Ламбда, грешки 172,173,174 Мондео

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Ламбда, грешки 172,173,174 Мондео

Мнение от K-Yo » 01 апр 2011, 16:10

Здравейте колеги,
автомобила е Мондео, 94, 1,8, 16V, 115к. с обикновенно АГУ.
При диагностика с диод на ел. блока извличам следните грешки:
172 - Oxygen sensor - (right) too lean
173 - Oxygen sensor - (right) too rich
174 - Oxygen sensor - (right) slow response
Тъй като причините за тях са няколко, мисля да започна от ламбда сензора като го замеря.
Някой правил ли е това при работещ двигател и как става точно това?
Какво означава (right) в случая?
До момента съм правил диагностика на ел.блока с диод единствено при изгасен двигател и включено запалване(ключа на контакт).
Някой правил ли е тази диагностика при запален мотор?
Същия ли е начина на свързване на диода?
Има ли нещо по-особенно при протичането на теста?
Последна промяна от K-Yo на 03 апр 2011, 14:11, променено общо 1 път.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Ламбда, грешки 172,173,174 Мондео

Мнение от Edinuser » 01 апр 2011, 16:24

По добре провери кабела и куплунга на ламбда сондата , на такова място е че се пълни с мизерии.
а грешките са - Горивната смес е много обогатена, смес е много бедна, сондата отговаря бавно.
Може да е изгорял нагревателя на самата сонда.

Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ламбда, грешки 172,173,174 Мондео

Мнение от K-Yo » 01 апр 2011, 16:32

Благодаря за отговора. Утре ще лягам под нея за да го проверя това, но исках и да я замеря.
Проблема е, че преди време извличах същите грешки, смених 4 броя ламбди 2ра употреба и накрая нова от 130 кинта, която върнах защото продължаваше да ги изкарва и решението се оказа смяна на газов клапан.
Затова искам да разбера основно как се замерва ламбда сензора при работещ двигател за да съм сигурен в причината.
Последна промяна от K-Yo на 03 апр 2011, 14:12, променено общо 1 път.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Ламбда, грешки 172,173,174 Мондео

Мнение от Edinuser » 01 апр 2011, 21:03

За меренето трябва да ти работи отоплението.
Мери се със високоомен волтметър - но е тегаво.
Най-добре с осцилоскоп.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ламбда, грешки 172,173,174 Мондео

Мнение от HACKO » 02 апр 2011, 00:33

Виж тази тема, Траян е описал как се мерят повечето датчици, влючително и ламбдата.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 11&t=10047" onclick="window.open(this.href);return false;
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ламбда, грешки 172,173,174 Мондео

Мнение от deathstorm » 02 апр 2011, 03:19

Според мен тези грешки са останали в паметта на компютъра от работата двигателя на (обикновена)газ. Съдя, че са грешки от паметта, защото няма как компютъра да ти каже - сместа е прекалено бедна/богата или че сондата е бавна при положение, че двигателя не работи. и няма как да тества сондата. Схемата на свързване при работещ двигател е същата, само ще трябва да навиеш волана и да натиснеш спирачката в началото на Ignition On Engine On теста(теста с работещ двигател). Ето тук е описано как става http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ading.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;. Ако направиш теста на бензин тези грешки не би трябвало да ги има. При обикновена газова ламбда сондата не влияе когато двигателя работи на газ.

ПС: На въпроса какво означава Right: Модула EEC IV упралява множество двигатели, включително V8 та тези двигатели са с няколко ламбда сонди които условно се разделят на лява, дясна(предна/задна). При нашите мотори явно е сръзана на канал Right.

Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ламбда, грешки 172,173,174 Мондео

Мнение от K-Yo » 03 апр 2011, 14:20

Благодаря за компетентните мнения и линкове.
Получих малко странен резултат от направения тест на ел.блока при запален мотор. При първия опит извлякох:
116 - Engine coolant temperature sensor -
332 - Exhaust gas recirculation solenoir - EGR.
При втория и третия опит ми изкара само 332 - EGR.
Друго интересно което се случи е това, че бях изчистил записаните грешки 172,173 и 174 от теста само със включено запалване и в момента излизат само 172 и 173.
Обърках се достатъчно, защото 116 и 332 са възможни причини за 172 и 173, освен ламбда сензора.Мисля за нулирам всичко и да започна отначало.
Защо обаче при различните видове тестове/на контакт и запален мотор/ грешките са различни?

Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ламбда, грешки 172,173,174 Мондео

Мнение от K-Yo » 05 апр 2011, 16:25

В момента ползвам автомобила само на бензин /около 50 километра/и не показва грешки.
Май deathstorm ще се окаже прав.
Последна промяна от K-Yo на 29 апр 2011, 18:28, променено общо 1 път.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Ламбда, грешки 172,173,174 Мондео

Мнение от Edinuser » 05 апр 2011, 23:39

Имаш ли емулатор на Ламбда-сондата щом имаш газова ? Ако нямаш такъв е нормално.
При мен е вграден в ключа газ-бензин.

Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ламбда, грешки 172,173,174 Мондео

Мнение от K-Yo » 07 апр 2011, 17:14

Нямам емулатор.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 29 госта