за катализатор и колектори-Пума/ФиестаМК4
- mitaka_s_fordaka
- потребител
- Мнения: 283
- Регистриран: 12 ное 2007, 22:15
- Модел на автомобила: Ford Escort CABRIO 1.4; FORD PUMA 1.7 Zetec S 125ps : RENAULT MEGANE F7R Audi A3 8L 125ps
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
за катализатор и колектори-Пума/ФиестаМК4
пичове,имам няколко въпроса относно катализатора.значи днес бях на майстор че ми дрънчеше меката връзка и той видя катализатора и ми предложи да го махне,обаче проблема е че едва ли не вързан за колекторите много близко е и няма как да се изреже и от долу и от горе и да се махне.и наистина мястото е супер тясно и за да се махне трябва разглабяне.и той ми предложи да го избуши.и за това питам тук колегите с пуми и фиести да кажат как са ги махнали или как да го махна тоя катализатор,че майстора ме наплаши че ако се запуши катализатора,може да гръмнат колекторите...чакам да ме посъветвате нещо по въпроса 



- mitaka_s_fordaka
- потребител
- Мнения: 283
- Регистриран: 12 ное 2007, 22:15
- Модел на автомобила: Ford Escort CABRIO 1.4; FORD PUMA 1.7 Zetec S 125ps : RENAULT MEGANE F7R Audi A3 8L 125ps
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: за катализатор и колектори-Пума/ФиестаМК4
след днешното обикаляне по сервизи за ауспуси разбрах че имам на пумата 2 ламбди сонди
.незнам на фиестите МК4 дали е така,обаче след ровенето по форумите разбрах че не е добре да се маха катализатора,защото 2-рата сонда дава някви грешки на компа и влиза в някви авариини режими...и решението май е само подмяна с нов катализатор.прегледах цените на Ем комплект 33 и там има по 200-300 лв.иначе ме бяха наплашили за 1000 ++лв.така че ще имам едно на ум като тръгне да се запушва. ако някой има да предлага някви решения да казва. 




- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: за катализатор и колектори-Пума/ФиестаМК4
Митак, къде е тая втората ламбдаmitaka_s_fordaka написа:след днешното обикаляне по сервизи за ауспуси разбрах че имам на пумата 2 ламбди сонди.незнам на фиестите МК4 дали е така...


- mitaka_s_fordaka
- потребител
- Мнения: 283
- Регистриран: 12 ное 2007, 22:15
- Модел на автомобила: Ford Escort CABRIO 1.4; FORD PUMA 1.7 Zetec S 125ps : RENAULT MEGANE F7R Audi A3 8L 125ps
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: за катализатор и колектори-Пума/ФиестаМК4
снимките не са мои,но пак са на пума.оня ден ми направи впечатление тая отдолу,и после видях и една дето седи и горе над колекторите.баси пре...ната работа
ето снимките: http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=13632219" onclick="window.open(this.href);return false; и http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=13632220" onclick="window.open(this.href);return false;



- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: за катализатор и колектори-Пума/ФиестаМК4
Аз честно да си кажа не бях виждал мотора 1,7 дори и на снимка. Той визуално е съвсем различен от моя, докато 1,25 и 1,4 са еднакви.
Това на втората снимка аз го нямам.
Това на втората снимка аз го нямам.

- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: за катализатор и колектори-Пума/ФиестаМК4
Колега не се стресирай
На кугар-а ми има 4 ламбда сонди и 3 катализатора.... По предната(те) ламбда сонда се регулира горивната смес, а втората е сложена за да контролира състоянието на катализатора. С една дума за да ти светне "check engine" на таблото като ти се скапе катализатора. Специално на кугар-а феновете сменят цялата генерация, като естествено навата е без катализатор и ламата светва. За да го предотвратят слагат т.нар. MIL елиминатор, проста схемичка за да "излъжат" ECU-то че катализатора си е там и работи. Схемата я имам, но е за кугар и не знам дали ще работи при теб. Гугъл обаче казва че има и специално за пума... ако ти е интересно разтърси се. Избушване на катализатора не ти препоръчвам, защото освободеният обем кара колекторите да резонират и се получава едно особено звънене. Имах този проблем на мондеото след тази операция, реших го с поставяне на малко гърне на мястото на катализатора.

"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- mitaka_s_fordaka
- потребител
- Мнения: 283
- Регистриран: 12 ное 2007, 22:15
- Модел на автомобила: Ford Escort CABRIO 1.4; FORD PUMA 1.7 Zetec S 125ps : RENAULT MEGANE F7R Audi A3 8L 125ps
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: за катализатор и колектори-Пума/ФиестаМК4
е.аси,верно ли на кугара са толкова много бе??? ти направо ме разби.
честно да ти кажа май ще ми остане варианта със смяната на катализатор,поради простата причина че колата я кара мойта приятелка и няма да се навие да сменя цяла генерация.а иначе че за тия "т.нар. MIL елиминатор" доколкото четох май до някъде вършат работа.при някои случаи не работи.най-тъпото е че за да се смени т.пия катализатор,трябва да се разглобяват колектори и си представям колко пари ще искат.добре че оня ден не се навих да ми го избушат,а прецених да отида на няколко места да проверя как стоят нещата,иначе си представям в какъв филм щях да се вкарам.поне на 5 сервиза бях,всички я видяха горната сонда и никой нито дума за долната че ще имам проблем.
всеки майстор гледа да вземе парите,а дали ще е направи нещата както трябва хич не им дреме... 





- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: за катализатор и колектори-Пума/ФиестаМК4
Така и не разбрах защо си тръгнал да сменяш катализатора. Нали дрънченето не ти е от него??? Оправи шума, а катализатора го остави за когато се скапе.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- mitaka_s_fordaka
- потребител
- Мнения: 283
- Регистриран: 12 ное 2007, 22:15
- Модел на автомобила: Ford Escort CABRIO 1.4; FORD PUMA 1.7 Zetec S 125ps : RENAULT MEGANE F7R Audi A3 8L 125ps
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: за катализатор и колектори-Пума/ФиестаМК4
еми исках да го махна да знам че съм свършил с тоя въпрос.то дрънченето идва от меката връзка и аз си викам "айде комплект",ама ей го кво се оказа.оставям го така докъто се запуши и след това смяна.само искам да помоля ако имате снимка на лампата която светва при запушването му...


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта