Скорпио проблем автоматик
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 26 мар 2013, 11:34
- Модел на автомобила: Ford Scorpio
- Status: Извън линия
Скорпио проблем автоматик
Здрвейте Колеги,
От съвсем скоро съм собственик на Скорпио 95г. 2.0 автоматик. Много съм доволен колата, направо си я харесвам, въпреки че, съвсем случайно се сдобих с нея. ОБАЧЕ
Миналата седмица пътувах извън града и имах неприятна изненада - губи ми се една предавка или овърдрайва не работи.
Движих се с 3500 оборота с около 100км/ч. , 140км - 5000 об. Полудях ! Имате ли предположения или наблюдения къде да търся проблема. Когато потегля с изключен овърдрайв се усещат 3 превключвания и нищо повече, пускам го и пак нищо. Продължавам да се ускорявам, пускам газта и оборотите падат, но подам ли пак газ за да поддържам скоростта скачат до посочените граници. Странното е, че като изключа овърдрайва и пада една предавка - поне усещането е такова, но при пускането му нищо не се случва. Ако не се лъжа скоростната кутия трябва да е с 4 предавки + овърдрайв. Ина1е се държи сравнително добре, когато е студена включва отлично, като загрее има придърпване - всичко това до 3 (?) в града. На 60км/ч е с около 2000об без значение с овърдрайв или без.
Моля помагайте !!!
От съвсем скоро съм собственик на Скорпио 95г. 2.0 автоматик. Много съм доволен колата, направо си я харесвам, въпреки че, съвсем случайно се сдобих с нея. ОБАЧЕ





Моля помагайте !!!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1638
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
I: 76
II: 127
III:187
IV: 249
Това са предавките
II: 127
III:187
IV: 249
Това са предавките
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 26 мар 2013, 11:34
- Модел на автомобила: Ford Scorpio
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
Сори колега, но написаното от теб не го рабирам, ама хич !Би ли го превел. Едва ли цифрите са скорост на въпросната предавка .....
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1638
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
Сори ама нямах време. Това са скоростите на съответната предавка при максимални обороти на мотора.
Както си дал 5000 - 140 си е трета предавка.
Джемини 4 е сервиза, не отлагай. Може да е прецакан клапан, може фрикцион, ниско ниво масло ....
Поздрави
Както си дал 5000 - 140 си е трета предавка.
Джемини 4 е сервиза, не отлагай. Може да е прецакан клапан, може фрикцион, ниско ниво масло ....
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 26 мар 2013, 11:34
- Модел на автомобила: Ford Scorpio
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
Мерси за разяснението ! Да е масло, не е масло, мерено е. За останалото нямам идея. Скоростите си включват добре иначе. Сега съм на етап чистене на МАФ-а. Спред разну чуждестранни форуми оказвал влияние иманно върху 4та скорост(орърдрайв). Как и защо незнам, но след като откачих буксата има голяма разлика.
Благодаря за мнението.
Благодаря за мнението.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
Хубаво е мерено, ама изобщо сменяно ли е?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 26 мар 2013, 11:34
- Модел на автомобила: Ford Scorpio
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
Това е в въпрос, на който отговор нямам. Колата е при мен от около 2 седмици. От както ми даде този проблем отлагам смяната, защото :
1. Няма яснота сменя ли се маслото (според мен не е възможно да не се сменя, но мненията са разнопосочни)
2. Сменяли се или не филтър тази скоростна кутия - пак разнопосочни. Според едни има в картера, който задължително се сменя, според други трябва да се свали цялата кутия и да се изчисти някаква цедка
3. Аз пробка за източване на маслото НЕ видях.
4. Ако проблема не ми се реши със смяна масло и ? филтър - това са едни 100лв на вятъра.
А маслото е потъмняло (според мен трябва да е рубинено червено, а то бие към кафяво), но пак казвам - първа до трета ги включва добре, само 4та или овър драйва се губят.
Поздрави
1. Няма яснота сменя ли се маслото (според мен не е възможно да не се сменя, но мненията са разнопосочни)
2. Сменяли се или не филтър тази скоростна кутия - пак разнопосочни. Според едни има в картера, който задължително се сменя, според други трябва да се свали цялата кутия и да се изчисти някаква цедка
3. Аз пробка за източване на маслото НЕ видях.
4. Ако проблема не ми се реши със смяна масло и ? филтър - това са едни 100лв на вятъра.
А маслото е потъмняло (според мен трябва да е рубинено червено, а то бие към кафяво), но пак казвам - първа до трета ги включва добре, само 4та или овър драйва се губят.
Поздрави
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
Ако гледаш инсрукциите на автомобила "не се сменя през целия експлоатационен срок на автомобила". Обаче на 90% от автомобилите в Б-я този срок отдавна е изтекъл. Така че сменя се всичко, масло и филтър.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
Сам си отговорил на въпроса си, т.е. за смяна е!Valkov написа: А маслото е потъмняло (според мен трябва да е рубинено червено, а то бие към кафяво)...
Поздрави
Как го мери нивото на маслото в скоростната кутия, защото се мери при загрял и работещ двигател.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 26 мар 2013, 11:34
- Модел на автомобила: Ford Scorpio
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
Точно при загрял мотор, на равно, естествено до колкото е възможно. На мерителната пръчка на скоростите пише 65 градуса, може и да е било на повече, но едва ли е проблем. Бях карал колата, но въпреки това пак прекарах лоста от Р до 1 няколко пъти - нивото е добро - малко под максимума.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
Ако се реши проблема, ще се оправиш само със тези 100лв.Valkov написа:.....
4. Ако проблема не ми се реши със смяна масло и ? филтър - това са едни 100лв на вятъра......
Ако я дадеш директно за ремонт, а е само за смяна ще дадеш тези 100лв+ цената на ремонта, нищо че само ще сменят маслото и филтъра.
Ако пък смениш маслото и проблема остане, тогава ще даваш пари за ремонт. Парите за масло и филтър вече ще си ги дал (няма отново да сменяш масло), така и иначе ще смениш маслото.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 26 мар 2013, 11:34
- Модел на автомобила: Ford Scorpio
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
В повечето случаи, при всяка интервенция сменят маслото тъй наречените майстори. Още повече, че смяната е около 5-6 литра, а суха кутия ще събере 10-11л ?? до колкото намерих инфо.
ОБАЧЕ !!! Проблема намери своето решение. Почистих МАФ сензора (??дебитомера??) със спрей за почистване на спирачни дискове и всичко си дойде на мястото. Скоростите включват далеч по-добре,почти неусетно и 4-та (овър драйв) се появи
Тези дни на 100% ще сменя масло и филтър !
Някакви насоки за маслото - декстрон 2 или 3 ? И евентуално точно количество ?
Поздрави
ОБАЧЕ !!! Проблема намери своето решение. Почистих МАФ сензора (??дебитомера??) със спрей за почистване на спирачни дискове и всичко си дойде на мястото. Скоростите включват далеч по-добре,почти неусетно и 4-та (овър драйв) се появи



Някакви насоки за маслото - декстрон 2 или 3 ? И евентуално точно количество ?
Поздрави
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
На мен много много не ми стана ясно от цялата тема кви бяха тия съотношения обороти и скорости.Но хайде щом всичко се е оправило супер..Друго нещо - това че маслото е потъмняло(кафеникаво) не е знак че кутията е повредена или че то е за смяна.Нормално е в процеса на работа да потъмнее.Все пак има триене.Не казвам че не трябва да се смени, от това само печелиш.Съвет кастрол декстрон 3 на горе
към 8,5 литра


- blenda
- потребител
- Мнения: 89
- Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик

-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 26 мар 2013, 11:34
- Модел на автомобила: Ford Scorpio
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
Обяснявам - до преди няколко дни не искаше да включи 4та скорост и/или овърдрайв и се движех със около 100км/ч при 3500-3600 оборора, което си беше лудсот за мен, а и за колата. Сега всече са 2400-2500, коеот е съвсем различно. Относно маслото въпросче - сигурен ли си колега, че чак 8.5 л ще излезе смяната ? И има ли филтър или е метална цедка - гледам, че си разглобявал и ремонтирал такава кутия, но въпреки това да си питам.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 26 мар 2013, 11:34
- Модел на автомобила: Ford Scorpio
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
А ! И още нещо за маслото - освен,че е потъмняло и понамирисва, преполагам,че никога не е сменяно. Ако съвсем теоритично преположим, че колата е на 235 000км
пак смятам, че е за смяна.
И въпросче към Колегата Младен - скоростите нямат пробка за източване, нали ?? Нито видях, когато бях под колата нито на схемите виждам. Свалям картера , филтъра, чистя и затварям, после наливам през тръбичката на пръчката за проверка .... ?
Благодаря предварително.

И въпросче към Колегата Младен - скоростите нямат пробка за източване, нали ?? Нито видях, когато бях под колата нито на схемите виждам. Свалям картера , филтъра, чистя и затварям, после наливам през тръбичката на пръчката за проверка .... ?
Благодаря предварително.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
Щом колата е на 230 000++ и маслото понамирисва сменяй и не се колебай.Филтъра е метален има го сниман в моята тема за ремонта.Може да го видиш
.Кутията няма пробка за изтичане, развиваш от към някой тръбопровод и махаш капака на картера.Най-добре да стане в сервиз.Имай предвид че няма как да източиш маслото до последната капка.Все ще остане малко някъде.Ще ти трябва и гарнитура на картера.После с наливането внимавайте при работещ двигател и постепенно и след всеки литър проверка.Ако трябва да се раздвижи колата.З-4 пъти преминаване през всички предавки и мериш.Задължително накрая нивото при загрят двигател да е между мин и макс.Високото ниво Е ПО-ВРЕДНО даже от това на ниското.Като го смениш пиши да видим резултатите.Ако кутията е работила нормално преди това ще усетиш разлика, след смяната към по-добро.Успех 



-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 26 мар 2013, 11:34
- Модел на автомобила: Ford Scorpio
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
Благодаря за отговора, но пак не разбрах - като е метален само се чисти или да търся нов ???
Това, че ще остане масло ми е ясно - най-,алко турбината няма как да се източи, но дали ще изтекът 8.5л. само от сваляне на картера ? Та уж цялата кутия е около 10л. ? Имам Рендж Ровър автоматик и там кутията е 10.5л, а при смяна са около 5-5.5л.
Относно наливането - мисля като начало да сипя колкото е изтекло, имайки предвис,че сега е съвсем малко под максимума.
Моля, най-вече неяснотите ми са насочени към филтъра - смяна или чистене, и количеството масло, като се предвид, че не е от най-евтините.
Поздрави
Това, че ще остане масло ми е ясно - най-,алко турбината няма как да се източи, но дали ще изтекът 8.5л. само от сваляне на картера ? Та уж цялата кутия е около 10л. ? Имам Рендж Ровър автоматик и там кутията е 10.5л, а при смяна са около 5-5.5л.
Относно наливането - мисля като начало да сипя колкото е изтекло, имайки предвис,че сега е съвсем малко под максимума.
Моля, най-вече неяснотите ми са насочени към филтъра - смяна или чистене, и количеството масло, като се предвид, че не е от най-евтините.
Поздрави
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Скорпио проблем автоматик
Задължително смяна на филтъра с нов!Обема но който събира тази кутия е около 8,5 литра без значение дали е A4LD или A4LDe.Разликата при твоя модел 1995 спрямо моя е че превключването при теб на всички предавки става по електронен път.А при мен само 4-та предавка взима информация от датчика на скоростта и процесора на колата.За да източиш маслото само се развива(отваря) картера.След това имаш достъп до филтриращия елемент и клапанната кутия.По нея не трябва да се пипа нищо.И да се внимава да не попаднат боклуци или иначе казано да се работи в стерилна среда.

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта