Съединител - затяга при отпускане на педала. /Фиеста mk3/
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Съединител - затяга при отпускане на педала. /Фиеста mk3/
От два месеца при отпускане на педала, при обратния ход понякога затягаше на едно място (и тресчотката обираше разликите).
Това се случваше при изключен двигател (понеже когато двигателят се върти, тресе и др. в общия случай успяваше да се върне).
Преди 3 дена при натискане започна да се чува едно скърцане на въртящи се и триещи се метални части. Понеже бях на път реших да продължа да карам така - до вкъщи ми оставаха още 7-8 км. Но преди да успея да се прибера съединителят започна съвсем да не отлепва.
Въпросите ми са:
- Освен лагерът какви части може да са се изпочупили вътре.
- Aко можете да ми кажете приблизителни цени за труд и части - ако някой е сменял скоро.
- Ако трябва да сменям притискателен диск нов ли да си купя или оригинален втора употреба - НАСКО беше писал, че е слагал нов и не бил доволен - накрая върнал стария.
p.s. Ако някой разполага с такива части за продаване да ми пише. Fiesta mk3 1.1 OHV.
Това се случваше при изключен двигател (понеже когато двигателят се върти, тресе и др. в общия случай успяваше да се върне).
Преди 3 дена при натискане започна да се чува едно скърцане на въртящи се и триещи се метални части. Понеже бях на път реших да продължа да карам така - до вкъщи ми оставаха още 7-8 км. Но преди да успея да се прибера съединителят започна съвсем да не отлепва.
Въпросите ми са:
- Освен лагерът какви части може да са се изпочупили вътре.
- Aко можете да ми кажете приблизителни цени за труд и части - ако някой е сменял скоро.
- Ако трябва да сменям притискателен диск нов ли да си купя или оригинален втора употреба - НАСКО беше писал, че е слагал нов и не бил доволен - накрая върнал стария.
p.s. Ако някой разполага с такива части за продаване да ми пише. Fiesta mk3 1.1 OHV.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съединител - затяга при отпускане на педала. /Фиеста mk3/
Преди да скачаш във Филма, провери жилото дали се движи. Друга причина за подобен ефект е втулките на оста на вилката на аксиалния лагер да са се напълнили с мизерии и да затяга. Като откачиш жилото провери вилката дали се движи свободно. И чак тогава мисли за проблем по самия съединител. А тресчотката здрава ли е?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Съединител - затяга при отпускане на педала. /Фиеста mk3/
Още преди две години, когато взех колата се чуваше едно ручене от към аксиалния лагер. Предишните собственици ми казаха, че са сменяли съединител (но това не пречи майсторите да НЕ са профилактирали аксиалния лагер и ето затова предпочитам да си правя всичко сам).
Гледах и пластмасовите втулки на оста на вилката - по-точно горната втулка. Беше съвсем залепнала от някакви мизерии, които измих и почистих. До долната втулка нямам достъп. Но ако и вътре са същите мизерии (не само по втулката, а и по другите части) - нищо чудно дето е затягало и не се е връщало. А лагерът може би е офирясал съвсем.
Когато започна да ми прави номерът със затягането при връщане на педала си поиграх да тествам от къде е проблемът и не беше в тресчотката и жилото.
Сложих и друго (по-малко употребявано) жило и пак го правеше.
Когато се върти моторът не се получаваше като да не се връща изцяло, но на средата на обратния ход на педала се усещаше някакво затягане (или по-точно намаляване на пружинната сила, която да го връща). Но заради въртящите се части успяваше да се освободи.
Ако при спрял двигател натисна и отпусна педала се чуваше едно "кръц" и тресчотката обираше останалата дължина на жилото, а лоста на съединителя оставаше в положение малко преди нормалното. Когато го задърпам с ръка сравнително лесно се откачаше от мястото, където е блокирал, и се връщаше в нормалното си положение.
За съжаление не пробвах номера с поливането на смес масло и бензин през някой отвор - например отгоре покрай вилката има достатъчно място да се вкара тънка тръбичка от система и да се насочи така, че да стигне до лагера.
Преди отведнъж да спре да отлепва съединителят (в последните няколко км.) при натискане на педала се чуваше едно звънтене от триене на въртящи се метални части - не съм виждал на живо самия лагер и не знам как е устроен - дали може да се е разпаднал и какво може да се е случило. И може ли да е намлял пластините на притискателния диск, или просто са му изпаднали топчетата (или каквито са там въртящите елементи) и да не може да натиска с нужния ход, за да отлепи съединителя?
Гледах и пластмасовите втулки на оста на вилката - по-точно горната втулка. Беше съвсем залепнала от някакви мизерии, които измих и почистих. До долната втулка нямам достъп. Но ако и вътре са същите мизерии (не само по втулката, а и по другите части) - нищо чудно дето е затягало и не се е връщало. А лагерът може би е офирясал съвсем.
Когато започна да ми прави номерът със затягането при връщане на педала си поиграх да тествам от къде е проблемът и не беше в тресчотката и жилото.
Сложих и друго (по-малко употребявано) жило и пак го правеше.
Когато се върти моторът не се получаваше като да не се връща изцяло, но на средата на обратния ход на педала се усещаше някакво затягане (или по-точно намаляване на пружинната сила, която да го връща). Но заради въртящите се части успяваше да се освободи.
Ако при спрял двигател натисна и отпусна педала се чуваше едно "кръц" и тресчотката обираше останалата дължина на жилото, а лоста на съединителя оставаше в положение малко преди нормалното. Когато го задърпам с ръка сравнително лесно се откачаше от мястото, където е блокирал, и се връщаше в нормалното си положение.
За съжаление не пробвах номера с поливането на смес масло и бензин през някой отвор - например отгоре покрай вилката има достатъчно място да се вкара тънка тръбичка от система и да се насочи така, че да стигне до лагера.
Преди отведнъж да спре да отлепва съединителят (в последните няколко км.) при натискане на педала се чуваше едно звънтене от триене на въртящи се метални части - не съм виждал на живо самия лагер и не знам как е устроен - дали може да се е разпаднал и какво може да се е случило. И може ли да е намлял пластините на притискателния диск, или просто са му изпаднали топчетата (или каквито са там въртящите елементи) и да не може да натиска с нужния ход, за да отлепи съединителя?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съединител - затяга при отпускане на педала. /Фиеста mk3/
Аксиалния лагер на тези коли е една от най-здравите части (бих казал вечен), но се движи върху една тръба (водач) върху първичния вал и там се натрупват страшно много мизерии. За съжаление за да се почистят трябва да се свали кутията. Много вероятно е при тебе проблема да идва оттам.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Съединител - затяга при отпускане на педала. /Фиеста mk3/
Свалихме кутията с един приятел. Точно както го усещах лагерът се е разпаднал и освен това е прерязал няколко от пластините на притискателния диск.
Обаче след като я свалихме погледнах аз през дупката за полуоските: "- Я, това колело как се е разместило.." И той: "- А не бе, това е такова.." - И докато обяснява какво е успя да го завърти на някъде. И сега двете зъбни колела с шлиците, дето влизат в полуоските изпаднаха от положението в което са били, и се търкалят вътре свободно, а наместването им през двете дупки е сложна работа - не успяхме за 1-2 часа. Довечера ще опитам сам на спокойствие. И НАСКО, ако искаш добави в темата за смяна на съединител, че е добре да се фиксират и придържат с нещо, ако ще и една тел през двете - за да няма как да избягат от дупките за полуоските.
Интересно на никого ли не се е случвало до сега и дали мога да махна датчика за скоростта, да бъркам оттам, за да си ги подпирам и придърпвам? - Доста би се улеснила работата.
Обаче след като я свалихме погледнах аз през дупката за полуоските: "- Я, това колело как се е разместило.." И той: "- А не бе, това е такова.." - И докато обяснява какво е успя да го завърти на някъде. И сега двете зъбни колела с шлиците, дето влизат в полуоските изпаднаха от положението в което са били, и се търкалят вътре свободно, а наместването им през двете дупки е сложна работа - не успяхме за 1-2 часа. Довечера ще опитам сам на спокойствие. И НАСКО, ако искаш добави в темата за смяна на съединител, че е добре да се фиксират и придържат с нещо, ако ще и една тел през двете - за да няма как да избягат от дупките за полуоските.
Интересно на никого ли не се е случвало до сега и дали мога да махна датчика за скоростта, да бъркам оттам, за да си ги подпирам и придърпвам? - Доста би се улеснила работата.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съединител - затяга при отпускане на педала. /Фиеста mk3/
Дам, пише го в книгата при сваляне да се фиксират планетите. Обаче съм свалял кутията 5-6 пъти, един път ми се е откачал шарнира по време на д-е, от което карето се измъкна от кутията и никога не са ми падали планетите. В момента имам свалена кутия, която се подмята из салмата, и тя не е фиксирана и планетите са си на мястото. Как да пиша за нещо което не съм правил? >:D<:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Съединител - затяга при отпускане на педала. /Фиеста mk3/
:) е да де, напиши го, щото трябва да се има предвид.
А ако се извади само едното каре, другото ще фиксира планетите, но ако ги няма и двете - при мен съвсем свободно се движеха и си се изтъркаляха настрани.
През тези две дупки трудно ще се наместят, но ще се опитам да се направя на гинеколог..
А ако се извади само едното каре, другото ще фиксира планетите, но ако ги няма и двете - при мен съвсем свободно се движеха и си се изтъркаляха настрани.
През тези две дупки трудно ще се наместят, но ще се опитам да се направя на гинеколог..
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта