Почистване на дюзи, Форд Мондео МК1 15/1/1993 до 15/9/1996

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Почистване на дюзи, Форд Мондео МК1 15/1/1993 до 15/9/1996

Мнение от Nebhotep » 10 апр 2013, 19:32

Правите това на собствен риск. Не съм отговорен за вашите собствени действия. Ако смятате, че нямата достатъчно познания да направите това, моля помолете някой друг, който може!!!

Симптоми: Слаба тяга (бавно ускорение), трудно палене, мокри свещите и т.н.
Предполагаме, че свещите и кабелите са нови и сме проверили МАФ, ламбда сонда, налягане на горивото в рейката и съединителя

И така решаваме да изчистим бензиновите дюзи, но има малки хитрости и не толкова малки разходи!
Начините за промивка са: стенд (със сваляне), ултразвук (със сваляне), на автомобила (без сваляне), самостоятелно (със сваляне).
Първият и вторият начин предполагат сваляне на дюзите и промивка. Тези начини не са лоши, но като цяло са скъпи , тъй като по правило трябва да се сменят уплътнителните пръстени (гарнитури), а това са 8 пръстена (по две на дюза) и струват около 70-80 лв. Третият начин е най- непредсказуемия, химията разтваря не само отлаганията върху дюзите, но и изчиства горивната камера, клапаните и др. и заедно с шлаката може да загубим компресия в някой цилиндър.
Аз се спирам на четвъртия способ- самостоятелна промивка със сваляне.
Нужни са ни: спрей за почистване на карбуратори, тръбичка с обратен клапан (може и без нея, но е много по- лесно. Става да се вземе такова маркуче и от ЛАДА) и няколко скоби малко по- големи от диаметъра на маркуча.

Изображение

Също така ни трябват няколко букси (най добре да се снабдим с оригинални от някоя морга), с които да подадем напрежение на дюзите. Трябва да се снабдим с захранващ блок (аз бях осигурил такъв на 9 волта). Също така предварително си поръчах оригинални пръстени:

Изображение

Изображение

И най- накрая си осигуряваме четири пластмасови чашки, парцали и следните инструменти: отвертка, ключ №10, ключ №8.

Разглобяване: сваляме корите над двигателя, разхерметизираме горивната рейка (отвиваме синьото капаче на рейката, наподобяващо тези на вентилите на гумите) и през парцала (за да не се омажем с бензин) натискаме вентила. Разкачаме съединенията на горивопроводите ( без да прилагаме сила), като не сваляме маркучите от самата рейка. Сваляме маркучите от регулатора на налягането и ги отбелязваме (в бяло и червено например), така че после да не ги объркаме.

Изображение

Сваляме буксите от дюзите и отвиваме трите болта с ключ №8.

Изображение

Сваляме рейката (издърпваме с разклащане и изваждаме на дясно) изчистваме я от праха и мръсотията. Закачаме маркуча от спрея за почистване към шланга за подаване на гориво (отбелязан в бяло). Поставяме под всяка дюза чашка, фиксираме рампата подходящо за да не падне и подаваме налягане от флакона. А след това подред, подаваме напрежение на дюзите (изкарваме въздуха и оставяме на дъното на чашката около 1 см. течност от спрея). Откачаме напрежението от дюзите и ги оставяме за 15 минути да се накиснат (трябва да имаме налягане в рейката! Това го постигаме чрез маркуча с обратния клапан).
През това време почистваме със старание всмукателния колектор и по специално местата които са показани на снимката (натрупаната мръсотия е много и се зареждаме с търпение):

Изображение

Като приключим се връщаме към накиснатите дюзи и наново подаваме налягане от спрея подред на всяка от дюзите и ето първия резултат:

Изображение

Изливаме течността и ето я цялата мръсотия която ни вгорчаваше живота:

Изображение

За да не се налага повторно сваляне на рейката, повтаряме процедурата поне 3 пъти, докато при подаване на налягане от флакона при изключено захранване, вече не се виждат мехурчета в течността (това все пак е някакъв тест за херметичност). Когато сме възстановили херметичността и течността е вече нормална на цвят можем да се полюбуваме на разпръсващия ефект на дюзата.

Изображение
Изображение

Смазваме с моторно масло пръстените, които сме закупили и ги поставяме на рейката.

Изображение

Поставяме горивната рейка на мястото и, спокойно и леко с разклащане без груба сила и завъртаме трите болта. Съединяваме маркучите (помните как ги маркирахме: бял с бял, червен с червен). Сега може да проверим системата за херметичност: даваме на контакт докато бензиновата помпа подкачи необходимото налягане в рейката и проверяваме за течове. Ако всичко е наред продължаваме нататък. Слагаме маркучето на вакума на регулатора на налягането и буксите на дюзите. Запалваме и караме интензивно на високи обороти поне 50 км., за да изчистят всички останали боклуци в системата.
Общото време за извършване на процедурата беше около 3 часа, на стойност от 50 лв. до 100 лв Много е важно да си осигурим евтини пръстени. Долните пръстени могат да се заменят с такива от Лада - инжекцион, но горните трябва да закупим оригинални или ако станат от фиеста.

По непроверена информация пръстените от фиеста стават за мондео и струват 2 пъти по- евтино:

№13 - 6851339
№12 - 1665179
№11 - 1665178

По материали от: http://mondeoclub.ru


ПРЕВОД И РЕДАКЦИЯ МОЯ МИЛОСТ: NEBHOTEP!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта