Алуминиев срещу стоманен блок
- Itskin
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Алуминиев срещу стоманен блок
Здравейте,
Дали някой знае предимствата и недостатъците на алуминиевите и стоманените блокове?! Кой са по здрави, по удачни итн. Гледах дали има писано по форума, но не намерих нищо.
Мерси предварително
Дали някой знае предимствата и недостатъците на алуминиевите и стоманените блокове?! Кой са по здрави, по удачни итн. Гледах дали има писано по форума, но не намерих нищо.
Мерси предварително
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
зависи за какво ! за какво конкретно те интересува? Стоманените са по здрави.. Но са по тежки.. Алуминиевите не гният и са по леки общо взето това е разликата.. При алуминиевите има по голям риск от спукване.. и се стягат по внимателно
- Itskin
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Много благодаря,
ми като цяло се чудех, защото и на по-нови коли слагат стоманени, макар като че ли алуминиевите май са по разпространени.
Благодаря много
ми като цяло се чудех, защото и на по-нови коли слагат стоманени, макар като че ли алуминиевите май са по разпространени.
Благодаря много
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Въпрос на технология."Алуминиев" блок по принцип няма.Някакви сплави са...често по-твърди и от стоманата даже.Водят се "леки сплави" и действително са на база алуминий,но до там с приликата.Зависи коя технология са усвоили в завода.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Itskin
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Здравейте,
идеята ми е: ама 2 коли произведени 2006 година. Чудех се защо ще се сложи на едната двигател 1.8 дизел със стоманен блок, а на другата 2.0 дизел с алуминиев?!? Нали вървим към развитие?!
идеята ми е: ама 2 коли произведени 2006 година. Чудех се защо ще се сложи на едната двигател 1.8 дизел със стоманен блок, а на другата 2.0 дизел с алуминиев?!? Нали вървим към развитие?!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Да,ама натоварванията и баланса на тоя 1.8 може да са такива,че алуминиевия блок да не може да ги понесе.Много такива примери има...200 кубика разлика...като го гледаш нищо не е,ама единия е с 3,другия с 5-точково лагеруване на вала-разлика от земята до небето.Много са тънки сметките в новите мотори,не е като едно време.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Кола ли ще проектираш? Блоковете не се правят от Стомана а от Чугун, за другия ти обясниха.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Всички пърформанс мотори с претенции са с чугунен блок. Включително на моята 166-ца.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Е, то ще излезе, че във F1 няма коли с претенции
Просто колегата да каже между какви коли избира. Некоректно е блокът да се разглежда сам за себе си. Колата се оценява не само по материала на блока, нали?
Така поставен въпросът :"Алуминиев срещу стоманен блок", според мен предполага дълъг и безплоден спор
Просто колегата да каже между какви коли избира. Некоректно е блокът да се разглежда сам за себе си. Колата се оценява не само по материала на блока, нали?
Така поставен въпросът :"Алуминиев срещу стоманен блок", според мен предполага дълъг и безплоден спор
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Първо привет, каквото било било. Във Формула 1 моторите издържат средно по 800км, там приоритетите са други.cocoff написа:Е, то ще излезе, че във F1 няма коли с претенции
Просто колегата да каже между какви коли избира. Некоректно е блокът да се разглежда сам за себе си. Колата се оценява не само по материала на блока, нали?
Така поставен въпросът :"Алуминиев срещу стоманен блок", според мен предполага дълъг и безплоден спор
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4779
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
надявам се че вие двамата няма пак да се захапете,така както преди
времето е като парите-никога не стига
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
От моя страна няма проблемpepy1 написа:надявам се че вие двамата няма пак да се захапете,така както преди
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Е, до хапане няма да го докараме , но за статистиката ще спомена, че белкантото на италианското автомобилостроене Alfa Romeo 8c Competizione (2007) е с алуминиеви блок и глава.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Ferrari, Lamborghini, BMW...нямат "пърформанс мотори с претенции" явно. Че и магнезий ползват някои
"It's a triumph of handling over power!"
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Алоооо има ли някой да премести темата в кафенето.
Абе хора какво е това какъв е е бил блока аломиниев или стоманен. Има те ли си понятие от това какво е аломиниеви сплави и какви стомани има или за Вас аломиния е това от което ви правят дограмата а стоманата е това от което ви правят мотиката / или теслата /.
Абе хора какво е това какъв е е бил блока аломиниев или стоманен. Има те ли си понятие от това какво е аломиниеви сплави и какви стомани има или за Вас аломиния е това от което ви правят дограмата а стоманата е това от което ви правят мотиката / или теслата /.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Не може, модератора си измил колата, заседнала му газта и отказали спирачките. Сега бръмчи из Плевен и чака са свърши Бензина.petkoff_pl написа:Алоооо има ли някой да премести темата в кафенето.
Абе хора какво е това какъв е е бил блока аломиниев или стоманен. Има те ли си понятие от това какво е аломиниеви сплави и какви стомани има или за Вас аломиния е това от което ви правят дограмата а стоманата е това от което ви правят мотиката / или теслата /.
Това от какви материали да бъде Двигателя е проблем само на конструкторите на автомобила, имат зададени изисквания и параметри в които да се впишат за да стане сполучлив а-л. Нас (потребителите ) ни интересува като седнем в колата да ни е готино, какво е значението от какво е блока след като колата ни доставя удоволствие, та да започваме такива философски полемики в навечерието на Коледа и Нова година.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Може и аз да съм в грешка не споря. Моите наблюдения са върху по-стари автомобили, те новите са май всички супер олекотени и кой знае от какви сплави. Чугунения блок много по-малко се разширява следствие температурата и е много по здрав материал. Затова в алуминиеви блокове усилват допълнително цилиндрите с разни химии, набиват чугунени ризи и т.н. Това е мое мнение на НЕспециалист, но май ще се окаже че при новите машини чугуна е на изчезване главно заради голямото си тегло, оттам завишен разход и т.н. Ако нещо бъркам казвайте де ..
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Нещата са много прости.Двигателят на Форд 1.8 TDCI е еволюция на предишен техен двигател от серията Lynx,проектиран преди доста време.Тогава е било напълно нормално блока и главата да са стоманени.На този двигател е добавена системата за впръскване с високо налягане и обща рампа (common rail) и ето го Duratorq 1.8 TDCI.Двулитровият дизел е по-съвременна разработка и за това главата му е алуминиева.За блока обаче не знам,защото в моите каталози е описана само главата.А 1.4 и 1.6 TDCI са с алуминиеви блок и глава и са обща разработка с ПСА.Едва ли обаче в експлоатацията на двата вида двигатели има особена разлика.
- Itskin
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Ето това мисля, че е отговорът. Ясно, а межу другото - 2.0 TDCI е с алуминиев блок или поне така знам.
Но пък 1.8 TDCI продължават да слагат и на коли произведени преди месец.
Блгагодаря за отговорите.
Но пък 1.8 TDCI продължават да слагат и на коли произведени преди месец.
Блгагодаря за отговорите.
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Като човек учещ за машинен инженер и в момента точно това уча и решавам задачи от типа "Да се избере марка чугун за направата на цилиндрови блокове за ДВГ" При блоковете се гледат други характеристики.. Материала има якост на опън , твърдост , еластичност , граница на провлачване и много подобни характеристики... Попринцип да кажем един стандартен блок за 1и 8 бензинов мотор трябва да отговаря на RM =1000 (примерно) Като РМ ти е именно якоста на материала.. А относто алуминий-а естественно ,че не е чист алуминий..Има 1 милиард сплави.. използва се главно заради по-малкото си тегло като материал .Конструкторите работят с каталожни книги като когато се проектира дадения детайл се изчисляват неговите характеристики и ако има някакви по специфични свойства се съобразява със тях.Примерно за коляновите валове минават на няколко вида химико термична обработка ХТО и ТО термична обработка.Примерно трябва да се напряват шийките на вала да имат голяма твърдост , висока износо-устойчивост ,но сърцевината на материала да не загуби своята жилавост защото колкото по твърда става една стомана или чугун толкова по крехка и нееластична е тя.. а както сами можете да си представите коляновия вал доста се суче повреме на работата на мотора...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 20 госта