Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от fiestazetec » 15 мар 2010, 11:00

След проблема в тази тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=36400" onclick="window.open(this.href);return false;
който уж беше разрешен, не карах на дълги разстояния и с големи скорости една седмица. Вчера ми се наложи да карам 100км, по магистрала, по средата ми светна вече сменения датчик, че нямам масло, как го е изял мотора 2-2.5 литра , не знам.
Имах масло, спрях за 10 мин, налях 1 литър, стигнах, пак светна...Спрях, колата от 1 седмица правеи шум, тракане като дизел, само при определени обороти. Докараха ми я пред нас, без масло пак, не мога да разбера как е станало, гледам отдолу, не виждам омасляване или теч, откъде тече не знам...
Няма начин мисля да се оправи, решението или друг, същия двигател от друга кола за 500 или за скрап да ми дадат 300-350 евро и да си събирам пари за друга Фиеста...Пълна простотия и некомпетентност от тия механици...Уж оправиха всичко, то какво стана...
Изображение
Ето

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от fiestazetec » 15 мар 2010, 19:30

ДАйте някой съвет, да оправям някакси поетапно двигателя, или да го сменям целия, да отива за скрап...?
Не знам какво да я правя така, колата, май ще си ходи завинаги...
Изображение
Ето

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от cockyhotty » 15 мар 2010, 20:02

Да нямаш спукан блок или глава, че изчезва така брутално маслото? Вече е твърде късно да се оправя тоя мотор, заминал е. Отпиши го.

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от fiestazetec » 16 мар 2010, 14:29

Гледахме, няма нито една капка на мястото, където съм спрял...
Според най-експертното мнение- закривена геометрия на коляновия вал, оттам биела, сегмент, клапани, всичко по дяволите...
Гледам тия дни един Ескорт 1.3 металик, ако е добър, дано да се споразумея за прилична цена, или ще чакам за друга.
Изображение
Ето

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от cockyhotty » 16 мар 2010, 15:04

Мда, ясно. Имах в предвид да няма пукнатина вътре някъде в блока около маслени магистрали и да смуче маслото от там. Странна работа. Ама всичко си е на късмет. Успех с търсенето на нова кола. Гледай тоя път да и замериш компресия+пълна диагностика, че мамата си е е....! Поздрави!

stiano
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 15 авг 2009, 06:43
Модел на автомобила: galaxy
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от stiano » 16 мар 2010, 17:35

Ако си я прегрявал може и да си здухала гарнитурата и да изтича в някои цилиндар щом няма теч значе хвърля маслото когато е под налягане демек като работи двигателя, все едно отвори и главата и гледаи там е проблема.

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от fiestazetec » 16 мар 2010, 19:28

Не съм я прегрявал, проблемът стана заради датчика, който не сработи и карах известно време без масло, може би 5-10км...Все пак, за да стане това, би трябвало да се е случило нещо...
След като смениха леглата на коляновия вал, тези които са от специална сплав, смениха маслото с по-гъсто, филтъра с нов, 1 седмица вдигаше шум, малко, но се чуваше. Нито една капка масло, всеки път като спирах после проверявях там където съм спрял за петна/капки масло, нищо...Всяка сутрин, преди тръгване, студен двигател, на равно място проверявах за нивото на маслото, всичко беше наред 1 седмица. Проверявах нивото и ако спирах примерно за работа, по 5-6-7 часа, пак никакъв проблем...
Като тръгнах обаче извънградско, с по-големи обороти, съответно натоварвания, и двигателя "изяде маслото" за по-малко от 70 изминати км. Нито е пушеше отзад, гледах го двигателя няколко пъти за евентуален теч- отдолу, отгоре, от почти всички възможни страни. Не видях нищо...
Като отворих капачката за маслото, не ме е лъхало на бензин, да е смесило с маслото не...Пръчката на маслото си беше точно както я бях оставил, просто като светна вече сменения с нов датчик, че няма масло, като извадих пръчката, обикновено има малко масло, беше суха...
Добавих масло, 1.5 литраи така още 5-10 км, и спрях, защото се уплаших...Това е...След това ми я докараха пред нас...
Май отива за скрап...
Изображение
Ето

xtremeracer
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 07 юни 2006, 01:23
Модел на автомобила: Focus 1.6 zetec SE 74kW 01г-LPG
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от xtremeracer » 17 мар 2010, 02:11

Можеше да премерите поне налягането на маслената помпа ;): .Ако не пуши отзад и не тече то няма как да харчи масло!!!!Нещо са те уплашили май!!! :mrgreen:
Недялко Делчев-София Car FORDrifT
DraG
DownhilL
Drive FORD,feel the Difference

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от HACKO » 17 мар 2010, 09:09

xtremeracer написа:Можеше да премерите поне налягането на маслената помпа ;): .Ако не пуши отзад и не тече то няма как да харчи масло!!!!Нещо са те уплашили май!!! :mrgreen:
Какво общо има налягането на помпата, маслото го няма а двигателя не е олят с масло, единствения път навън е през ауспуха. При 80-100км/ч не може да видиш дали пуши.
Идеята с прегорялата гарнитура е интересна. Проблема е че колата не е във България.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от fiestazetec » 17 мар 2010, 12:53

За плашене, яко съм се стреснал явно, беше през нощта, на яко риск може би тръгнах...
Днес сутринта я видях, маслото си е там, просто аз като съм спирал, колата е била със загрят двигател и маслото се е разкарало яко из него...
Добре, че налях не много масло, та сега си е точно на мах линията...Но го яде, пробвах да запаля, облаче бял дим, като подам повече газ, към 1500 оборота, се изпуска по малко бял дим...Явно го гори маслото така...Иначе шумът е сериозен, дере нещо вътре, не ми се иска да го отварят, защото после може да не мога да платя за всичката работа...Само при поддържане под 2000 оборота, към 1500, не вдига никакъв шум...Става явно за каране на къси разстояния до 5-6 км, преди да загрее и да почне да бучи...Я бутало е задрало, я някакви сегменти, клапани без масло останали преди...
Това с датчика дето е присветвал, освен за нивото на маслото е и за налягането му, може би като съм вдигнал повече обороти, заради карането по магистралата, явно налягането на маслото из двигателя е било твърде голямо...
Приемам всичко за моя грешка, недоглеждане, незнание, уж гледах по колата всичко да е що-годе наред...Сега гледам напред, един Ескорт 1.3 набор на мойта Мазда/Фиеста е, дано да излезе добър като отида да го гледам...Поне има повече неща от сегашната ми кола, ще трябва яко да се пазаря, искат поне 70-80% повече от цените в БГ...
Изображение
Ето

tushan
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от tushan » 18 мар 2010, 13:38

според мен е издухала гарнитура или спукана глава.по-вероятно първото.

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от fiestazetec » 18 мар 2010, 18:22

Днес ще ходя за "смъртния акт" да я видят отгоре как е при клапаните...Поне ще ми кажат без да плащам този път...
Изображение
Ето

Потребителски аватар
viksata
потребител
потребител
Мнения: 336
Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
Модел на автомобила: Форд Скорпио
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от viksata » 18 мар 2010, 19:06

fiestazetec написа:Днес ще ходя за "смъртния акт" да я видят отгоре как е при клапаните...Поне ще ми кажат без да плащам този път...
Добре де а водата как е ?
Маслото на боза ли е ?
Изображение
2.9 v6

"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от HACKO » 18 мар 2010, 20:30

viksata написа:......
Маслото на боза ли е ?
Не е задължително
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от fiestazetec » 19 мар 2010, 11:46

Антифриза е Ок, парното спря обаче, проблемът е в прословутото моторче, което достатъчно много хора се оплакват...
За каране на колата до 5-6км из града, докато загрее, става, но върви трудно...Пуши бяло отзад, поне 1 клапан задира, нарушена е цялата геометрия на биели, бутала, на коляновия вал...Гори масло...през сегмент или сегменти...
Иначе тия дни ще ходя на последния възможен майстор тука в града, обиколих всички, искат безумно много пари...
Дано да стане.
Изображение
Ето

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от fiestazetec » 20 мар 2010, 14:04

Ще сменят двигателя, решено е вече...Добре че тука нямат такъв закон за пререгистрация да ходя, да четат разни номера по двигателя, само отивам и сменят...Дори новият двигател е по-нов, 1998-а, на 96 хил.км, значи се връщам обратно в изходно положение, както я купих...дават ми и някаква гаранция дори, ще сменят ролки, ремък, термостат, свещи, кабели, сензори...
Изображение
Ето

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от bateto_toshko » 20 мар 2010, 16:43

fiestazetec написа:Ще сменят двигателя, решено е вече...Добре че тука нямат такъв закон за пререгистрация да ходя, да четат разни номера по двигателя, само отивам и сменят...Дори новият двигател е по-нов, 1998-а, на 96 хил.км, значи се връщам обратно в изходно положение, както я купих...дават ми и някаква гаранция дори, ще сменят ролки, ремък, термостат, свещи, кабели, сензори...
това със гаранцията звучи добре , само че ги питай какво по точно в детайли покрива тя и при какви условия важи , че инак знае ли човек на какви играчи попада.....
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от HACKO » 20 мар 2010, 18:35

Вземи фактура, на която е написан номера на двигателя който слагат. Със нея после ще можеш ако искаш да я регистрираш в Б-я. Задължително е фактурата да е на името на собственика на колата по талон (ако не се води на тебе).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от fiestazetec » 22 мар 2010, 11:09

Двигателят ще е от морга...Няма да я докарвам в България, не ми се кара 3500 км...
В България- друга Фиеста, по-нова, на по-нормална цена...
Изображение
Ето

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от HACKO » 22 мар 2010, 17:37

Тогава няма да ти трябва, освен ако законодателството в съответната страна не го изисква.
Това което казваш за по-нова на по-сносна цена е много относително. Вярно при кола втора употреба няма нищо сигурно, обаче като знам какви коли (във какво състояние) се внасят в Б-я и как се ремонтират за да могат да се продадат на тези "сносни" цени, че и печалба за джамбазина да има (като им слушаш приказките на пазара, направо излиза че ги продават под цената на която са я купили =)): ).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 51 госта