Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
nasko-g
потребител
потребител
Мнения: 88
Регистриран: 20 окт 2009, 19:37
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от nasko-g » 24 фев 2011, 07:48

PRISTA ULTRA PLUS 5W40 е с HTHS 4.0 http://www.prista-oil.com/files/product ... 2-1732.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Само че това масло е za BMW NISSAN HONDA
Всъщност всеки може сам да си разгледа сайта на приста,под сяко масло има PDF файл с доста технически данни.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от HACKO » 24 фев 2011, 09:34

Сега остава, някой да напише дисертация. *00120*
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 24 фев 2011, 09:46

Edinuser написа:Ето ви данните за "Ravenol FO 5W30" Hydrocrack oil (ford specific) synthetic engine oil based on high-viscosity hydrockacking base oil.
RAVENOL FO 5W-30 is a specifically formulated motor oil for engines of FORD (MAZDA, JAGUAR, VOLVO), requiring High-temperature high-viscosity oils at 150°C (HTHS) <3,5 mPa*s. The exclusive “extended drain” formulation delivers superior engine protection. It can be used at constant high speed and “start-stop” duty on or off the road under the most arduous conditions. With the 5W-30 you get the best in all-year protection.
nasko-g написа:HTHS 3.02 е стойност на PRISTA ULTRA ENERGY 5W30 FORD .Прави ми впечетление че маслата на приста 5В30 за други марки автомобили са с по-висок HTHS <3.5
Утре ще проверя на тубата на маслото с което съм в момента мотул 5В30 дали пише какъв е HTHS-a
Правилно ли виждам пред стойността на високотемпратурния визкозитет HTHS знак "по-малко" и след това "3,5"?
Въпросът ми е как да го разбираме това - че двигателите на форд и т.н. изброени по-горе изискват по-рядко масло според този 150 градусовия тест, или заниженатата стойност е допустима? Ако е само допустима - и това се дпоуска заради някакъв компромис - да обявим маслата на форд за по-лоши и да минаваме на други, но ако това помага някак на двигателя, да търсим само форд-одобрени.

Засега чухме за параметъра 150 вискозитет (HTHS), остават само още десетина :D:
Зачетох се за пепелността на маслата sulphated ash. Това ще е темата за следващия урок, ето какво видях http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=27420&page=4" onclick="window.open(this.href);return false;" Говорят си, че пепелността е отражение на съдържанието на метал-органични добавки в маслата. В зависимост от конструкцията на двигателя повече добавки е добре или зле. Коментират се разположението на най-горния сегмент, и разпределителния вал. И нещо съвсем приложно, за колегите с бензинови коли на газ - маслата с повече метал-органични съединения се говори да са по-добри за проблемите с прегарящите клапани поради потъване в главата. Досега винаги съм бил против специалните масла за газови коли и май съм грешил...
the sulphated ash indicates a certain amount of metallic additives present in the oil. These additives are used for various purposes: keeping the engine clean, preventing wear of heavily loaded components like camshafts and as an anti-oxidant.
The amount you can put in in gasoline engine oils is somewhat limited: too much might lead to deposits that might cause knocking under certain driving conditions because they tend to glow. Therefore the amount of sulphated ash in gasoline engines oils is limited, although some more is allowed in European then in American engines.
The reason for this is the differences in design: European engines tend to be much smaller then US engines and do normally operate under higher loads and speeds. Therefore in Europe we need more anti-wear to keep the camshafts in shape and also more anti-oxidant because temperatures tend to be higher.
In dieselengines the differences are still more marked: most European engine builders require a high sulphated ash oil to keep their pistons clean and the piston rings free moving in their grooves. US designs tend to be different: larger clearances and a cutback piston design. If you use a European type of high sulphated ash oil, there may be a tendency to build up coal in the clearances and on the tapered off topland that, due to the tilting action of the piston against the liner, is compressed to a very hard substance that actually can promote wear (borepolishing).
Therefore American designs usually prefer a low ash diesel oil. The idea is that although the clearances are taken up by deposits, these are broken down again due to shockwaves occurring due to the combustion proces. Since these deposits are not that hard (because of the low ash oil) an equilibrium is reached after a certain amount of time where a good balance is struck between relative cleanliness and sufficient gas pressure behind the pistonrings to prevent oil consumption.
Most European long drain diesel engine oils are highly unsuitable for heavy duty American diesels, American heavy duty diesel oils may be used in European designs, but because of inferior engine cleanliness capability should only be used with relatively short drain intervals.
NCD13 (Mechanical)
11 Dec 02 1:05
Sulphated ash helps to extend the valve recession. Especially in gas engine or diesel engine because of no liqiud phase flow through the intake valves . Implies no liquid film to absorb the mechincal impact between valves and its seats.

The reason behind ash requiremen is valve design.
For example , Waukesha gas engine used to require 1% ash in the early stage and then drop to 0.3% nowadays ( after valve & seat design has been improved ) , while MWM engine requires zero ash.
Technically, Zn/P compounds are properly anti-wear additives because they activate at lower surface temperatures than extreme pressure additives. They also impart good anti-oxidancy as well.
Дали да не направим отделна тема за технологията на маслата и там да си пишем такива трудни работи?
Последна промяна от diesel1.6 на 24 фев 2011, 10:23, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от dimkar » 24 фев 2011, 10:18

Колега, браво за труда, който полагаш. Доста работи, за които имах само догадки, вече придобиват научен характер.

Потребителски аватар
YACCO-BG
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
Модел на автомобила: YACCO
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от YACCO-BG » 24 фев 2011, 10:41

Мисля че нещата, които коментираме са полезни, но доста затормозяват хората, на които не са им ясни нещата ... и се достига до грешни изводи ....
по-горе прочетох едва ли не, че по HTHS стойността се съди кое масло е по-добро. Зависи от критерия ! Ако търсим удължен пробег и икономия на гориво (при нормална експлоатация на автомобила, когато температурата на маслото не се покачва над 100-110 градуса) - маслото е с по-ниска стойност на HTHS.
При високо натоварени двигатели и често каране във високи обороти (4000-7000 rpm) се търси масло със по-висок коефициент.
Минималната стойност за да отговарят маслата на стандартите по ACEA е 2.9 cP
Ето няколко примерни коефициента:
Comparisons of HTHS numbers.

Here for comparison sake are a few numbers that we have compiled from data sheets and requests to the oil companies concerned. These are well known oils and considered to be "quality" synthetics so these comparisons are relevant.

Silkolene PRO S 5w-40
HTHS 4.07

Motul 300V 5w-40
HTHS 4.51

Silkolene PRO S 10w-50
HTHS 5.11

Motul 300V 10w-40
HTHS 4.19

Silkolene PRO R 15w-50
HTHS 5.23

Motul 300V 15w-50
HTHS 5.33

Mobil 1 Motorsport 15w-50
HTHS 5.11

Castrol RS 10w-60
HTHS 3.70
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.

nasko-g
потребител
потребител
Мнения: 88
Регистриран: 20 окт 2009, 19:37
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от nasko-g » 24 фев 2011, 10:46

diesel1.6 написа: Правилно ли виждам пред стойността на високотемпратурния визкозитет HTHS знак "по-малко" и след това "3,5"?
Въпросът ми е как да го разбираме това - че двигателите на форд и т.н. изброени по-горе изискват по-рядко масло според този 150 градусовия тест, или заниженатата стойност е допустима? Ако е само допустима - и това се дпоуска заради някакъв компромис - да обявим маслата на форд за по-лоши и да минаваме на други, но ако това помага някак на двигателя, да търсим само форд-одобрени.

Грешката е моя исках да кажа че маслата на приста за други производители на автомобили са с по-висок HTHS над 3,5.За Форд маслото е с HTHS 3.02

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 24 фев 2011, 11:40

Много писане, много нещо. Мога да обобщя, че отнемане на газта половин секунда по-рано при обичайното изрязване при ускоряване ще удължи живота на колата двойно. Говоря само за ежедневна употреба на колите - не за спортни и други и за спецуиалните им масла с висок вискозитет.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Edinuser » 24 фев 2011, 13:10

Към колегата diesel1.6, явно е търсен ефекта за < 3.5 mPa*s(cP) защото ето какво дават за друго хидрокрекинг масло със SAE 5W30 :
Description:
RAVENOL HDS HYDROCRACK DIESEL SPECIFIC SAE 5W-30 – is a new generation synthetic technology lubricant for diesel vehicles equipped with particulate filters. Thanks to its low level of ash, phosphorus and sulphur (low SAPS) respecting the EURO 4 norms, it optimises post-treatment systems (in particular, the diesel particulate filter) and reduces vehicle polluting emissions. Its exceptional oxidation resistance makes for unprecedented engine life. It contains unique additives package and high quality base oil to improve the fuel economy of your vehicle. It will also ensure your engine stays in peak condition and is fully protected at all times, even at extended oil drain intervals.
RAVENOL HDS HYDROCRACK DIESEL SPECIFIC SAE 5W-30 has got high viscosity index and provides emission reduction. Environmentally friendly. It ensures an outstanding engine longevity. HTHS-viscosity > 3.5 mPa*s(cP). It increases drain intervals. Refer to the maintenance book of your vehicle to know the recommendation of the manufacturer.

Така мисля, че извода е ясен.
ПП: в таблицата за FO 5W30 явно има някакво разместване на редовете ... и това трябва да е по-правилното :

VI 172 DIN ISO 2909
Flash point (COC) °C 230 DIN ISO 2592
Pour °C -39 DIN ISO 3016
TBN mg KOH/g 10 DIN ISO 3771
Sulphated ash % ??? DIN 51 575

за по-вече данни и за други масла може да се види на "www.ravenol.de"

ПП2: Още по-вече, че си спомням, че имаше някакъв технически бюлетин (TBS) на Форд където за Zetec двигателите настоятелно се препоръчваше използването на 5W30 независимо от километрите и беше обяснено защо, имаше изброени и производители и марки масла които отговарят на стандарта на форд ... мисля че някъде из предишните страници на темата го има.

Вярно че дискусията се усложни, но е по-интересно (а и виждам колеги които са наясно с поставяните въпроси и параметри) от колкото "имам ... автомобил с ... двигател какво масло да му сложа ?" и това през 5-6 мнения въпреки, че на тези въпроси е отговаряно по 100 пъти и в "Ръководството на автомобила" е изрично записано.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Alexi » 24 фев 2011, 13:57

разбира се че е така .. това ,че мотора като натрупа км и почне да пипа масло или дори и да не го пипа трябва да се почне да се слага такова с по висок вискозитет - са български измишльотини на наще нещастни майстори .. мотора като вземе много да пипа масло ще го пипа каквото и да е то ,просто е за ремонт ...
другото важно нещо - един мотор примерно на 100к км може да има хлабини в допуска за НОВ мотор ,т.е. без никакво износване .. от къде на къде ще го унищожиш слагайки му минерално масло с неподходящи качества само защото е на 100к вече ...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 24 фев 2011, 14:26

Edinuser написа:Ето ви данните за "Ravenol FO 5W30" Hydrocrack oil (ford specific):
RAVENOL FO 5W-30 is a specifically formulated motor oil for engines of FORD (MAZDA, JAGUAR, VOLVO), requiring High-temperature high-viscosity oils at 150°C (HTHS) <3,5 mPa*s.
Излиза, че изброените форд двигатели искат точно това - понижен вискозитет. Ако видя някой от Приста ойл покрай купуването на пореден варел масло, ще попитам точно за това.
При това положение, след като намаляват вискозитета, както винаги сме си знаели от книжките, предполагам слагат повече защитаващи добавки с цинк, фосфор и подобни. Това ще си проличи, ако форд маслата имат повече от тази сулфатна пепел в резултатите си, поне за стандарта ...913 А и ...913 B. Последният ...913 C май е за моделите с филтри в ауспуха и там не може да се слага цинк в маслото.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Edinuser » 24 фев 2011, 20:52

Не знам за километрите как е, аз като си купих мондеото километража показваше 160К км( дали са го барали ... не знам) - карах го 5-6К км и тогава смених маслото - слoжих му първия път "Revenol FO 5W30", втората смяна беше със "Ford Formula F 5W30".
Карам го постоянно и то в лош режим - до работа сутрин и обратно вечер около 10-12км на ден, зимно време не успява да загрее.
Веднъж месечно се ходи на 100км(общо 200км.) на гости, и 3-4 пъти годишно на 250км.
Както и лятно вереме на море и до близките държави (Гърция,Румъния,Турция) на екскурзии.
Общо към 10-12 000Км годишно.

След първата смяна се наложи доливане 0.5л ... защото беше избило масло през датчика за налягане на маслото, след 10К км правих втората смяна ( тогава смених и датчика ) и вече 7К км - нивото да е мръднало с 2-3мм спрямо това което беше когато го налях, но гледам че има омасляване и около датчика за нивото на маслото а и в единия ъгъл на капака на клапаните, така че и тази загуба май е по скоро от изтекло а не от изгорено масло.
В момента по километраж колата е на около 182 000км.
смятам да си карам с 5W30 докато започне да гори поне по 1л за 10 000км.

За мен двигателя ( особено Zetek 1.8i И 2.0i ) не трябва да горят масло - ако гори по-вече от 1л на 10 000км си трябва ремонт - гумички, гарнитури сегменти каквото трябва.
Тези модели имат разпръсквачи които охлаждат буталата, и се отварят напълно след 4000 оборота. Слагане на масло с неправилен вискозитет нарушава тяхната работа и това води до ускорено износване.

Zetek 1.6 няма такива разпръсквачи а и там нещата са по-други... до колкото знам за тях е нормално да си хапват масло.

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от yanev1990 » 28 фев 2011, 11:13

http://audibg.com/forum/index.php?s=deb ... opic=77310" onclick="window.open(this.href);return false; Колеги харесах си Castrol Magnatec 10/40 какво ще кажете за него ?
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

snak3
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 06 яну 2011, 12:34
Модел на автомобила: Mondeo 98' хечбег
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от snak3 » 09 мар 2011, 18:54

Какво масло да използвам за Мондео 1998 бензин zetec пълна инжекция. Благодаря

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от cockyhotty » 09 мар 2011, 19:34

Не чете ли колега многостраничната дискусия точно за вида масло, което да се използва за Форд Зетек? Слагай му пълна синтетика 5W-40 и свестен филтър пък го чакай да блокира. :D

sparky_
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 05 юли 2010, 20:00
Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от sparky_ » 17 мар 2011, 22:14

Колеги за фокус 1.8 тдди тотал куартс подходящо ли е по предписания

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от PcMan » 03 май 2011, 00:45

Карам вече 16 000км и година и половина (4 месеца ме нямаше, в които е карана 100км) с мобил 1 есп формула 5w30, за тизи огромен период и километри да съм долял 100грама, и то защото беше съвсееем леко под средата. За целия период толкова. Не е като да не го проверявам. Доста софийско карам, и доста къси трипове по 5км, спирам за време, и хайде пак 5км. Въпреки всичко, колата 16 000км и над година не го е горяла, работи тихо, и пуши(и то не сериозно) само и единствено при рязко подаване на газ за изтрелване, само в 1вия момент, което го правят всички дизели и не е от маслото или счупен двигател, а самото изгоряло гориво изпушва от голямата порция(предполагам, щом не гори маслото).

4.7 литра ще ми стигнат ли при смяната ?(фокус 1.8 тдди, естествено и маслен - 15лв моторкрафт) Имам останалите 2.7 и мисля да купя още 2х1л, но в книжката пише 5.6 с филтър, 5.0 без :shock: Което не ми се вярва, все пак фордското е 5л туба, надали се купува още 1 туба 1л с него за дизелаците 1.8.
От къде да си купя масло за промивка, подходящо и евтино ? Предния път не успяхме и не са ми го промивали. Веднага стана черно новото, и се ядосах (знам, че на дизел бързо става черно, но само ме подсети как не бе промито преди новото) :roll:
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от иво г. иванов » 03 май 2011, 01:00

По- добре не промивай!
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Pyrhel » 03 май 2011, 01:47

Ники, няма смисъл да промиваш, двигателя не е гръден кош на човек, работата му не е операция :mrgreen:
Просто отвий пропката и филтъра и го остави да се поизточи добре. Аз като сменям - отвивам ги, източва се, оставям го да капе и през това време си приготвям туби, фуния, сменям другите филтри... Не чак да спре да капе, че то сигурно след 1 ден ще е това, ама някъде 20тина-30 мин го оставям да се стече хубаво, навивам филтъра, пропката и наливам новото.

По каталог го дават 5.6 литра. Имай предвид, че е хубаво да се смени и пропката при смяната (по спецификация на всяка кола с по-модерен двигател искат на всяка смяна да се сменя и пропка). Аз или сменям само уплътнение/дифтунг, или сменям пропка на всяка 2ра смяна - зависи на коя от колите е.

Между другото, мондеото ми събира 6 литра, така че е напълно възможно ти да си на 5.6.

И имай предвид, че новите филтри могат да имат леко променен (намален) обем, така че - гледай по щеката, да не го препълниш.
Последна промяна от Pyrhel на 03 май 2011, 01:54, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от autobg » 03 май 2011, 01:50

Колеги. я кажете какво не й е наред на тази цена :)

Цък за e-bay
4х5 литра , Formula 5w30 за 53 GBP = 116.40 лева.
доставка до Лондон: 7GBP = 15.36 BGN
....
Транспорт от Лондон до София = 44 лева.
Общо: 175,76 Лева...
= 44 лева тубата

Мераклии да комбинираме една поръчка? Идва за макс 10 дни до България

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 03 май 2011, 10:50

Aз. Мога и да го купя и доставя при нужда. Може да е малко по-евтино, трябва да попитам.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта