Помощ превъртя ми ангренажното зъбно колело
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Помощ превъртя ми ангренажното зъбно колело
Написал съм точно как става, на маховика няма отвор, нито пък на разпределителен вал.S_C написа:Щом нямаш белези,трябва да имаш два отвора за фиксиране.Единият е на маховика,другият трабва да фиксира разпределителния вал.Ситроен ползват такава схема от много години и няма проблем....ангренажа може да си го настроиш насред полето буквално.
Другият вариант е ГМТ и настройката на разпределителния вал да се гони с индикаторен часовник....но това е по-скоро екзотика
Разпределителните валове са ДВА и фиксирането става както спрямо коляновия вал в ГМТ така и между двата разпределителни вала.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 14 сеп 2006, 01:06
- Модел на автомобила: Eskort 1.8 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помощ превъртя ми ангренажното зъбно колело
Извинявай колега, но майсторът ти трябва доста да попрочете и да понаучи при положение,че не фиксира коляновия вал в ГМТ. Как успява да го стегне с необходимото усилие, което хич не е малко - 4 Nm + 90 градуса? При неспазване на затягащата сила довежда до превъртане на ангренажното колело на коляновия вал. Ангренажното колело на коляновия вал, както и ангренажните колелета на разпределителните валове са оставени раздвижени за постигане на финна настройка на газоразпределението. Необходим е доста специализиран инструмент за качествено извършване на този ремонт или Мото Пфое.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Помощ превъртя ми ангренажното зъбно колело
Ми точно както е на картинката го направи майстора, бях до него и видях цялата процедура. Естествено че фиксира коляновия вал, и не само но го проверихме и както съм описал по долу.
А и всеки може да си провери това по следния елементарен начин, ако не се разполага с специалния болт за фиксиране на коляновия вал и буталото на първи цилиндър в ГМТ:
За целта са необходими двама души
1. Отваря се капака на клапаните
2. Вдига се колата на крик отпред вдясно, сваля се колелото.
3. Включва се на пета скорост
4. Отвива се свеща на първи цилиндър, (за по лесно и финно превъртане свалете всички свещи)
5. Единия върти бавно главината на сваленото колело по посока на часовника със щанга законтрена на болтовете за закрепване на джантата.
6. Другия пъха отверка в отверстието на първи цилиндър и следи буталото да дойде в ГМТ, отверката да е максимално вдигната (може да си я бележи - разграфи за по финно нагласяне).
7. Когато разпределителните валове не натискат клапаните на първи цилиндър, палеца на вътрешния вал сочи към датчика за положение на разпределителния вал и двата прореза вдясно (противоположно на зъбчатките) на разпределителните валове застанат хоризонтално, се пъха подходяща метална шина колкото са прорезите на валовете и дълга колкото да опре на двете плоскости в краищата на горния ръб на главата. Ако металната шина се пъхне това означава че разпределителните валове са фиксиране правилно спрямо ГМТ на първи цилиндър. В противен случай се развиват зъбчатките на валовете като се държи контра с гаечен ключ (на самите валове има шестограми), пъха се шината да ги фиксира хоризонтално, след което се затягат зъбчатките пак с контра и усилие 60 Nm. Внимава се коляновия вал де не мърда.
След тая операция се проверява пак ГМТ на първи цилиндър при което щината да се пъха свободно в прорезите на двата вала. Внимание да не забравите тази шина там (или фиксиращия болт ако сте сложили такъв). Преди да запалите двигателя завъртете няколко оборота със щангата.
Разбира се най добре е да се фиксира коляновия вал със специалния болт, но същия може да бъде изработен на струг от болт със същия нарез, подходяща дължина, като се стругова нареза в предната му част така че да влиза в отвора на противотежеста на коляновия вал.
Ако не се наемате да фиксирате валовете, поне може да проверите дали е правилно.
И още един практически съвет, който майстора ми демонстрира.
Ако двигателя се завърти обратно, то ролката освобождава натягането на ремък и може да прескочи зъб. Правилото е когато паркирате на наклон (предницата сочи надолу по посока на наклона) включвайте на първа предавка, и обратно (предницата сочи нагоре) включвайте на задна предавка. Сещате се какво може да се случи.
А и всеки може да си провери това по следния елементарен начин, ако не се разполага с специалния болт за фиксиране на коляновия вал и буталото на първи цилиндър в ГМТ:
За целта са необходими двама души
1. Отваря се капака на клапаните
2. Вдига се колата на крик отпред вдясно, сваля се колелото.
3. Включва се на пета скорост
4. Отвива се свеща на първи цилиндър, (за по лесно и финно превъртане свалете всички свещи)
5. Единия върти бавно главината на сваленото колело по посока на часовника със щанга законтрена на болтовете за закрепване на джантата.
6. Другия пъха отверка в отверстието на първи цилиндър и следи буталото да дойде в ГМТ, отверката да е максимално вдигната (може да си я бележи - разграфи за по финно нагласяне).
7. Когато разпределителните валове не натискат клапаните на първи цилиндър, палеца на вътрешния вал сочи към датчика за положение на разпределителния вал и двата прореза вдясно (противоположно на зъбчатките) на разпределителните валове застанат хоризонтално, се пъха подходяща метална шина колкото са прорезите на валовете и дълга колкото да опре на двете плоскости в краищата на горния ръб на главата. Ако металната шина се пъхне това означава че разпределителните валове са фиксиране правилно спрямо ГМТ на първи цилиндър. В противен случай се развиват зъбчатките на валовете като се държи контра с гаечен ключ (на самите валове има шестограми), пъха се шината да ги фиксира хоризонтално, след което се затягат зъбчатките пак с контра и усилие 60 Nm. Внимава се коляновия вал де не мърда.
След тая операция се проверява пак ГМТ на първи цилиндър при което щината да се пъха свободно в прорезите на двата вала. Внимание да не забравите тази шина там (или фиксиращия болт ако сте сложили такъв). Преди да запалите двигателя завъртете няколко оборота със щангата.
Разбира се най добре е да се фиксира коляновия вал със специалния болт, но същия може да бъде изработен на струг от болт със същия нарез, подходяща дължина, като се стругова нареза в предната му част така че да влиза в отвора на противотежеста на коляновия вал.
Ако не се наемате да фиксирате валовете, поне може да проверите дали е правилно.
И още един практически съвет, който майстора ми демонстрира.
Ако двигателя се завърти обратно, то ролката освобождава натягането на ремък и може да прескочи зъб. Правилото е когато паркирате на наклон (предницата сочи надолу по посока на наклона) включвайте на първа предавка, и обратно (предницата сочи нагоре) включвайте на задна предавка. Сещате се какво може да се случи.
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
- Status: Извън линия
Re: Помощ превъртя ми ангренажното зъбно колело
а бе според моите наблюдения и впечатления Zetec-а е много добър мотор,но в Бг малко хора могат да ти кажат какво му трябва за да си бачка като нов,но това си е лично мое мниние
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Помощ превъртя ми ангренажното зъбно колело
Ехееее много е стара темата, вече си го направих двигателя, вярно Зетек е перфектен мотор, при условие че всичко се настрои както трябва и всички датчици работят нормално, вече знам как да го правя. Особено важно е газоразпределителния механизъм и хлабината на клапаните съгласно предписаните, на което малко колеги обръщат внимание.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта