Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 16V 97г.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Panchito
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 12 окт 2010, 18:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8, 16 V, 115 PS, 97 god.
Status: Извън линия

Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 16V 97г.

Мнение от Panchito » 14 окт 2010, 22:17

Здравейте съфорумци, от много скоро (1 месец) моето семейство се сдобихме с Форд. Модела е Ескорт 1.8 16V 97 год. Има и монтиран газов инджексион. Като цялое много запазен и стегнат автомобил. Но на първо четене забелязахм нещо което малко ме притеснява. Няма значение дали работи на бензин, или на газ проблема си се получава. Значи пали си добре (понякога гасне първия път като запали, но за сега не го считам като проблем) и си поддържа нормалните около 900 оборота. Но когато завъртя волана на ляво, или дясно и се задейства хидравликата, оборотите извендъж се качват на 2500-3000 и се задържат 5-6 секунди, след което започват да спадат и се нормализират до следващото завъртане на волана. Получава се и когато включа климатика. Водих е на майстор, който само на око каза че проблема бил "муден стъпков мотор" и щял да го почисти и каза, че това ще оправи проблема. Въпроса ми е мога ли да се доверя на този майстор? Имате ли идеи дали може проблема да е друг?
Благодаря ви предварително!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 16V 97г.

Мнение от Nebhotep » 15 окт 2010, 00:19

Здравей,като цяло стъпковият мотор е възможна причина за проблемите, но не всичко се изчерпва с това. Можеш да тръгнете първо от проверка на ECT датчика, намира се най- отгоре на тялото на термостата. Той може да е причина за първоначалното гаснене след стартиране. Относно хидравликата, тя също има датчик, който дава информация на компютъра на колата, кога е завъртян волана в крайно положение, като на свой ред компютъра повишава оборотите, ако е развален не отчита правилно. Климатичната система също разполага с датчици, който дават информация за повишаване на оборотите,и те може да са развалени.
Не на последно място можеш да провериш бушонното табло, което се намира в лявата част под волана. Проверяват се релетата, бушончетата и за наличието на студени спойки. Това вече си е трудоемка процедура, но е напълно възможно да имаш такъв тип проблем. Виж тази тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B8#p298458" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Успех и пиши за развитието!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 16V 97г.

Мнение от fordmaniac » 15 окт 2010, 09:09

Водих е на майстор, който само на око каза че проблема бил "муден стъпков мотор" и щял да го почисти и каза, че това ще оправи проблема.

Колегата ми най вероятно е прав. При заяждане на стъпковия се наблюдават такива аномалии. Но е хубаво да го върже на скенера и да провери всичко.
Последна промяна от fordmaniac на 16 окт 2010, 13:05, променено общо 1 път.

Panchito
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 12 окт 2010, 18:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8, 16 V, 115 PS, 97 god.
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 16V 97г.

Мнение от Panchito » 15 окт 2010, 09:51

Благодаря за бързия и подробен отговор!

Вероятно другата седмица ще закарам колата на майстора. Ще ви държа в течение на нещата.

Успехи и безаварийно шофиране на всички :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта