Тракшън контрол на Ескорт

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
GM
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 01 фев 2005, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 Zetec-E
Местоположение: Софиа
Status: Извън линия

Тракшън контрол на Ескорт

Мнение от GM » 16 дек 2005, 14:13

Здравейте, скоро разбрах че автомобила ми(Форд Ескорт 1998) е оборудван с тракшън контрол. За това свиделства една лампи4ка на таблото, както и силен шум в диференциала, когато една от предните гуми превърти няколко пъти в кал или сняг.
Не съм обеден дали това е наистина тракшън и нормално ли е да е толкова шумен? Има ли възмижност де се изключва с копче или работи винаги?
Ако това са резки удри в диференциала при предаване не движението върху другото колело при сработването на тракшана, това нямя ли да строши диференциала?

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 17 дек 2005, 01:42

Я кажи какво има нарисувано на този бутон, че ми стана чак интересно?
И ако може да опишеш по-добре тези странни шумове които чуваш...
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
V_A_N_K_A_T_A
потребител
потребител
Мнения: 381
Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
Местоположение: Хасково,София-Дървеница
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от V_A_N_K_A_T_A » 17 дек 2005, 02:01

Тя лямпичката май си е заложена в таблото-на Форда е една гума с пръски зад нея.Ако свети,тогава имаш и се включва ТС(ASR) или пък е повредено.На Мондеото има бутон до волана от дясно,за Ескорта не знам.Обаче не ми се вижда много редно това което описваш.По принцип би трябвало да е безшумен.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 17 дек 2005, 12:30

да, точно такава е лампичката.пробвах един ескорт с такава система, преди да купя моя, но при него системата не работеше - въртеше гуми като за последно... те и доста други работи не му работеха де, но това е друга тема

GM
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 01 фев 2005, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 Zetec-E
Местоположение: Софиа
Status: Извън линия

Мнение от GM » 19 дек 2005, 09:13

Контролната лампа на това нещо светва когато колата е на контакт. Свети заедно с Лампата на ABS. Тази на ABS се намира в дясната част на таблото а вапросната лампа с гума която хвърля пясък е отляво. 2-3 сек. след старт на двигатела двете ламли гаснат едноврвмвнно.
Когато това сработи се чува шум наподобяващ този при сработване на ABS-a но и един шум наподобяващ търкане между зъбни колелета. Все едно не си включил скоростта до край и пуснеш съединитела, чува се едно жужене.

Шума се чува само в колата, извън нея не.

Притеснявям се че това колкото по често сработва ще счупи по бързо диференциала. Незнам дели сам прав или те хората са го измислили да е достатъчно надежно.

Пробвах го събота и неделя в големия сняг, работи и измъква добре.

Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от toto » 22 дек 2005, 11:16

При мен всичко е така както го обясняваш включително и това неприятно жужене от пред когато подам газ, но не съм го усетил да върши много работа. На лед гумите си превъртат яко като настъпя гъзта и колата си поднася :(

Потребителски аватар
furcy
потребител
потребител
Мнения: 369
Регистриран: 11 юни 2005, 16:32
Модел на автомобила: Volvo S60 '11 2.4 D5
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от furcy » 22 дек 2005, 11:54

Нормално е да има шум - аз съм с Мондео с TC и не върти гуми когато е ON, когато е OFF светва лампичката на таблото и тогава върти гуми. Доколкото знам шума идва от това, че TC e едно електрическо моторче, в което влиза жилото за газта и ако се подаде много газ то я редуцира, т.е след моторчето жилото се опъва по-слабо (разделено е вътре). Така ми го обясниха , може да не е така, не гарантирам. На мен обаче през зимата определено ми е полезно ;-)

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 22 дек 2005, 13:27

Изображение

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 19 яну 2006, 22:59

furcy написа:Нормално е да има шум - аз съм с Мондео с TC и не върти гуми когато е ON, когато е OFF светва лампичката на таблото и тогава върти гуми. Доколкото знам шума идва от това, че TC e едно електрическо моторче, в което влиза жилото за газта и ако се подаде много газ то я редуцира, т.е след моторчето жилото се опъва по-слабо (разделено е вътре). Така ми го обясниха , може да не е така, не гарантирам. На мен обаче през зимата определено ми е полезно ;-)
-------При Мондеото това серийно производство ли е или е допълнителна екстра.И дали го имат само бензоновите модели или важи за всички.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 20 яну 2006, 09:17

Не важи за всички Мондеа. Предполагам че важи за Джиа, но не съм убеден и че всички такива го имат.

Потребителски аватар
megaCom
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 15 яну 2007, 23:37
Модел на автомобила: focus 2.0tdci,transit 2.0tdi
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от megaCom » 16 яну 2007, 00:15

...моето като има та голямата работа...аз го включвам и след секунди тракшъна се е самоизключил...вероятно имам натрупани грешки в компютъра...някакво мнение?
Изображение

Потребителски аватар
webster
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 05 мар 2006, 16:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25i Zetec-s 1998г.
Status: Извън линия

Мнение от webster » 16 яну 2007, 08:59

аз пък на фиестата нямам копче за on/off на TC :( само като паля светва лампата за няколко секунди и това е, обаче на лед и сняг най-добре се усеща дали работи :)

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 16 яну 2007, 09:12

Светването на лампите идва от теста на компа и ако няма грешки угасват. След това обаче трябва да се натисне педала на спирачката за да се нулира. На тези, които имат индикация за изгорели крушки и отворени врати (има рисунка на автомобила) това се познава като след натискане на спирачката индикацията за изгорял стоп или мигач отзад, угасва. Така поне е при Скорпиото.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта