Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
blenda
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
Status: Извън линия

Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6

Мнение от blenda » 20 апр 2011, 22:35

Имам следния въпрос.Когато сондата е откачена,как се дозира горивото?

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6

Мнение от Gate » 20 апр 2011, 23:24

Двигателя ти дозира само според маф/тпс и температура.Разхода ще ти е значително увеличен и най вероятно няма да работи много добре.

Потребителски аватар
blenda
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
Status: Извън линия

Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6

Мнение от blenda » 21 апр 2011, 19:53

Проблема е, че са скъсани кабелчетата(3 от 4-те).Реално ЕКУ-то отчита че не е свързана сондата.Чудех се дали да се пробвам да я поправя или по-добре нова да търся.Какви са цените на ориентировачно?А ако намера втора ръка,дали ще се получи нещо?
В общи линии се такива въпроси ми изникват в главата.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6

Мнение от HACKO » 21 апр 2011, 20:03

Свържи кабелите както са били, откачи акумулатора за 10-15мин, закачаш акумулатора, палиш и тръгваш. *00143*
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6

Мнение от dimkar » 21 апр 2011, 20:34

Ако кабелите позволяват, наистина е най-добре да се опиташ да ги свържиш. Втора употреба ламбда-сонда трудно ще намериш. Просто при смяната, старата вече не става за нищо. Сменял съм и на двете коли, та знам как излезнаха и в какво състояние. Нова сонда от БГ си е цифра, 200-300лв. зависи от производителя. Най-добрият вариант е да си търсиш нова, от ebay. На Фиестата ми излезе миналата година 60 лв с доставката от Англия (NGK-NTK).
П.П. А като ти е откачена ламбда-сондата, как се държи двигателят при стартиране на студено, зимата. Опитва ли се да гасне и да забива муцуна при подаване на газ?

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6

Мнение от Gate » 21 апр 2011, 22:42

Зависи къде са скъсани,по вероятно е да направиш нещо с клеми да ги съединиш.Да знаеш ,че не могат да се запояват.Ако са проблем парите взимаш една универсална китайска и това е ,ако ползваш някъде отстъпки за 40-60лв. можеш да вземеш.Колко време и как ще работи е отделен въпрос.

Потребителски аватар
blenda
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
Status: Извън линия

Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6

Мнение от blenda » 22 апр 2011, 08:54

Без сонда колата си работи добре.Вероятно разликата е само в малко по високия разход.
Кабелите ги свързах, но свалих сондата от тръбата.Аз лично намирам че двигателя работи сега по-меко,и като чели поема по плавно.Незнам,може и да си въобразявам,че работи.Мерих съпротивление на 2-4 кабел и беше 8 ома.За волтаж не съм мерил още ,но ще го премеря и ще пиша.
П.П. Благодарско на всички за съветите.

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6

Мнение от иво г. иванов » 22 апр 2011, 10:17

Аз пък имам въпрос, на който може и да не отговаряш :D: Откри ли причината за скъсването на само три от четирите кабелчета? Просто мястото е такова, че достъп отдолу на клони или боклуци е почти невъзможен при Escort, a ако е
ремонтирано нещо в близост, то общия шлаух на кабелите предизвиква респект :?:
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6

Мнение от deathstorm » 22 апр 2011, 11:28

иво г. иванов написа:Аз пък имам въпрос, на който може и да не отговаряш :D: Откри ли причината за скъсването на само три от четирите кабелчета? Просто мястото е такова, че достъп отдолу на клони или боклуци е почти невъзможен при Escort, a ако е
ремонтирано нещо в близост, то общия шлаух на кабелите предизвиква респект :?:
Ами колега ето ти повод за разсмисъл - на мой приятел на 2 годишното му Hyundai I30 КУЧЕ, повтарям улично КУЧЕ му беше прегризало кабела на ламбда сондата. Тъй, че всичко е възможно :). Относно работата на двигателя с откачена ламбда сонда - ами пробвал съм с откачена - има едва доловима разлика, както казва колегата и вероятно повишен разход. Нещо много важно е, че двигателя работи по добре с откачена, отколкото с подаваща грешни данни сонда.

Потребителски аватар
blenda
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
Status: Извън линия

Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6

Мнение от blenda » 23 апр 2011, 15:00

Причината за скъсването на кабелите е закачането им за стоиката на вентилатора.От вибрацията на мотора и статичната стоика е карала кабелите а се огиват докато се прекъснат.Сега съм вързал снопа за тръбата на климатика,която е твърдо вързана за двигатела и неби трябвало да има проблем.
С ламда сонда колата работи по добре,но ако не работи правилно по добре да се откачи и да се кара без нея,както казва колегата в предния пост.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта