И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО

Мнение от naftova pechka » 09 сеп 2009, 12:43

извинете ме за поредната тема по този проблем, но бих желал да чуя мнения и идеи.
колата я имам от април 2007 - между първа и втора смяна на масло (10 300) долях 2 л. масло. сега предстои втора смяна до момента около 6700 км съм долял 2.3 л. Колата припушва сиво-бял пушек когато я понастъпиш. ако настъпването е рязко - почва и черен (нормално). Под колата е чисто, няма капки, макар че отдолу има омасляване - от какво незнам. интересното е че до момента зимата на 2007 и 2008 палеше - верно трудно, но все пак палеше при -10 -15 градуса с лятна нафта и без каквито и да било добавки. разход на дълъг път 4.5. Компресия не й е мерена и въобще нищо не е проверявано или правено относно палене и състояние на двигател и помпа.
от какво да е проблема?
маслото което слагам е 15/40 елф от варел :D вижда ми се редичко обаче. "компетентен майстор" като чу колко масло гори и че пали каза това може да е само форд - те така горят масло а вървят
двигател 1.6 Д
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО

Мнение от vvasilev » 09 сеп 2009, 15:12

Трябва да смениш гумички на клапани и сегменти, но пак няма гаранция за положителен резултат.
2 литра на 10000 км. е много. Като се замисля обаче е по-добре да даваш по 20 лева за 2 литра масло, отколокото да платиш за сегменти гумички и майстор и пак нямаш гаранция дали ще спре да гори масло.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО

Мнение от diesel1.6 » 09 сеп 2009, 15:19

Стари гумички или износени сегменти. Карай си и си наливай масло. Ама премини на по-зимно, на 10в40 - то пак е евтино, но ще върти по-лесно в студ. Освен това е добре да си на някаква смес със синтетика.

Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО

Мнение от naftova pechka » 10 сеп 2009, 11:04

прави ми впечатление и нещо друго - може и да си внушавам, но ми се струва че в есенно-зимния период (верно е че и тогава карам по-малко) количеството на доливаното масло намалява. сякаш губи по-бавно. това ми се вижда странно, но пак казвам отдолу под колата няма петна
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО

Мнение от форд мк2 » 10 сеп 2009, 11:36

naftova pechka написа:прави ми впечатление и нещо друго - може и да си внушавам, но ми се струва че в есенно-зимния период (верно е че и тогава карам по-малко) количеството на доливаното масло намалява. сякаш губи по-бавно. това ми се вижда странно, но пак казвам отдолу под колата няма петна
Нормално ти е всичко - доливай и при мен беше така. Просто става по студено и гарнитурите "държат" _friends_
Be happy

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО

Мнение от HACKO » 10 сеп 2009, 12:44

vvasilev написа:Трябва да смениш гумички на клапани и сегменти, но пак няма гаранция за положителен резултат.
2 литра на 10000 км. е много. Като се замисля обаче е по-добре да даваш по 20 лева за 2 литра масло, отколокото да платиш за сегменти гумички и майстор и пак нямаш гаранция дали ще спре да гори масло.
2 литра на 10000мк= 200грама на 1000км, което е направо нищожен разход и не следва да буди притеснения, даже и "гумичките" не са за смяна, въпреки че най-вероятно се дължи на тях, за сегменти изобщо не може да се говори. Когато разхода стане 2литра на 1000км, тогава почвай да се притесняваш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО

Мнение от diesel1.6 » 10 сеп 2009, 15:56

Градско ли караш? Ако смениш маслото с по-неизпаряемо, може да се намали разхода. Но е малък и въобще не помисляй за ремонт. Само ще развалиш колата.

Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО

Мнение от naftova pechka » 10 сеп 2009, 16:01

Изключително съм Ви благодарен за бързите и подробни отговори. Благодаря Ви!

Колата се кара около 70% градско (софия)
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО

Мнение от diesel1.6 » 10 сеп 2009, 16:47

naftova pechka написа:Изключително съм Ви благодарен за бързите и подробни отговори. Благодаря Ви!

Колата се кара около 70% градско (софия)
Да не грее? Но както и да е, за софийско миизглежда добре да гори толкова масло. На Наско съвета е чудесен, не пипай докато не стане много повече.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО

Мнение от bateto_toshko » 10 сеп 2009, 20:23

naftova pechka написа:Изключително съм Ви благодарен за бързите и подробни отговори. Благодаря Ви!

Колата се кара около 70% градско (софия)
и аз бях пред същата дилема като тебе понеже и разхода на масло ми е същия с тази разлика , че аз съм на полусинтетика.Може би щеше да ми гори по малко ако не обичах така динамично да минавам от 2-ра на 3-та :lol: Трябва да дам по груби сметки 20-30 лв за гумички 20-30 лв за гарнитура на капака, и с труда отиват към 100 лв.Тва са 10 литра масло с които ще карам още 50 хил.км ...с моето темпо 5 години. :roll: .А колата върви не дава да я настъпиш.Замислих се да ги сменя тия тъпи гумички обаче ако попадна на ментета и кво след 10-20 хил.км пак наново ли?Поне в моя случай за сега не си заслужава ,ако разхода ми скочи тогава да , но ти сам си преценявай
...и друго да добавя....лятото ходих до търговище и след 700 км преход , маслото не беше мръднало нито чертичка.....меря го на едно и също място и чакам едно и също време.Дори климатика беше пуснат ако това има значение.Някой ако може да ми обясни този феномен :roll:
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО

Мнение от diesel1.6 » 10 сеп 2009, 23:53

В града колите горят повече масло. Ако сегментите са добре сработени, в преходни режими или голямо нагряване може да гори масло, а в установен извън града да не го харчи. Също при износване и работа на студен двигател, пак се вдига разхода.
Ако има преразход на масло от прегряването, смяната към друга марка или технология - синтетика примерно - понякога помага.
Ако колата не гори повече от няколко литра на 1000, няма защо да с епипа. Освен цената на ремонта, под въпрос е и качеството на "дреболиите" като центровка и други подобни.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта