Форд Фиеста 1.1mi - не пали
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 07 дек 2008, 18:13
- Модел на автомобила: Ford Fiesta
- Status: Извън линия
Форд Фиеста 1.1mi - не пали
Привет на всички
От близо 3 месеца съм собственик на Форд Фиеста 1.1ми 92-ра година и днес се появи един доста сериозен проблем. Колата просто не пали. Снощи като се прибрах всичко беше нормално, но денс...
и така се започна всичко. Проверих свещите. На 1-ви и на 4-ти цилиндър бяха черни (но сухи) другите 2 бяха както трябва. Изчистих ги, изчистих и кабелите, почистих клемите на TPS датчика, на инжектора и на стъпковото моторче. Резултатът беше нулев. Разкачих клемите на акумулатора за двадесеттина минути и пак нищо не се промени. Като дам колата на контакт всичко е нормално бензиновата помпа тръгва за около 2 секунди после спира, изклиучвам имобилаизера въртя стартера продължително с гас без гас.... никакъв признак дори да припали. А преди винаги палех без гас. Развих пак свещите. Бяха абсолютно сухи което ме наведе на мисълта, че гориво в цилиндрите изобщо не отива. При проверка установих, че въпросните свещи не правят искра, изобщо не отива ток до тях
И тогава тотално се ошашавих и вече не знам какво да правя и да проверявам
Искам да поясня и нещо друго. Аз съм от Варна. Снощи тук валя цяла нощ силен дъжд. Под капака, най-горе в дясно където влизат всички кабели за ECU-то беше мокро. Въпреки, че има гумено уплатнение се притеснявам да не би от там да е влязла вода и да е станала някоя голяма поразия. Незнам вече какво да си мисля. Моля Ви, помагайте. Исках да си направя самодиагностика на ECU-то, но под капака имам 2 куплунга, вместо 1 както е дадено в аутодата и незнам на кой да вържа светодиода. И двата имат тапички, единият е бял и трите му кабела са: 1- кафяво с червено 2- кафяво с синьо 3- кафяво с жълто. Другият е черен, кабелите му са: 1-синьо с зелено 2- кафяво с зелено 3- кафяв. На кой от двата да свържа светодиода? Благодаря Ви за помоща предварително!




-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1mi - не пали
провери ли си бушоните - да няма някой изгорял ?
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 07 дек 2008, 18:13
- Модел на автомобила: Ford Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1mi - не пали
Да, тези който са от ляво под волана ги проверих. Други незнам дали има.
-
- потребител
- Мнения: 331
- Регистриран: 03 май 2008, 19:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec - Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1mi - не пали
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=1682" onclick="window.open(this.href);return false;
Изчети тази тема, на 80% съм сигорен, че това е проблема при теб.За сведения твоя предпазител се намира от шофьоската срана долу в краката има капак под който се намира
Поздрави
Изчети тази тема, на 80% съм сигорен, че това е проблема при теб.За сведения твоя предпазител се намира от шофьоската срана долу в краката има капак под който се намира

Поздрави


- gotmie
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 27 мар 2008, 16:39
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.8 - 16V. Веднъж Фиеста, Фиеста завинаги!!!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1mi - не пали
Колега, ако си установил, че нямаш ток, не стига до свещите, не се чуди къде е проблема. Виж си индукционната бубина! Най-лесно вземи за малко друга, само за да пробваш, става от ескорт, мондео... няма значение какъв двигател са, нали да са бензин
... Успех...

- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1mi - не пали
gotmie написа:Колега, ако си установил, че нямаш ток, не стига до свещите, не се чуди къде е проблема. Виж си индукционната бубина! Най-лесно вземи за малко друга, само за да пробваш, става от ескорт, мондео... няма значение какъв двигател са, нали да са бензин... Успех...
Колега и при мен проблема е същият "гасне в движение или не пали" и в двата случая няма ток на свещите. Даже пуснах такава тема, но отговорите бяха шаблонни - виж си свещите, виж си кабелите........., а бях написал какво е изпробвано.Да обобщя: смяна на комутатор, смяна на датчик на Хол, смяна на запалителна бубина и за капак проба с друг компютър.Измерени датчик на хол и бубина - редовни /има тема за това как става/.Прочетох за бутона, който изключва горивната помпа и ще го потърся, но въпроса ми е.Възможно ли е този бутон да дава някаква информация на ЕКУ-то и то не подава сигнал към комутатора и бубината?Друго което ми се върти в главата е - да не е паднал магнита от коляновия вал, който действа на датчика на Хол- даже мисля да симулирам с един магнит и дрелка, защото нямам осцилоскоп, за да видя осцилограмата на датчика.Като допълнение, майстора който се опитва да оправи проблема казва, че дава искра само един път при завъртане на ключа и после -не.Не зная какво да мисля - нека по -знаещите да кажат или поне да ме насочат.
- gotmie
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 27 мар 2008, 16:39
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.8 - 16V. Веднъж Фиеста, Фиеста завинаги!!!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1mi - не пали
Вече става сложно... Извади леко таблото на бушоните, то е на два винта и виж, има едни релета/бушони за запалването, те са на таблото до бушончетата, но не се виждат.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 07 дек 2008, 18:13
- Модел на автомобила: Ford Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1mi - не пали
Проверих, но не е там проблема. Ключът е натиснат. Бензиновата помпа работи, чува се. Благодаря все пак. Успях днес да направя самодиагностика на компютъра дава ми код 11 тоест няма грешка. Исуших всички кабели с един калорифер, но пак нищо. Доста възможности изключих, сега се колебая между имобилайзер, датчик на Хол, комутатор, бобина. Според вас кое е по-вероятно да изпуши?
- gotmie
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 27 мар 2008, 16:39
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.8 - 16V. Веднъж Фиеста, Фиеста завинаги!!!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1mi - не пали
Ами и трите са вероятни
Аз те съветвам да изключиш имобилайзера (за какво ти е) и да пробваш с друга бъбина само за проба... Успех и пиши какво е станало
Бутона не е свързан с ECU-то...


-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 07 дек 2008, 18:13
- Модел на автомобила: Ford Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1mi - не пали
Едва ли. Към този бутон отива 1 букса с 2 кабела и като я разкачиш бензиновата помпа не работи като дадеш на контакт.pifivo1 написа:Възможно ли е този бутон да дава някаква информация на ЕКУ-то и то не подава сигнал към комутатора и бубината?
Само ако знаех как да изключа тоя проклет имобилайзер... Предполагам, че има някакъв кабел които подава сигнал до комутатора или...?
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1mi - не пали
Nikolay_90 написа:Проверих, но не е там проблема. Ключът е натиснат. Бензиновата помпа работи, чува се. Благодаря все пак. Успях днес да направя самодиагностика на компютъра дава ми код 11 тоест няма грешка. Исуших всички кабели с един калорифер, но пак нищо. Доста възможности изключих, сега се колебая между имобилайзер, датчик на Хол, комутатор, бобина. Според вас кое е по-вероятно да изпуши?
Колега как успя да направиш самодиагностика.Опиши малко по-подробно, а ако имаш кодовете също ги опиши. Междувременно , ако майстора открие нещо аз също ще споделя.
- gotmie
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 27 мар 2008, 16:39
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.8 - 16V. Веднъж Фиеста, Фиеста завинаги!!!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1mi - не пали
Ами проследяваш къде отиват кабелите, режеш ги и после възстановяваш инсталацията...
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 07 дек 2008, 18:13
- Модел на автомобила: Ford Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1mi - не пали
За самодиагностиката:
При мен има 2 куплунга бял и черен, с по 3 кабела, точно до акумолатора. Светодиода го свързвам на черния куплунг. Виж кой кабел е кафяв с зелена ивица и за него свържи плюсът на светодиода. Останалите 2 кабела ги даи на късо с мостче и закачи към него минусът на светодиода. Ето още по темата http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=5032" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Отивам сега да проверя за тея релета и бушони който са зад таблото с предпазители. Не ми се иска да режа всички кабели до въпросния модул EDIS4. Ще пробвам по друг начин.
При мен има 2 куплунга бял и черен, с по 3 кабела, точно до акумолатора. Светодиода го свързвам на черния куплунг. Виж кой кабел е кафяв с зелена ивица и за него свържи плюсът на светодиода. Останалите 2 кабела ги даи на късо с мостче и закачи към него минусът на светодиода. Ето още по темата http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=5032" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Отивам сега да проверя за тея релета и бушони който са зад таблото с предпазители. Не ми се иска да режа всички кабели до въпросния модул EDIS4. Ще пробвам по друг начин.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 07 дек 2008, 18:13
- Модел на автомобила: Ford Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1mi - не пали
Ураааа...преди малко колата запали. Не питайте как я оправих защото и аз не знам
преди да успея да я запаля барах буксите на датчиците за оборотите на двигателя (само там не бях пипал) единият е където влиза жилото на километража в двигателя, а дригият е до стартера на корпуса на скоростната кутия (явно отчита от зъбите на маховика). Предпазителите и релетата си бяха добре. При отчаян опит да провря дали свеща не прави поне някаква искра, за малко (с друга свещ) колата запали на 3 цилиндъра и едва не избих шибидах с главата си от радост
сложих кабела обратно на мястото му и излязох да я тествам. Имам чувството, че дори сега върви повече, може би защото и се кефех сякаш току що си я купувам
Притеснявам се само от мистерията покраи тази "авария" и че не останових конкретна причина, но...ще видим за напред как ще е да се надявам, да не ме остави на пътя.
Благодаря на всички който взеха участие в тази тема!




-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1mi - не пали
Ами никаква мистерия не е - най-честия ел.проблем по автомобилите е - изваден или замърсен и лошо контактуващ куплунг,кабел или маса - трудно се открива. Ако е за някой датчик е особено гадно - там и сигналите са слаби и малко окисление и проблема е готов.
И не се учудвай може и да върви по-добре наиситна, след тази профилактика дето си и я направил на колата.
И не се учудвай може и да върви по-добре наиситна, след тази профилактика дето си и я направил на колата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта