Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kazmin
потребител
потребител
Мнения: 159
Регистриран: 12 ное 2009, 01:06
Модел на автомобила: BMW e46 320D
Местоположение: Бургас, София
Status: Извън линия

Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI

Мнение от kazmin » 29 апр 2010, 16:10

Двигателят на моя форд здаде багажа - всмукателен клапан се разби. Ремонт + смяна на ремъци (време им е) + яна на сегменти - идва ми прекалено скъпо. И се замислих - защо направо да не сменя двигателя с турбодизелов? Намерил съм един 1.8тд с интеркулсмер от ескорт марк 6 95та година (90 коня). Това, което ме отказва да го взема е ECU-то. Има ли въобще нужда от този компютър; какво върши той, след като подаването на горивото е с жило; двигателят ще върви ли и без него; голяма играчка ли ще е да го свалям и да го слагам на моята кола; вярно ли е, че трябва да се свали цялата ел инсталация и да се сложи на моя форд (бушонник, контактен ключ, всички кабели до двигателя), като се има предвид, че моя ескорт е мк5б без компютър (1.8 чист дизел 59 магарета) .
Изображение

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI

Мнение от gazetto » 30 апр 2010, 15:38

Наскоро едни майстори на генератори ми казаха че зареждането на акумулатора ставало през въпросния комп (незнам дали е вярно) .Другото което трябва да се смени е помпата.Моя поне има и "умна" дюза.Все още май никой не е успял напълно да разгадае как работи компа и за кво служи точно.Но предполагам няма да трябва да се сменя цялата инсталация.Ако има някой който е правил подобно присаждане да каже по-точно.
Изображение

Потребителски аватар
kazmin
потребител
потребител
Мнения: 159
Регистриран: 12 ное 2009, 01:06
Модел на автомобила: BMW e46 320D
Местоположение: Бургас, София
Status: Извън линия

Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI

Мнение от kazmin » 30 апр 2010, 23:40

Коя помпа точно? И какво са умните дюзи :)
Изображение

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI

Мнение от gazetto » 01 май 2010, 10:49

ГНП-то.На колите с турбо помпите имат клапан,от който с мъркуче отива в турбото.Не съм сигурен точно каква роля има,но май от него турбото разбира кога да надува стабилно.
Изображение

Потребителски аватар
kazmin
потребител
потребител
Мнения: 159
Регистриран: 12 ное 2009, 01:06
Модел на автомобила: BMW e46 320D
Местоположение: Бургас, София
Status: Извън линия

Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI

Мнение от kazmin » 01 май 2010, 12:51

Ееее да ще сменя и ГНП-то. Намерил съм двг + турбо + интеркулер + ГНП + скорости и всичко отива ня моя форд, остава само да отида до Сф да ги сваля. :)
Изображение

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI

Мнение от gazetto » 02 май 2010, 23:39

kazmin написа:Ееее да ще сменя и ГНП-то. Намерил съм двг + турбо + интеркулер + ГНП + скорости и всичко отива ня моя форд, остава само да отида до Сф да ги сваля. :)
Успех с начинанието и да не забравиш да пишеш за резултата..... ;):
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI

Мнение от diesel1.6 » 03 май 2010, 00:00

Ти нали пусна и друга тема... няма значение де.
Ако трябва да вържеш компютъра, мога да изброя нещата, за които се сещам. Датчик за положението на коляновия вал, умна дюза, тпс (ако не греша) - потенциометричен датчик за положението на рейката (за подаване на газ), МАФ, и електричеки авансатор на помпата (който се чудим как да разкараме тука из форума). Без да съм проверявал, мисля, че има закачен и датчик за температурата на двигателя. Не знам дали има значение дали е закачен подгревът на горивото и ел клапанът за управление на ЕГР. Опасявам се, че като са откачени и влиза в някакъв шантав режим.
С една-две жици ще може да върви, но не знам кой вече е разучил въпроса.
Не е страшно, но трябва да се осигурят необходимите кабели и да се накачат на буксата на компютъра.
По-интересното е, че както ти писах другаде, колегата Пещара от Пловдив е продал ТДИ (турбо с межд охлаждане с помпа лукас и умна дюза) на човек със сиера и станало чудесно. Нагласили са някак нещата. Трябва да вземем телефона на човека със сиерата, че не е във форума. То ще е защото си е доволен от колата :)

Потребителски аватар
kazmin
потребител
потребител
Мнения: 159
Регистриран: 12 ное 2009, 01:06
Модел на автомобила: BMW e46 320D
Местоположение: Бургас, София
Status: Извън линия

Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI

Мнение от kazmin » 04 май 2010, 00:44

Свалих двигателя с всичко и цялата ел инсталация на автомобила. От сряда ще започна присаждането (оставил съм колата в сервиз).
Изображение

Потребителски аватар
vanko
потребител
потребител
Мнения: 315
Регистриран: 23 юни 2007, 21:10
Модел на автомобила: Ford Galaxy-1.9 TDI- 90hp "98;KiA c'eed 1.6 CRDi
Местоположение: pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI

Мнение от vanko » 04 май 2010, 22:25

Предната ми кола беше Ескорт 1.8 ТДИ -90магарета и нямаше изобщо никакви такива умни неща.Преди това имах и чист Дизел не знам дали имат разлика в ГНП-то ,но външно много еднакви изглеждаха
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI

Мнение от diesel1.6 » 05 май 2010, 01:16

Помпите са все лукас, само има завинтени различни щуротии по тях. ТДИ без жици не съм виждал, интересно ще ми да намеря (не казвам, че няма, ами че аз не съм гледал)

galkataaa
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 18 май 2010, 00:30
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8Д
Status: Извън линия

Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI

Мнение от galkataaa » 18 май 2010, 15:37

kazmin написа:Свалих двигателя с всичко и цялата ел инсталация на автомобила. От сряда ще започна присаждането (оставил съм колата в сервиз).
Колко пари даде за двигател и колко ще ти струва в сервис да ти го сложат? Мерси! :)

Потребителски аватар
kazmin
потребител
потребител
Мнения: 159
Регистриран: 12 ное 2009, 01:06
Модел на автомобила: BMW e46 320D
Местоположение: Бургас, София
Status: Извън линия

Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI

Мнение от kazmin » 19 май 2010, 23:44

Почти приключихме ремонта. Колата е вече в движение, предстои да се разкара имобилайзера, да се сложи табло от мк6 (ескорт 5б с интериор на мк 6 :shock: ). Давам инфо за това, което ми се наложи да направя.
Разкарахме стария двигател (оборудван) и сложихме новия (оборудван). До тук нямаше проблеми, пасна идеално.
Скоростната кутия на 1.8д е по-слаба от тази на 1.8тди. За щастие моят нов двг вървеше със скоростите.
Полуоските за 1.8тди са по-здрави - последва смяна. Смених и маншоните, бяха скъсани.
Гърнетата на двигателя с турбо са с по-голям цол. Последва смяна.
Дойде време за електриките - оказа се, че няма как да нагодим компютъра на автомобила с тубро към опростената ел инсталация на 1.8чист дизел от 94та. Сменихме цялата ел инсталация (бушонникът с всичкия кабелък в купето, снопът от левия калник, снопът от десния калник). Новата ел инсталация не пасва на старото табло - смяна на интериор.

Колата влезе в сервиза на 26ти април. На 3ти май донесох двигателя. На 10ти май механиците започнаха работа, като преди това бях разкарал таблото.
Вчера запалихме за първи път, а днес (19ти май) я пробвах. Съществена разлика с чистия дизел. Инвестицията ми излиза над 1000лв., като се има предвид че минавам тънко откъм труд и цена за двигател. Не си струва. Който е тръгнал да го прави, го съветвам да се откаже. Има ескорти от 96та и 97ма с климатик и 1.8тди за 2000-3000лв. Ако знаех колко ще ми струва всичко (време + пари), нямаше да се наемам да го правя.

Пускам и снимки:

Разкарваме стария двг
Изображение
Новият двг
Изображение

Изображение

Изображение
Какво стои зад таблото? Така ми изглежда автомобилът в момента.
Изображение

Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта