Мотор DOHC 16v с електроника на DOHC 8v

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
viksata
потребител
потребител
Мнения: 336
Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
Модел на автомобила: Форд Скорпио
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Мотор DOHC 16v с електроника на DOHC 8v

Мнение от viksata » 27 ное 2010, 22:44

Колеги, скоро ще ми се наложи да сменям мотора на Скорпа ( отново :) )
та преди време купих един мотор DOHC 16v от Scorpio 2 :
Изображение
идеята ми е да боцна този мотор на мястото на моя двувалов мотор но с 8 клапана...
Изображение
не ме притеснява разликата в клапаните те главите са почти едакви ( все пак блока и на двата мотора е един и същ)
но смятам че не си струва да слагам компа от Скорпа 2 ЕЕС 5 .... Прекалено са му много датчиците и сондите
та идеята ми е да сложа дистрибутора от 8в на 16в глава с преправяне на капака на главата,
да ползвам дросела,дюзите,смукателния и изпускателния колектор от 16в главата но да му прасна всички датчици от моята инсталация..
до тук добре но:
1. фазите на газоразпределение не са еднакви


Фази на клапаните . входа се отваря преди........ 16v..... ГМТ 9°..... 8v..... 13° перед ГМТ
Фази на клапаните . входа се затваря след ........ 16v..... ДМТ 59°..... 8v..... 51° после ДМТ
Фази на клапаните . отработени отваря преди..... 16v..... ДМТ 57°..... 8v..... 43° перед ДМТ
Фази на клапаните . отработени затваря след...... 16v..... ГМТ 11°..... 8v..... 13° после ГМТ

2.тъй като ЕКУ само си определя кога да удари искрата никаде по спесификации не можах да намеря колко е предверението на 2 та мотора?
3.има ли голямо значение в промяната на времето и продължителноста на впръскване на гориво, като така погледнато на 16в главата смукателните клапани са по продължителнно време отворени. това дали ще мога да го компенсирам с по голямо налягане в горивната рейка
4.степента на сгъстяване се запазва същата за моя мотор 10.3:1 но на 16в мотора е 9.8:1
Винаги остава вариянта за Megasquirt или да сложа ЕКУ-то ит 16в но ако в дадената ситуация има вариянт да не се преправя готовата инсталация ще съм повече от щастлив
В момента мотора изглежда така :
Изображение

Изображение

Моля всички колеги да помислим по казуса !
Отворен съм към всякъкви препоръки и мнения :)

Поздрави
Изображение
2.9 v6

"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта