Система за бензиновите пари (EGR) при Скорпио/Сиера 2.0 i

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Система за бензиновите пари (EGR) при Скорпио/Сиера 2.0 i

Мнение от Lenux » 23 сеп 2009, 01:06

Искам да попитам по-компетентните по въпроса с тази система, каде се намира и какво представлява. Благодаря предварително.

П.П.: Моля ви, само не поствайте линкове към сайтове на руски,английски, арменски, хинди и така нататък езици. В БГ живеем все още и не всички сме работили по 30 години в английски сервизи за тежкотоварни автомобили.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Система за бензиновите пари (EGR) при Скорпио/Сиера 2.0 i

Мнение от HACKO » 24 сеп 2009, 16:01

Системата за улавяне на бензиновите пари от резервоара и EGR са две различни неща. Общото е че и двете са свързани със екологични норми и в Б-я спокойно може да се кара без тях. Липсата им по никакъв начин не влошава работата на мотора, обаче неправилно работещи (особено EGR) влошават чувствително работата му.
Системата за улавяне на бензиновите пари, както се подразбира от наименованието, служи събере бензиновите пари от резервоара и да ги подаде във всмукателния колектор когато д-ля работи. Също така през нея се изравнява налягането в резервоара за да не се създава вакум когато бензина в него намалява по време на д-е. Целия панаир е заради еко норми в САЩ които изискват 0% емисии на бензинови пари в атмосферата, същевременно бензина е летлива течности ако парите не се изпуснат ще експлодира.
EGR е система за частична рециркулация на изгорелите газове или вкарване на въздух във изходящия колектор, когато д-ля е студен и на ниски обороти с цел понижаване на емисиите в изгорелите газове. Когато клапана на системата блокира в отворено положение работата на д-ля в нормален режим се влошава.
Това е по принцип, дали във Скорпио и Сиера има такива системи (предвид годината на производство), трябва някой със съответните автомобили да каже.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Система за бензиновите пари (EGR) при Скорпио/Сиера 2.0 i

Мнение от Lenux » 24 сеп 2009, 22:39

Ей колега благодаря много. От мн време ме интересува този въпрос с тези бензинови пари, и не мога да намеря конкретната информация. Ето че ме просветли за което благодаря :)
Но мога да допълня и нещо друго по темата което много колеги не знаят, и заради което се интересувам толкова от тези системи.
Още когато си взех Скорпиото, започна да ми прави впечатление че на определени обороти колата придърпва още напред, счкъш и се включва накакъв вид ускорител, или силно-казано "турбо". В последствие и направих един внимателен тест-драив и установих че на 3500 оборота се включва въпросният "ускорител". За пример: на 5-та предавка на 3500 оборота колата е на 150 км/ч, и в момента в който достигне тези 3500 оборота купето рязко (осезаемо) издърпва напред, двигателя изведнъж си изменя звука, и колата започва да набира сякъш си и върнал 4-та. Поинтересувах се от какво е това, и всеки ми каза че е от система която нагнетява бензиновите пари в определени обороти. Това което не знаех е каде се намира това чудо, как и как работи. А ето че хитрите механици от Форд са го направили не само за природни и "благодейни" цели при Скорпиото :twisted: И ако някой знае каде се намира при скорпиото този механизъм нека сподели :)
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Система за бензиновите пари (EGR) при Скорпио/Сиера 2.0 i

Мнение от HACKO » 24 сеп 2009, 23:26

Не смятам, че има толкова много пари та да се почувства. Ако разгледаш диаграмата на д-ля най-вероятно ще установиш че там е пика на въртящия момент, при бензиновите е така силата идва на високи обороти не като дизелите още на 1500.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Система за бензиновите пари (EGR) при Скорпио/Сиера 2.0 i

Мнение от Lenux » 24 сеп 2009, 23:43

Брей, не знам може и така да е. :) просто мн пъти съм се чудил от какво е и все съм си мислил че е от парите.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта