Проблем с показанието за температура!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
James76
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 08 ное 2005, 11:33
Модел на автомобила: Ford Orion Ghia 1.8, 16V, 1992
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Проблем с показанието за температура!

Мнение от James76 » 14 ное 2005, 09:02

Здравейте!
От известно време забелязвам, че двигателя не загрява. Реших, че термостата е развален и го смених. Купих нов. След като го смених първата седмица стрелката за температурата си показваше нормално. От няколко дена отново взе да показва същото, както преди да го сменя - в студената зона, мъничко преди нормалната! Един ден показваше същото, изгасих двигателя и запалих пак. Стрелката отиде по средата на нормалната зона...?! Стигнах до извода, че уреда ми не е изправен. Мога ли да проверя някакси какъв е проблема? Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем? Предполагам че датчикът ми работи, иначе компютърът нямаше да позволи да мога да паля...! Много се надявам някой да може да ми помогне, писна ми вече с тия проблеми... :(
James

vikik
Status: Извън линия

Мнение от vikik » 14 ное 2005, 10:55

Аз съм останал с убеждение че нито един уред на моето табло не показва вярно.
Например перката ме охлаждането ми се включва като стрелката мине около първата буква на надписа, стрелката която показва колизеството на бензина вечно си стои на средата, като мина под няква граница нивото и пада в червената зона. Да не говориме за оборотомера който ту показва реалните според мен обороти ту стрелката отива към 5-6 хиляди.

Честно казано вече съм се отказал да се боря с такива подробности, 15 годишна кола нова няма да стане, колкото и пари да наливаш в нея.

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Мнение от eleena » 29 ное 2005, 15:30

Вадиш куплунга от датчика за температура ,даваш на късо двата извода и ако стрелката иде докрай значи че или датчика е повреден или има слаба връзка в куплунга.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 29 ное 2005, 15:48

eleena написа:Вадиш куплунга от датчика за температура ,даваш на късо двата извода и ако стрелката иде докрай значи че или датчика е повреден или има слаба връзка в куплунга.
Според мен - ако отиде докрай - уреда е верен, датчика е за смяна :wink:

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 29 ное 2005, 20:07

James 76 написа:
Предполагам че датчикът ми работи, иначе компютърът нямаше да позволи да мога да паля...!
Ако датчика ти не работи просто няма да показва правилно (или въобще) а колата ще си работи без проблем.
Провери го, почти 100% ще е от него.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 09:59

kEFi написа:
eleena написа:Вадиш куплунга от датчика за температура ,даваш на късо двата извода и ако стрелката иде докрай значи че или датчика е повреден или има слаба връзка в куплунга.
Според мен - ако отиде докрай - уреда е верен, датчика е за смяна :wink:
не само според теб 8)

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с показанието за температура!

Мнение от Peter_CLX » 30 ное 2005, 18:19

James76 написа:...Предполагам че датчикът ми работи, иначе компютърът нямаше да позволи да мога да паля...! Много се надявам някой да може да ми помогне, писна ми вече с тия проблеми... :(
На мотора 1,6 16V има 2 датчика - един за компютъра и втори за стрелката! Предполагам че на зетек-а 1,8 е аналогично. Така че причината за проблема е във втория датчик, който вероятно се намира отстрани на термостата (този който е отгоре му, е за компа). Аз имах подобен проблем и се оказа въпросния датчик за стрелката.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 18:22

всъщност датчиците са 3 - има и един за перката на радиатора.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта