как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
aspirin
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от aspirin » 17 май 2012, 10:37

Здравейте,
Протече радиаторът, смених го. Течеше само добре загряла в някое задръстване. В сервиза на празен ход и цял ден да работи, и да отваря термостатът, и перка да пуска- нито капка. Сега обаче, седмица по- късно протече от ново място, още не съм го разбрал от къде, но не е радиаторът. И този път обаче тече само ако съм в задръстване. Обадих се в сервиза, казаха да се замисля за гарнитура на главата- данеби точно по задръстванията да успява да надува охладителната система и да търси слаби места. Има логика, но все пак преди да се хвърля на това, няма ли някаква проверка или симптом, дали наистина е заминала? Иначе новият теч, от където и да е ще го намерим и оправим, ама да не стане така, че след седмица трети теч да има...
Някой ако се зачуди: маслото е ОК, антифризът винаги е бил 50% разреждане, не е прегрявана, работи нормално, с АГУ е...питайте ако се сетите нещо.
Последна промяна от aspirin на 18 май 2012, 23:04, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от S_C » 17 май 2012, 12:24

При необяснима загуба на вода започни първо от изпарителя.Просто е най-слабото място в системата.Навремето и при мен се губеше по малко вода и като отворих изпарителя....:
Pictures 400.jpg
Pictures 398.jpg
Pictures 397.jpg
Pictures 391.jpg
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

aspirin
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от aspirin » 17 май 2012, 16:45

S_C написа:При необяснима загуба на вода започни първо от изпарителя.Просто е най-слабото място в системата.Навремето и при мен се губеше по малко вода и като отворих изпарителя
Сега не ме мъчи да разбера от къде тече. Въпросът ми е за заминалата гарнитура- дали е?
А изпарителя го виждам и не е от него, освен това е почти нов.

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от momo76 » 17 май 2012, 16:49

Прави се тест за наличие на газове в антифриза. Ако има, значи гарнитурата е здала багажа.
Провери и капачката на разширителния съд. Тя трябва да потдържа определено налягане в системата, ако е заминал клапана в капачката вдига голямо налягане и протича от някъде.

aspirin
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от aspirin » 17 май 2012, 21:56

momo76 написа:Прави се тест за наличие на газове в антифриза. Ако има, значи гарнитурата е здала багажа.
Провери и капачката на разширителния съд. Тя трябва да потдържа определено налягане в системата, ако е заминал клапана в капачката вдига голямо налягане и протича от някъде.
А как и къде се прави тест за газове?
Капачката не знам как се проверява, но сигурно не е скъпа и може направо да я сменя. Само дето тя не ми решава по същество проблема, ако е издухала гарнитурата.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от S_C » 17 май 2012, 22:16

Ако караш с марков антифриз,нямаш нужда от тестове.Тестът всъщност представлява индикатор за киселинност.Някои от продуктите на горенето,прониквайки в охладителната течност,образуват слаби киселини.В марковите антифризи си има добавени вещества,които реагират на тях и антифризът си променя цвета.Т.е. промяната на цвета на антифриза е първият признак за нещо "не наред" в системата.С уговорката,естествено,антифризът да е от този вид и колата да минава сериозен пробег.
Други ловят разтворения CO2...Но като цяло идеята за хващане на пробив в цилиндова глава чрез тест на антифриза не е много убедителна.Тестовете не хващат малки концентрации,а ако имаш навика да сменяш антифриз всяка година и след пробег десетина хиляди км...тоя тест е малко безпредметен.В смисъл,че ако антифриза гъбясва за това време и пробег,дори без теста ще си наясно,че имаш проблем.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от HACKO » 17 май 2012, 22:19

Абе, защо винаги се хвърляте на възможно най-тежкия проблем?
Повярвай, когато ти замине гарнитурата, няма начин да не разбереш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от essex » 18 май 2012, 00:33

На мен за 2 месеца 200-400 мл което се вижда. Накрая съвсем случайно окото ми поглена към термостата, на корпуса на термостата има тапа която е от някаква ламаринка, беше изгнила и след като я ръчнах с една отверка стана като малък фонтан, смених термостата и работата се оправи. Прегледай си тапата на двигателя и на термостата, като ти губи антифриз само в задръстване, карай 20-30 км градско, после спри на някое сухо и удобно място за лягане, остави колата да поработи 10 мин. и поглени дали е текло !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от diesel1.6 » 18 май 2012, 08:03

Може да е изгнила някоя тапа - колата е на подходяща възраст за това.

aspirin
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от aspirin » 18 май 2012, 23:17

S_C написа:Ако караш с марков антифриз,нямаш нужда от тестове.Тестът всъщност представлява индикатор за киселинност.Някои от продуктите на горенето,прониквайки в охладителната течност,образуват слаби киселини.В марковите антифризи си има добавени вещества,които реагират на тях и антифризът си променя цвета.Т.е. промяната на цвета на антифриза е първият признак за нещо "не наред" в системата.С уговорката,естествено,антифризът да е от този вид и колата да минава сериозен пробег.
Други ловят разтворения CO2...Но като цяло идеята за хващане на пробив в цилиндова глава чрез тест на антифриза не е много убедителна.Тестовете не хващат малки концентрации,а ако имаш навика да сменяш антифриз всяка година и след пробег десетина хиляди км...тоя тест е малко безпредметен.В смисъл,че ако антифриза гъбясва за това време и пробег,дори без теста ще си наясно,че имаш проблем.
За съжаление не е марков антифризът- Мотокс, син. Освен това го сипах при смяната на радиатора, т.е. твърде нов е за да се измени.

Иначе капачката като й бутна клапанът се движи свободно. Няма наслоявания по него. А течът е някъде ниско в дясно. От горе не го виждам точно. Но както казах, не това ми е болката, а защо така на често протича.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от ЯЛТА » 18 май 2012, 23:30

В разширителният съд влизат две тънки маркучета, изваждаш това което излиза от тялото на термостата, потопяваш го в съд с вода или антифриз, и запалваш мотора. Ако започнат да излизат мехурчета, значи гарнитурата е продухана и надува в охладителната система. Първоначално надува слабо, поради което системата протича ту от едно място, ту от друго. Когато проблемът ескалира, както казва Наско,- ще разбереш, ще започне да прегрява.
Добре е този опит да се направи на загрял двигател.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от specialista » 19 май 2012, 00:05

1.Може само да губиш антифриз и той да излиза през аспуха.
2.Може да ти вкара вода в маслото-ще го забележиш ако проверяваш често маслото,става със цвят на боза.
3.Може да ти вкара масло във водата-въпросната боза ще я намериш във разширителното казанче.
4.Може да не смесва нищо,но да надува в разширителя и още полощото е да прегрява колата незнайно защо.
5.Може само да прегрява под товар,а иначе да се държи нормално поне така е в началото.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от S_C » 19 май 2012, 02:31

Няма вариант да карате който и да е ЗЕТЕК мотор с неизправно охлаждане.Без налягане в системата изхвърля водата.Тя системата му за охлаждане и без това си е неразбираема за 2/3 от майсторите.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от Didibao » 19 май 2012, 09:33

Системата си е супер проста, а на мен ми се струва, че проблема ти е в изпарителя, ако е заминал пълни охлаждането с газ прави възглавница и водата вънка, но това вече ти го споменаха по нагоре.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от HACKO » 19 май 2012, 10:57

Човека просто е убеден, че гарнитурата на главата е проблемна и нищо не може да го накара да погледне в страни.
Капачката на разширителния съд е регулатор на налягането в системата, ако тя работи правилно нищо не е в състояние да повиши налягането до толкова, че да започнат да се пукат компоненти на системата.
При пробив в гарнитурата, ако не се пресече маслото, първоначално слабия пропуск се компенсира от капачката и дори не се забелязва. В последствие, пробива се увеличава и започват видимите признаци, започва да изхвърля антифриз, като видимо изглежда като кипене и може да се заблудиш, че термостата е блокирал но не е, най-често след смяната му осъзнаваш, че всъщност когато кипи течността е сравнително студена. Тогава започваш да се замисляш, че всъщност проблема е друг. Интересното е че отначало има моменти, когато колата върви продължително време без да прояви проблем а друг път още след запалването започва проблема. На следващия етап, започва да изхвърля течност през ауспуха (да не се бърка с нормалния конденз при студен д-л), пръска като градински маркуч, тогава вече няма никакво съмнение какъв е проблема.
Това нещо се случва в рамките на 1000-1500км.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

aspirin
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от aspirin » 21 май 2012, 11:14

HACKO написа:Човека просто е убеден, че гарнитурата на главата е проблемна и нищо не може да го накара да погледне в страни.
:) Не съм такъв фаталист. И аз търся по- просто решение. Понеже в сервиза ме тласкат към гарнитурата, затова исках повече информация. Нали виждаш, основното притеснение е, че често се случват течове, а може и да е просто съвпадение.
А от всичко до тук: колата не прегрява, не меша вода с масло никъде, не кипи. Няма загадка къде отива антифриза- тече. А от ауспуха си тече доста, но го отдавам на газта.
Аз не съм сръчен и не бърникам. Имам пак час в сервиза, в крайна сметка ще правя каквото кажат. Просто искам да се предпазя да не се ебават с мен.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от HACKO » 21 май 2012, 12:31

Ами ебават се, както казах по-горе проблема се решава с нова капачка около 10лв. Поне с това се започва, дори и да излезе гарнитурата проблемна, по-добре да дадеш 10лв и след това при нужда 200, отколкото обратно.

А от ауспуха колко тече? Като изфорсираш, прави ли локва, или само навлажнява асфалта?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от varby » 21 май 2012, 17:27

Ако пробива на гарнитурата е към цилиндрите ,то тогава не само ще тече от ауспуха но и ще пуши като парен локомотив.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от diesel1.6 » 21 май 2012, 18:17

Аз пък съм забелязал, че обикновено в цилиндрите има сравнително високо налягане и от там към охладителната система вървят едни мехури. Не обратното, към ауспуха.
Ако има съмнения за гарнитура се пълни казанчето на антифриза до ръба и се следи дали излизат мехури. Най-добре става като се сложи един плътно прилягащ чеп и в него дупчица и там едно тънко прозрачно маркуче за левче. Другият край на маркучето или заплетено в чистачката, или в едно шише вътре в купето. След като мине един период от 15 минути каране и излязат разните разтворени газове и случайни избълбуквания, ще стане ясно има ли проблем с изгорели газове в охладителната система. Има едно условие - колата да се кара в нормален температурен режим - под 100 градуса. Над 100 започва да ври като няма капачка и диагностиката се проваля.
Тея в сервиза много добре знаят как да проверят гарнитура със 99% сигурност, но не им стиска. Ще отпаднат половината клиенти за глави :D:

aspirin
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?

Мнение от aspirin » 22 май 2012, 22:57

HACKO написа:Ами ебават се, както казах по-горе проблема се решава с нова капачка около 10лв. Поне с това се започва, дори и да излезе гарнитурата проблемна, по-добре да дадеш 10лв и след това при нужда 200, отколкото обратно.

А от ауспуха колко тече? Като изфорсираш, прави ли локва, или само навлажнява асфалта?
Не, не. Локва не прави. Конденз си е. Под двигателя е локвата. На 28ми съм в сервиза. Теча ще го елиминирам. За гарнитурата ще искам доказателства. Пък каквото сабя покаже...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта