КАТАЛИЗАТОРА

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
NikiNew
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 28 мар 2006, 13:52
Модел на автомобила: ESCORT CLX 1.4 Mi 92'
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

КАТАЛИЗАТОРА

Мнение от NikiNew » 25 юли 2006, 20:44

Повишава ли се мощността/тягата на двигателя, ако се демонтира катализатора ?

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 25 юли 2006, 22:20

категорично не.
Аз не забелязах никаква разлика. :D
*00133*

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Re: КАТАЛИЗАТОРА

Мнение от BadAngel » 26 юли 2006, 02:19

NikiNew написа:Повишава ли се мощността/тягата на двигателя, ако се демонтира катализатора ?
повишава се да, също както, когато махнеш въздушния филтър примерно... но къде се повишава чувствително, къде не.. в повечето случаи не е особено чувствителна мощността, като съм гледал по автокаталози колите с катализатор са с 2-3 коня по-слаби от тези без, което на фона на 100-110 коня не е нещо особено.. като цяло не очаквай кой знае какво..
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 26 юли 2006, 03:09

Ако е бил запушен-да, иначе има минимален ефект ;)
Изображение

Потребителски аватар
NikiNew
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 28 мар 2006, 13:52
Модел на автомобила: ESCORT CLX 1.4 Mi 92'
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NikiNew » 26 юли 2006, 09:34

Явно не си струва да го демонтирам, а и без това съм го декларирал в данъчното...

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 26 юли 2006, 10:39

cossy написа:Ако е бил запушен-да, иначе има минимален ефект ;)
Имаме участник,познал верният отговор :lol: :lol: :lol:
Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 26 юли 2006, 13:12

Ако си мислиш, че някой ти гледа за катализатора-много се лъжеш. Дори да нямаше пак можеше да си декларираш колата с катализатор, хич не ги грее. А ако колата ти не върви във високите обороти, значи си за махане/смяна :wink:
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 26 юли 2006, 21:47

Значи да да се разбереме предварително - говориме за коли с изправни катализатори, за запушени не коментираме!

Принципно се смята, че катализатора убива 5-10 коня, което е и така и не така - това значи че веднъж конструиран двг за работа с катализатор, то при него освен монтирането на този агрегат има и промяна в софтуера и хардуера /с цел оптимизиране на количеството вредни вещества в изгорелите газове има промени във фазите на газоразпределението, ъгъла на изпреварването и електронния мениджмънт/ - най-екологичния режим на работа съвсем не е и най-производителния /някой да е чул да се правят замервания на изгорелите газове на Ф1 и рали колите с цел екология/, тъй че в този случай самото механично премахване на катализатора няма да направи чудеса. За да си ги извоюваш гореописаните кончета ще ти се наложи да направиш още промени, което не съм сигурен, че е добра идея и си заслужава.

Освен това много важно е, че освен тази екологична ф-ция, той има и значително антишумова ф-ция - при коли на мой приятели съм установил, че след замяната му с тръба в купето се е повишил шума - получава се един не много приятен резонанс!

Ако желаеш подобрение на динамичните качества по-добре се замисли за чип-тунинг - при него има реално увеличение в границите на 10-15 коня и около 20-30 нютона, като по-важното в случая е че не толкова се повишава мощността, колкото че се оптимизира кривата на въртящия момент /тоест разполагаш с повече мощност в ниските и средните обороти/ и освен това горепосоченото ще доведе до икономия на гориво /0.5-1л./, което при тези цени на горивата си е добра инвестиция!

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 27 юли 2006, 10:23

според мен обаче не е добра инвестиция чип тунинг на атмосверна кола без нищо друго(сток дето се вика),но както и да е, това е отделна тема, при турбо колите прираста на мощността е до 30-35%, което е нещо и си струва да се дадат 700 лв., но за 10-15% при атмосверна, които няма да можеш да ги усетиш :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 27 юли 2006, 10:59

ебати инвестицията-2лв на 100км.Чипа струва около 300лв+50лв за монтаж и настройка=350лв,трябва да минеш 17500км за да се избие инвестицията и да започнеш да печелиш.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 27 юли 2006, 22:22

къде са тези чипове по 300 лв., аз знам за двойно по-високи цени...
paci:
Готин няма ми се сърдиш
:wink:
За всички се отнася !!!
Питането е :
""Повишава ли се мощността/тягата на двигателя, ако се демонтира катализатора ?"
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 27 юли 2006, 22:38

mrdds написа:...
+ една газова уредба и като я избиеш и нея и вече караш без пари :D

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от methodboy » 31 юли 2006, 07:07

Въпрос към chains. А при дизела какво правим(ако може малко повече информация)? Понеже там не се следят парамери и си мисля че електрониката няма пръст в цялата работа.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 31 юли 2006, 12:00

Доколкото знам следят, или поне имаме и доста датчици. При проведения от мен разговор с момчетата от Проспиид те ми заявиха, че с един чип и спортен филтър ще нарастне мощността с до 30 коня, въртящия момент с 50Нм при запазен разход на гориво!

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта