Алуминиев срещу стоманен блок

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от Itskin » 17 дек 2008, 16:26

Здравейте,

Дали някой знае предимствата и недостатъците на алуминиевите и стоманените блокове?! Кой са по здрави, по удачни итн. Гледах дали има писано по форума, но не намерих нищо.

Мерси предварително

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от venom4o » 17 дек 2008, 17:27

зависи за какво ! за какво конкретно те интересува? Стоманените са по здрави.. Но са по тежки.. Алуминиевите не гният и са по леки общо взето това е разликата.. При алуминиевите има по голям риск от спукване.. и се стягат по внимателно

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от Itskin » 17 дек 2008, 17:46

Много благодаря,

ми като цяло се чудех, защото и на по-нови коли слагат стоманени, макар като че ли алуминиевите май са по разпространени.

Благодаря много

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от S_C » 18 дек 2008, 19:27

Въпрос на технология."Алуминиев" блок по принцип няма.Някакви сплави са...често по-твърди и от стоманата даже.Водят се "леки сплави" и действително са на база алуминий,но до там с приликата.Зависи коя технология са усвоили в завода.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от Itskin » 19 дек 2008, 14:09

Здравейте,

идеята ми е: ама 2 коли произведени 2006 година. Чудех се защо ще се сложи на едната двигател 1.8 дизел със стоманен блок, а на другата 2.0 дизел с алуминиев?!? Нали вървим към развитие?!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от S_C » 19 дек 2008, 16:47

Да,ама натоварванията и баланса на тоя 1.8 може да са такива,че алуминиевия блок да не може да ги понесе.Много такива примери има...200 кубика разлика...като го гледаш нищо не е,ама единия е с 3,другия с 5-точково лагеруване на вала-разлика от земята до небето.Много са тънки сметките в новите мотори,не е като едно време.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от HACKO » 19 дек 2008, 19:04

Кола ли ще проектираш? Блоковете не се правят от Стомана а от Чугун, за другия ти обясниха.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от isoiso » 19 дек 2008, 19:39

Всички пърформанс мотори с претенции са с чугунен блок. Включително на моята 166-ца.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от cocoff » 19 дек 2008, 21:08

Е, то ще излезе, че във F1 няма коли с претенции :)
Просто колегата да каже между какви коли избира. Некоректно е блокът да се разглежда сам за себе си. Колата се оценява не само по материала на блока, нали?
Така поставен въпросът :"Алуминиев срещу стоманен блок", според мен предполага дълъг и безплоден спор
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от isoiso » 19 дек 2008, 21:15

cocoff написа:Е, то ще излезе, че във F1 няма коли с претенции :)
Просто колегата да каже между какви коли избира. Некоректно е блокът да се разглежда сам за себе си. Колата се оценява не само по материала на блока, нали?
Така поставен въпросът :"Алуминиев срещу стоманен блок", според мен предполага дълъг и безплоден спор
Първо привет, каквото било било. :roll: Във Формула 1 моторите издържат средно по 800км, там приоритетите са други.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4779
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от pepy1 » 19 дек 2008, 21:17

надявам се че вие двамата няма пак да се захапете,така както преди
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от isoiso » 19 дек 2008, 21:25

pepy1 написа:надявам се че вие двамата няма пак да се захапете,така както преди
От моя страна няма проблем :!:

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от cocoff » 19 дек 2008, 21:26

Е, до хапане няма да го докараме :), но за статистиката ще спомена, че белкантото на италианското автомобилостроене Alfa Romeo 8c Competizione (2007) е с алуминиеви блок и глава.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от Трол » 19 дек 2008, 21:59

Ferrari, Lamborghini, BMW...нямат "пърформанс мотори с претенции" явно. Че и магнезий ползват някои :roll:
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от petkoff_pl » 19 дек 2008, 22:59

Алоооо има ли някой да премести темата в кафенето.
Абе хора какво е това какъв е е бил блока аломиниев или стоманен. Има те ли си понятие от това какво е аломиниеви сплави и какви стомани има или за Вас аломиния е това от което ви правят дограмата а стоманата е това от което ви правят мотиката / или теслата /.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от HACKO » 19 дек 2008, 23:54

petkoff_pl написа:Алоооо има ли някой да премести темата в кафенето.
Абе хора какво е това какъв е е бил блока аломиниев или стоманен. Има те ли си понятие от това какво е аломиниеви сплави и какви стомани има или за Вас аломиния е това от което ви правят дограмата а стоманата е това от което ви правят мотиката / или теслата /.
Не може, модератора си измил колата, заседнала му газта и отказали спирачките. Сега бръмчи из Плевен и чака са свърши Бензина. *00120*


Това от какви материали да бъде Двигателя е проблем само на конструкторите на автомобила, имат зададени изисквания и параметри в които да се впишат за да стане сполучлив а-л. Нас (потребителите ) ни интересува като седнем в колата да ни е готино, какво е значението от какво е блока след като колата ни доставя удоволствие, та да започваме такива философски полемики в навечерието на Коледа и Нова година.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от isoiso » 20 дек 2008, 15:38

Може и аз да съм в грешка не споря. Моите наблюдения са върху по-стари автомобили, те новите са май всички супер олекотени и кой знае от какви сплави. Чугунения блок много по-малко се разширява следствие температурата и е много по здрав материал. Затова в алуминиеви блокове усилват допълнително цилиндрите с разни химии, набиват чугунени ризи и т.н. Това е мое мнение на НЕспециалист, но май ще се окаже че при новите машини чугуна е на изчезване главно заради голямото си тегло, оттам завишен разход и т.н. Ако нещо бъркам казвайте де .. :)

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1746
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от synthez 3D » 20 дек 2008, 16:57

Нещата са много прости.Двигателят на Форд 1.8 TDCI е еволюция на предишен техен двигател от серията Lynx,проектиран преди доста време.Тогава е било напълно нормално блока и главата да са стоманени.На този двигател е добавена системата за впръскване с високо налягане и обща рампа (common rail) и ето го Duratorq 1.8 TDCI.Двулитровият дизел е по-съвременна разработка и за това главата му е алуминиева.За блока обаче не знам,защото в моите каталози е описана само главата.А 1.4 и 1.6 TDCI са с алуминиеви блок и глава и са обща разработка с ПСА.Едва ли обаче в експлоатацията на двата вида двигатели има особена разлика.
Изображение

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от Itskin » 20 дек 2008, 19:25

Ето това мисля, че е отговорът. Ясно, а межу другото - 2.0 TDCI е с алуминиев блок или поне така знам.
Но пък 1.8 TDCI продължават да слагат и на коли произведени преди месец.
Блгагодаря за отговорите.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Алуминиев срещу стоманен блок

Мнение от venom4o » 22 дек 2008, 00:15

Като човек учещ за машинен инженер и в момента точно това уча и решавам задачи от типа "Да се избере марка чугун за направата на цилиндрови блокове за ДВГ" При блоковете се гледат други характеристики.. Материала има якост на опън , твърдост , еластичност , граница на провлачване и много подобни характеристики... Попринцип да кажем един стандартен блок за 1и 8 бензинов мотор трябва да отговаря на RM =1000 (примерно) Като РМ ти е именно якоста на материала.. А относто алуминий-а естественно ,че не е чист алуминий..Има 1 милиард сплави.. използва се главно заради по-малкото си тегло като материал .Конструкторите работят с каталожни книги като когато се проектира дадения детайл се изчисляват неговите характеристики и ако има някакви по специфични свойства се съобразява със тях.Примерно за коляновите валове минават на няколко вида химико термична обработка ХТО и ТО термична обработка.Примерно трябва да се напряват шийките на вала да имат голяма твърдост , висока износо-устойчивост ,но сърцевината на материала да не загуби своята жилавост защото колкото по твърда става една стомана или чугун толкова по крехка и нееластична е тя.. а както сами можете да си представите коляновия вал доста се суче повреме на работата на мотора...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 20 госта