КАТАЛИЗАТОРА
- NikiNew
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 28 мар 2006, 13:52
- Модел на автомобила: ESCORT CLX 1.4 Mi 92'
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
КАТАЛИЗАТОРА
Повишава ли се мощността/тягата на двигателя, ако се демонтира катализатора ?
- BadAngel
- потребител
- Мнения: 573
- Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
- Модел на автомобила: '06 Ford Focus
- Местоположение: София, кв. Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: КАТАЛИЗАТОРА
повишава се да, също както, когато махнеш въздушния филтър примерно... но къде се повишава чувствително, къде не.. в повечето случаи не е особено чувствителна мощността, като съм гледал по автокаталози колите с катализатор са с 2-3 коня по-слаби от тези без, което на фона на 100-110 коня не е нещо особено.. като цяло не очаквай кой знае какво..NikiNew написа:Повишава ли се мощността/тягата на двигателя, ако се демонтира катализатора ?
Играчките се променят,
момчетата - не.
момчетата - не.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи да да се разбереме предварително - говориме за коли с изправни катализатори, за запушени не коментираме!
Принципно се смята, че катализатора убива 5-10 коня, което е и така и не така - това значи че веднъж конструиран двг за работа с катализатор, то при него освен монтирането на този агрегат има и промяна в софтуера и хардуера /с цел оптимизиране на количеството вредни вещества в изгорелите газове има промени във фазите на газоразпределението, ъгъла на изпреварването и електронния мениджмънт/ - най-екологичния режим на работа съвсем не е и най-производителния /някой да е чул да се правят замервания на изгорелите газове на Ф1 и рали колите с цел екология/, тъй че в този случай самото механично премахване на катализатора няма да направи чудеса. За да си ги извоюваш гореописаните кончета ще ти се наложи да направиш още промени, което не съм сигурен, че е добра идея и си заслужава.
Освен това много важно е, че освен тази екологична ф-ция, той има и значително антишумова ф-ция - при коли на мой приятели съм установил, че след замяната му с тръба в купето се е повишил шума - получава се един не много приятен резонанс!
Ако желаеш подобрение на динамичните качества по-добре се замисли за чип-тунинг - при него има реално увеличение в границите на 10-15 коня и около 20-30 нютона, като по-важното в случая е че не толкова се повишава мощността, колкото че се оптимизира кривата на въртящия момент /тоест разполагаш с повече мощност в ниските и средните обороти/ и освен това горепосоченото ще доведе до икономия на гориво /0.5-1л./, което при тези цени на горивата си е добра инвестиция!
Принципно се смята, че катализатора убива 5-10 коня, което е и така и не така - това значи че веднъж конструиран двг за работа с катализатор, то при него освен монтирането на този агрегат има и промяна в софтуера и хардуера /с цел оптимизиране на количеството вредни вещества в изгорелите газове има промени във фазите на газоразпределението, ъгъла на изпреварването и електронния мениджмънт/ - най-екологичния режим на работа съвсем не е и най-производителния /някой да е чул да се правят замервания на изгорелите газове на Ф1 и рали колите с цел екология/, тъй че в този случай самото механично премахване на катализатора няма да направи чудеса. За да си ги извоюваш гореописаните кончета ще ти се наложи да направиш още промени, което не съм сигурен, че е добра идея и си заслужава.
Освен това много важно е, че освен тази екологична ф-ция, той има и значително антишумова ф-ция - при коли на мой приятели съм установил, че след замяната му с тръба в купето се е повишил шума - получава се един не много приятен резонанс!
Ако желаеш подобрение на динамичните качества по-добре се замисли за чип-тунинг - при него има реално увеличение в границите на 10-15 коня и около 20-30 нютона, като по-важното в случая е че не толкова се повишава мощността, колкото че се оптимизира кривата на въртящия момент /тоест разполагаш с повече мощност в ниските и средните обороти/ и освен това горепосоченото ще доведе до икономия на гориво /0.5-1л./, което при тези цени на горивата си е добра инвестиция!
- BadAngel
- потребител
- Мнения: 573
- Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
- Модел на автомобила: '06 Ford Focus
- Местоположение: София, кв. Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
според мен обаче не е добра инвестиция чип тунинг на атмосверна кола без нищо друго(сток дето се вика),но както и да е, това е отделна тема, при турбо колите прираста на мощността е до 30-35%, което е нещо и си струва да се дадат 700 лв., но за 10-15% при атмосверна, които няма да можеш да ги усетиш 

Играчките се променят,
момчетата - не.
момчетата - не.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта