Ескорт 1.8TD форсиране

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от specialista » 19 дек 2010, 20:32

Не искам да прозвучи така,но си трябват малко познания.Аз колкото и да се опитвам няма да мога да споделя всичко което знам.Ще ви опиша примерен вариант на смяна без демонтаж на ГНП.За ваша (радост),това е възможно ,но не е гаранция въпреки всичко че ще се запази настройката на клапата,на други марки няма достъп до клапата и без демонтаж няма как да стане.И така:
Има защитна пластмасова капачка която трябва да се премахне насилствено.После в централния болт се слага ключ 4мм. шестостен и с гаечен 14мм. се развива гайката като не се допуска болта да се върти.Именно той натяга пружината и регулира реакцията на клапата.После са развива самата клапа от помпата с ключ 38мм.След като се развие и излезе от вън ,вече на маса почва разглобяването и по нататък.Има три малки винтчета Т15 е ключа мисля,развиват се и се разглобява на две части като отделянето им трябва да стане бавно за да видите кое къде и как.Много е важно как ще поставите буталцето вътре.Ако го обърнете няма да работи после клапата и няма да знаете защо.После с мембраните на магазина.Има ги на Карго около 50 лв.Но са само мембраните без О-пръстените.Иначе в компектите има О-пръстени но няма мембраните.И така трябва да се подберат подходящи О-пръстени които са по спомен 6 или 7 общо за всичко по клапата.Нареждат се обратно като се внимава за буталцето и за това да не се върти централния болт (целта е да се запази натега от преди,а да ли е бил правилен е друг въпрос).Монтирате обратно,за вярващите едно прекръстване няма да е излишно и палите.Ако е спазено всичко значи ще стане,ако ли не или ще протече от някъде или ще се загуби турбо усета.Това е .
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

vermeer
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 14 авг 2008, 00:49
Модел на автомобила: escort TD
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от vermeer » 20 дек 2010, 09:48

specialista, трябват си не малко, а МНОГО познания /и умения/, които аз нямам, сам няма да се наема да правя каквото и да е. Обаче си мисля, че ако трябва да ремонтирам тази клапа, мога да го направя и в Ямбол /от Бургас съм/ Прочетох хубави неща за теб из форума. Засега ще карам "побългарен",дано няма проблеми, а до пролетта ще му мисля, както казваш - дали си заслужава ремонта..

ikan
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 31 окт 2010, 17:37
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от ikan » 28 дек 2010, 17:39

Здравейте, от скоро имам такъв ескорт и ми направи впечетление, че въпросната тръбичка от ГНП към турбото ми е извадена и е затапена. Така си е дощла от Германия. Да си я мушна ли пак в турбото или да си я оставя така

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от escorttd1 » 29 дек 2010, 10:16

Щом са я затапили явно е създавала проблеми.
Решението дали да инвестираш малко средства и да си стегнеш колата или да си караш дизел без турбо е изцяло твое!
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

ikan
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 31 окт 2010, 17:37
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от ikan » 06 фев 2011, 15:10

Възможно ли е да се свали клапана директно със големия ключ (38 мм) без да се развива предварително със шестостена , и след това да си купя новия и направо да го монтирам.

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от escorttd1 » 06 фев 2011, 22:15

Да, точно така се сваля клапана. Развиваш гайката и махаш капачката и после с големия ключ развиваш целия клапан.
Като му смениш мембраните и о-пръстените става като нов.
Преди да разглобиш клапана си измери точно колко е навит винта с шестостена, за да го настроиш лесно след ремонта.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

vermeer
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 14 авг 2008, 00:49
Модел на автомобила: escort TD
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от vermeer » 08 апр 2011, 19:16

днес ремонтираха клапана, цена за ремонт /части + труд/ 125 кинта :P

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от specialista » 09 апр 2011, 17:56

vermeer написа:днес ремонтираха клапана, цена за ремонт /части + труд/ 125 кинта :P
Остава да кажеш успял ли си с реакцията на турбото!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

vermeer
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 14 авг 2008, 00:49
Модел на автомобила: escort TD
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от vermeer » 09 апр 2011, 20:31

забравих най-важното - да, осезаемо колата набира в сравнение отпреди с възвратния клапан. Благодаря на колегите за отзивите, мненията и насоките. В Бургас изборът на специалисти не е голям, но мисля, че попаднах на точен човек - Тодор, занимава се само с помпи, на разклона за Долно Езерово

ikan
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 31 окт 2010, 17:37
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от ikan » 12 май 2011, 21:39

Здравейте, и аз смених клапана с нов, също ми смениха и авансатора. Сега колата върви много, обаче и пуши доста . Пушека /черен/ се появава в ниските обороти, като се включва турбото. Разхода на гориво е нормален. Майстора ми каза, че са прегледали всичко и няма забележки. При първото палене малко пропушва бял пушек , но за около 10 секунди и след това всичко е ок. И последен въпрос, къде се намира датчика за климатика на Ескорт 1.8 тди, че като го включа и оборотите ми падат на 500. Благодаря ви предварително.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от specialista » 12 май 2011, 22:08

ikan написа:Здравейте, и аз смених клапана с нов, също ми смениха и авансатора. Сега колата върви много, обаче и пуши доста . Пушека /черен/ се появава в ниските обороти, като се включва турбото. Разхода на гориво е нормален. Майстора ми каза, че са прегледали всичко и няма забележки. При първото палене малко пропушва бял пушек , но за около 10 секунди и след това всичко е ок. И последен въпрос, къде се намира датчика за климатика на Ескорт 1.8 тди, че като го включа и оборотите ми падат на 500. Благодаря ви предварително.

На първо четене видях три неща които не са наред а хората твърдят че всичко е ОК!Първо при първоначално палене не трябва да пропушва бяло-възможни са две причини.Второ,черния пушек в ниските, говори за голяма циклова порция,която най-вероятно е от това че ремонтите са правени на колата а не на стенд.Възможни са две причини.Трето,оборотите при включен климатик не трябва да спадат толкова,все пак си има система за принудителен повишен празен ход и ако е правилно регулирана този неприятен ефект няма да се усеща.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от escorttd1 » 12 май 2011, 22:16

Няма датчик за климатика. Оборотите на двигателя се управляват от ЕКУ-то. Щом падат при включен климатик има проблем по веригата ЕКУ->моторче за празния ход->жило->ГНП.
Предполагам че оборотите са ниски и след студен старт???
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

ikan
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 31 окт 2010, 17:37
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от ikan » 13 май 2011, 21:42

Дайте съвет, какво да правя. Очевидно ще си търся нов майстор. Ако знаете някой в София, кажете. И последно, ако я карам така известно време проблем ли е. Благодаря.

dorinor
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 11 дек 2013, 09:24
Модел на автомобила: ford escort 1,8td
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от dorinor » 11 дек 2013, 09:45

здравеите колеги имам сащият проблем с форсирене но се появявя след работа на място при трагване колата се форсира но се получи следното при едно от вапросните форсирания изби гарнитура на главата от към ангренажниа ремак и маисторите ме обеждават че вапросният клапан е причината вазможно ли е това питам азБ

tushan
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8TD форсиране

Мнение от tushan » 11 дек 2013, 18:15

Напълно възможно е.Сменявай клапана и си ок.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта