Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Пак за двигателя на Мазда/Фиестата.

Мнение от fiestazetec » 24 мар 2010, 12:33

Маздата е 1996-а, стара кола, просто няма смисъл да пълня и без това вече пренаститената от стари коли България...Тук ще си я карам, после за колкото и да я продам, няма да съжалявам...По-нова Фиеста, някоя 2000-2001-а или някоя друга кола...Няма смисъл да карам 3500км, да харча 400 евро, да регистрирам, и да похабя още 200-300 евро поне още за всичко...Важното е тук да ми върви, до края на престоя ми.
Последна промяна от fiestazetec на 03 апр 2010, 13:04, променено общо 1 път.
Изображение
Ето

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от fiestazetec » 27 мар 2010, 13:05

Оправиха я, друг двигател, нови ролки, ремък, разни други неща, нови свещи, масло, филтър, възд. филтър, нови сензори за масло, и др...
Изображение
Ето

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от fiestazetec » 03 апр 2010, 13:25

Пак проблем, дори и с този, друга двигател...Уж платих за всичко, 1 седмица го гласиха, да станело всичко хубаво, а сега има петно от масло под колата...Имам съмнение обаче, че е от скоростната кутия...Като застана пред колата, срещу нея и се наведа, се пада отдясно...Сложих един голям сух чист картон под колата, под целия двигателен отсег, за 1 нощ направи малко петно, 5 см в диаметър...Има ли начин да разбера дали маслото е от скоростната кутия или от двигателя...
Сега са сложили 15в40, и когато карам над 100 км, като спра, и двигателят е топъл, и отворя капака, мирише много на масло...Дали нещо не са скофтили като са сменяли двигателя или са сложили лошо масло?
Изображение
Ето

synergie_bg
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 мар 2010, 21:42
Модел на автомобила: ford mondeo MK3 2.2 tdci '07 190bhp
Bluefin Remapped
WingSpeed Decat Pipe
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от synergie_bg » 03 апр 2010, 19:35

Виж според мен няма какво да го мислиш ами им връщай колата да си я оправят, нали има гаранция. Маслото ако е от скоростите няма да бъде черно на цвят, но такива проблеми ако ги има то те са адски рядко и обикновено е от пробката на скоростната кутия(все пак не приемай казаното за чиста монета говоря от личен опит не съм монтьор).

п.п. Би ли споделил колко ти е струвала цялата процедура по подмяната на мотора?

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от fiestazetec » 03 апр 2010, 19:41

500 евро...Ужасно много, но нямам начин да купя друга кола, или да дам тази на морга...това беше единствената възможност...
Всичко- друг дригател, монтаж, нови ролки, свещи, масло, настройки, ремъци, обтегач...
Изображение
Ето

synergie_bg
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 мар 2010, 21:42
Модел на автомобила: ford mondeo MK3 2.2 tdci '07 190bhp
Bluefin Remapped
WingSpeed Decat Pipe
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от synergie_bg » 03 апр 2010, 21:36

Даже ми се струва малко като знам на мен колко са ми взимали и то в БГ. Аз за предишната кола мога да напиша цял пътепис. Ето накратко какво съм и ремонтирал:

- рециклирана реика
- нова рейка
- ново моторче за оборотите за празния ход два пъти
- счупен биелен лагер(значи отваряне на мотора, шлайване на глава и колянов вал)
- 3-4 смени на гарнитурата на капака на клапаните
- прегрят и изкривен колектор
- датчик на разпределителния вал
- две главини за левите колела
- маншони на каретата няколко пъти
- 3 пъти сменение биалетки
- 3 пъти обтягаща ролка за ремъка на климатика(идва с обтегач на много висока цена)
- спукани тръби на климатика пак 3, 4 пъти
- сменени амортесьори и пружини
- бобина за свещите
- моторчето на чистачките се развали но така и не го смених(още вършеше работа)
- спукано казанче за антифриз
- спукан маркуч за антифриза

И последно като вкара антифриз в цилиндрите преди 2 седмици се реших да я продам. Това всичко в рамките на 60 000 км за 5 години. Колата е под 10 години...

ps Сигурно изпускам нещо :D:

Сетих се още..

- 3 пъти семеринг на колянов вал
- рециклиране на алтернатора
- стартера беше на доизживяване като я продадох
- букса на кабла за плюса на акумулатора

p.s. 2 Сигурно изпускам и още но да не навлизам в детайли :)

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Мнение от fiestazetec » 05 апр 2010, 13:01

Така е с всички коли, по-стари от 5 години, повечето ми познати имат стари коли и някои от тях като си ги купиха, след година-две започнаха да плащат яко, някои като купиха кола за 3000 евро, после на части дадоха пак толкова, поне да знаят, че всичко е оправено...
Виждам някои колеги тука, които карат колите на бащите си, ужасно запазени, като всичко е сменяно редовно, четат се книжки, гаражи, отопления, стриктни....Затова и колите са ужасно скъпи, дори и втора ръка...Особено дизели...Гледам го един дядо от блока, има Фиеста 1995-а, МК3.5 дизел, на под 100хил. км, той е първи собственик...Като видях вътре как е, книжката, лепенките, всичко е супер запазено...
Изображение
Ето

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта