как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
- Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Здравейте,
Протече радиаторът, смених го. Течеше само добре загряла в някое задръстване. В сервиза на празен ход и цял ден да работи, и да отваря термостатът, и перка да пуска- нито капка. Сега обаче, седмица по- късно протече от ново място, още не съм го разбрал от къде, но не е радиаторът. И този път обаче тече само ако съм в задръстване. Обадих се в сервиза, казаха да се замисля за гарнитура на главата- данеби точно по задръстванията да успява да надува охладителната система и да търси слаби места. Има логика, но все пак преди да се хвърля на това, няма ли някаква проверка или симптом, дали наистина е заминала? Иначе новият теч, от където и да е ще го намерим и оправим, ама да не стане така, че след седмица трети теч да има...
Някой ако се зачуди: маслото е ОК, антифризът винаги е бил 50% разреждане, не е прегрявана, работи нормално, с АГУ е...питайте ако се сетите нещо.
Протече радиаторът, смених го. Течеше само добре загряла в някое задръстване. В сервиза на празен ход и цял ден да работи, и да отваря термостатът, и перка да пуска- нито капка. Сега обаче, седмица по- късно протече от ново място, още не съм го разбрал от къде, но не е радиаторът. И този път обаче тече само ако съм в задръстване. Обадих се в сервиза, казаха да се замисля за гарнитура на главата- данеби точно по задръстванията да успява да надува охладителната система и да търси слаби места. Има логика, но все пак преди да се хвърля на това, няма ли някаква проверка или симптом, дали наистина е заминала? Иначе новият теч, от където и да е ще го намерим и оправим, ама да не стане така, че след седмица трети теч да има...
Някой ако се зачуди: маслото е ОК, антифризът винаги е бил 50% разреждане, не е прегрявана, работи нормално, с АГУ е...питайте ако се сетите нещо.
Последна промяна от aspirin на 18 май 2012, 23:04, променено общо 1 път.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
При необяснима загуба на вода започни първо от изпарителя.Просто е най-слабото място в системата.Навремето и при мен се губеше по малко вода и като отворих изпарителя....:
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
- Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Сега не ме мъчи да разбера от къде тече. Въпросът ми е за заминалата гарнитура- дали е?S_C написа:При необяснима загуба на вода започни първо от изпарителя.Просто е най-слабото място в системата.Навремето и при мен се губеше по малко вода и като отворих изпарителя
А изпарителя го виждам и не е от него, освен това е почти нов.
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Прави се тест за наличие на газове в антифриза. Ако има, значи гарнитурата е здала багажа.
Провери и капачката на разширителния съд. Тя трябва да потдържа определено налягане в системата, ако е заминал клапана в капачката вдига голямо налягане и протича от някъде.
Провери и капачката на разширителния съд. Тя трябва да потдържа определено налягане в системата, ако е заминал клапана в капачката вдига голямо налягане и протича от някъде.
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
- Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
А как и къде се прави тест за газове?momo76 написа:Прави се тест за наличие на газове в антифриза. Ако има, значи гарнитурата е здала багажа.
Провери и капачката на разширителния съд. Тя трябва да потдържа определено налягане в системата, ако е заминал клапана в капачката вдига голямо налягане и протича от някъде.
Капачката не знам как се проверява, но сигурно не е скъпа и може направо да я сменя. Само дето тя не ми решава по същество проблема, ако е издухала гарнитурата.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Ако караш с марков антифриз,нямаш нужда от тестове.Тестът всъщност представлява индикатор за киселинност.Някои от продуктите на горенето,прониквайки в охладителната течност,образуват слаби киселини.В марковите антифризи си има добавени вещества,които реагират на тях и антифризът си променя цвета.Т.е. промяната на цвета на антифриза е първият признак за нещо "не наред" в системата.С уговорката,естествено,антифризът да е от този вид и колата да минава сериозен пробег.
Други ловят разтворения CO2...Но като цяло идеята за хващане на пробив в цилиндова глава чрез тест на антифриза не е много убедителна.Тестовете не хващат малки концентрации,а ако имаш навика да сменяш антифриз всяка година и след пробег десетина хиляди км...тоя тест е малко безпредметен.В смисъл,че ако антифриза гъбясва за това време и пробег,дори без теста ще си наясно,че имаш проблем.
Други ловят разтворения CO2...Но като цяло идеята за хващане на пробив в цилиндова глава чрез тест на антифриза не е много убедителна.Тестовете не хващат малки концентрации,а ако имаш навика да сменяш антифриз всяка година и след пробег десетина хиляди км...тоя тест е малко безпредметен.В смисъл,че ако антифриза гъбясва за това време и пробег,дори без теста ще си наясно,че имаш проблем.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Абе, защо винаги се хвърляте на възможно най-тежкия проблем?
Повярвай, когато ти замине гарнитурата, няма начин да не разбереш.
Повярвай, когато ти замине гарнитурата, няма начин да не разбереш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
На мен за 2 месеца 200-400 мл което се вижда. Накрая съвсем случайно окото ми поглена към термостата, на корпуса на термостата има тапа която е от някаква ламаринка, беше изгнила и след като я ръчнах с една отверка стана като малък фонтан, смених термостата и работата се оправи. Прегледай си тапата на двигателя и на термостата, като ти губи антифриз само в задръстване, карай 20-30 км градско, после спри на някое сухо и удобно място за лягане, остави колата да поработи 10 мин. и поглени дали е текло !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Може да е изгнила някоя тапа - колата е на подходяща възраст за това.
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
- Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
За съжаление не е марков антифризът- Мотокс, син. Освен това го сипах при смяната на радиатора, т.е. твърде нов е за да се измени.S_C написа:Ако караш с марков антифриз,нямаш нужда от тестове.Тестът всъщност представлява индикатор за киселинност.Някои от продуктите на горенето,прониквайки в охладителната течност,образуват слаби киселини.В марковите антифризи си има добавени вещества,които реагират на тях и антифризът си променя цвета.Т.е. промяната на цвета на антифриза е първият признак за нещо "не наред" в системата.С уговорката,естествено,антифризът да е от този вид и колата да минава сериозен пробег.
Други ловят разтворения CO2...Но като цяло идеята за хващане на пробив в цилиндова глава чрез тест на антифриза не е много убедителна.Тестовете не хващат малки концентрации,а ако имаш навика да сменяш антифриз всяка година и след пробег десетина хиляди км...тоя тест е малко безпредметен.В смисъл,че ако антифриза гъбясва за това време и пробег,дори без теста ще си наясно,че имаш проблем.
Иначе капачката като й бутна клапанът се движи свободно. Няма наслоявания по него. А течът е някъде ниско в дясно. От горе не го виждам точно. Но както казах, не това ми е болката, а защо така на често протича.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
В разширителният съд влизат две тънки маркучета, изваждаш това което излиза от тялото на термостата, потопяваш го в съд с вода или антифриз, и запалваш мотора. Ако започнат да излизат мехурчета, значи гарнитурата е продухана и надува в охладителната система. Първоначално надува слабо, поради което системата протича ту от едно място, ту от друго. Когато проблемът ескалира, както казва Наско,- ще разбереш, ще започне да прегрява.
Добре е този опит да се направи на загрял двигател.
Добре е този опит да се направи на загрял двигател.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
1.Може само да губиш антифриз и той да излиза през аспуха.
2.Може да ти вкара вода в маслото-ще го забележиш ако проверяваш често маслото,става със цвят на боза.
3.Може да ти вкара масло във водата-въпросната боза ще я намериш във разширителното казанче.
4.Може да не смесва нищо,но да надува в разширителя и още полощото е да прегрява колата незнайно защо.
5.Може само да прегрява под товар,а иначе да се държи нормално поне така е в началото.
Успех!
2.Може да ти вкара вода в маслото-ще го забележиш ако проверяваш често маслото,става със цвят на боза.
3.Може да ти вкара масло във водата-въпросната боза ще я намериш във разширителното казанче.
4.Може да не смесва нищо,но да надува в разширителя и още полощото е да прегрява колата незнайно защо.
5.Може само да прегрява под товар,а иначе да се държи нормално поне така е в началото.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Няма вариант да карате който и да е ЗЕТЕК мотор с неизправно охлаждане.Без налягане в системата изхвърля водата.Тя системата му за охлаждане и без това си е неразбираема за 2/3 от майсторите.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Системата си е супер проста, а на мен ми се струва, че проблема ти е в изпарителя, ако е заминал пълни охлаждането с газ прави възглавница и водата вънка, но това вече ти го споменаха по нагоре.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Човека просто е убеден, че гарнитурата на главата е проблемна и нищо не може да го накара да погледне в страни.
Капачката на разширителния съд е регулатор на налягането в системата, ако тя работи правилно нищо не е в състояние да повиши налягането до толкова, че да започнат да се пукат компоненти на системата.
При пробив в гарнитурата, ако не се пресече маслото, първоначално слабия пропуск се компенсира от капачката и дори не се забелязва. В последствие, пробива се увеличава и започват видимите признаци, започва да изхвърля антифриз, като видимо изглежда като кипене и може да се заблудиш, че термостата е блокирал но не е, най-често след смяната му осъзнаваш, че всъщност когато кипи течността е сравнително студена. Тогава започваш да се замисляш, че всъщност проблема е друг. Интересното е че отначало има моменти, когато колата върви продължително време без да прояви проблем а друг път още след запалването започва проблема. На следващия етап, започва да изхвърля течност през ауспуха (да не се бърка с нормалния конденз при студен д-л), пръска като градински маркуч, тогава вече няма никакво съмнение какъв е проблема.
Това нещо се случва в рамките на 1000-1500км.
Капачката на разширителния съд е регулатор на налягането в системата, ако тя работи правилно нищо не е в състояние да повиши налягането до толкова, че да започнат да се пукат компоненти на системата.
При пробив в гарнитурата, ако не се пресече маслото, първоначално слабия пропуск се компенсира от капачката и дори не се забелязва. В последствие, пробива се увеличава и започват видимите признаци, започва да изхвърля антифриз, като видимо изглежда като кипене и може да се заблудиш, че термостата е блокирал но не е, най-често след смяната му осъзнаваш, че всъщност когато кипи течността е сравнително студена. Тогава започваш да се замисляш, че всъщност проблема е друг. Интересното е че отначало има моменти, когато колата върви продължително време без да прояви проблем а друг път още след запалването започва проблема. На следващия етап, започва да изхвърля течност през ауспуха (да не се бърка с нормалния конденз при студен д-л), пръска като градински маркуч, тогава вече няма никакво съмнение какъв е проблема.
Това нещо се случва в рамките на 1000-1500км.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
- Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
HACKO написа:Човека просто е убеден, че гарнитурата на главата е проблемна и нищо не може да го накара да погледне в страни.

А от всичко до тук: колата не прегрява, не меша вода с масло никъде, не кипи. Няма загадка къде отива антифриза- тече. А от ауспуха си тече доста, но го отдавам на газта.
Аз не съм сръчен и не бърникам. Имам пак час в сервиза, в крайна сметка ще правя каквото кажат. Просто искам да се предпазя да не се ебават с мен.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Ами ебават се, както казах по-горе проблема се решава с нова капачка около 10лв. Поне с това се започва, дори и да излезе гарнитурата проблемна, по-добре да дадеш 10лв и след това при нужда 200, отколкото обратно.
А от ауспуха колко тече? Като изфорсираш, прави ли локва, или само навлажнява асфалта?
А от ауспуха колко тече? Като изфорсираш, прави ли локва, или само навлажнява асфалта?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Ако пробива на гарнитурата е към цилиндрите ,то тогава не само ще тече от ауспуха но и ще пуши като парен локомотив.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Аз пък съм забелязал, че обикновено в цилиндрите има сравнително високо налягане и от там към охладителната система вървят едни мехури. Не обратното, към ауспуха.
Ако има съмнения за гарнитура се пълни казанчето на антифриза до ръба и се следи дали излизат мехури. Най-добре става като се сложи един плътно прилягащ чеп и в него дупчица и там едно тънко прозрачно маркуче за левче. Другият край на маркучето или заплетено в чистачката, или в едно шише вътре в купето. След като мине един период от 15 минути каране и излязат разните разтворени газове и случайни избълбуквания, ще стане ясно има ли проблем с изгорели газове в охладителната система. Има едно условие - колата да се кара в нормален температурен режим - под 100 градуса. Над 100 започва да ври като няма капачка и диагностиката се проваля.
Тея в сервиза много добре знаят как да проверят гарнитура със 99% сигурност, но не им стиска. Ще отпаднат половината клиенти за глави
Ако има съмнения за гарнитура се пълни казанчето на антифриза до ръба и се следи дали излизат мехури. Най-добре става като се сложи един плътно прилягащ чеп и в него дупчица и там едно тънко прозрачно маркуче за левче. Другият край на маркучето или заплетено в чистачката, или в едно шише вътре в купето. След като мине един период от 15 минути каране и излязат разните разтворени газове и случайни избълбуквания, ще стане ясно има ли проблем с изгорели газове в охладителната система. Има едно условие - колата да се кара в нормален температурен режим - под 100 градуса. Над 100 започва да ври като няма капачка и диагностиката се проваля.
Тея в сервиза много добре знаят как да проверят гарнитура със 99% сигурност, но не им стиска. Ще отпаднат половината клиенти за глави

-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
- Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Не, не. Локва не прави. Конденз си е. Под двигателя е локвата. На 28ми съм в сервиза. Теча ще го елиминирам. За гарнитурата ще искам доказателства. Пък каквото сабя покаже...HACKO написа:Ами ебават се, както казах по-горе проблема се решава с нова капачка около 10лв. Поне с това се започва, дори и да излезе гарнитурата проблемна, по-добре да дадеш 10лв и след това при нужда 200, отколкото обратно.
А от ауспуха колко тече? Като изфорсираш, прави ли локва, или само навлажнява асфалта?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта