Разход на масло на Focus 1.6

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 03 фев 2008, 16:22

Леле ти разби детските фантазии на някой хора с тази информация, че тва синтетиката 5W40 е по-гъсто

маани мълчи ... :-8-: ... че и мен щеха ма бият :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 03 фев 2008, 16:35

Черните капчици са конденз и сажди от изпускателната система. Като загреят гърнетата-няма конденз, няма и капчици. Това че нивото е малко по-високо не е фатално (особено при тебе ).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 03 фев 2008, 16:37

Колега, закарай си колата на някой, който разбира от двигатели.
Няма вариант 1л. масло разход на 2000км и да е добре всичко, вложки, сегменти каквото трябва да се смени.
Това със смяната на марките и вискозитета на маслото, няма да ти помогне, никак даже, ще влоши състоянито на мотора още.
Служебната Астра ми гори толкова масло, 5-6 литра (10W-40)на 10000км.
Като погледна през капачката за маслото, какъв черен нагар има само лошо ми става. Фирмата така е рекла за сега, караме и каквото стане.
Фокуса като го взех преди 3 години, беше с 10W-30 или 40 не се сещам вече, смених го пак с такова (10W-40) но Selenia Gold, не го пипаше и него.
На следващата смяна минах на Ford Formula 5W-30, та вече 3 смени съм с такова и съм доволен от него. От смяна до смяна за около 10000 - 12000 км. мърда на щеката 1/3 от нивото.
Ако имаш време и пари отваряйте и гледайте какво има за смяна и ремонт :wink: .

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 03 фев 2008, 16:37

@paci,
Еми нормално е да е по-гъсто от 5W30, нали е с по-голям вискозитет новото...интересното е, че изглежда малко по-гъсто и от Приста супер газ 15W40...както вече писах.

@DTM,
Колега, дори и да гори новото, по-дебело, и напълно синтетично масло, ще сменям гумички, когато сменям ангренажния ремък, не по-рано! а пък ако са маслените сегменти...ще си го карам така, с по-евтина полусинтетика 5W40, докато някой път не ми се наложи да отварям двигателя по принуда. Да го отварям само за едни маслени сегменти, нямам никакво намерение. :wink:

А ето че и при теб, след като си минал от 10W40 на Форд 5W30 е почнала да гори масло...явно не е горяла много, но все пак го е пипала, а със по-гъстото масло казваш че не го е пипала колата. Точно тва се опитвам да постигна и аз, да ми падне разхода на масло, и затва слагам 5W40.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 мар 2008, 12:55

Навъртя ли достатъчно километри че да споделиш нещо?
След като отпрах картера и бях на червено със стотинките ми се стори добра оферта 5W40 полусинтетиката на Лукойл.
Сетих се тази тема когато се оглеждах какво да сипя.
Сетих се че говореше за синтетика обаче на тази бензинистания на която гледах, 5W40 беше само това полусинтетичното, синтетика не видях. Бензиностанцията е чисто Лукойлска.
Малко километри съм минал и нищо не мога да кажа, но съм в паника от това масло че цената му е толкоз смешна в сравнение с това с което бях.

П.С.
Коментарите за маслото ще видя как ще ги обения в един пост и ще ги бутна в темата за маслото.

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 07 мар 2008, 13:12

Как карате с тия руски масла направо ви се чудя, някой знае ли въобще какво представляват?! Аз не съм чул някой да си е слагал такова в колата.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 мар 2008, 13:22

Сещам се че беше зъл защититник на Българско :)
Изрових темата обаче си защитавал Приста.
Незнам от къде що съм си мислил - Приста-Лукойл *00147*

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 07 мар 2008, 13:31

Навремето Приста произвеждаха Лукойлските, както произвеждаха и за ОMV и ROMPETROL. Като на ишлеме такова. Ама сега не е така не знам откъде ги мъкнат :roll: И не съм чак толкова зъл :) Никога няма да тръгна да убеждавам тоя и оня, ама като почнат да плюят ми иде да чупя. :twisted:

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Разход на масло на двигател на Focus 1.6

Мнение от JoroM » 14 мар 2008, 15:37

Навъртя ли достатъчно километри че да споделиш нещо?
Сори че се забавих с отговора, но изчаквах да мина повечко километри, че напоследък карам малко, и то само градско. Сега съм на 340 км откакто сложих синтетиката на Лукоил, като през тва време вкарах Фокуса няколко пъти в прекъсвач, и на гонки ходих.
Резултата е, че няма почти никакво спадане на нивото на маслото, което си седи на белега МАКС.
На следващия ден след смяната, двигателя изгори излишното масло над МАКС-а(1,5-2mm) и оттогава не е мръднало с повече от 1 мм за тези 340 км., което е повече от добре, щото след гонки, като бях със 5W30 и проверявах маслото, си беше спаднало два-три мм понякога.
Засега съм много доволен ot резултата, като навъртя 1000 км. пак ще пиша кво е станало.

Потребителски аватар
FoCuSsS2000
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 яну 2008, 13:15
Модел на автомобила: Форд Фокус 2000 16v
Местоположение: пресвета София
Status: Извън линия

Re: Разход на масло на двигател на Focus 1.6

Мнение от FoCuSsS2000 » 15 мар 2008, 22:17

колега,нещо не е наред.не е нормално толкова много да ти гори.аз съм с 2000 кубиков фокус и с масло 10/40 и от както съм го купил(сврвизирал)/декември месец/ не ми е мръднало маслото.а съм го настъпвал доволно и на гонки съм ходил и на магистрала с 160-180км/ч.
провери дали ти духа от пръчката при запален двигател,може и някоя гарнитурка да е заминала,но тогава щеше да е видима загубата на масло,а ти май не си забелязал теч ?
Всеки си има свой собствен вкус,казало кучето и си облизало оная работа.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Разход на масло на двигател на Focus 1.6

Мнение от JoroM » 16 мар 2008, 13:11

Колега, моторите на фокус 1.8/2.0 нямат нищо общо като конструкция сьс 1.6 мотора, така 4е да не ги сравняваме. Aко си про4ел цялата тема, би трябвало да ти стане ясно 4е този проблем с повишената консумация на масло засяга някои фокуси сьс мотор 1.6 от 1999 година...е, аз се опитвам без да отварям мотора(щото не сaм луд за едно масло да отварям мотор) да намаля консумацията на масло....засега смяната сьс 5W40 изглеjда успешна. Преди го лапаше като бензин, сега не го пипа на практика, кво пове4е искаш? А и като гледам, ти сьщо караш сьс дебело масло...

Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 309
Регистриран: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Разход на масло на двигател на Focus 1.6

Мнение от amdinside » 22 юни 2008, 23:01

Откакто имам колата съм изминал към 11000 км и съм долял 2 литра от 5W30
Изглежда наистина има завишен разход този двигател.
Също е вярно, че разхода е по-голям като се кара на високи обороти (към 4000) извънградско
Чудя си тази година дали да не сменя с 5W40 като колегата, мисля че няма да навреди

П.П. Колата е внесена от Франция и там явно е карана с 10W40 (според едно картонче, което още виси на двигателя)
Не знам дали трябваше да сменям с 5W30, но нали това било уж най-доброто за този двигател...
Don't worry, be happy!

edmon
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 05 сеп 2008, 13:44
Модел на автомобила: Focus
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Разход на масло на двигател на Focus 1.6

Мнение от edmon » 12 сеп 2008, 09:38

Така и така ако все пак гори масло на какво мое се дължи.
Имам и аз един фокус 1.6 зетек-се ... и пуши май от време на време....

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Разход на масло на двигател на Focus 1.6

Мнение от JoroM » 24 мар 2010, 02:58

Малко UP на темата: лятото при 30 гр жега ходих до Италия и се върнах с Фокуса които вече беше с Мобил 10W40 от Метро. На отиване поддържах около 140, а на връщане 150-160 почти през целия път(23 часа на връщане) нахакан до горе с багаж и опрял на тампоните...разхода на масло беше около 300-350 гр/1000км

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Разход на масло на двигател на Focus 1.6

Мнение от JoroM » 14 сеп 2010, 03:36

Малко up на темата...
Как се разбира дали разхода на масло идва от гумичките на клапаните или е от сегментите?
Някои сменял ли е гумички или сегменти на 1.6 мотор FYDA
Компресията е 14 бара на вс. цилиндри, но преди съм ползвал добавки, преди добавките компресията беше 12-13 бара. Гори ми масло като я карам около 4000об извънградско.

streizar
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 02 юни 2010, 08:50
Модел на автомобила: ford focus 1,6
Status: Извън линия

Re: Разход на масло на двигател на Focus 1.6

Мнение от streizar » 14 сеп 2010, 10:14

Колега и аз с моя форд фокус 1,6 имам същия проблем с маслото, но при мен омаслява и отдоло на картера.
Маслото е 5w30 смених и клапана за вентилация на картера както и маркучетата от наго към всмукателния колектор в Италия некои ги беше овил с изолорбан. Сложих бели маркъчета и след 20км. ги проверих като по вътрешните стени имаше видимо масло което според мен нетрябва да е там. Ако межеш ги провери и пиши какво е положението при теб. http://pics.data.bg/albums/28248/ford_focus" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Разход на масло на двигател на Focus 1.6

Мнение от JoroM » 14 сеп 2010, 17:52

При мен маркучите са перфектни, даже ориг. етикети стоят още на тях, не са много омаслени(не тече масло от тях като ги измъкнaх) Клапaнчето ми изглежда наред, самото клапaнче се движи свободно нагоре/надолу в тялото си, няма пружина която да го натиска в затворено положение. от самата си тежест затваря отвора и предполагам при определено налягане пропуска въздух които влиза в смукателния колектор. Понеже в МП-Бургас нямаха наличнo това клапaнче, отидох до една автоморга където има мотор като моя...и другия клапан е като моя - няма пружина която да го затваря че имах едни съмнения да не се е счупила пружината която го затваря, но явно няма такава.
Според мен не е това причината да губя масло, не е и от теч: нито двигателя нито ск. кутия са омаслени....остават гумички и сегменти...някои сменял ли е гумички или сегменти на този мотор?

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Разход на масло на двигател на Focus 1.6

Мнение от JoroM » 15 сеп 2010, 02:58

Май май работите отиват на спечени сегменти :| ще пробвам да ги освободя с газ за горене, или със специална добавка за коксови отлaгания:

http://www.as066.narod.ru/raskoksov.htm

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=40404

дано стане с газта, че нямам намерение да отварям мотора за едни маслени сегменти като имам 14 бара компресия и колата върви добре.

streizar
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 02 юни 2010, 08:50
Модел на автомобила: ford focus 1,6
Status: Извън линия

Re: Разход на масло на двигател на Focus 1.6

Мнение от streizar » 15 сеп 2010, 08:20

Клапанчето наистина е така аз се съмнявах в него и за това го смених.
За запечени сегменти нищо немога да ти кажа, но просто ми се вижда нелогично.
Като четох за маслото какви неща има в него за разтваряне на нагари и отлагания или твоита е карана с калпави масла и наистина са спечени сегментите или тези мотори имат някъкв дефект и горят масло. Погледна ли свещите моите са бели все едно върви с обеднена горивна смес. Ако пробваш това с газта пиши какво е станало.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Разход на масло на двигател на Focus 1.6

Мнение от JoroM » 15 сеп 2010, 17:34

Взех газ за осветление на Мегахим, източих маслото и налях газ в цилиндрите които докарах на средата на хода им, оставих газта да постой половин час да проникне добре и след това включих на 5-та и леко напред-назад с бутане раздвижвах няколко минути буталната група. Оставих картера отворен да се изтича преминалата м/у сегментите и цилиндрите газ в едно легенче, скоростта на кaпане е 2 капки в секунда...не знам това добре ли е или не...на мен ми се струва че добре уплътняват сегментите на кола поне на 200к(толкова пише на километража, а дали е толкова...)
Преди да направя всичко това обаче, направих проверка на компресията с компресомера ми: първи цилиндър - 15 Бара, втория е 15,2 а трети и четвърти са по 15,5 Бара...свещите ми са нови, отпреди 2-3к, но само на първи цилиндър няма нагар(цилиндъра с най-ниската компресия), втори има съвсем малко нагар по свещта и вече трети и четвърти имат доста нагар...зависимостта е: колкото е по-голяма компресията, толкова повече нагар имат(съответно повече масло горят)


с какво да сваля нагара от свещите...с телената четка или с някои препарат?
Последна промяна от JoroM на 15 сеп 2010, 17:41, променено общо 1 път.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 31 госта