Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI
- kazmin
- потребител
- Мнения: 159
- Регистриран: 12 ное 2009, 01:06
- Модел на автомобила: BMW e46 320D
- Местоположение: Бургас, София
- Status: Извън линия
Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI
Двигателят на моя форд здаде багажа - всмукателен клапан се разби. Ремонт + смяна на ремъци (време им е) + яна на сегменти - идва ми прекалено скъпо. И се замислих - защо направо да не сменя двигателя с турбодизелов? Намерил съм един 1.8тд с интеркулсмер от ескорт марк 6 95та година (90 коня). Това, което ме отказва да го взема е ECU-то. Има ли въобще нужда от този компютър; какво върши той, след като подаването на горивото е с жило; двигателят ще върви ли и без него; голяма играчка ли ще е да го свалям и да го слагам на моята кола; вярно ли е, че трябва да се свали цялата ел инсталация и да се сложи на моя форд (бушонник, контактен ключ, всички кабели до двигателя), като се има предвид, че моя ескорт е мк5б без компютър (1.8 чист дизел 59 магарета) .

- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI
Наскоро едни майстори на генератори ми казаха че зареждането на акумулатора ставало през въпросния комп (незнам дали е вярно) .Другото което трябва да се смени е помпата.Моя поне има и "умна" дюза.Все още май никой не е успял напълно да разгадае как работи компа и за кво служи точно.Но предполагам няма да трябва да се сменя цялата инсталация.Ако има някой който е правил подобно присаждане да каже по-точно.
- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI
ГНП-то.На колите с турбо помпите имат клапан,от който с мъркуче отива в турбото.Не съм сигурен точно каква роля има,но май от него турбото разбира кога да надува стабилно.
- kazmin
- потребител
- Мнения: 159
- Регистриран: 12 ное 2009, 01:06
- Модел на автомобила: BMW e46 320D
- Местоположение: Бургас, София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI
Ееее да ще сменя и ГНП-то. Намерил съм двг + турбо + интеркулер + ГНП + скорости и всичко отива ня моя форд, остава само да отида до Сф да ги сваля. 


- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI
Успех с начинанието и да не забравиш да пишеш за резултата.....kazmin написа:Ееее да ще сменя и ГНП-то. Намерил съм двг + турбо + интеркулер + ГНП + скорости и всичко отива ня моя форд, остава само да отида до Сф да ги сваля.

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI
Ти нали пусна и друга тема... няма значение де.
Ако трябва да вържеш компютъра, мога да изброя нещата, за които се сещам. Датчик за положението на коляновия вал, умна дюза, тпс (ако не греша) - потенциометричен датчик за положението на рейката (за подаване на газ), МАФ, и електричеки авансатор на помпата (който се чудим как да разкараме тука из форума). Без да съм проверявал, мисля, че има закачен и датчик за температурата на двигателя. Не знам дали има значение дали е закачен подгревът на горивото и ел клапанът за управление на ЕГР. Опасявам се, че като са откачени и влиза в някакъв шантав режим.
С една-две жици ще може да върви, но не знам кой вече е разучил въпроса.
Не е страшно, но трябва да се осигурят необходимите кабели и да се накачат на буксата на компютъра.
По-интересното е, че както ти писах другаде, колегата Пещара от Пловдив е продал ТДИ (турбо с межд охлаждане с помпа лукас и умна дюза) на човек със сиера и станало чудесно. Нагласили са някак нещата. Трябва да вземем телефона на човека със сиерата, че не е във форума. То ще е защото си е доволен от колата
Ако трябва да вържеш компютъра, мога да изброя нещата, за които се сещам. Датчик за положението на коляновия вал, умна дюза, тпс (ако не греша) - потенциометричен датчик за положението на рейката (за подаване на газ), МАФ, и електричеки авансатор на помпата (който се чудим как да разкараме тука из форума). Без да съм проверявал, мисля, че има закачен и датчик за температурата на двигателя. Не знам дали има значение дали е закачен подгревът на горивото и ел клапанът за управление на ЕГР. Опасявам се, че като са откачени и влиза в някакъв шантав режим.
С една-две жици ще може да върви, но не знам кой вече е разучил въпроса.
Не е страшно, но трябва да се осигурят необходимите кабели и да се накачат на буксата на компютъра.
По-интересното е, че както ти писах другаде, колегата Пещара от Пловдив е продал ТДИ (турбо с межд охлаждане с помпа лукас и умна дюза) на човек със сиера и станало чудесно. Нагласили са някак нещата. Трябва да вземем телефона на човека със сиерата, че не е във форума. То ще е защото си е доволен от колата

- kazmin
- потребител
- Мнения: 159
- Регистриран: 12 ное 2009, 01:06
- Модел на автомобила: BMW e46 320D
- Местоположение: Бургас, София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI
Свалих двигателя с всичко и цялата ел инсталация на автомобила. От сряда ще започна присаждането (оставил съм колата в сервиз).

- vanko
- потребител
- Мнения: 315
- Регистриран: 23 юни 2007, 21:10
- Модел на автомобила: Ford Galaxy-1.9 TDI- 90hp "98;KiA c'eed 1.6 CRDi
- Местоположение: pleven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI
Предната ми кола беше Ескорт 1.8 ТДИ -90магарета и нямаше изобщо никакви такива умни неща.Преди това имах и чист Дизел не знам дали имат разлика в ГНП-то ,но външно много еднакви изглеждаха
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI
Помпите са все лукас, само има завинтени различни щуротии по тях. ТДИ без жици не съм виждал, интересно ще ми да намеря (не казвам, че няма, ами че аз не съм гледал)
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 18 май 2010, 00:30
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8Д
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI
Колко пари даде за двигател и колко ще ти струва в сервис да ти го сложат? Мерси!kazmin написа:Свалих двигателя с всичко и цялата ел инсталация на автомобила. От сряда ще започна присаждането (оставил съм колата в сервиз).

- kazmin
- потребител
- Мнения: 159
- Регистриран: 12 ное 2009, 01:06
- Модел на автомобила: BMW e46 320D
- Местоположение: Бургас, София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mark 5b от 1.8D към 1.8TDI
Почти приключихме ремонта. Колата е вече в движение, предстои да се разкара имобилайзера, да се сложи табло от мк6 (ескорт 5б с интериор на мк 6
). Давам инфо за това, което ми се наложи да направя.
Разкарахме стария двигател (оборудван) и сложихме новия (оборудван). До тук нямаше проблеми, пасна идеално.
Скоростната кутия на 1.8д е по-слаба от тази на 1.8тди. За щастие моят нов двг вървеше със скоростите.
Полуоските за 1.8тди са по-здрави - последва смяна. Смених и маншоните, бяха скъсани.
Гърнетата на двигателя с турбо са с по-голям цол. Последва смяна.
Дойде време за електриките - оказа се, че няма как да нагодим компютъра на автомобила с тубро към опростената ел инсталация на 1.8чист дизел от 94та. Сменихме цялата ел инсталация (бушонникът с всичкия кабелък в купето, снопът от левия калник, снопът от десния калник). Новата ел инсталация не пасва на старото табло - смяна на интериор.
Колата влезе в сервиза на 26ти април. На 3ти май донесох двигателя. На 10ти май механиците започнаха работа, като преди това бях разкарал таблото.
Вчера запалихме за първи път, а днес (19ти май) я пробвах. Съществена разлика с чистия дизел. Инвестицията ми излиза над 1000лв., като се има предвид че минавам тънко откъм труд и цена за двигател. Не си струва. Който е тръгнал да го прави, го съветвам да се откаже. Има ескорти от 96та и 97ма с климатик и 1.8тди за 2000-3000лв. Ако знаех колко ще ми струва всичко (време + пари), нямаше да се наемам да го правя.
Пускам и снимки:
Разкарваме стария двг

Новият двг



Какво стои зад таблото? Така ми изглежда автомобилът в момента.



Разкарахме стария двигател (оборудван) и сложихме новия (оборудван). До тук нямаше проблеми, пасна идеално.
Скоростната кутия на 1.8д е по-слаба от тази на 1.8тди. За щастие моят нов двг вървеше със скоростите.
Полуоските за 1.8тди са по-здрави - последва смяна. Смених и маншоните, бяха скъсани.
Гърнетата на двигателя с турбо са с по-голям цол. Последва смяна.
Дойде време за електриките - оказа се, че няма как да нагодим компютъра на автомобила с тубро към опростената ел инсталация на 1.8чист дизел от 94та. Сменихме цялата ел инсталация (бушонникът с всичкия кабелък в купето, снопът от левия калник, снопът от десния калник). Новата ел инсталация не пасва на старото табло - смяна на интериор.
Колата влезе в сервиза на 26ти април. На 3ти май донесох двигателя. На 10ти май механиците започнаха работа, като преди това бях разкарал таблото.
Вчера запалихме за първи път, а днес (19ти май) я пробвах. Съществена разлика с чистия дизел. Инвестицията ми излиза над 1000лв., като се има предвид че минавам тънко откъм труд и цена за двигател. Не си струва. Който е тръгнал да го прави, го съветвам да се откаже. Има ескорти от 96та и 97ма с климатик и 1.8тди за 2000-3000лв. Ако знаех колко ще ми струва всичко (време + пари), нямаше да се наемам да го правя.
Пускам и снимки:
Разкарваме стария двг
Новият двг
Какво стои зад таблото? Така ми изглежда автомобилът в момента.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта