Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек
Какви са симптомите при неправилна работа на този датчик? (Знам каква му е функцията) Според сервизното ръководство повредата му води до пълна невъзможност за работа на двигателя, но според информацията в нета не е точно така
Някой има ли опит с проблемен CPS?
Някой има ли опит с проблемен CPS?
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек
Ако прекъсва двигателя ще работи нестабилно, няма да се изфорсирва..
ако датчика е прекъснат на пълно специално този за позицията двигателя, няма да запали и да работи, ако ще да го дърпаш цял ден, с трактор "беларус"
Така че на тези "майстори" им кажи да имат да взимат..
Ама да взимат учение от книгите....
има и един датчик, за оборотите на двигателя, ако той се откачи, двигателя ще пали и ще бачка, на нисък ход, но няма да се изфорсирва хич..
ако датчика е прекъснат на пълно специално този за позицията двигателя, няма да запали и да работи, ако ще да го дърпаш цял ден, с трактор "беларус"
Така че на тези "майстори" им кажи да имат да взимат..
Ама да взимат учение от книгите....
има и един датчик, за оборотите на двигателя, ако той се откачи, двигателя ще пали и ще бачка, на нисък ход, но няма да се изфорсирва хич..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек
Майстори няма намесени в цялата работа. Интересувам се аз.
Какво съм прочел дотук: Зетекът има два такива датчика. Единият е за позицията на коляновия вал, от там се взема информация за честотата на въртене на вала, т.е. оборотите. Вторият е за позицията на разпределителните валове. Чрез него компютърът синхронизира впръскването и запалването спрямо ГМТ и т.н. Според ръководството повредата на който и да е от двата датчика води до невъзможност за работа на двигателя. В интернет обаче по различни сайтове се дава информация, че повредата на Camshaft Position Sensor-а не е задължително да предотврати работата на мотора. Описват трудно палене, променливи обороти, липса на мощност, груба работа на двигателя. Също така е споменато, че компютърът влиза в авариен режим на работа, разни неща за паралелно впръскване на горивото и прочие. Тази информация е принципна за двувалови мотори с инжекцион и не е конкретно за Форд.
Тъй като има разминаване, започнах да се чудя:
Може или не може да работи двигател КОНКРЕТНО Zetec без CPS? Ако да - как компютърът налучква поне приблизително кога да пуска гориво и искра?
Интересува ме личния ви опит. Така или иначе през уикенда ще си направя експеримент с Фокусника и ще си отговоря със сигурност, но дотогава дайте да видим кой какво знае по въпроса.
@traqn_savov - виждал ли си такава повреда и наистина ли двигателя не пали, или си го чел като мен?
Какво съм прочел дотук: Зетекът има два такива датчика. Единият е за позицията на коляновия вал, от там се взема информация за честотата на въртене на вала, т.е. оборотите. Вторият е за позицията на разпределителните валове. Чрез него компютърът синхронизира впръскването и запалването спрямо ГМТ и т.н. Според ръководството повредата на който и да е от двата датчика води до невъзможност за работа на двигателя. В интернет обаче по различни сайтове се дава информация, че повредата на Camshaft Position Sensor-а не е задължително да предотврати работата на мотора. Описват трудно палене, променливи обороти, липса на мощност, груба работа на двигателя. Също така е споменато, че компютърът влиза в авариен режим на работа, разни неща за паралелно впръскване на горивото и прочие. Тази информация е принципна за двувалови мотори с инжекцион и не е конкретно за Форд.
Тъй като има разминаване, започнах да се чудя:
Може или не може да работи двигател КОНКРЕТНО Zetec без CPS? Ако да - как компютърът налучква поне приблизително кога да пуска гориво и искра?
Интересува ме личния ви опит. Така или иначе през уикенда ще си направя експеримент с Фокусника и ще си отговоря със сигурност, но дотогава дайте да видим кой какво знае по въпроса.
@traqn_savov - виждал ли си такава повреда и наистина ли двигателя не пали, или си го чел като мен?
- camaro
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
- Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек
аз като сменявах клапаните бях забравил да му закача буксата и мотора не запали
power by
KS racing
KS racing
- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек
Ей,майстор - Савов-Fiesta,от датчика на разпр.вал машината прави таван в оборотите и може да работи нестабилно,а от датчика на коляновия вал въобще няма да запали,даже само да му размениш двата кабела пак няма да запали
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек
to6kooo написа:Ей,майстор - Савов-Fiesta,от датчика на разпр.вал машината прави таван в оборотите и може да работи нестабилно,а от датчика на коляновия вал въобще няма да запали,даже само да му размениш двата кабела пак няма да запали
ако датчика е прекъснат на пълно специално този за позицията двигателя, няма да запали и да работи, ако ще да го дърпаш цял ден, с трактор "беларус"
АКО ДАТЧИКА НА ПОЗИЦИЯТА...
Тук не визирам къде се намира, а какво действие извършва..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек
Ей че чак сега ти видях отговора,ама говориш глупости,мисля че съм малко по наясно от теб приятелю
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 71 госта