Турбото ми ще гръмне ли?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от Itskin » 09 ное 2009, 09:13

Колега,

много съжелявам, че си попаднал на такава кола, уж на 41 к си я взел, но даже и да искаш да я продадеш, ще трябва да я оправиш. По-добре сега, преди да е станала по-голяма беля.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от Alexi » 09 ное 2009, 09:50

мнозина тук говорят за някви лагерчета за турбо от по 20 лв ,недейте така .. турбината се върти с до 250к оборота/мин и лагерува втулково като оста плува в масло под налягане ,към тая система има аксиален лагер да не мърда аксиално ,тия неща не се сменят/ремонтират за 20 лв .. когато аксиалния лагер дефектира студената част се забива в корпуса причинявайки чупене на оста и турбото е за изхвърляне .. по добре е да се ремонтира преди това ,ще излезе по евтино

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от diesel1.6 » 09 ное 2009, 12:14

Лагерите мож и да са под 20 лв, зависи кое турбо е и т.н., но целия ремонт с разглобяването, ремонта, балансиране - ако трябва, и сглобяване е няколкостотин лева. Имаме добро сервизи за турбо в Бг на няколко места.
Но аз не съм сигурен, че е турбо от разказа до сега.

Потребителски аватар
G_o_c_e_v
потребител
потребител
Мнения: 308
Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от G_o_c_e_v » 09 ное 2009, 14:05

Това несъмнено от включването на трансгалактическият супер брустър :D:

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от gazetto » 09 ное 2009, 18:37

Alexi написа:мнозина тук говорят за някви лагерчета за турбо от по 20 лв ,недейте така .. турбината се върти с до 250к оборота/мин и лагерува втулково като оста плува в масло под налягане ,към тая система има аксиален лагер да не мърда аксиално ,тия неща не се сменят/ремонтират за 20 лв .. когато аксиалния лагер дефектира студената част се забива в корпуса причинявайки чупене на оста и турбото е за изхвърляне .. по добре е да се ремонтира преди това ,ще излезе по евтино
Ми ти ли ми ги смени или аз та да знам.......На въпросната мазда точно толкова и струват лагерчетата.Ела и щи покажа в Плевен още 2 такива в движение.Не съм открил аз топлата вода с тва.Преди мен го направиха още двама и техните коли още вървят.....Не казвам на колегата да го прай така....На мен на кола за 3000лв не ми се даваха 1300евро за тая част. *00141*
Изображение

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от Alexi » 09 ное 2009, 20:04

тия старите турбини може и да са така но новите нямат лагер в истинския смисъл на тая дума щото няма лагер издържащ над 100к об/мин .. едно са 80 коня от 1.8 друго са 125 ,тия коне от турбото идват ...

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от gazetto » 09 ное 2009, 20:24

Alexi написа:тия старите турбини може и да са така но новите нямат лагер в истинския смисъл на тая дума щото няма лагер издържащ над 100к об/мин .. едно са 80 коня от 1.8 друго са 125 ,тия коне от турбото идват ...
Съгласен съм.... _friends_
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от diesel1.6 » 10 ное 2009, 03:05

Чак пък да нямат лагер.. кои нови и кои стари турбини? Оборотите не са се променяли кой знае колко. Всички турбини по двигателите са си с метални или керамични втулки и въпросните не са нещо толкова космическо и хитроумно. Предполагам, че уплътнението е колкото лагера.
Като пуснах на гугъл "турбо сервизи варна" и излезе целия опит на автомобилисти из Бг с турбо сервиз.
Втора употреба е 150-400 лв, ремонта е около 300-400 лв обичайно, но отива на 600+ в някои случаи. В турбо сервиза правят и диагностика на турбопроблеми по принцип, още докато колата е сглобена. Аз ще мина да питам за моето турбо какво ще кажат.

Сега видях страницата на Унитех турбо сервиз. Изглежда интересна, особено страницата "диагностика"

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от TIN » 10 ное 2009, 08:53

Турбото се ремонтира когато колата ще се продава...
Това за Българските лагерчета няма да коментирам..
Дали е тръгнало турбото можеш лесно да разбереш с диагностика в Бош сервиз например.
Карай си колата до като свърши турбото после ново.
останалото е компромис....и после форд били лоши коли...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от diesel1.6 » 10 ное 2009, 11:32

TIN написа:Турбото се ремонтира когато колата ще се продава...
Това за Българските лагерчета няма да коментирам..
...
останалото е компромис....и после форд били лоши коли...
Ами не коментирай, след като не можеш, за "българските лагерчета". Турбото се поправя или сменя при нужда. От мизерници, които счупват колата и се опитват да я продадат след това, доста хора са си похабили време и средства.
Никой не е споменавал произход на части за ремонт на турбо, нито пък има значение дали са български. Е, ако имаш предвид "побългарени" и направени тъпо - добре, но не се разбира дали пишеш за това. И в крайна сметка лагерите на турбото не са най-технологичното и скъпо нещо. Друго е трудното в такъв ремонт.

А на колегите със свирещо турбо, проблемът може да е замърсявана на едното или двете колела и съответно лоа форма и баланс и повишен шум. Почистването е сравнително евтина процедура.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от TIN » 10 ное 2009, 12:03

diesel1.6 написа:
TIN написа:Турбото се ремонтира когато колата ще се продава...
Това за Българските лагерчета няма да коментирам..
...
останалото е компромис....и после форд били лоши коли...
Ами не коментирай, след като не можеш, за "българските лагерчета". Турбото се поправя или сменя при нужда. От мизерници, които счупват колата и се опитват да я продадат след това, доста хора са си похабили време и средства.
Никой не е споменавал произход на части за ремонт на турбо, нито пък има значение дали са български. Е, ако имаш предвид "побългарени" и направени тъпо - добре, но не се разбира дали пишеш за това. И в крайна сметка лагерите на турбото не са най-технологичното и скъпо нещо. Друго е трудното в такъв ремонт.

А на колегите със свирещо турбо, проблемът може да е замърсявана на едното или двете колела и съответно лоа форма и баланс и повишен шум. Почистването е сравнително евтина процедура.

Ами като ремонторате турбо колко гаранция адвате ?
Или божа работа ?
Имайки предвид че ново изкарва в прилично състояние и првилна екплоатация около 300 000 ?
това за ремонта е мит в БГ.
Турбото се сменя само с ново ако човек има пари и е наясно ка кстават нещата.
Останалото е побългаряване.
Онез хора за които говориш че са пхабили време и средства след като са попаднали на ремонирано турбо...си е тяхн вианта...кат окупуват автомобили на външен вид, а не след щателен преглед и диагностика в Бош например.
Аз личн оза ден съм карал за диагностика в такъв сервиз ауди А4 1,9 td , на нито едно от тях турбината бне беше за света, не че не работеше...но тръгнала..ан еди по малко на други повече.
И какво предлагаш да си го купя и да дойда при теб за ремонт ?
А ти разбира се притежавайки "заводските" умения и инструменти ще ми го направиш като ново само за 100лв.
Мерси.
Успех.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от diesel1.6 » 10 ное 2009, 12:42

TIN написа: А ти разбира се притежавайки "заводските" умения и инструменти ще ми го направиш като ново само за 100лв.
Мерси.
Успех.
Вече казах - около 350 лв. Да, има баланс, примерно криогенна вана, вибрационен анализатор, както и други хитрини. Но не аз, а няколкото истински сервиза из Бг. Просто си имат инструментите, които трябват.
Този Бош сервиз не го истъквай като еталон за качество, че е смешно - имат големи глупости, както останалите сервизи. Примерно в единия си бяха поръчали тайно нискокачествени евтини разпръсквачи с фалшиви опаковки на Бош и ги слагаха наред, с нужда и без нужда. После май имаха "леки" проблеми. Бош, казваш, а?

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от TIN » 10 ное 2009, 13:43

diesel1.6 написа:
TIN написа: А ти разбира се притежавайки "заводските" умения и инструменти ще ми го направиш като ново само за 100лв.
Мерси.
Успех.
Вече казах - около 350 лв. Да, има баланс, примерно криогенна вана, вибрационен анализатор, както и други хитрини. Но не аз, а няколкото истински сервиза из Бг. Просто си имат инструментите, които трябват.
Този Бош сервиз не го истъквай като еталон за качество, че е смешно - имат големи глупости, както останалите сервизи. Примерно в единия си бяха поръчали тайно нискокачествени евтини разпръсквачи с фалшиви опаковки на Бош и ги слагаха наред, с нужда и без нужда. После май имаха "леки" проблеми. Бош, казваш, а?

Всъщност за нег осе сетих, не го препоръчвам - а и ак оси запознат сервизите са различни работят под логото на бош.
А два еднакви сервиза няма...
Колкото за турбото...само ново държа на това др е компромис...
БГ майстори обичат да четат само порно списания.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от diesel1.6 » 10 ное 2009, 17:41

Напълно възможно е да се поправи турбото и да се възстанови 99%. Може би само микродефекти на работното колело и плитка ерозия на корпуса са допусканият компромис. Знам какво работят само във сервиза във Варна. Материалите и компонентите май са само вносни, но не виждам нещо лошо да има и български неща.
Ново е хубаво, разбира се, но зависи дали е за 500 лв или за 2000 или 15000. Много се отклонихме от темата.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от debug » 10 ное 2009, 18:40

Едно уточнение по спора за 20-те лева - така нареченият "Компрекс" при старите дизели на Мазда не е Турбо. Представлява вълнов обменик на налягане и върти се чрез ремък от коляновият вал. Оборотите му не се доближават дори до тези на турбото. Ако на някой му се чете за принципа на работа - да цъка на снимките или Google.

Изображение

Изображение
Изображение

Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от diesel1.6 » 10 ное 2009, 19:05

Тези обороти са ви нощен кошмар май! Турбокомресорът е на плъзгащи лагери и колкото по-бързо се върти, толкова му е по-добре. Някои примери и доводи по-горе в темата са грешни. Лагруването е елементарно, няма никакви тежки изисквания освен топлоустойчивост и точност на повърхността. То затова и лагерът е толкова компактен.

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от gazetto » 10 ное 2009, 22:24

debug написа:Едно уточнение по спора за 20-те лева - така нареченият "Компрекс" при старите дизели на Мазда не е Турбо. Представлява вълнов обменик на налягане и върти се чрез ремък от коляновият вал. Оборотите му не се доближават дори до тези на турбото. Ако на някой му се чете за принципа на работа - да цъка на снимките или Google.
Да тва имах аз в предвид, ма не съм го обяснил.....И мислех си че е турбо.Моя грешка...Ма тва стана най-коментираното за 2 дена.И все пак се ремонтира за 20лв. :D: Ай ся да изчета още 10 поста за тва дали е възможно........
Изображение

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от Alexi » 10 ное 2009, 22:32

diesel1.6 написа:Тези обороти са ви нощен кошмар май! Турбокомресорът е на плъзгащи лагери и колкото по-бързо се върти, толкова му е по-добре. Някои примери и доводи по-горе в темата са грешни. Лагруването е елементарно, няма никакви тежки изисквания освен топлоустойчивост и точност на повърхността. То затова и лагерът е толкова компактен.
понеже лагеруването е елементарно и няма тежки изисквания за това новите дизели се карат само с 5в30 пълни синтетики и пак хвърлят турбо някои и на по 30-40к км :? турбото е елементарен агрегат ,но изработката и детайлите му са много прецизни и е подложено на огромно натоварване ..след ремонт толкова лесно губи баланс качествения ремонт е да не кажа невъзможен ,за закърпване на положението става ...

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от TIN » 11 ное 2009, 08:52

Alexi написа:
diesel1.6 написа:Тези обороти са ви нощен кошмар май! Турбокомресорът е на плъзгащи лагери и колкото по-бързо се върти, толкова му е по-добре. Някои примери и доводи по-горе в темата са грешни. Лагруването е елементарно, няма никакви тежки изисквания освен топлоустойчивост и точност на повърхността. То затова и лагерът е толкова компактен.
понеже лагеруването е елементарно и няма тежки изисквания за това новите дизели се карат само с 5в30 пълни синтетики и пак хвърлят турбо някои и на по 30-40к км :? турбото е елементарен агрегат ,но изработката и детайлите му са много прецизни и е подложено на огромно натоварване ..след ремонт толкова лесно губи баланс качествения ремонт е да не кажа невъзможен ,за закърпване на положението става ...

Това имах предвид!
Но да запазим добрия тон, колегата също има право на мнение, а и виж стана не лоша тема с полезна информация :)

Потребителски аватар
Mellow
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 27 юни 2006, 07:47
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото ми ще гръмне ли?

Мнение от Mellow » 11 ное 2009, 09:25

Колеги Благодаря на всички за помоща, доста неща научих от вас. Благодарение на вас отидох да обикалям сервизи ПОДГОТВЕН с въпроси :)

Вчера отидох до Real Turbo на околовръстен път в София, за да прегледат турбото. Успокоиха ме поне, че най-вероятно се касае за пробив на някоя тръба. Турбината надувала както трябва и ако има проблем с лагер то ще е в много начален стадий, и пак не би трябвалo да вие като футболна свирка. Хората ме посаветваха и обясниха къде да гледам за пробив във системата тъй като нямат канал, за да вдигнат колата ,а без да се вдигне няма пипане, все пак при мен и винт да изпуснеш няма да падне на земята .Разбрахме се да сваля турбото когато мога и да им го закарам за преглед. Най-интересното е че ми направиха безплатен преглед и след като им го занеса отново щяло да е безплатно. Сигурно отчаяната ми физиономия ги е притеснило. :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта