Ниска компресия

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
gabrowski77
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 09 дек 2009, 11:40
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1,8 TDCI 115 к.с.
Status: Извън линия

Ниска компресия

Мнение от gabrowski77 » 17 яну 2010, 23:32

Здравейте, Фокусчето не пали добре в студеното/ 2-3 пъти въря по малко/ когато температурите са около 0 . Реших да го заведа на майстор да му замери компресията и най големите ми страхове се оказаха реалност - всички цилиндри са 21-22 атмосфери . Въросът ми е има ли вероятност проблема да е в клапаните или сегментите са заминали. Ако са клапаните ще се размина с 300 лв. Иначе колата върви много добре, равномерни обороти , харчи около 100-200грама масло на 10 000км .

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия

Мнение от PcMan » 18 яну 2010, 10:29

gabrowski77 написа:Здравейте, Фокусчето не пали добре в студеното/ 2-3 пъти въря по малко/ когато температурите са около 0 . Реших да го заведа на майстор да му замери компресията и най големите ми страхове се оказаха реалност - всички цилиндри са 21-22 атмосфери . Въросът ми е има ли вероятност проблема да е в клапаните или сегментите са заминали. Ако са клапаните ще се размина с 300 лв. Иначе колата върви много добре, равномерни обороти , харчи около 100-200грама масло на 10 000км .
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 8F#p185070" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Двигателите са идентични, твоя е с доста подобрения над "баща си" разбира се, но причините се повтарят често.
Това е от мондео 1.8 ТД 94та:
Днес един майстор ми каза че може да ми е толкова компресията заради нагар по клапаните. Възможно ли е това?
Колегите, имали такъв проблем повече ще помогнат - аз не познавам този проблем (и дано не го опозная :) ). Успех.
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
TOLIO
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 06 авг 2008, 00:11
Модел на автомобила: FORD PROBE 2,5V6 24V,FORD FUSION 1.4TDCI 2006g.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия

Мнение от TOLIO » 18 яну 2010, 14:16

защо мислиш колега че компресията мо е ниска
за турбо мотор с директно фпръскване е добра
да не говориме че има нови ЦДИ-та които са с пo19
на цилиндър.спорет мене търси проблема другаде
или смени майсторетата

Потребителски аватар
tommy_m
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 09 окт 2008, 22:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия

Мнение от tommy_m » 20 яну 2010, 15:58

За двигател с турбо е добра компресия. Знам, че на атмосферния дизел трябва да е около 30

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия

Мнение от Miri4 » 21 яну 2010, 09:33

Колеги дайте да го изясним този въпрос с компресията с общи усилия. Аз съм със същия двигател TDCI 115 к.с. и ми е много важно да съм наясно с това. Тук обикновенно се бъркат нещата с мерните единици- атм, кг/кв.см ,бар , и не знам още какви.Обикновенно манометрите с които се мери компресия са разграфени в кг/ кв.см.И каква е логиката атмосферния дизел да има 30 атм. , турбинирания -20.Къде е истината.Съгласете се ,че човек може заради такава простотия да си разтури двигателя за няма нищо.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия

Мнение от venom4o » 21 яну 2010, 10:18

Логиката е ,че турбо двигателите се правят по разредени защото когато турбото направи 1 бар или колкото прави налягане , това налягане ще дойде повече на мотора отколкото той може да понесе...в такива случай се пукат бутала, късат се биели или т.н. зависи от мотора..Просто всичко зависи от степента на сгъстяване...незнам каква е тя при фокуса..

Потребителски аватар
viksata
потребител
потребител
Мнения: 336
Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
Модел на автомобила: Форд Скорпио
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия

Мнение от viksata » 21 яну 2010, 14:24

Колега всичко си е в рамките на нормалното с компресиата
по скоро търси вината в подгревни свещи,реле или калпава нафта
а има начини да се провери дали ти са заминали сегментите или клапаните
с масло в цилиндъра и със сгъстен върдух

Поздрави
Изображение
2.9 v6

"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Потребителски аватар
tommy_m
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 09 окт 2008, 22:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия

Мнение от tommy_m » 21 яну 2010, 20:01

Цитирам колега от форума... ще ме извинява, че използвам неговите думи, но е най-просто и ясно обяснено "Степента на сгъстяване е съотношението м-у пълния обем на цилиндъра към обема на горивната камера. Цифрата е константа за съответния д-л.
Така наречената компресия е налягането, което съответния цилиндър създава при въртене на стартер на загрят д-л със свалени свещи. Тук показанията са променливи и дават представа за сътоянието на д-ля."

gabrowski77
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 09 дек 2009, 11:40
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1,8 TDCI 115 к.с.
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия

Мнение от gabrowski77 » 23 яну 2010, 16:58

Колеги свалих акумулатора за около 5-6 часа смених го с чисто новия от служебната кола и сега пали значително по лесно от веднъж с леко задържане на стартера около 1 сек. при -5-6 градуса . Направи ми впечатление че , след като сложих акумулатора при първо даване на контакт всички стрелки отидоха на max, след това започна да пали лесно, дали е заради акумулатора или е изчистело някаква грешка не знам . Спести ми ремонт , бях решил да проверявам клапаните. Що се отнася за компресията трябва да е около 28-32

Потребителски аватар
shoni
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 01 окт 2009, 14:21
Модел на автомобила: ford focus
Местоположение: РУСЕ
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия

Мнение от shoni » 23 яну 2010, 19:04

Колеги мерих компресията на фокусчето си след основен ремонт и се оказа че в цилиндрите имах компресии 26,24,26,27.
Измерването се напави при напълно студен двигател около -5 градуса.По книжка дават да е от 28 до 34 бара за дизел 1,8 тдди. Четох някъде че компресията се мерела при топъл двигател и незнам на какво да вярвам.Някой може ли да каже при каква оптимална температура трябва да се мери компресия. 1бар=1кг/см2 това е един бар.
Трябва ли да си проверя клапаните дали са добре.

Потребителски аватар
tommy_m
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 09 окт 2008, 22:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия

Мнение от tommy_m » 25 яну 2010, 11:18

На 2 цилиндър е ниска компресията... разликата м/у компресиите на отделните цилиндри по книжка не трябва да е пове4е от 1. 1 бар= 1 атм.

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия

Мнение от ludavoda » 26 яну 2010, 20:30

Колеги shoni и gabrowski77, ако откриете начин, как се проверяват клапаните дали са добре, без да се сваля главата, моля ви пишете ми/ни тук за да знаеме и ние...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта