1.8 TD - От капачката на главата тече/хвърля масло

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

1.8 TD - От капачката на главата тече/хвърля масло

Мнение от dr. Svetlyo » 30 юли 2010, 04:13

Здравейте!

За пръв път ми се случва и нямам представа какво да правя... Порових из форума, но не намерих подобна тема.
Говоря за Escort 1.8 TD.

Паркирам снощи пред нас. Няколко минути по-късно слизам да преместя колата и какво да видя - оставил съм обилна диря и локви масло...
Тъй като беше 2:00 посред нощ не можах добре да огледам, но видях че капачката за наливане на масло е омазнена и под нея всичко е обилно омаслено, като по детайлите и агрегатите по-надолу има цели езерца масло. От картера капеше.

Отворих капачката - беше стегната и добре затворена. При отворена капачка и изгасен мотор излизаше нещо като пара, съвсем фина, едва забележима на светлината на фенерчето. Обяснявам си го с горещия мотор и относително ниската околна температура (20*С). Погледнах маслото - изглеждаше нормално - черно без примеси. Огледах внимателно гарнитурите, блока, главата - сухи са. Маслото идва единствено от капачката и се стичаше надолу.

Погледнах нивото според щеката - не е мръднало. Досега колата никога не е харчила масло, никога не се е налагало да доливам между смените. Масло и филтър сменях преди 4 месеца и 4000 км. Мотора не е прегрявал, не е протичал, не избивал вода. Преди 4 месеца го наводних, но нямах последствия (изкривени биели или клапани). Колата върви съвсем нормално, има тяга и доста бяга, не съм установил промяна в звука на мотора...

Не съм проверявал дали хвърля пръски от капачката при работещ мотор. Не пробвах дали духа от капачката или от щеката. Не съм гледал уплътнителя на капачката. Утре на светло ще погледна по-обстойно...



Малко предистория:

Колата беше на козметичен ремонт - вапцане на одрасквания по броните. Като я взех преди 5 дни двигателя беше напълно сух. Оттогава до днес не бях отварял капака.

На 26.07. карах в потопа, който се изсипа над Варна. В проливния дъжд скоростта ми беше 30-40км/ч, през локвите пълзях с 20. Наложи ми се да карам през наводнена улица - само на 1ва без никаква газ с 5 км/ч. Водата стигаше до праговете и вратите.
Наводнявал съм мотор и знам какви са последствията (бях късметлия и ми се размина само с пръснат охлюв на турбото), затова през локвите пълзях.
След дъжда не усетих никакви щети по мотора - вървеше съвсем нормално, с тяга и без промяна в звука. Съмнявам се да съм вкарал вода... Не съм гледал антифриза - ще погледна за промяна в цвета му, ще огледам дали маслото не е станало на "боза" (масло + антифриз/вода).

На 27.07. пътувах извънградско. На магистралата го опънах за няколко минути на 150 км/ч и 3500 об./мин. с климатик. Не усетих някаква промяна. Съвсем добре си върви колицата...

През последните 2 дни (28.07.+29.07) карах само градско, а стилът ми е изключително спокоен. Рядко вдигам над 2500 об., избягвам да настъпвам над 3000-3500, да не говорим за 4000 об.



Някакви идеи какво може да се повредило?
Какво да проверявам, къде да търся?
Какви могат да бъдат причините да хвърля масло през капачката на главата?
Втулки, сегменти, семеринги, гарнитури, маркучи и прочие...?
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD - От капачката на главата тече/хвърля масло

Мнение от Sasho85 » 30 юли 2010, 08:50

Ако бяха нещата,които беше изброил най-долу, маслените пари щяха да си отидат в цилиндъра за изгаряне. Най-вероятно имаш запушена вентилация на картерните газове или пукната капачка. Провери във филтърната кутия, малкото филтърче за картерните газове в какво състояние е.
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD - От капачката на главата тече/хвърля масло

Мнение от dr. Svetlyo » 30 юли 2010, 11:54

Фалшива тревога! :oops:

Паниката е лош съветник... Обаче и вие да видите локва под колата ще се шашнете...

Днес на светло открих проблема - скъсан маркуч на хидравликата. Течността беше намаляла наполовина, а спукания маркуч като фонтан течеше върху капачката за маслото. Именно това омасляване ме е уплашило снощи, пък и в тъмното не огледах казанчетата с различните течности.

Преди малко бандирах спукания участък със самовакумираща се лента, сложих гумен пръстен отгоре и стегнах с няколко скоби. В момента дори и не сълзи. Налях течност и поръчах оригинален маркуч.

Благодаря за съветите и подкрепата!

Поздрави
Светльо
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD - От капачката на главата тече/хвърля масло

Мнение от S_C » 30 юли 2010, 16:32

Точно щях да пиша,че ситуацията,която описваш,е абсолютно невъзможна на практика.От капачката не може да изхвърля масло в такива количества никоя кола.Дори и с напълно запушена картерна вентилация пак не може.Около валовете нямаш такъв поток масло,че да го качи над капачката.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 13 госта