Фокус-интересна реакция на "газта"
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Фокус-интересна реакция на "газта"
Двигател TDCI 1.8 115 кс. 2002г. Колеги за пръв път карам дизел и нямам никакъв опит с такива двигатели.За какво става въпрос.Двигателя си работи нормално на ПХ с около 900 оборота.Тръгвам нормално на първа скорост.При превключване на втора без да подавам "газ" в момента на зацепване на съединителя СЕ ПОЛУЧАВА ЕДНО УСКОРЕНИЕ и колата хуква бързо. Това продължава около 10 м. и след това се успокоява и се движи нормално с около 40 км. на ІІ скорост без " газ" и на равен път. Същото става и при превключване от ІІ на ІІІ ск. и от ІІІ на ІV ск. само че движението без "Газ" съответно е 50 и 60 км на равен път . При това оборотомера не ми показва повишени обороти. Те си стоят на 900 об./мин.Сами разбирате че
това затруднява кормуването особенно ако се движиш в колона или градско. За мен това не може да е нормално.
Говорих с приемчик на МП но той за пръв път чува за такова нещо и каза да я карам на диагностика.Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем да дава акъл. Благодаря предварително.
това затруднява кормуването особенно ако се движиш в колона или градско. За мен това не може да е нормално.
Говорих с приемчик на МП но той за пръв път чува за такова нещо и каза да я карам на диагностика.Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем да дава акъл. Благодаря предварително.
- chefo_ukr
- потребител
- Мнения: 718
- Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
и при мен е така не си му свикнал.стъпвай повече на газта ти я караш с 1500об и превключваш те падат на 500 а колата се мъчи да ги изравни с минималните там 900-1000 нещо такова става незнам дали ме разбра или аз дали обясних правилно
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
Абсолютно и моя е така, за мен това е голям плюс.
Катери по байри сама дори и на 2-ра, при превключване между 1-ва и 2-ра на ниски обороти, особено при натоварен автомобил го няма онова прихълцване от бензиновите такива.
Колега, не може да се движи без газ на 2-ра с 40км/час. Много е това, при мен се движи с 20-25км./час при около 850об./мин.
Не я бутай колата си е наред, те тея в МП за какво ли са чували
. Най-много да ти кажат, че имаш за смяна рейка или инжектори, а дори и помпа.
За карането градско ще свикнеш с това, като покараш повече ще видиш че е полезно
, поне за мен.
Има в помпата нещо което го прави това, казвам нещо да не взема да напиша някоя глупост. Подава повече гориво при понижаване на оборотите под някакъв минимум.
Не знам дали се казваше авансатор-а или центробежен регулатор на по-старите помпи
Катери по байри сама дори и на 2-ра, при превключване между 1-ва и 2-ра на ниски обороти, особено при натоварен автомобил го няма онова прихълцване от бензиновите такива.
Колега, не може да се движи без газ на 2-ра с 40км/час. Много е това, при мен се движи с 20-25км./час при около 850об./мин.
Не я бутай колата си е наред, те тея в МП за какво ли са чували

За карането градско ще свикнеш с това, като покараш повече ще видиш че е полезно

Има в помпата нещо което го прави това, казвам нещо да не взема да напиша някоя глупост. Подава повече гориво при понижаване на оборотите под някакъв минимум.
Не знам дали се казваше авансатор-а или центробежен регулатор на по-старите помпи

- chefo_ukr
- потребител
- Мнения: 718
- Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
Ох като се сетя и при мен отначало каква борба беше да го обязда тоз кон глупав
с толкова мръсна газ тръгвах пък братми ме гледа и се попикава от смях

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
Описанието не е блестящо, но накратко - ако е в ред колата, си влиза от скорост на скорост меко, без първа-втора след форсиране. Тогава се шофира комфортно и спокойно.
Но влизането в сервиз за това може да се окаже по-фатално от невлизането, за съжаление. Има някой повреден датчик, нещо запушено или неплътно... но няма кой да погледне по сервизите.
Но влизането в сервиз за това може да се окаже по-фатално от невлизането, за съжаление. Има някой повреден датчик, нещо запушено или неплътно... но няма кой да погледне по сервизите.
-
- потребител
- Мнения: 247
- Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
- Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
Според мен това е нормално.И моята го прави особено при тръгване със студен двигател.При включване от 1-ва на 2-ра леко се ускорява и върви без газ.Това е все едно като на бензиновия когато тръгнеш и работи автоматичния смукач.Не съм голям специалист,но съм чувал от такива че това е нормално за дизела.Трябва да върви без газ дори и при леко нагорнище.Обратното не било нормално.Така че не пипай автомобила.Може само да го повредят.
- SERIOUS LUBO
- потребител
- Мнения: 81
- Регистриран: 29 май 2009, 10:10
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi 90 кс 2000г
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
моята я имам от 20 дена и прави същото питах един приятел -той само фордове кара а и е механик/а на мен ми е първия форд/ и каза че това си е нормално и да не се притеснявам
така че карай си ще му свикнеш и то бързо, а както казаха колегите-има си предимства
ps принудителното пълнене по принцип си иска и повече обороти за разлика от атмосферното
така че карай си ще му свикнеш и то бързо, а както казаха колегите-има си предимства

ps принудителното пълнене по принцип си иска и повече обороти за разлика от атмосферното
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
Май не можем да се разберем, поради неточно описване.
Не може да си мениш скоростта и оборотите да не мърдат. Аз разбрах, че става дума за повишени обороти на празен ход - явно задържа след отнемане на газта.
Ако говорим за по-стабилните ниски обороти на празен ход при дизел, сравнено с карбуратор - това е едно, ако говорим за задържане на някакви повишени обороти в режим на празен ход между превключването на предавките или просто след натискане на съединителя, това е второ различно нещо и е проблем.
Моята правеше този проблем с високи обороти след изклчване или при превключване и се оправи, когато открих, че смуче въздух и уплътних горивопровода. Преди ремонта превклюваше много неприятно - не поемаше на следващата предавка плавно, ами първо си преживяваше това самоподаване на газ и повишени до около 1300 обороти и после вече реагираше нормално на газта. Мсиля, че това е отпомпите лукас и чувствителността им на въздух в системата и към състоянието на допълнителните системи - принудителен празен ход, рециркулация и коректор на ъгъла на впръскване при студен двигател с електрониката, управляваща всичко това.
Трябва да разучим как работят тези помпи и многото датчици.
Не може да си мениш скоростта и оборотите да не мърдат. Аз разбрах, че става дума за повишени обороти на празен ход - явно задържа след отнемане на газта.
Ако говорим за по-стабилните ниски обороти на празен ход при дизел, сравнено с карбуратор - това е едно, ако говорим за задържане на някакви повишени обороти в режим на празен ход между превключването на предавките или просто след натискане на съединителя, това е второ различно нещо и е проблем.
Моята правеше този проблем с високи обороти след изклчване или при превключване и се оправи, когато открих, че смуче въздух и уплътних горивопровода. Преди ремонта превклюваше много неприятно - не поемаше на следващата предавка плавно, ами първо си преживяваше това самоподаване на газ и повишени до около 1300 обороти и после вече реагираше нормално на газта. Мсиля, че това е отпомпите лукас и чувствителността им на въздух в системата и към състоянието на допълнителните системи - принудителен празен ход, рециркулация и коректор на ъгъла на впръскване при студен двигател с електрониката, управляваща всичко това.
Трябва да разучим как работят тези помпи и многото датчици.
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
Благодаря на всички колеги отзовали се по темата.За сега продължавам да мисля че това е ненормално поведение.Значи пак повтарям. Имам навика веднага да превключвам на ІІ ск. след потегляне.И тогава при зацепване на съединителя БЕЗ ДА ПОДАВАМ "газ" и БЕЗ ДА СЕ ПОВИШАВАТ ОБОРОТИТЕ НА ПРАЗЕН ХОД /900/ колата хуква бързо все едно че подавам"газ" и това продължава докато достигне скорост 30-40 км. и се успокоява на тази скорост . Така може да си върви /без "газ"/ И СИ ПОДДЪРЖА СКОРОСТТА НА РАВЕН ПЪТ.При подаване на "ГАЗ" СИ РЕАГИРА НОРМАЛНО.
Явно дизела има много мощен ПХ.Мисля си дали аз не превключвам скоростите твърде рано и при наличие на голям въртящ момент на ПХ колата да си ускорява до скорост съотвестваща на дадената предавка и оборотите на ПХ. Пак повтарям всичко това става при 900 оборота. В момента на зацепване малко падат /до 800/ ускорявя се сама до /900/ и си ги поддъжа така без да се подава "газ". Чакам още мнения.
Явно дизела има много мощен ПХ.Мисля си дали аз не превключвам скоростите твърде рано и при наличие на голям въртящ момент на ПХ колата да си ускорява до скорост съотвестваща на дадената предавка и оборотите на ПХ. Пак повтарям всичко това става при 900 оборота. В момента на зацепване малко падат /до 800/ ускорявя се сама до /900/ и си ги поддъжа така без да се подава "газ". Чакам още мнения.
- OhljovchO
- потребител
- Мнения: 207
- Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
- Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
Аз съм карал дизелова астра и тя се държи по точно същия начин. Просто дизела има много силен празен ход и за това ти подскача така. Зимата ще подскача още повече щот докато е студена ще си на 1200 оборота. Особеност е на дизеловия мотор тази работа.
Систъра ми така на празен ход да не удари котка отнесе бронята на съседите, щот колата скочи и нямаше време да завърти волана
Спокойно, всичко ти е наред. Ако имаш съмнения вземи покарай на някой френд дизеларката и сравни.
Систъра ми така на празен ход да не удари котка отнесе бронята на съседите, щот колата скочи и нямаше време да завърти волана

Спокойно, всичко ти е наред. Ако имаш съмнения вземи покарай на някой френд дизеларката и сравни.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
Това за 30 км/ч на втора на под 1000 оборота е невъзможно. Имаш грешни показания на уредите.Miri4 написа:Значи пак повтарям. Имам навика веднага да превключвам на ІІ ск. след потегляне.И тогава при зацепване на съединителя БЕЗ ДА ПОДАВАМ "газ" и БЕЗ ДА СЕ ПОВИШАВАТ ОБОРОТИТЕ НА ПРАЗЕН ХОД /900/ колата хуква бързо все едно че подавам"газ" и това продължава докато достигне скорост 30-40 км. и се успокоява на тази скорост . Така може да си върви /без "газ"/ И СИ ПОДДЪРЖА СКОРОСТТА НА РАВЕН ПЪТ.При подаване на "ГАЗ" СИ РЕАГИРА НОРМАЛНО.
Чувството за дръпване на ниски обороти при дизелов двигател е нормално. Регулаторът, който поддържа оборотите н апразен ход го прави съвсем ефективно и двигателят със всичкия си възможен въртящ момент при тези обороти се стреми за ги задържи. Същото е при бензиновите с по-ефективна инжекциоона система - пълни инжекциони, впръскане в цилиндъра и подобни - при тях електрониката също следи за минималните обороти. Но тъй като там смесообразуването зависи в някаква значителна степен и от количеството на сместа, при падане на оборотите си остава проблемно осигуряването на голям въртящ момент. Това е разликата бензин-дизел в този аспект.
При износване на помпата се случва да се появи повишена разлика между оборотите, при които се задейства онзи ефект с подаването на газ от регулатора, и оборотите, при които регулаторът прекратява тази работа. ТТзаи разлика се забелязва по следния начин - на празен ход на място се отпуска съединителя, на първа, и колата ще тръгне. След няколко метра и някакви секунди, ще спре да ускорява, и ще започне да забавя. След още някакво време, пак секунди, отново ще си подаде малко газ и вече след това обикновено оборотите се стабилизират. Същото става и на втора, дори е по-ясно. При ниска скорост, като за 500-600 оборота, се отпуска съединителя, и опписаното ще се случи, но малко по-разтеглено във времето и лесно за наблюдаване.
Тези преходни състояния би трябвало да са доста кратки - под секунда. Помпите лукас по нашите коли имат навика да удължават подаването на газ мако повече от обичайното, и после забавянето преди да си даде газ пак е осезаемо. Мисля, че колегата говори за този ефект, само че по някаква причина не е отчел коректно скорост и обороти. Или има огромен двигател. като едно сузуки 1,7 (с две колела), което карах скоро - на втора нормално поне с 50

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
добре де какъв е проблема не мога да разбера , просто човека ще изпреварва Опелите без газ 

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- aniaeg
- потребител
- Мнения: 295
- Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
- Модел на автомобила: volvo v40
- Местоположение: ловеч
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
мисля,че става въпрос за регу латора на помпата.колега,това е нормално,не се притеснявай
Бъди себе си,има достатъчно други
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
Кое е нормално - да му е повреден регулаторът и да се забравя в даването на газ?aniaeg написа:мисля,че става въпрос за регу латора на помпата.колега,това е нормално,не се притеснявай

Нормално е да не е повреден и да поддържа оборотите на празен ход между 850-950.
- aniaeg
- потребител
- Мнения: 295
- Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
- Модел на автомобила: volvo v40
- Местоположение: ловеч
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
значи,според мен човекът си го е описал много точно-включва 2ра по рано,отколкото трябва и точно тогава се задейства регулатора,който подава повече гориво,за да не угасне мотора.diesel1.6 написа:Кое е нормално - да му е повреден регулаторът и да се забравя в даването на газ?aniaeg написа:мисля,че става въпрос за регу латора на помпата.колега,това е нормално,не се притеснявай
Нормално е да не е повреден и да поддържа оборотите на празен ход между 850-950.
един пример-спираш колата на лек баир,включваш първа и отпускаш леко съединителя-колата потегля,без да изгасне,което не може да се каже за бензиновия мотор
Бъди себе си,има достатъчно други
- Itskin
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
Колега Miri4,
просто не си свикнал на дизел. Опирай да превключиш на 2 на 1900 оборота, което е към 20 км и виж, че няма да има проблеми. Като цяло дизела е доста по прецизен към скорост/ предавка.
Мен лично ми трябваха ококоло 3 месеца да свикна.
просто не си свикнал на дизел. Опирай да превключиш на 2 на 1900 оборота, което е към 20 км и виж, че няма да има проблеми. Като цяло дизела е доста по прецизен към скорост/ предавка.
Мен лично ми трябваха ококоло 3 месеца да свикна.
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус-интересна реакция на "газта"
Благодаря на всички колеги. Постепенно започвам да свиквам с особенностите на дизела.В началото си мислех че има нещо нередно но Вие ме успокоихте.Искам да поставя друг въпрос: за ГНП. Моята е DELPHI за COMMON RAIL двигател.За сега работи нормално но като чета по форума колко струва смяната и ме втриса.Често и се поврежда електрониката и заради нея се сменя цялата помпа.Аз се занимавам с електроника и си мисла,че ако се нмери добра схема все ще се измисли нещо за ремонта и.Така,че ако някой знае нещо по въпроса да помага и да обединяваме усилия да си самопомагаме.Знам че фирмите си пазят тайните но все пак може да има начин. Друг вариант е ако някой има такава дефектна помпа да я даде да я разтурим и снемем схемата на електрониката. Стига сме пълнили гушата на МП.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта