Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
Здравеите братяяяяяя и по точно колега tankovbg. И аз я имам същата фиеста само че е 96,но пак със същия проблем при тръгване на студен двигател което мн ме дразни. Малко по-нагоре прочетох,че някои е имал проблем с нарушената изолация на 2-те кабелчета на датчика отзад на главата,които минават под пластмасовия капак на свещите,но когато аз имах този проблем нямаше подобни постове и моя датчик беше откачен. Та колегата се чудеше по-горе дали колата ще варви без тоя датчик-е отговора е ДА и то почти не се усеща в град като Варна,но когато караш на дълги разстояния и потдържаш скорост 80-90 не ви се иска да знаете как придръпва,но когато минеше 3000 оборота 120 км/час всичко е 6 и така докато един летен ден видях един откачен датчик(въпросния),изолирах му жиците и....БЯС. Вече не придръпва,но уви студения мотор пак не тръгва както трябва. Имах един пробит маркуч под колекторите,оправих го но пак е така. Сега сам решил да почистя и моторчето за празните обороти(маи така се казваше),но не мога да намеря темата за него нещо,да видя точно как се почистваше и с какво. И ако все пак колега tankovbg ако успееш да локализираш и отстраниш проблема пиши, а и може направо да се видим някои път във Варна.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
Привет градски. Моят проблем е локализиран, при замерване на компресията се оказа занижена компресия на първи цилиндър (7.4 вместо 12 както е на другите), отворих и замерих хлабините на клапаните му, на единия изпускателен клапан луфта почти го няма. Чакам да се стопли за да регулирам прецизно клапаните. Трябва да се има предвид, че Зетек 1.25 (и не само) е доста чувствителен към реглажа на луфта на клапаните, по каталог смукателните трябва да са 0.17-0.23 мм. оптимално 0.20. изпускателните 0.27-0.33 мм. оптимално 0.30 мм. Освен това отваряйки капака на клапаните е необходимо да се провери правилното напасване на разпределителните валове спрямо себе си и ГМТ. Всеки може сам да си направи тази проверка. Това става така - отвиват се свещите, вдига се едното предно колело, включва се на пета, колелото се върти напред и се следи положението на първи цилиндър да дойде точно на горна мъртва точка (ГМТ), тоест преди началото на такта всмукване, това положение се познава по гърбиците на валовете, тези за смукателните трябва да са много наблизо до паричката, на вала за изпускателните се следи гърбицата на металния палец която почти да сочи към датчика за положението на вала (СМР), това е така защото следва такта всмукване и когато буталото тръгне надолу този палец минава край датчика от него се взима импулса към ЕКУ-то за впръскване от първи инжектор, по нататък самото ЕКУ си ги подрежда по реда на работа 1-3-4-2. Аз и преди писах, че ако този датчик не работи ЕКУ-то смята редът на впръскване служебно по импулсите от датчика за положението на коляновия вал (СКР), респективно ъгъла на завъртане по броя импулси което не е толкова прецизно спрямо положението на разпределителните валове и отварянето на клапаните, особено всмукателните. За фиксирането на ГМТ на първи цилиндър е необходим специален сервизен болт, който се завива в технологичния отвор намиращ се отзад на двигателя (затворен е с друг болт, гледа се отвесно надолу от първи цилиндър). Но този болт го нямаме, аз правя така, вземам тънка пластмасова тръбичка (дълга сламка за пиене например), разграфявам я прецизно с тънък фулмастер в мм, пъхам я през отвора на свеща, слагам една хоризонтална линийка и с телчица закрепвам сламката към нея, леко въртя колелото докато сламката се издигне най високо, така си фиксирам точното деление отговарящо на ГМТ, с няколко превъртвания си фиксирам прецизно ГМТ на първи цилиндър. За да не мърда в това положение в технологичния отвор за фиксация на коляновия вал завивам внимателно по дълъг болт до упор. Не въртете никога колелото в обратна посока а само напред за да има предписаното натягане на ремъка. При това положение на ГМТ гледам валовете, отзад имат технологични прорези, те трябва да са строго хоризонтални, това се проверява с пъхане на подходяща метална планка със същата дебелина каквато е на прорезите. Ако това става всичко е ОК, ако не, е необходимо да се извърши напасване, в противен случай се нарушава газоразпределението и се влошава динамиката на двигателя, разход и пр. Валовете могат прецизно да се напаснат (ако разликата е по малко от един зъб) като се отвие зъбчатката, маха се тази планка за да не се счупят прорезите, за целта на всеки вал има шестограм за гаечен ключ, държи се контра и се отвива малко зъбчатката, с гаечния ключ се завърта леко вала за да влезе планката в двата прореза на валовете, завива се болта на зъбчатката без много усилие, маха се планката и като се държи контра с гаечния ключ се завива гайката на зъбчатката с усилие мах 60 Nm. Прави се повторна проверка на ГМТ и прорезите на валовете.
Що се касае до байпасния клапан (наречено моторче) за празен ход, купуваш си Меглио концентрат, то е за чистене на печки например, има го в Пикадили например, вадиш клапана, обръщаш го нагоре с отворите и наливаш вътре Меглио, така да стои 3-4 часа, отиваш на мивката и със силна струя миеш, може пак меглио и пак повтаряш процедурата докато излезе всичката чернилка. След това изсушаваш добре и пръскаш вътре например с WD40. Провери и дали са в ред гумените пръстенчета на смукателния колектор където ляга този клапан.
В случая на студен мотор си почисти добре и датчика за температурата на входящия въздух намира се на кутията на въздушния филтър. Не е зле да си напръскаш всички конектори при извадено състояние с контактен спрей, продава се например в Практикер на щанда за автоаксесоари - Professional Contact Cleaner.
За проверка на всички маркучета около (от и за) всмукателните колектори е писано много.
С това отговарям на колегата градски, но тази информация може да е полезна и на други.
Все пак някои неща може да си направим или проверим сами.
Що се касае до байпасния клапан (наречено моторче) за празен ход, купуваш си Меглио концентрат, то е за чистене на печки например, има го в Пикадили например, вадиш клапана, обръщаш го нагоре с отворите и наливаш вътре Меглио, така да стои 3-4 часа, отиваш на мивката и със силна струя миеш, може пак меглио и пак повтаряш процедурата докато излезе всичката чернилка. След това изсушаваш добре и пръскаш вътре например с WD40. Провери и дали са в ред гумените пръстенчета на смукателния колектор където ляга този клапан.
В случая на студен мотор си почисти добре и датчика за температурата на входящия въздух намира се на кутията на въздушния филтър. Не е зле да си напръскаш всички конектори при извадено състояние с контактен спрей, продава се например в Практикер на щанда за автоаксесоари - Professional Contact Cleaner.
За проверка на всички маркучета около (от и за) всмукателните колектори е писано много.
С това отговарям на колегата градски, но тази информация може да е полезна и на други.
Все пак някои неща може да си направим или проверим сами.
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
Събота се засилвам към Практикер.WD40 има ли го в Практикер или ако можеш да ми кажеш от къде мога да си го купя?
Относно ГМТ и реглаж на клапани ги направих миналата година като смених агренажен ремък и ролки, защото не знаех къде са му стопорните дупки за стопорния болт.Така си зацепих двата разпределителни вала с коляновия с отвертката като на жигули. Но пак нямаше ефект, студена тръгваше трудно, не съм мерил компресията. Сега ще почистя контактите и ще видя дали ще има промяна.
Относно ГМТ и реглаж на клапани ги направих миналата година като смених агренажен ремък и ролки, защото не знаех къде са му стопорните дупки за стопорния болт.Така си зацепих двата разпределителни вала с коляновия с отвертката като на жигули. Но пак нямаше ефект, студена тръгваше трудно, не съм мерил компресията. Сега ще почистя контактите и ще видя дали ще има промяна.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
WD40 трябва да го има в Практикер, като си почистиш байпасния клапан и почистиш конекторите, откачи минусовата клема на акумулатора да стои така около 10 винути после я закачи и проведи процедурата по обучение на компа - 10 мин на празен ход, 10 мин на обороти около 1200 с газ на място и разходка с колата около 20 км с различно натоварване (да кажем до Златните и обратно ще ти е полезно даже). И ако пак не се оправи значи смуче въздух от някъде, защото при начално стартиране е налице ефекта на "смукача" ЕКУ-то обогатява сместа, като се даде газ дори еднократно тази програма се разпада и мотора влиза в нормален празен ход и естествено ако смуче въздух сместа е бедна и прекъсва, провери си и клапана за бензиновите пари дали държи. Аре успех, упоритост му е майката.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Проверявайте си клапаните, много проблеми идват от там
Използвам темата да опиша какво направих, замерих си всички хлабини на клапаните, на първи цилиндър единия изпускателен нямаше хлабина (поне не влизаше 005 пластина), на някои беше доста малка.
За сега извадих само пуловете на проблемните клапани, 2-3 поразместих, тези където бяха с минимална хлабина ошкурих отдолу (на стъкло шкурка и търкане като периодично се мери с шублера) - внимание пула се шкури само от долната страна. Първоначално се мери хлабината например е 010 (а трябва да е например 027), вади се пула мери се дебелината му например е 2.40, тоест от пула трябва да се отнеме 017 (предписаната хлабина - измерената 027-010 = 017) или да стане 2.23. Отнемането на 017 си е стотни от мм и трябва често да се мери при шкурене.
Независимо че все още не съм докарал клапаните в предписаните норми двигателя стана пушка, стабилни и тихи обороти на празен ход в нормата 800-900, рязко ускорение, няма значение топъл или студен. Като се постопли още ще ги направя най точно.
За Фиеста 1,25 Зетек дават по каталог 017-023 за смукателни и 027-033 за изпускателни като подчертават че реглаж на хлабината се прави след 150000 км пробег благодарение на хидравличната компенсация на хлабината. Като гледам тази хидравличната компенсация всъщност нищо не регулира, а налягането на маслото повдига чашката (заедно с пула) нагоре с което клапаните не тракат защото маслото оказва съпротивление на усилието от гърбицата и не удря рязко клапана в стъблото горе. В този смисъл предписаната от конструктора хлабина компенсира износването на клапана за един дълъг период на пробег с което хлабината постепенно се намалява. Над 100000 тази хлабина може да се окаже под предписаната от-до. При смяна на клапани и известен пробег (3000-4000 км.) е задължително да се замерят хлабините, защото клапана "се намества по добре в леглото си" и хлабината пада доста спрямо първоначално установената, както се случи при мен.
Ето защо препоръчвам на всички описали подобни проблеми (при студен двигател, нестабилни обороти на празен ход) да си видят клапаните.
И напасването на разпределителните валове спрямо ГМТ на 1-ви цилиндър както съм описал по-горе. Например в този смисъл установих следното, миналата година февруари смених ангренажния ремък и напаснахме точно валовете, сега установявам че валовете изостават с малко спрямо ГМТ, това е нормално да стане, защото колкото и ремъка да е здрав на опън се разтяга и това води до описаното състояние, но това не пречи особено тъй като отварянето и затварянето на клапаните става с известни толеранси в градусите спрямо положението на коляновия вал. Ново напасване ще повиши още по-вече динамиката на двигателя. Но друг път.
И винаги с тази процедура мерете компресията, на моя двигател са 11 което си е съвсем нормално за пробега от 90000 км. (да се надявам е толкова) При падане под 10 вече има проблеми.
За сега извадих само пуловете на проблемните клапани, 2-3 поразместих, тези където бяха с минимална хлабина ошкурих отдолу (на стъкло шкурка и търкане като периодично се мери с шублера) - внимание пула се шкури само от долната страна. Първоначално се мери хлабината например е 010 (а трябва да е например 027), вади се пула мери се дебелината му например е 2.40, тоест от пула трябва да се отнеме 017 (предписаната хлабина - измерената 027-010 = 017) или да стане 2.23. Отнемането на 017 си е стотни от мм и трябва често да се мери при шкурене.
Независимо че все още не съм докарал клапаните в предписаните норми двигателя стана пушка, стабилни и тихи обороти на празен ход в нормата 800-900, рязко ускорение, няма значение топъл или студен. Като се постопли още ще ги направя най точно.
За Фиеста 1,25 Зетек дават по каталог 017-023 за смукателни и 027-033 за изпускателни като подчертават че реглаж на хлабината се прави след 150000 км пробег благодарение на хидравличната компенсация на хлабината. Като гледам тази хидравличната компенсация всъщност нищо не регулира, а налягането на маслото повдига чашката (заедно с пула) нагоре с което клапаните не тракат защото маслото оказва съпротивление на усилието от гърбицата и не удря рязко клапана в стъблото горе. В този смисъл предписаната от конструктора хлабина компенсира износването на клапана за един дълъг период на пробег с което хлабината постепенно се намалява. Над 100000 тази хлабина може да се окаже под предписаната от-до. При смяна на клапани и известен пробег (3000-4000 км.) е задължително да се замерят хлабините, защото клапана "се намества по добре в леглото си" и хлабината пада доста спрямо първоначално установената, както се случи при мен.
Ето защо препоръчвам на всички описали подобни проблеми (при студен двигател, нестабилни обороти на празен ход) да си видят клапаните.
И напасването на разпределителните валове спрямо ГМТ на 1-ви цилиндър както съм описал по-горе. Например в този смисъл установих следното, миналата година февруари смених ангренажния ремък и напаснахме точно валовете, сега установявам че валовете изостават с малко спрямо ГМТ, това е нормално да стане, защото колкото и ремъка да е здрав на опън се разтяга и това води до описаното състояние, но това не пречи особено тъй като отварянето и затварянето на клапаните става с известни толеранси в градусите спрямо положението на коляновия вал. Ново напасване ще повиши още по-вече динамиката на двигателя. Но друг път.
И винаги с тази процедура мерете компресията, на моя двигател са 11 което си е съвсем нормално за пробега от 90000 км. (да се надявам е толкова) При падане под 10 вече има проблеми.
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
Ти поне си разбрал на колко хиляди км ти е колата,а аз нищо не схванах от фордовите километражи. Аз си почистих маф-а и всички контакти и моторчето за празните оборти и колата ми вече трагва без проблеми сутрин,обаче на първия километър прави нещо като че не и достига гориво или по-точно ако си карал дизел и тои прави така като дръпне въздух и така за минута две докато се окопити и вече е добре,маи беше по-добре да тръгва студена по-трудно,а не да тръгва студена добре и после да ми се лигави,може и за малко да го прави обаче мене ме дразни.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
А огледа ли си всички маркучи покрай смукателните колектори (от тях и към тях), вади и мачкай, този ефект при тебе може да се дължи на напукани маркучи, когато дадеш рязко газ се създава вакум и ако има някъде да смуче въздух, то МАФ-а не го отчита и ЕКУ-то дозира малко гориво, колата забива муцуна. Това е една възможна причина.
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
ами бях ги прегледал преди 2-3 месеца и наистина имаше един спукан,но след като го смених нямаше никаква промяна в работата на мотора,докато не почистих и работите,които писах по-горе. Сега даже като я пусна в движение на свободна за по-дълго,държи 1300-1500 оборота и по някое време се сещат да паднат до 900 и то рязко падат.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
Колега, нормалното поведение на двигателя е следното, на място на празен ход трябва да поддържа 800-900 оборота, при движение и освобождаване от скорост 1200-1300 оборота, които при намаляване на скороста постепенно спадат до тези на празен ход (не мога да кажа точно на колко км/ч. е границата), това последното зависи от изправноста на датчика за скорост (VSS).
След като си вадил и чистил МАФ, клапан за празен ход, разкача ли минусовата клема и проведе ли обучение на ЕКУ-то, във форума е писано доста за това как става.
След като си вадил и чистил МАФ, клапан за празен ход, разкача ли минусовата клема и проведе ли обучение на ЕКУ-то, във форума е писано доста за това как става.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
Имам един въпрос към колегата tankovbg след като си се занимавал с клапаните на твоята Фиеста и имаш пулове дали при моята 1.6 първия ЗЕТЕК е така че питах и в МФ и от там миказаха че нямала такива пулове.А въпроса ми идва от това че скоро смъкнахме капака на главата защото колата беше много зле и се оказа че не са зацепили ремъка както трябва и установихме че няма разстояния на клапаните и сега се чудя какво да правя да свалям ли глава или да си я карам така.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
Днес най-после проблемът се реши. Смених ламбда сондата на моята Фиеста и вече нямам проблеми сутрин в студа. Пали от раз, поддържа малко по-високи обороти от преди (1500) и тръгва веднага, без да се опитва да гасне. Никога нямаше да се сетя, че този проблем го прави от кислородния датчик. Самият него го смених просто профилактично, защото си напазарих един от Англия NGK-NTK за смешната сума от 60 лв с доставката.
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
Аз имам следния проблем на по-студено, от няколко сутрини- запалвам, с малко обороти, оставям 10-20 сек да поработи, и след това тръгвам....
Като измина 500 метра на 2-3-4-а скорости, и после поради завой на улицата намалявам, след завоя трябва да спра. Когато спра, след 3-4 сек, колата ми загубва обороти, падат под 500, и трябва да подам газ...Като подам газ до към 2000 оборота, и потегля отново, при следващото спиране на кръстовище например не ми се получава този проблем...И така до крайната точка...Ако колата не е работила 3-4 часа и после пак потегля, пак се получава така...
Къде да видя за евентуален проблем?
Като измина 500 метра на 2-3-4-а скорости, и после поради завой на улицата намалявам, след завоя трябва да спра. Когато спра, след 3-4 сек, колата ми загубва обороти, падат под 500, и трябва да подам газ...Като подам газ до към 2000 оборота, и потегля отново, при следващото спиране на кръстовище например не ми се получава този проблем...И така до крайната точка...Ако колата не е работила 3-4 часа и после пак потегля, пак се получава така...
Къде да видя за евентуален проблем?
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
Тя и моята е така.Беше се изгубил този проблем след като сменихх куп работи и тръгвах отраз ама е тази сутрин пак.Ама вече не ми пука,не и давам много зор докато е студена.Една година бачка както тряа сега пак почна,то явно този мотор бачка както трябва само докато е по-нов.Много трудно ще ти каже някой каде точно е проблема,а и да ти кажа,че съм забелязал,че поняга така прави и от бензина понеже е много качествен в България
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
Тази сутрин пробвах пак Фиестата на студено. Бях забравил какво е да запали от раз и да тръгне веднага. Голям кеф. Предполагам, че старата сонда е имала проблем с отоплението си, тъй като правеше мизерия само на студен двигател. Иначе като загрее си беше ок и ГТП-та си минавах без проблем. Така че нищо чудно и при теб проблемът да е същият. Миналата година ходих в Мото-Пфое и пичовете там на бърза ръка ми смениха стъпковия мотор, но проблемът си остана...до вчера.
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
Аз дори и да я сменя сигурно няма да има разлика,защото лятото махнах катализатора,че се беше задръстил яко.Мислел съм си да я сменям,но тя пак ще получава грешно инфо и затова вече не му обръщам много внимание.Все пак ще се стопли и проблема ще изчезне.Ако я оставя обаче да работи на място за 5 минути,проблема го няма.Така че няма смисъл да вкарвам още пари,то и без това трябва да слагам нови амортисьори,така че сега събирам пари за тях,че неса никак евтини.
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двигател на Фиеста 1,25
Катализаторът ми е нов, проверихме всички сензори при електричаря...Оказа се, че този сензор за празен ход се е поразместил...
Ламбда сондата работи Ок. За момента няма проблем...Дано да е от този сензор...
Ламбда сондата работи Ок. За момента няма проблем...Дано да е от този сензор...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта