на двигателя. Също така е споменато, че компютърът влиза в авариен режим на работа, разни неща за паралелно впръскване на горивото и прочие. Тази информация е принципна за двувалови мотори с инжекцион и не е конкретно за Форд.
Тъй като има разминаване, започнах да се чудя:

Може или не може да работи двигател КОНКРЕТНО Zetec без CPS? Ако да - как компютърът налучква поне приблизително кога да пуска гориво и искра?

Интересува ме личния ви опит. Така или иначе през уикенда ще си направя експеримент с Фокусника и ще си отговоря със сигурност, но дотогава дайте да видим кой какво знае по въпроса.

@traqn_savov - виждал ли си такава повреда и наистина ли двигателя не пали, или си го чел като мен?
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Мнение от camaro » 19 мар 2008, 18:37

аз като сменявах клапаните бях забравил да му закача буксата :wink: и мотора не запали :idea:
power by
KS racing

Потребителски аватар
to6kooo
потребител
потребител
Мнения: 213
Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Мнение от to6kooo » 20 мар 2008, 01:56

Ей,майстор - Савов-Fiesta,от датчика на разпр.вал машината прави таван в оборотите и може да работи нестабилно,а от датчика на коляновия вал въобще няма да запали,даже само да му размениш двата кабела пак няма да запали

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Мнение от traqn_savov » 23 мар 2008, 20:51

to6kooo написа:Ей,майстор - Савов-Fiesta,от датчика на разпр.вал машината прави таван в оборотите и може да работи нестабилно,а от датчика на коляновия вал въобще няма да запали,даже само да му размениш двата кабела пак няма да запали

ако датчика е прекъснат на пълно специално този за позицията двигателя, няма да запали и да работи, ако ще да го дърпаш цял ден, с трактор "беларус"

АКО ДАТЧИКА НА ПОЗИЦИЯТА...

Тук не визирам къде се намира, а какво действие извършва..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
to6kooo
потребител
потребител
Мнения: 213
Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Мнение от to6kooo » 02 апр 2008, 23:56

Ей че чак сега ти видях отговора,ама говориш глупости,мисля че съм малко по наясно от теб приятелю

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 71 госта